Krascher i helldivers 2

Permalänk

Krascher i helldivers 2

Hej sweclockers. Jag försöker spela helldivers 2 men vad jag än testar så får jag konstanta krascher i spelet vid olika tillfällen. Jag har ändrat upplösning, grafikinställningar installerat om drivrutiner etc utan större framgång. Min huvuddator har en rx 6800 gpu. Har en extra dator med en gtx 1060 där de kraschar med men inte lika ofta. Är spelet så pass trasigt på pc eller vad är de som händer?

Permalänk
Medlem

Har du laddat ner deras driver för helldivers?
Det fick bort mitt kraschande..

https://www.amd.com/en/support/kb/release-notes/rn-rad-win-24...

Visa signatur

7800x3d, 7900xtx

Permalänk

Helldivers 2 vad jag förstått det är väl inte det mest stabila spelet på marknaden direkt.

finns otalet trådar i steams forum om folk som inte kommit mer än till intro loggan typ eller random krashar.

dock tror jag det skapas en logfil antingen i sparmappen
C:\Users\%username%\AppData\Roaming\Arrowhead\Helldivers2/

eller i spelmappen som kanske kan ge en ledtråd till varför.

har inte crashat för mig så kan inte säga säkert var de hamnar men det brukar generellt vara vanligast att de hamnar i nån av dem.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av OldScrub:

Har du laddat ner deras driver för helldivers?
Det fick bort mitt kraschande..

https://www.amd.com/en/support/kb/release-notes/rn-rad-win-24...

Ja de hände inget men ska testa igen när jag har tid

Permalänk
Medlem

Stäng av global illumination så bör det fungera. Kraschade konstant med mitt 7900 XTX med tills jag stängde av det, har spelat över 10+ timmar utan en enda krasch.
Dock har jag inte testat med global illumination på efter jag uppdaterade till 24.2.1 så det kanske fungerar med det på nu, men jag tror inte det.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F