Permalänk
Skrivet av oqvist:

Fast varför skulle man vilja ha kass mobilinfo i nyllet hela tiden. Jag tror inte det är något man önskar ens sin värsta fiende. Jag gör då allt för att slippa stressande notiser i mobilen

Det handlar om att ha rätt information. Mycket information man får idag kan liknas med spam.
Alltså det behöver en Ai till för att avgöra vilken information man vill ha och när, där detta är individuellt.
Det skulle behövas till "någon tankestyrning" eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

kunna tappas från hög fallhöjd utan skör display

Apropå det här med att tappa Vision Pro är det faktiskt en som gjort en video om det:

https://www.youtube.com/watch?v=Q4aJYb8CNDs

Han provar att gå in i väggar och dörrar och släpper den flera gånger från huvudhöjd ner i golvet (laminat eller parkett eller något?) utan att glaset går sönder, däremot går ena högtalaren eller kopplingen till högtalaren sönder. Till slut lyckas han göra sönder glaset genom att släppa den från typ 3 meter. Själva headsetet fungerar även efter det. Så den verkar mer tålig än man kan tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Jag har då ägt vr med oled paneler utan problem med pixel smear och det var flera år sen. Lcd har ju större problem på den fronten med sina responstider?

Problemet är nog pancake linser, då de äter upp massor av ljusstyrka. (kombinerat med OLED paneler med relativt begränsad ljusstyrka)
Bigscreen beyond har ju samma problem tex, plus som nämnts PSVR2.

Man måste ju ha ljusstyrka nog både för att hantera inefektiviteten hos linserna OCH sen även bara lysa upp bilden typ en tiondel av tiden för att få vettig persistence of vision.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Problemet är nog pancake linser, då de äter upp massor av ljusstyrka. (kombinerat med OLED paneler med relativt begränsad ljusstyrka)
Bigscreen beyond har ju samma problem tex, plus som nämnts PSVR2.

Man måste ju ha ljusstyrka nog både för att hantera inefektiviteten hos linserna OCH sen även bara lysa upp bilden typ en tiondel av tiden för att få vettig persistence of vision.

Jo men det går ju ändå sänka ljusstyrkan om man vill kompromissa bort lcdsmöret. Kör dock inte med det själv har görlångsam va lcd ultrawide ger otroligt tråkig bild med bfi men hypereffektivt mot blurret

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Viking
Skrivet av trudelutt:

https://www.youtube.com/watch?v=UvkgmyfMPks

Casey Neistat (berömd vloggare) springer omkring med Vision Pro på New Yorks gatorna och tunnelbana samtidigt som en annan person filmar honom och man ser även folks reaktioner runt omkring. Ganska underhållande, jag har inte sett någon som använt dem ute bland folk innan. Man ser tydligt hur field-of-view är begränsad så han måste se sig omkring på ett onaturligt sätt (lite som när man spelar "tratt-fotboll") och han ser väldigt goofy ut och alla tittar på honom och tar kort osv. Efteråt säger han något i stil med (sammanfattat och översatt med ChatGPT):

Den där sammanfattningen låter iofs sämre än det han sade . Men svårt att veta riktigt om han är lyrisk för upplevelsen i sig eller om han är lyrisk för att ha fått en inblick i hur det kommer bli i framtiden när tekniken är ännu bättre.

Lätt bästa recensionen. Länkar den som video:

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Lätt bästa recensionen. Länkar den som video:
https://youtu.be/UvkgmyfMPks?si=rG6PMd5oSBt4BXht

Vilken fantastiskt roligt gjord video. Och visar verkligen upplevelsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Vilken fantastiskt roligt gjord video. Och visar verkligen upplevelsen.

Det roligaste var hur han såg en fjäril som försökte landa på munken och alla står runt honom och bara stirrar på honom som om han var.. ..i någon annan värld. 🤣

Permalänk
Medlem

Första intryck från en vr entusiast

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

A Developer Already Got Apple Vision Pro Working On SteamVR, With Some Issues

https://www.uploadvr.com/apple-vision-pro-steamvr-alvr-port-d...

Permalänk
Medlem

Rätt stor skillnad i tjocklek på interfacet beroende på vilken passform som ansiktsscanningen rekommenderar, vilket i sin tur påverkar FOV:

Permalänk
Medlem

Apple Vision Pro Extended Teardown Reveals Its True Active Resolution

Citat:

iFixit measured the size of each pixel at just 7.5μm, the size of a human red blood cell. iFixit says this means you can fit 54 Vision Pro pixels into the space of a single iPhone 15 Pro Max pixel

https://www.uploadvr.com/apple-vision-pro-extended-teardown-r...

Permalänk
Medlem

AVPs största problem, framtyngd ch smal FOV är lösta:
https://youtube.com/shorts/rCv5ZVVYcDo?si=lY-KpxLN1qTgmRGO

(ja, minst 1 stort problem återstår iofs...)

Permalänk
Konsolgrävare

Detta var riktigt imponerande!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Apple Vision Pro Could Take Four Generations to Reach 'Ideal Form'

Citat:

Realizing the Apple Vision Pro headset's "ideal form" could take four successive generations of the device, some people in Apple's Vision Products Group believe. That's according to well-connected Bloomberg reporter Mark Gurman.

https://www.macrumors.com/2024/02/11/apple-vision-pro-fourth-...

Permalänk
Medlem

Kommer ju ta oändligt antal generationer med ständiga förbättringar. Menar de på allvar att vision pro kommer va fulländat och inte kommer kunna utvecklas efter fjärde generationen

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Jobbar inte alla så idag? Visst man ser enstaka laggers här och där, men det är gubbar och gummor i 90 års åldern.

Skrivet av oqvist:

Kommer ju ta oändligt antal generationer med ständiga förbättringar. Menar de på allvar att vision pro kommer va fulländat och inte kommer kunna utvecklas efter fjärde generationen

Efter vilken version blev iPhone bra? Det beror på vem man frågar, jag själv iPhone 15 är den första som jag skulle kunna tänka köpa.

Men det lär dröja innan Apple Vision Pro går från att vara en imponerande produkt, till en produkt som man ser förbättrar ens arbete.

Permalänk
Medlem

Tycker nog iPhone gått att använda sedan originalet. Nu köpte jag inte den har bara erfarenhet av iPod och 3g Och den fungerade

Gällande mobiler ser jag ingen vits betala för iPhone 15. Mina gamla telefoner fixar allt som kan krävas. Orkar inte bry mig om det tar någon galvsekund extra öppna appar

Är väl bara hobbyfotografer som lyckas rättfärdiga köp av senaste generation mobiler numer

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

I bilen:

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Efter vilken version blev iPhone bra? .

Sen iPhone 4 så har jag (exkl oleds utveckling) tappat intresset för mobilernas utveckling så 4e generationen var en passande gissning i sammanhanget...

Men ja, det kommer ta tid det här. Tycker på det stora hela, utifrån alla recensioner, att AVP verkar fungera som jag förväntade mig. Enda stora besvikelsen är den begränsade FOV:en.

Permalänk

Man maste ju ocksa komma ihag att det har ar version 1. Mest troligt kommer det an Apple Vision Air eller liknande inom nagot ar med kanske nagot samre specs, troligtvis mindre lull-lull, men med betydligt lagre pris, gissningsvis runt ~$2,000.

Som en ny plattform tycker jag AVP ar jakligt intressant. Att inte vara beroende av en extern dator ar for mig en extremt viktig funktion, och kombinationen av hand och eye-tracking ar sjukt valgjord och det ar ocksa optiken och skarmtekniken. Helt klart next level jamfort med andra headsets -- sa till den milda grad att AVP egentligen inte har nagra konkurrenter.

Som jag ser det ar det just nu bara Apple som kan gora en sadan har produkt som pa allvar kombinerar hard- och mjukvara, plus att som plattform har man en extrem fordel att man som anvandare bara kan jacka in i det befintliga ekosystemet. Dar har man tillgang till sina filer, sin musik, sina filmer, etc. ch som utvecklare kan man bara ladda ner utvecklingskitet och kora, plus att de flesta befintliga iPad-appar funkar halvhyffsat out of the box. Det ar ju nagot som talar for att plattformen kan overleva sa att den pa sikt kan komma ner i pris.

Daremot tycker jag en grej ar lite missvisande. Att den skulle vara sa jakla dyr. Ar den verkligen det? Det ar ju en extrem produkt som riktar sig till "early adopters". Aven om $3,500 ar mycket pengar sa ar ju allt relativt. Nar Apple Macintosh:en slapptes 1984 kostade den $2,500, vilket ar over $7,000 i dagens penningvarde. Bara som en jamforelse.

Nar alla sager att "oj vad dyr den ar" vad ar det egentligen man jamfor med? Med tanke pa vad den innehaller skulle man till och med kunna saga att den ar ganska prisvard

Det jag blev mest besviken pa kanske ar field of view, hoppas de kan forbattra den pa kommande generationer. Sen kommer den ju alltid att lida av problem forknippade med video passthrough. Man far val hoppas att i generation X sa kan de gora optisk passthrough istallet.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Zuck roastar Vision Pro:

Permalänk
Medlem

Vad jobbigt att måsta nämna upplösningen men bra jobb få det till något negativt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Apple Vision Pro Review: A Heavy Portable Cinema & Monitor With A Promising Spatial OS

https://www.uploadvr.com/apple-vision-pro-review/

Permalänk
Medlem

Fick uploads inte släppa recensionen om de inte nämnde os:ET som spatial? Hur kan ett OS va mixed reality till att börja med det är ju bara ettor och nollor

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Fick uploads inte släppa recensionen om de inte nämnde os:ET som spatial? Hur kan ett OS va mixed reality till att börja med det är ju bara ettor och nollor

Som framgår av artikeln har dom fått köpa headsetet för egna pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Apple Vision Pro Review: A Heavy Portable Cinema & Monitor With A Promising Spatial OS

https://www.uploadvr.com/apple-vision-pro-review/

Upload VR är duktiga och det där är nog den bästa AVP recensionen jag läst. Väldigt kompetent.

Pluspoäng att han precis som jag tröttnat på alla idioter som springer runt med dem på stan...

Edit: Bra att han tar upp det som jag på senare tid har insett är en jättebrist hos AVP (eg. VisionOS i nuvarande version), inget stöd för multipla användarkonton! Det är fruktansvärt dåligt.

Permalänk
Medlem

Såg till min förvåning en medresenär på tåget med en livs levande AVP på sig häromdagen. Inte för att det spelar någon roll när man har den på sig, men den ser jäkligt premium ut IRL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Såg till min förvåning en medresenär på tåget med en livs levande AVP på sig häromdagen. Inte för att det spelar någon roll när man har den på sig, men den ser jäkligt premium ut IRL.

Såg du honom i ögonen?

Men fränt, undra hur denne fått tag på sitt ex.