Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Happ. Vaknade idag och höger sidan va helt död. Inget ljud alls. Höll i 4 månader vilket är värre än mobius som höll i 10 månader (första paret).

Tråkigt, såg det på Head-Fi.

Mina Mobius är fortfarande hela och är från Indiegogo-kampanjen 2018.

Blir lite orolig för mina Maxwell när man läser på Reddit och Head-Fi men är väl förhoppningsvis(intalar mig) några få av det totala antalet som drabbats av diverse fel.

Permalänk
Medlem

Är riktigt taggad på ett par nya lurar. Till pc och ps5 men även lite musik mellan varven. Maxwell verkar ju riktigt flott. Vad hade ett alternativ kunnat vara? Steel series Nova pro? Vet inte vad jag tycker om hubben, vill slippa extra prylar

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Happ. Vaknade idag och höger sidan va helt död. Inget ljud alls. Höll i 4 månader vilket är värre än mobius som höll i 10 månader (första paret).

Tråkigt att höra.
Audeze och deras kvalitekontroll fortsätter att skörda offer. 😕

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Det finns ju två modeller en för Playstation och en för Xbox. Och Xbox varianten kostar lite mer och Dolby atmosfär stöd.

Hur funkar det med Dolby atmos och stereo hörlurar?
Har bara upplevt atmos med massor av högtalare och det är ju såklart extremt häftigt i ett bra kalibrerat i ett rum med kontrollerad akustik.

Men hur funkar det med ett par stereo-hörlurar ?
Är det någon form av binaural ljudprocessing som görs?

Är detta något man kan utnyttja om man spelar på PC med Windows om spelen har stöd för det?
Funkar det med Netflix etc också?

Permalänk
Medlem

Finns det några fler omdömen att ta del av kring dessa lurar? Funderar på att uppdatera till något "high-end" headset för (huvudsakligen) fps-spel. Audeze Maxwell samt Beyerdynamic mmx 200 är två alternativ som dykt upp när jag letar, men jag vet inte riktigt hur de förhåller sig till varandra? Vilken är "bäst"? Finns det bättre alternativ under 5k?

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

Finns det några fler omdömen att ta del av kring dessa lurar? Funderar på att uppdatera till något "high-end" headset för (huvudsakligen) fps-spel. Audeze Maxwell samt Beyerdynamic mmx 200 är två alternativ som dykt upp när jag letar, men jag vet inte riktigt hur de förhåller sig till varandra? Vilken är "bäst"? Finns det bättre alternativ under 5k?

Har inte provat Beyderdynamic MMX200 (visste inte ens om att de fanns). Men jag är sjukt nöjd med mina Audeze Maxwell än så länge. Riktigt riktigt bra ljud och då har jag ändå haft en del bra hörlurar och dac/amps genom åren. Att få det så här bra trådlöst är imponerande.
Dock krävde det lite ingrepp för min del att få dem bekväma. Nytt huvudband och kuddar. Men det är främst mitt huvud som är problemet

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Verkar lovande, sitter och fingrar på köpknappen. Läste en review som menade att om man bara spelar på pc så är det bäst att köpa Xbox-versionen. Är det bara Dolby som är skillnaden, eller finns det mer?

Permalänk
Medlem

Man kan lägga till dolby licens om man känner för det till den andra varianten. Nu har ju ps5 Dolby Atmos stöd, så kanske är en tidsfråga innan fler tillverkare och tjänster börjar implementera stöd för Atmos även till ps5. #killgissning

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

Verkar lovande, sitter och fingrar på köpknappen. Läste en review som menade att om man bara spelar på pc så är det bäst att köpa Xbox-versionen. Är det bara Dolby som är skillnaden, eller finns det mer?

Ska vara exakt samma bara dolbylicensen och xbox egna licens för deras saker som är skillnad. Så endast PC spelar det mindre roll vilken du väljer. Kostar de samma så ta xbox så slipper du köpa dolby licensen separat om det är intressant.

Permalänk
Medlem

Beställde även Wicked cushions earpads, men är inte riktigt nöjd med dessa. Upplever att de trycker obehagligt mycket, även om man släpper ut huvudremmen ett snäpp. Känns också som att det blir varmare av WC, när det borde vara tvärtom. Antar att det beror på det extra trycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

Beställde även Wicked cushions earpads, men är inte riktigt nöjd med dessa. Upplever att de trycker obehagligt mycket, även om man släpper ut huvudremmen ett snäpp. Känns också som att det blir varmare av WC, när det borde vara tvärtom. Antar att det beror på det extra trycket.

Intressant då jag upplever att de både är mjukare överlag och mindre varma vid längre sittningar. Hade hoppats på ännu svalare men men. Har rätt små öron dock och har kvar huvudremmen på mitten.

Permalänk
Medlem

Är rätt nöjd med mitt par dock så tjuter de och det är ett tinnitus-liknande ljud när jag laddar dem.
Är det någon mer som råkat ut för detta?

Firmware 1.0.1.51
Har testat like olika firmwares och factory reset etc men inget som funkar än tyvärr..

Visa signatur

Zotac 4090 i9 13900k DDR5 6000mhz Odyssey Neo G8 Kingston KC3000 2TB NVMe

Permalänk
Medlem

Har haft dessa ett tag nu och kan konstatera att det är grymt bra ljud och som förväntar ett par snäpp upp från de tidigare Arctis 7.

Har dock ett bekymmer som jag inte riktigt lyckas lösa. Använder Nvidia Replay för att spela in lite klipp men sedan jag bytte lurar så sparas inte ljudet från discord, dvs jag hör bara spelet och vad jag själv säger. Hade önskat att få till det så att man även om får med vad de övriga på Discord säger. Jag tror att det hela startade när jag följde den här guiden;

https://support.audeze.com/hc/en-us/articles/15532422661133-M...-

Misstänker att lösning är att justera något bland dessa inställningar, men frågan är vad?

Permalänk
Medlem

Alla Maxwell användare, hur känner ni kring långa sessioner med lurarna på?

Går det bra? Är det tungt? trycker det mot öronen?

Går i köptankar, men funderar lite över komfort då nuvarande trådade lurar väger mindre än hälften.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pro9:

Alla Maxwell användare, hur känner ni kring långa sessioner med lurarna på?

Går det bra? Är det tungt? trycker det mot öronen?

Går i köptankar, men funderar lite över komfort då nuvarande trådade lurar väger mindre än hälften.

Inga problem med 10+ timmar i streck för min del i alla fall, tycker inte vikten känns av alls och de trycker inte mot öronen för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pro9:

Alla Maxwell användare, hur känner ni kring långa sessioner med lurarna på?

Går det bra? Är det tungt? trycker det mot öronen?

Går i köptankar, men funderar lite över komfort då nuvarande trådade lurar väger mindre än hälften.

Passar lite dåligt för mig, med lite skum på huvudbandet kan jag nog lösa det men tycker inte de är bekväma i flera timmar.
Trycket på öronen är väldigt lågt imo, så allt hänger i bandet som för mig passar dåligt (måste ha det i största för att det ska passa).

Men mina dagliga är HD650 som är väldigt lätta, kan ha på mig 30h utan problem.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pro9:

Alla Maxwell användare, hur känner ni kring långa sessioner med lurarna på?

Går det bra? Är det tungt? trycker det mot öronen?

Går i köptankar, men funderar lite över komfort då nuvarande trådade lurar väger mindre än hälften.

Inte i originalutförande. Men med ett bättre huvudband är det inga problem.
ZMF Pilot Pad är betydligt mjukare och större så vikten fördelas över en större yta på huvudet.

Men det beror ju väldigt mycket på hur ditt huvud är format. Mitt är lite mer äggformat så nästan inga headset är sköna. Blir alltid en liten punkt där all tyngd hamnar

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Funderar på ett par, men blir orolig när jag läser om brister i byggkvalitèn, bör man vara orolig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nastycrew:

Funderar på ett par, men blir orolig när jag läser om brister i byggkvalitèn, bör man vara orolig?

Haft mina sen 22a Juni, använda mer eller mindre dagligen mellan 6-10h varje gång. Har än så länge inte haft några problem och de ser som nya ut. Inget att klaga på från mig, hoppas de håller länge till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nastycrew:

Funderar på ett par, men blir orolig när jag läser om brister i byggkvalitèn, bör man vara orolig?

Bra ljud, batteritid och räckvidd men resten är skit skulle jag säga.
Tungt, sitter dåligt, kass mjukvara, mikrofonen är dålig. Vänster sida på mina lurar började knaka som in i, väntar fortfarande på min reklamation 3-4 veckor nu. Från höger sida kommer ett sjukt högt "pang" 1-2 gånger om dagen. Vilket ger en tinnitus effekt på det örat i några sekunder efter.

Hoppas jag blir erbjuden pengarna tillbaka.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför det inte går att köpa i Sverige/EU för tillfället? Verkar vara i lager i USA och UK men jag har inte hittat någon affär i EU som har i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Någon som vet varför det inte går att köpa i Sverige/EU för tillfället? Verkar vara i lager i USA och UK men jag har inte hittat någon affär i EU som har i lager.

Finns ett gäng returer/demo hos Komplett för 2585kr.
https://www.komplett.se/product/1248893/demovaror/datorutrust...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Någon som vet varför det inte går att köpa i Sverige/EU för tillfället? Verkar vara i lager i USA och UK men jag har inte hittat någon affär i EU som har i lager.

Stor efterfrågan och långsam produktion typ. Jag fick vänta 3 månader på att få en ersättare till mina som pajade. Fick dock avdrag på priset också som kompensation.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Finns ett gäng returer/demo hos Komplett för 2585kr.
https://www.komplett.se/product/1248893/demovaror/datorutrust...

Det där är onekligen intressant! Kanske ska testa att beställa ett exemplar och se om det verkar ok. Kan absolut leva utan förpackning och lite skruffighet om det inte är något fel på funktionen. Med tanke på vad man läst i denna tråden och på andra ställen verkar det finnas en del måndagsexemplar dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Det där är onekligen intressant! Kanske ska testa att beställa ett exemplar och se om det verkar ok. Kan absolut leva utan förpackning och lite skruffighet om det inte är något fel på funktionen. Med tanke på vad man läst i denna tråden och på andra ställen verkar det finnas en del måndagsexemplar dock

När jag köpt demo/retur från Komplett förut har allt varit som nytt förutom öppnad förpackning och man har samma öppet köp som vanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

När jag köpt demo/retur från Komplett förut har allt varit som nytt förutom öppnad förpackning och man har samma öppet köp som vanligt.

Bra erfarenhet att ha med sig. Jag testar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

När jag köpt demo/retur från Komplett förut har allt varit som nytt förutom öppnad förpackning och man har samma öppet köp som vanligt.

Fick hem mina "demo b-grade" Maxwell från Komplett idag och är väldigt tacksam för ditt tips. Det låg i originalförpackning som såg helt ny ut förutom just förseglingen och alla tillbehör var där. Kablarna hade inte ens varit utrullade. Besparade mig 1000kr och väntan på att det skulle komma i lager.

Ljudet är riktigt bra men det är lite att vänja sig att höra alla nya detaljer i musiken som jag inte fått med mina tidigare hörlurar så det låter lite konstigt än så länge men inte på ett dåligt sätt. Tycker att de är bekväma trots sin vikt, men har inte suttit någon längre session än.

Permalänk
Medlem

Dags att uppdatera den gamla 56kbps MP3 samlingen?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om lurarna som kört den en längre tid nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Vad tycker ni om lurarna som kört den en längre tid nu?

Inget nytt för mig, exakt samma som tidigare kommentarer jag lagt här

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.