Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothenburg:

<Uppladdad bildlänk>

Plottrigt är bara förnamnet. Men det stämmer väl. Noterade att dom kör förskottsfaktura

Lungmos
Äpplemos
Potatismos
Plåttermos

Den fakturan var väl utomordentligt tydlig?

Permalänk
Medlem

Under black friday så ringde jag och sa upp mitt Telia, fick då erbjudande att stanna kvar hos dom 250mbit/s för 299kr/mån. Tackade ja.

Nu fick jag faktura och ser att jag betalar 699kr/mån för 500/500.

Ringde upp dom och då säger de att det inte är för nya kunder utan endast gamla. Märkligt. Eftersom jag gjort på samma vis alla black friday föregående år.

Det märkligaste av allt är att min uppsägning inte blev av, men att de lagt in abonnemang på mig.

Telia är inte mån om att behålla sina kunder. De kunde erbjuda mig 250mbit/s för 399kr/mån i nuläget. Patetiskt.

Visa signatur

🎮 Intel 13900K - RTX 4090 - 32GB 6000Mhz RAM - Samsung 990 PRO 2TB

Permalänk
Skrivet av frunten:

Under black friday så ringde jag och sa upp mitt Telia, fick då erbjudande att stanna kvar hos dom 250mbit/s för 299kr/mån. Tackade ja.

Nu fick jag faktura och ser att jag betalar 699kr/mån för 500/500.

Ringde upp dom och då säger de att det inte är för nya kunder utan endast gamla. Märkligt. Eftersom jag gjort på samma vis alla black friday föregående år.

Det märkligaste av allt är att min uppsägning inte blev av, men att de lagt in abonnemang på mig.

Telia är inte mån om att behålla sina kunder. De kunde erbjuda mig 250mbit/s för 399kr/mån i nuläget. Patetiskt.

Då byter man! Folk borde vara lite mer medvetna att byta operatörer som ständigt höjer priserna istället är de lata och stannar kvar på samma operatör som till slut tar tusingen för 100mbit.

Permalänk
Medlem

Bahnhof kostar oss 479kr/mån för 100/100 Mbit/s..De kunde gå ner till 439kr som lägst sa han på chaten, så nu är de uppsagda. Hoppade på NWT Media som tar 271kr/mån för samma hastighet i 12 månader (249kr startavgift tillkommer dock) och sen 339 om jag inte byter vid BF eller så.

De hade inget 250 på vår adress, men vi är bara två per och en 4,5-åring, som mest spelar Blizzardspel och streamar lite twitch/youtube/netflix m.m. så vi är nog aldrig när att maxa 100 i nuläget. Annars fanns 250 för 388kr från någon annan leverantör. Det har blivit alldeles för dyrt att stödja Bahnhof av princip nu, tyvärr...

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av frunten:

Under black friday så ringde jag och sa upp mitt Telia, fick då erbjudande att stanna kvar hos dom 250mbit/s för 299kr/mån. Tackade ja.

Nu fick jag faktura och ser att jag betalar 699kr/mån för 500/500.

Ringde upp dom och då säger de att det inte är för nya kunder utan endast gamla. Märkligt. Eftersom jag gjort på samma vis alla black friday föregående år.

Det märkligaste av allt är att min uppsägning inte blev av, men att de lagt in abonnemang på mig.

Telia är inte mån om att behålla sina kunder. De kunde erbjuda mig 250mbit/s för 399kr/mån i nuläget. Patetiskt.

Ringde upp dom och då säger de att det inte är för nya kunder utan endast gamla. Märkligt. Eftersom jag gjort på samma vis alla black friday föregående år. - fick du inte bekräftelse på att du fick 299:-? Vad sa dom om att hen sagt att du skulle få det? Spelat in samtalet?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Bahnhof kostar oss 479kr/mån för 100/100 Mbit/s..De kunde gå ner till 439kr som lägst sa han på chaten, så nu är de uppsagda. Hoppade på NWT Media som tar 271kr/mån för samma hastighet i 12 månader (249kr startavgift tillkommer dock) och sen 339 om jag inte byter vid BF eller så.

De hade inget 250 på vår adress, men vi är bara två per och en 4,5-åring, som mest spelar Blizzardspel och streamar lite twitch/youtube/netflix m.m. så vi är nog aldrig när att maxa 100 i nuläget. Annars fanns 250 för 388kr från någon annan leverantör. Det har blivit alldeles för dyrt att stödja Bahnhof av princip nu, tyvärr...

Jag hoppade på Bahnhofs erbjudande nu på BF för 399kr i 6mån och sedan 549kr för ytterligare 6mån för 1GB/1GB. Fick inget bra erbjudande från telia som jag kört med i flera år, men i år blev det tvärstopp när jag skulle förlänga erbjudandet. Synd för jag har varit riktigt bra nöjd med dem. Nu får det duga med Bahnhof till nästa års BF. 😊

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Då byter man! Folk borde vara lite mer medvetna att byta operatörer som ständigt höjer priserna istället är de lata och stannar kvar på samma operatör som till slut tar tusingen för 100mbit.

Nu är det ju inte alla som kan byta, vi är många som är inlåsta i stängda fibernät. Mobilt bredband är vad vi har att välja på om vi ska byta leverantör. Inget bra alternativ således.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

fick du inte bekräftelse på att du fick 299:-? Vad sa dom om att hen sagt att du skulle få det? Spelat in samtalet?

Har dem bekräftat detta via samtal så borde man fått mail, alt så finns inspelning av Telia.
Så borde inte vara några problem.

Jag lyckades till slut själv få 299:- 250/250. Vill bara ge först 100/100 399
Men krävdes ett antal samtal.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Nu är det ju inte alla som kan byta, vi är många som är inlåsta i stängda fibernät. Mobilt bredband är vad vi har att välja på om vi ska byta leverantör. Inget bra alternativ således.

Skrivet av AxxT:

Har dem bekräftat detta via samtal så borde man fått mail, alt så finns inspelning av Telia.
Så borde inte vara några problem.

Jag lyckades till slut själv få 299:- 250/250. Vill bara ge först 100/100 399
Men krävdes ett antal samtal.

Vad anser ni om - med tanke på stängda fibernät som nämns bland annat - följande förutsättningar:

a) där jag har internet finns bara 3 ISP:er och alla dessa erbjuder bara coaxial -tekniken
b) det dök upp en ny spelare på operatörs himmelen som erbjuder fiber
c) de erbjuder en symmetrisk hastighet på 60/60 för $30/mån eller så kan man välja att få 💯/💯 för $35/mån.

De andra hastigheterna de har är alldeles för dyra för att komma i fråga i detta fall.

Snacka om inlåst. Men fördelen med detta är att de inte höjer priserna i samma rasande fart som vittnesmålen vittnar om här och i andra trådar.

För 250 tar de $50
För 350 tar de $90
Etc.

Så jag är glad att jag hittade den här hastigheten 60/60 för $30. Sen en sån där sak som att man slapp coaxial bara det.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem

Vad har ni för erfarenhet kring inkoppling av Telias tjänster?

Jag har öppen fiber, körde med Ownit fram till midnatt och när jag vaknade imorse och tittade på Telias ”mina sidor” står det bara att det kopplas in någon gång under dagen. Borde inte detta gå per automatik och köras igång 00:01 i samband med att Ownit lämnade över?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Vad har ni för erfarenhet kring inkoppling av Telias tjänster?

Jag har öppen fiber, körde med Ownit fram till midnatt och när jag vaknade imorse och tittade på Telias ”mina sidor” står det bara att det kopplas in någon gång under dagen. Borde inte detta gå per automatik och köras igång 00:01 i samband med att Ownit lämnade över?

Teknikern ska ha lite tid lalla runt och få det se ut som han gör något innan han kan trycka på enter för att kommandot ska gå iväg.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2