Permalänk
Medlem

6800XT Red Devil

Säljes pga uppgradering.
Inköpt på inet i januari 2023.

Bud från 5000kr.
Kan skickas mot förskottsbetalning och frakt.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk

Kortet går för 4300 på Rea helt nytt. Känns som en mindre bra prissättning

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin1557:

Kortet går för 4300 på Rea helt nytt. Känns som en mindre bra prissättning

Där lurade du mig allt, jag blev förvånad och kollade prisjakt.
Billigaste 6800 xt går för 6845kr just nu och det är en betydigt billigare modell.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin1557:

Kortet går för 4300 på Rea helt nytt. Känns som en mindre bra prissättning

Var? Länk i så fall, lite av årets kap om det är sant!

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Där lurade du mig allt, jag blev förvånad och kollade prisjakt.
Billigaste 6800 xt går för 6845kr just nu och det är en betydigt billigare modell.

du får ju 7800xt för 6.3k och går ofta att hitta under 6k.

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem

Fanns bättre modell av 6900xt för ca 5400 kr hos Amazon strax innan jul. Men priserna kan ju ändras..

Permalänk
Medlem
Skrivet av fast3xx:

Fanns bättre modell av 6900xt för ca 5400 kr hos Amazon strax innan jul. Men priserna kan ju ändras..

Just nu är det billigaste 6900 XT på prisjakt 8609kr.

Jag tror 5000kr är ett rimligt pris och en 500ing lägre än vad en billigare modell gick för bara för 2 veckor sedan här på marknaden.
Är man inte intresserad kan man låta bli att kladda ner tråden.
Men jag antar det är själva verkat bara är blockets däcksparkare som hittat hit..

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Testpilot
Skrivet av trattjaevel:

Just nu är det billigaste 6900 XT på prisjakt 8609kr.

Jag tror 5000kr är ett rimligt pris och en 500ing lägre än vad en billigare modell gick för bara för 2 veckor sedan här på marknaden.
Är man inte intresserad kan man låta bli att kladda ner tråden.
Men jag antar det är själva verkat bara är blockets däcksparkare som hittat hit..

Alltså rent krasst har jag svårt att se varför någon skulle betala 5 000 kronor för ett begagnat 6800 XT när man för ca 7 700 kronor får ett nytt RX 6950 XT eller RTX 4070 Super — förstnämnda som dessutom går på ännu lägre rea titt som tätt. Även RX 7800 XT ligger runt 6 800 kronor, då TUF-modell.

I slutändan sätter du såklart det priset du anser är rimligt, men samtidigt är det fullt tillåtet med priskritik och generellt är det en köparens marknad — inte alltid det sammanstrålar vad man själv vill ha och vad folk är villiga att betala

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem

Tycker inte att priset på 5000 kr är helt fel för detta kort även om många av ovan kommentarer är rimliga.
3080 går nu i marknaden för ca 5000 kr, 6950xt för ca 6000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Alltså rent krasst har jag svårt att se varför någon skulle betala 5 000 kronor för ett begagnat 6800 XT när man för ca 7 700 kronor får ett nytt RX 6950 XT eller RTX 4070 Super — förstnämnda som dessutom går på ännu lägre rea titt som tätt. Även RX 7800 XT ligger runt 6 800 kronor, då TUF-modell.

I slutändan sätter du såklart det priset du anser är rimligt, men samtidigt är det fullt tillåtet med priskritik och generellt är det en köparens marknad — inte alltid det sammanstrålar vad man själv vill ha och vad folk är villiga att betala

Fast e själva verket är det högst troligt folk som är intresserade av kortet som kommenterar men de vill gärna jag skänker det till dem och betalar frakten.
Speciellt en viss användare om man kollar hans forum historik.
Nog om det.

Är någon intresserad är det bara att komma med ett bud.
Blir jag inte nöjd med priset får min lillebror en gratis uppgradering. Vilket som funkar är för mig. 😊

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Nytt bud: 4 000 kr Fick intrycket inte var så sugen gå ner i pris, lägger ett bud i annat fall
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Skrivet av nienithaur:

4 000 kr Fick intrycket inte var så sugen gå ner i pris, lägger ett bud i annat fall

Noterat.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Alltså rent krasst har jag svårt att se varför någon skulle betala 5 000 kronor för ett begagnat 6800 XT när man för ca 7 700 kronor får ett nytt RX 6950 XT eller RTX 4070 Super — förstnämnda som dessutom går på ännu lägre rea titt som tätt. Även RX 7800 XT ligger runt 6 800 kronor, då TUF-modell.

I slutändan sätter du såklart det priset du anser är rimligt, men samtidigt är det fullt tillåtet med priskritik och generellt är det en köparens marknad — inte alltid det sammanstrålar vad man själv vill ha och vad folk är villiga att betala

tycker inte det är fair att förstöra annonsers diskussionstrådar för att man tycker att priset är högre än man själv känner är rätt.
Personligen tar jag 6800xt för 5k över 6950xt för snarare 8k varje dag i veckan, det är dessutom en bra modell med en av de bästa kylarna, 6900xt/6950xt hade jag behövt klocka ner till i princip samma hastighet så det låter mindre.

Tycker man kan säga till om priset är absolut för högt, t.ex samma/över nypris av samma eller bättre modell, men det är inte fallet. 7800xt är inte ens mycket bättre i genomsnitt, i vissa spel även värre. Folk ger 4000-5000kr för beg. 6800xt, helt enligt marknaden. Just nu finns 7800xt för 6200 och 6950xt för 7300, men detta är ändå inte en dålig deal, om man värdesätter nytt/garanti så mycket så lurkar man inte omkring här och klagar på andrahandspriser

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 4 200 kr med det sagt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

tycker inte det är fair att förstöra annonsers diskussionstrådar för att man tycker att priset är högre än man själv känner är rätt.
Personligen tar jag 6800xt för 5k över 6950xt för snarare 8k varje dag i veckan, det är dessutom en bra modell med en av de bästa kylarna, 6900xt/6950xt hade jag behövt klocka ner till i princip samma hastighet så det låter mindre.

Tycker man kan säga till om priset är absolut för högt, t.ex samma/över nypris av samma eller bättre modell, men det är inte fallet. 7800xt är inte ens mycket bättre i genomsnitt, i vissa spel även värre. Folk ger 4000-5000kr för beg. 6800xt, helt enligt marknaden. Just nu finns 7800xt för 6200 och 6950xt för 7300, men detta är ändå inte en dålig deal, om man värdesätter nytt/garanti så mycket så lurkar man inte omkring här och klagar på andrahandspriser

Men folk betalar gladeligen 5k utan att gnälla i trådar för RTX 3080 fast det är slöare.

Skrivet av rwkk:

4 200 kr med det sagt

Noterat. 👍

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem

Jag tänker avsluta denna vid lunch imorgon då den legat ute en vecka då.
Ser ut som det går till dig @rwkk då intresset verkar svalt.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (: