Amazons Fallout-serie regisseras av Jonathan Nolan (Inte den Nolan, men hans brorsa)

Permalänk
Medlem

Hade jag inte läst rubriken här på morgonkulan, hade jag inte haft en aning om att det gjorts en live action serie. 🙂

Har svårt att tro att random ledning och skådisar kan göra något bättre än orginalet, det vi har sett i den här vägen tidigare har ju inte imponerat precis (*host*). Men blixten kan ju slå ner i huvudet, så man skall aldrig säga att det inte kan bli bra.

Permalänk
Medlem

Såg halva första avsnittet. Kommer nog binga hela serien under helgen så får väl köpa lite snacks och cola.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Ska se den ikväll med en polare. Gillar Fallout-serien så är rädd att jag kanske kommer vara lite för kräsen. Men det kan vara befogat. Vi får se!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returtony:

Kommer serien ha 60fps cap?

Självklart, annars kommer fysikmotorn balla ur och skådespelarna kommer flyga omkring huller om buller i äkta Bethesda-stil.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Nä, har för låga förväntningar och Amazon producerar bara skräp.

The Boys, Hazbin Hotel, The Expanse.

Jag tycker att Prime har de bästa serierna. HBO och Disney+ är både sämre och dyrare nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Nope, säkerligen rent skräp som 99% är på TV.

Visa signatur

Make Sweclockers Great Again.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange71:

The Boys, Hazbin Hotel, The Expanse.

Jag tycker att Prime har de bästa serierna. HBO och Disney+ är både sämre och dyrare nu för tiden.

The Boys är en studie i dåliga accenter och dålig handling. De andra har jag inte sett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

The Boys är en studie i dåliga accenter och dålig handling. De andra har jag inte sett.

Visst att man kan tycka olika, men hur har The Boys dålig handling?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange71:

The Boys, Hazbin Hotel, The Expanse.

Jag tycker att Prime har de bästa serierna. HBO och Disney+ är både sämre och dyrare nu för tiden.

Glöm inte The Peripheral

Amazon är nu mera tvåa eller delar första platsen med Apple, alla de andra är inte ens i närheten längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nr42:

Visst att man kan tycka olika, men hur har The Boys dålig handling?

Utan att skriva en essä kan vi ta den allra lägst hängande frukten: Finns ingen anledning att Butcher & Co är vid liv annat än episk "plot armor".

Permalänk
Medlem

Är mer en konsument utav serier och filmer än dataspel, så någon gång i framtiden kommer jag nog att kolla på serien. Men spelen gillar jag inte. Gav upp på fallout 3 och har inte spelat de nyare titlarna.

Lite som The last of us, oxå ett spel jag inte orkade spela klart, men kommer förmodligen att kolla igenom serien någon gång i framtiden.

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returtony:

Kommer serien ha 60fps cap?

Kraschar efter titelskärmen.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Utan att skriva en essä kan vi ta den allra lägst hängande frukten: Finns ingen anledning att Butcher & Co är vid liv annat än episk "plot armor".

Aha, som i, i stort sett, all media där det finns någon form av "hjälte". Låter som om det inte finns mycket du tycker om då.

Permalänk
Medlem

"ska du se fallout inatt?" Det är Masters på tv inatt, då pausar man allt annat som pågår! Men efter det kanske jag kan hitta en lucka att titta lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nr42:

Aha, som i, i stort sett, all media där det finns någon form av "hjälte". Låter som om det inte finns mycket du tycker om då.

99% av all media suger förvisso. Det blir inte bättre med en serie där alla är idioter och den goda sidan överlever endast för att serien skulle tagit slut vid första avsnittet annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hembrygd:

Stark (maskulin) kvinna. Cringe humor, Tvångskvotering av skådisar i välbekanta rollmönster. Story får lägst prioritet. Som i de flesta andra filmer och serier. Inte ens Dune klarade sig undan.

Du får gärna förklara hur Dune inte klarade sig undan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

99% av all media suger förvisso. Det blir inte bättre med en serie där alla är idioter och den goda sidan överlever endast för att serien skulle tagit slut vid första avsnittet annars.

Vad konsumerar du för underhållning? För om det här gör det omöjligt för dig att titta på The Boys då vet jag inte riktigt vad som finns kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nr42:

Vad konsumerar du för underhållning? För om det här gör det omöjligt för dig att titta på The Boys då vet jag inte riktigt vad som finns kvar.

Du vet alltså inget som är bättre än The Boys här? Really?

Permalänk
Skrivet av Mange71:

The Boys, Hazbin Hotel, The Expanse.

Jag tycker att Prime har de bästa serierna. HBO och Disney+ är både sämre och dyrare nu för tiden.

Glöm inte Reacher också asbra den med

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Du vet alltså inget som är bättre än The Boys här? Really?

nog för att The Boys inte är det bästa som finns (jag gillar den), men du har inte kommit med ett enda exempel på något du gillar, mot de "problem" du påpekade med The Boys.
Jag tycker det är en rimlig fråga med tanke på vad du påpekade då det är återkommande en "svaghet" i media att "de goda" vinner trots att "de onda" oftast borde gjort det.
Osökt kommer jag att tänka på en underlägsen rebellstyrka i rymden 77, eller ett par halvlingar som besegrar en halvgud 03...

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Du vet alltså inget som är bättre än The Boys här? Really?

Jag är väll inte häller hooked på The Boys eller dess spinoff, ganska korkade men ändå underhållande att se. Anledningen är egentligen enkel, vi har mer eller mindre tvångsmatats med diverse superhjälte filmer/serier de senaste 20 åren och alla har i grunden samma recept, The Boys har ett, även om det är korkat, annat recept som är intressant att iallafall utforska.

Visst finns det bättre serier än The Boys men de tar tyvärr snabbt slut när man ser 5-6 avsnitt i veckan. Men absolut, jag har full förståelse för om man tycker att just denna serien är riktigt dålig, det är trotts allt en ren smaksak.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Du vet alltså inget som är bättre än The Boys här? Really?

Jag sa inte att The Boys var bäst, jag tycker bara att den tröskel du har för att något ska anses värt att titta på verkar så hög att det inte kan vara mycket som kommer över. Skulle gärna få tipps på något som är så bra att det passerar din tröskel.

Permalänk
Medlem

Sett ungefär hälften av första säsongen. Jag blev faktiskt positivt överraskad, speciellt med tanke på att jag är extra kritiskt som Fallout-nörd. Lite synd att vi inte fick se mer av världen innan atom-bomberna föll dock...Bomberna föll ca 5 min in i serien?

Inför serien så var jag orolig över att den kvinnliga huvudrollsinnehavaren skulle bli en typiskt "Mary Sue", men hon är faktiskt en väldigt sympatiskt karaktär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Har inte Sweclockers spoiler block?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Har sett 4 avsnitt nu, serien är helt ok.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Neon:

Har inte Sweclockers spoiler block?

Menar du att det skulle vara en överraskning att det föll atombomber??

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Skrivet av vargeEEEEn:

Menar du att det skulle vara en överraskning att det föll atombomber??

Ja ush nu har du spoilat hela fallout märket för alla ingen kommer någonsin kunna ta i en fallout titel igen utan 2m digital tång.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Har inte Sweclockers spoiler block?

Alltså, man går vän inte in i tråden om man är helt ovetandes kring Fallout? Herregud...

Som att inte kunna diskutera sagan om ringen, utan att nämna just ringen... 😂

Permalänk
Medlem

En riktigt pissdålig serie. Stod ut 1 och ett halvt avsnitt.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Alltså, man går vän inte in i tråden om man är helt ovetandes kring Fallout? Herregud...

Som att inte kunna diskutera sagan om ringen, utan att nämna just ringen... 😂

FAN, nu behöver jag inte se de filmerna, tack som fan!

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P