In Win visar chassin i platta paket

Permalänk
Medlem

Fick min ”riktigt billigt” då. Inwin och ”svenska” sidan du länka vill ha 350 euro inkl frakt.

Ska bli kul o montera nått som inte är ikea, haha..

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem
Skrivet av 925a:

Helt vansinnigt att den här tråden redan är 1 år gammal. Jag väntade och väntade och väntade och gammal som man är så glömde jag bort den o så vips så fanns den på startsidan på spanska amazon... för 2 månader sen fast slutsåld... Lyckades trycka på köpknappen för 1 veckor sen och har väntat på den sen dess. Ska dyka upp den 5:e!

Låter spännande att den snart dyker upp. Skriv gärna här om vad du tycker om chassiet & byggkvaliteten.
Funderar själv på en sådan till nästa bygge.

Visa signatur

Datorn: Asus Maximus Formula IX, Delid Intel 7700k, Asus Geforce 1080ti Poseidon, G.Skill Tridentz RGB 32GB CL15 3000Mhz, Custom Vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave_001:

Låter spännande att den snart dyker upp. Skriv gärna här om vad du tycker om chassiet & byggkvaliteten.
Funderar själv på en sådan till nästa bygge.

Den ska dyka upp vilken minut dom helst nu! Men jag kommer nog inte ha tid att röra paketet förens typ 22:00 ikväll om orken finns! Jag fixar en miniatyr bygg-log och postar den här inatt, om inte inatt så kommer den mot slutet av veckan.

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem
Skrivet av 925a:

Den ska dyka upp vilken minut dom helst nu! Men jag kommer nog inte ha tid att röra paketet förens typ 22:00 ikväll om orken finns! Jag fixar en miniatyr bygg-log och postar den här inatt, om inte inatt så kommer den mot slutet av veckan.

Härligt, Ja vore kul att läsa om bygget om/när du har tid att skriva lite om det!

Visa signatur

Datorn: Asus Maximus Formula IX, Delid Intel 7700k, Asus Geforce 1080ti Poseidon, G.Skill Tridentz RGB 32GB CL15 3000Mhz, Custom Vattenkylning

Permalänk
Medlem

Jadu.. haha… ”posten” påstod att ingen va hemma när de va här o ringde på dörren i förrgår så jag fick snällt vänta tills de uppdaterade amazon. När uppdateringen väl kom 24 timmar senare så fanns den på SEURs hämtlager. Va där nyss o hämta… blir tyvärr ingen bygg-log…

*edit - "ladda upp bild" funktionen borttagen?

Chassit är förmonterat...

Tyckte transportlådan va lite väl jävla stor när jag va o hämta den. Tänkte för mig själv att "de spar ju ingen plats alls i kontainern...

Taxvalpen är lika ledsen som jag är...

Hade sett fram emot att mecka ikväll..

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem

Vad som konstigt nog INTE ALLS syns på nån av bilderna jag sett av chassit, inte ens bilden jag precis tog är "färg-skillnaden" mellan alu-profilen på sidan/fötter/handtag och resten av chassit. Det är mycket mörkare än vad det ser ut att vara på bild. Alu-fötterna ser ut att vara obehandlad aluminum (borstad) men plåten är mycket mycket mörkare i verkligheten. Ska överföra den här datorn in i det där chassit när tid finns och känns den bra så blir det en till för nya datorn som ska köpas in "inom kort"

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem
Skrivet av 925a:

Vad som konstigt nog INTE ALLS syns på nån av bilderna jag sett av chassit, inte ens bilden jag precis tog är "färg-skillnaden" mellan alu-profilen på sidan/fötter/handtag och resten av chassit. Det är mycket mörkare än vad det ser ut att vara på bild. Alu-fötterna ser ut att vara obehandlad aluminum (borstad) men plåten är mycket mycket mörkare i verkligheten. Ska överföra den här datorn in i det där chassit när tid finns och känns den bra så blir det en till för nya datorn som ska köpas in "inom kort"

Riktigt snyggt chassie tycker jag. Jag såg först inte heller färgskillnaden, men efter att jag studerat vissa bilder noga,
såg jag att det skiljer på lådan och aluminium stagen. Syns tydligare på "Guld" varianten tycker jag.
Förstår att du blev besviken om du väntade dig en byggsats, det verkar som att man får beställa direkt från Inwin om man vill ha byggsatsen. Kanske finns på något mer ställe, men hos de få återförsäljare som jag sett chassiet hos har det varit färdigt monterat. Känns chassiet stabilt eller känns det "skramligt"?

Visa signatur

Datorn: Asus Maximus Formula IX, Delid Intel 7700k, Asus Geforce 1080ti Poseidon, G.Skill Tridentz RGB 32GB CL15 3000Mhz, Custom Vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave_001:

Känns chassiet stabilt eller känns det "skramligt"?

Har än så länge bara lyft upp den ur lådan och tittat lite närmare på den, lyft den en gång till till mancaven - Det är en riktigt tung pjäs. De som montera min X har gjort ett bra jobb, inget rör på sig. Jag ville ha chassit i en byggsats för jag är "allergist" mot färg. De orange:a plastdetaljerna faller mig inte alls i smaken så jag hade tänkt byta ut dom. Nu kommer jag behöva montera ner den i bitar för att kunna göra det heh... Ska se om jag kan behandla plastbitarna för att göra de vita eller samma grå färg...

Kommer titta extra nära på den under helgen. Jag har jobbat på bra under veckan så jag känner att jag inte är i behov att jobba under helgen!

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem

ok.. Jag är väldigt nöjd. Kollade lite närmare på den i helgen och chassit är riktigt välgjort och bra designat. Jag trodde att de oranga detaljerna var plast men det är faktiskt ramen som håller ihop allt. Upptill och nertill, dvs 2 ramar i orange. Endast powerknappen som är i plast (enklare att lacka om metal - så kalas)

Jag visste att dubilin kom med rgb fläktar men jag tänkte inte ens på styrningen - som jag skrev ovan nånstans så är jag allergiskt mot färg eftersom jag jobbar med färg (video/grafik etc) - så fläktarna och kontrollern kommer ryka direkt. Byts ut mot gråa Noctua av samma storklek. All in all, jag är impad. Vad jag ska se om jag kan fixa till själv är - Glasdörren - Jag tittar på mina skärmar, inte min dator så jag ska custom-mecka en solid dörr eftersom det blir "snyggare". Osäker på om det kommer påverka ljudvolymen men, jag, personligen har aldrig fattat varför man ska ha en glasdörr på en dator (Mac Pro 2006-2012 chassina är mästerverk) När jag fyllt dubilin med det jag har i "den här datorn" så kommer den nog väga som en fullt utrustad Mac Pro - (me likes)

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem

Discofläktarna ryker… 5x noctua ska in

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem
Skrivet av 925a:

ok.. Jag är väldigt nöjd. Kollade lite närmare på den i helgen och chassit är riktigt välgjort och bra designat. Jag trodde att de oranga detaljerna var plast men det är faktiskt ramen som håller ihop allt. Upptill och nertill, dvs 2 ramar i orange. Endast powerknappen som är i plast (enklare att lacka om metal - så kalas)

Jag visste att dubilin kom med rgb fläktar men jag tänkte inte ens på styrningen - som jag skrev ovan nånstans så är jag allergiskt mot färg eftersom jag jobbar med färg (video/grafik etc) - så fläktarna och kontrollern kommer ryka direkt. Byts ut mot gråa Noctua av samma storklek. All in all, jag är impad. Vad jag ska se om jag kan fixa till själv är - Glasdörren - Jag tittar på mina skärmar, inte min dator så jag ska custom-mecka en solid dörr eftersom det blir "snyggare". Osäker på om det kommer påverka ljudvolymen men, jag, personligen har aldrig fattat varför man ska ha en glasdörr på en dator (Mac Pro 2006-2012 chassina är mästerverk) När jag fyllt dubilin med det jag har i "den här datorn" så kommer den nog väga som en fullt utrustad Mac Pro - (me likes)

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Det låter riktigt bra. Tack för utlåtandet. Snygga Noctua fläktar också så ditt bygge blir nog riktigt fint!
Tror att det ska gå att köpa till en sidodörr utan glas, med det kostar ju givetvis, så billigare att försöka själv.

Det lutar starkt åt att det blir en Dubili Gold med något custom vattenkyl i.
Kanske inte det smidigaste chassiet att bygga ett cleant bygge i men lyckas man få till det
kan det bli riktigt najs.

Visa signatur

Datorn: Asus Maximus Formula IX, Delid Intel 7700k, Asus Geforce 1080ti Poseidon, G.Skill Tridentz RGB 32GB CL15 3000Mhz, Custom Vattenkylning

Permalänk
Medlem

Tryckte precis på köp-knappen för min nya workstation! Threadripper 7980x maskin och anledningen till att jag skriver i den här tråden är för att tanken va hela tiden att jag skulle bygga den själv i dubilin... Får se hur jag gör. Ville ha garantin från en byggare för en dator i den här kalibern o de har en kanske generös sådan. 3 år "allt". Blev Asus ProArt Pa602 case. Visste inte om att Asus har börjat göra lådor men jag blev faktist lite smått impad av asus-lådan. Väldigt stilren och har rätt smarta lösningar.

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3