Masters of the Air följer upp Band of Brothers och The Pacific

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Ej sett denna men försökte med Band of Brothers. Tror den åldrats dåligt? Svintrist och seg att glo på idag. Eller så har man bara blivit bortskämd med bra serier på senare år.

Såg den sisådär 2007, tyckte att den var hur bra som helst. Kollade igen några avsnitt i höstas, känns precis som du säger.

Tittade på Rome i somras, lika bra som den var då man såg den första gången. Så, för mig kändes den också inte lika bra.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygarfisken:

Inte bara jag som tyckte att den var kass, reviews på IMDB sågar serien… men ja, man får väl låta hela serien komma ut annars är väl smaken som baken helt enkelt

https://m.imdb.com/title/tt2640044/reviews?sort=submissionDat...

8.2 av 10 får väl ändå anses godkänt? Allt passar inte alla givetvis.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Skrivet av Mindfighter:

8.2 av 10 får väl ändå anses godkänt? Allt passar inte alla givetvis.

Jo absolut, jag kanske hade lite för höga (och andra) förväntningar… Jag stör mig så jäkla mycket på Austin Butler skådespelaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygarfisken:

Finns ju ingen story, inga vettiga karaktärer, allt är bara rörigt, urusla skådespelare och för att inte tala om hemsk CGI.

Att denna serie har mer än dubbelt så hög budget som Band of Brothers men levererar såhär kasst material är ju bara pinsamt.

Jag förväntade mig mer

Eller är jag helt ute o cyklar?

Story och karaktärer ger jag tid att byggas upp, har hopp. Har inga problem med 'långsamma' serier.

Urusla skådespelare håller jag inte med om.

CGI var OK, inget mästerverk. Förväntade mig mer.

Dubbelt så hög budget i absolut värde eller? BoB är ju ändå typ 20 år gammalt.

Jämför man rakt av med BoB är ribban hög + nostalgi.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Tycker ändå MoA är helt ok. Gillar serien överlag, men tycker att det saknas lite ”skitighet”. Allt känns lite för rent på något sätt. Band of Brothers har en genomgående skitigare känsla. Även Pacific lyckas bättre på den fronten. Ser fram emot kommande avsnitt och tror att den kommer att växa på sig allt eftersom avsnitten går.

Vad gäller off-tonic diskussionen om BoB så tycker jag fortfarande att den står sig. Såg den senast förra året och tycker absolut att den har åldrats väl. Pacific är inte BoB-nivå men fortfarande väldigt sevärd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koSmiQ:

Tycker ändå MoA är helt ok. Gillar serien överlag, men tycker att det saknas lite ”skitighet”. Allt känns lite för rent på något sätt. Band of Brothers har en genomgående skitigare känsla.

Såg första avsnitten igår, gillade vad jag såg men jag håller helt med om skitigheten. Fick också känslan att det är för rent på något sätt. Så brukar det ofta vara när entusiaster gör någon film för de vill ju inte slita på eller ha sönder sina klenoder, på den här budgetnivån borde det gå att grisa ner lite mer. Men jag ser fram emot nästa avsnitt!

typo
Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Då jag har längtat efter den här serien under många år så tror jag att mina personliga förväntningar ligger alldeles för högt för att Masters of the Air någonsin ska kunna leva upp till dem. Men jag tycker ändå att den är fullt godkänd, med vissa brister. Har dock bara sett ett avsnitt än så länge, så ska inte döma hela serien för tidigt.

Förutom skakig CGI, och att jag stör mig något enormt på Austin Butlers konstlade smooth operator-beteende, så känns det som att ett karaktärsbyggande avsnitt saknas för att man ska få någon form av relation till personerna i serien innan helvetet brakar loss. Tänker något i stil med Curahee-avsnittet från BoB, där man får följa delar av besättningarna under upplärningsfasen i USA.

Permalänk
Medlem

Avsnitt 3 bäst hittills i min bok trots sin relativt moderata speltid på cirka ~42 min.
Stundtals riktigt riktigt svettigt och uttrycket

Fick en helt ny mening...

Permalänk

Även jag tycker att avsnitt 3 var mycket bättre men fortfarande under förväntningarna. Som någon skrev tidigare så hade denna serie verkligen behövt ett Currahee-avsnitt där man lär känna karaktärerna, jag har jättedålig koll på vem som är vem... förutom han med rösten (Buck) som jag stör mig något oerhört mycket på

Permalänk

Sett 1 avsnitt
Ej dålig. Håller samma stil som de andra två. Band of brothers är episk och det går inte att överträffa dess serie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Fanns faktist ett PC spel som hette "The mighty 8th", där kunde man flyga ett B17 på olika bombuppdrag å om jag minns rätt kunde man vara bl.a akterskytt, undre tornskytt, bombfällare (Nordenbombsiktet), alltså man kunde hoppa runt på dom olika "stationerna".

Håll utkik efter kommande; B17 - Flying Fortress: The mighty 8th redux då som är typ en remaster på det Kanske redan är släppt till och med på Steam.

Ah, fast det jag tänkte på är B-17 The Flying Fortress: The Bloody 100th som är kommande från Microprose.
https://www.microprose.com/games/b-17-the-flying-fortress-the-bloody-100th/

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Necrophor:

Håll utkik efter kommande; B17 - Flying Fortress: The mighty 8th redux då som är typ en remaster på det Kanske redan är släppt till och med på Steam.

Ah, fast det jag tänkte på är B-17 The Flying Fortress: The Bloody 100th som är kommande från Microprose.
https://www.microprose.com/games/b-17-the-flying-fortress-the-bloody-100th/

Hade ingen aning om att de arbetade på en tredje del i serien! Får hålla utkik framöver.

Permalänk
Medlem

Som andra håller jag med om att avsnitt 3 var bättre. Men känner även att jag inte känner många av karaktärerna. När det händer saker och namn nämns så får jag ingen direkt relation till vilken karaktär som avses. Vilket ju är en stor skillnad mot BoB.

Hoppas det fortsätter uppåt i kvalitet kommande avsnitt. Tycker absolut inte att serien är dålig. Mer att mina förväntningar var skyhöga. Sambon gillar den med och hon har sett både BoB och Pacific mer än en gång.

Permalänk
Skrivet av JonasT:

Då jag har längtat efter den här serien under många år så tror jag att mina personliga förväntningar ligger alldeles för högt för att Masters of the Air någonsin ska kunna leva upp till dem. Men jag tycker ändå att den är fullt godkänd, med vissa brister. Har dock bara sett ett avsnitt än så länge, så ska inte döma hela serien för tidigt.

Förutom skakig CGI, och att jag stör mig något enormt på Austin Butlers konstlade smooth operator-beteende, så känns det som att ett karaktärsbyggande avsnitt saknas för att man ska få någon form av relation till personerna i serien innan helvetet brakar loss. Tänker något i stil med Curahee-avsnittet från BoB, där man får följa delar av besättningarna under upplärningsfasen i USA.

Jag gissar på att de har följt boken som den är. Läser du Band of Brothers boken så är den nästan som serien bara att boken fördjupar sig lite till än serien.

Ej läst denna bok. Läste BoB

Man måste också tänka sig att det är två olika historier. BoB har mycket överleva från kriget eftersom den sortens soldat som för jänkarna relaterar till lätt infanterist så är det helt andra premiser där en person skall kunna överleva i en mindre grupp då behöver man lita fullt ut på varandra. Medan den här serien fokuserar mer på hur de fungerar som en större grupp och då är premisserna annorlunda och det är vad serien hittills har visat.

Tyckte också de två första var sådär. Samtidigt inte dåliga utan de ville visa hur det var när de inte flög och var på marken före de gick ut i kriget och hur de tacklade att vara kanonmat vid så pass ung ålder.

Gissar på att de bygger upp till något riktigt bra framöver.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av JonasT:

Då jag har längtat efter den här serien under många år så tror jag att mina personliga förväntningar ligger alldeles för högt för att Masters of the Air någonsin ska kunna leva upp till dem. Men jag tycker ändå att den är fullt godkänd, med vissa brister. Har dock bara sett ett avsnitt än så länge, så ska inte döma hela serien för tidigt.

Förutom skakig CGI, och att jag stör mig något enormt på Austin Butlers konstlade smooth operator-beteende, så känns det som att ett karaktärsbyggande avsnitt saknas för att man ska få någon form av relation till personerna i serien innan helvetet brakar loss. Tänker något i stil med Curahee-avsnittet från BoB, där man får följa delar av besättningarna under upplärningsfasen i USA.

Perfekt för o se med en AVP

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3