Permalänk
Medlem

Komma in i router

Jag har lånat en router av affa här på forumet. Och så har jag lite problem med att komma in i den, den svarar på IP 192.168.0.5 och då står det "svar från 192.168.0.230 Målvärdsdatorn kan inte nås". Men jag testade att skriva både 192.168.0.5 och 192.168.0.230 i adressfältet, men inget fungerade. Hur ska jag göra för att ens komma åt den? BTW är det en unex IS050p.

Visa signatur

There is no IRL, only AFK

Permalänk

oftast är det väl 192.168.0.1 i IE. bara o testa.
hoppas jag fattade rätt :S

Visa signatur

Abit nf7-s v2.0 | xp 2500@ 11*227| OCZ PC3200 2-2-2-5 | r9800 pro @ 500/400 | 3dmark 6883p | Vatten

Permalänk
Medlem

Du förstod rätt. Men det är att det fungerar inte? Om jag pingar 192.168.0.1 så får jag inget svart. Men om jag pingar 192.168.0.5 så får jag det och om jag pingar 192.168.0.230. Det som är problemet är att om jag skriver in det i IE så går det inte...

Visa signatur

There is no IRL, only AFK

Permalänk
SpelClockers

pröva att tryka på grundinställningsknappen och pröva sen ip 192.168.0.1 eller 100 hoppas att du lyckas

Visa signatur

dyslexics are teople poo.
Geeks Gaming Admin

Permalänk
Medlem

Delar routern ut adress via DHCP kan du ju kolla vad du får för default gateway. Det skall vara routern.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

Men nu är det ju såhär. Jag hittar inte någon reset-knapp. Det är som sagt en unex IS050p men den verkar sakna reset. Vettefan hur jag ska göra, det är bara att googla på bilder på dom så ser ni själva att det inte finns någon. Eller om det är någon som hittar en reset på den modellen så säg isåfall till VART?!

Visa signatur

There is no IRL, only AFK

Permalänk
Medlem

Jag hittade ett ställe där det stod att standard är http://192.168.168.230

Permalänk
Medlem

Oj, jag får testa det sen då. När jag orkar. Tack om det fungerar. Men vet ni vad defaultname och pass brukar vara också? Typ admin/admin eller liknande, kanske 1234.

Visa signatur

There is no IRL, only AFK

Permalänk
Medlem

Användar namn ska vara Admin som defult och inget password.
Funkar de inte håll då in kanppen där bak för fabriksåterställningarna.

Hoppas de funkar.

Visa signatur

Internet är som ett stort bibliotek, men med en full bibliotekarie.

Permalänk
Medlem

på den routern tror jag det är admin/password

Permalänk
Medlem

Men man skulle inte behöva skriva in användarnamn. :S Bara pass. Men jag ska testa med lite olika.. Och resetknapp hittar jag inte. Kolla på bilder på unexIS050p.

Visa signatur

There is no IRL, only AFK