Max spikar priser inför lanseringen

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av icogniito:

Avvakta med det, supporten har gett olika besked till olika personer.

Fick officiellt svar nu. 4K/Dolby är tillgängligt för tidigare prenumeranter en tid efter Max lanseras och användare kommer meddelas när ändring till vanliga Standard sker.

Permalänk

Blir som de flesta säger, tok kolla slut på aktuella serier sen får man säga upp, kommer inte gå på någon mer deal från deras sida. Att nedgradera från 4K till 2K är inte ok. Kommer köpa fler skivor framöver, kanske säger upp mer streaming och köper lite 4K-boxar på de serier jag vill se i stället och inte bara film som idag.

Visa signatur

Mest prylar när han dör vinner!
Core i7 920, 12GB DDR3 PC12800, ASUS RAMPAGE II GENE X58, NOCTUANH-C12P-SE14, Nvidia Geforce GTX 1060 6GB, Fractal Design R2, 1 X INTEL SSD DC S3700 100GB, 2 X INTEL SSD DC S3700 200GB, Phillips 328P6VJEB/00 (32" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Fick officiellt svar nu. 4K/Dolby är tillgängligt för tidigare prenumeranter en tid efter Max lanseras och användare kommer meddelas när ändring till vanliga Standard sker.

"en tid efter max lanseras" är väl just de 60 dagarna som mailet, deras support sida och deras kundtjänst nämnt skulle jag tippa på. Antar att de inte specifierade mer till dig?

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Undra hur det blir om man har streaming-paket hos t.ex Telia med flera tjänster för ett visst pris iom lanseringen av Max.

Ja, det ska bli intressant och se. Jag har "film och serier" där Viaplay, TV4 Play och HBO ingår. I början kostade det 99kr men för några månader sen höjde de med en 50-lapp. Jag skulle tippa att det blir standard-kvalité på MAX. Kan inte tänka mig att Telia är så fräcka att de nedgraderar den till reklam-varianten. Skulle inte förvåna mig om det blir en höjning till på priset också.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk

Blir att säga upp mitt också då när de tar bort 4K, känns som detta var en plan från början för att dra in folk och att hoppas på att de behåller även fast 50% försvinner.

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk
Medlem

Riktigt rövogt att man måste avsäga sig erbjudandet för att få 4K, en klar försämring av tjänsten. Blir till att säga upp.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

DUNE del 2 kommer väl i sommar sen får se hur man gör…

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av icogniito:

"en tid efter max lanseras" är väl just de 60 dagarna som mailet, deras support sida och deras kundtjänst nämnt skulle jag tippa på. Antar att de inte specifierade mer till dig?

"Under en längre period" är det som sades, men jag gissar att det är de där 60 dagarna som gäller. Ytterst oklart varför de inte kan speca ut det.

Permalänk
Medlem

Jag tänker inte betala för något som visar reklam. Vill de att jag ska titta på reklam så är det JAG som ska få betalt.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Blir nog att sluta upp med HBO, tänkte först att det skulle bli bättre pris med Allsvenskan men man får redan den via TV4Play så känns ovärt att byta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Ja, det ska bli intressant och se. Jag har "film och serier" där Viaplay, TV4 Play och HBO ingår. I början kostade det 99kr men för några månader sen höjde de med en 50-lapp. Jag skulle tippa att det blir standard-kvalité på MAX. Kan inte tänka mig att Telia är så fräcka att de nedgraderar den till reklam-varianten. Skulle inte förvåna mig om det blir en höjning till på priset också.

Har samma abonnemang på Telia. Även om standardabonnemanget ersätter det gamla, är det 4k jag kommer sakna.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Har det varit halva priset på 4k hade jag behållit, men som det presenterats nu blir det att säga upp

Typo
Permalänk
Medlem

Jag loggade in på mitt konto för några månader sedan (innan jag sa upp Hbomax) och såg då att den berömde 50%-rean jag haft sedan start i själva verket kanske var 25-30% rea. Så titta in på era konton, det är inte 50% off...

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Medlem

Vad skönt, då kommer man spara 65kr/måanden nu då😎

Visa signatur

Black smoke doesnt mean engines broke #diesel

Permalänk
Medlem

Problemet med bildkvalitet har ju främst haft med bitrate att göra. En BD i 1080p ser mycket bättre ut än tex Netflix i 4k, inte lika skarp men man slipper all banding och artefakter speciellt i mörka scener. Kanske dags att strömtjänsterna visar bitrate ?

Speciellt HBO har ju typ varit sämst här. Kommer ihåg hur löjligt dåligt det var med Game of Thrones

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av BrottOchStraff:

Problemet med bildkvalitet har ju främst haft med bitrate att göra. En BD i 1080p ser mycket bättre ut än tex Netflix i 4k, inte lika skarp men man slipper all banding och artefakter speciellt i mörka scener. Kanske dags att strömtjänsterna visar bitrate ?

Speciellt HBO har ju typ varit sämst här. Kommer ihåg hur löjligt dåligt det var med Game of Thrones

Ja Nordic var löjeväckande. HBO Max tycker jag har blivit mycket bättre men absolut inte bra som du säger.

Permalänk
Medlem

Blir helt klart en uppsägning, så får jag väl aktivera om det är något jag vill se.

Permalänk
Medlem

Om de gör så att de högre upplösningen låsas till Premium-prenumeranter. Då avslutar jag direkt. 169 kr för Premium är för mycket. Vad är de inte fattar. Man vill ha mer än en prenumerant. Då andra. Då blir det automatiskt dyrt. Men det förstår inte de att man vill ha det. Sen då 4K.

Sen ärligt talat. Tror inte det kommer mycket nytt hos nya MAX. I alla fall inget bra. Så fall blir det en serie som då är bra. Typ 2 säsonger. Sen inget mer. Sen kommer det bli dött.

En som jag nu kör med och gillar skarp. Mycket att titta på och bra pris. Är Prime Video.

Permalänk
Medlem

Liten besvikelse. Vi alla trodde dock att den inte skulle gälla alls, mindre kompromiss. Nåja, jag ska noga prova standard ett tag och se hur illa det är.
Har faktiskt inte lagt märke till dålig kvalité tidigare även när de va hbo nordic.

Permalänk
Medlem

Tänker inte betala 169 kr för en streamingtjänst, och jag tänker verkligen inte betala för att vara begränsad till 1080p och SDR. Det är 2024, inte 2004.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Fick officiellt svar nu. 4K/Dolby är tillgängligt för tidigare prenumeranter en tid efter Max lanseras och användare kommer meddelas när ändring till vanliga Standard sker.

”En tid efter”. Exakt vad menas med det? De har varit oerhört fåordig när det kommer till att kommunicera hur saker och ting blir för existerande kunder.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Så 4K har funnits på HBO Max hittills? Även på deras originalserier?

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Undra hur det blir om man har streaming-paket hos t.ex Telia med flera tjänster för ett visst pris iom lanseringen av Max.

Kommer säkert bli som det blev förut för mig, de avbröt mitt 1års kontrakt jag hade. Jag fick välja på att avbryta kontraktet eller betala ett högre pris, kul att kontrakt bara fungerar åt ena hållet.

Permalänk
Medlem

Betala för att få se reklam? NEJ TACK!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darc:

Max är en hamburgerkedja här. Hur kan de bara sno namnet?

sveriges äckligaste ja.

Permalänk
Medlem

Alla streamingtjänster verkar turas om att göra vad de kan för att skrämma bort kunder. Vi gick till streaming för att abonnemangen bara blev dyrare och dyrare och sämre och sämre. Nu går streamingen samma väg. Visst det finns billigare versioner men jag kommer aldrig någonsin att betala för reklam.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd lätt rensad*

Hörrni, vi skippar diskussionerna om att piratkopiera

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av Darc:

Max är en hamburgerkedja här. Hur kan de bara sno namnet?

Skrivet av person:

sveriges äckligaste ja.

Max är ju en pannbiffskedja, som bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CGI:

Jag loggade in på mitt konto för några månader sedan (innan jag sa upp Hbomax) och såg då att den berömde 50%-rean jag haft sedan start i själva verket kanske var 25-30% rea. Så titta in på era konton, det är inte 50% off...

Jag har alltid haft 50%

Permalänk
Medlem

Jag slutade prenumerera även fast man fick ha kvar 50% rabatten, de försökte dra pengar på helt random dag och då man lagt undan alla pengar så fanns det inga att dra. . . lika bra antar jag, tittade ändå inte.