Horizon Forbidden West kommer till PC den 21 mars

Permalänk
Melding Plague

Horizon Forbidden West kommer till PC den 21 mars

Den hittills Playstation-exklusiva storsäljaren släpps på PC till våren och blir tillgänglig på både Steam och Epic Games.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Yay

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Det här har jag sett fram emot ända sedan jag köpte det till PS4 för två år sedan. Bring it on! Ingen jävla tidsexklusivitet den här gången.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt! Föregångaren kunde jag knappt sluta spela.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Stöd för direct storage gillar vi att se. Vi hoppas det funkar bättre än i ratchet and clank.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Älskade Horizon: Zero Dawn men uppskattade inte detta spel lika mycket. Aloy var nog det största sänket i uppföljaren, spelvärlden och mycket av dess utveckling från det första spelet var dock bra.

Spelade aldrig DLC't så kanske blir att plocka upp PC-utgåvan när priset sjunkit.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Uppdutt på den nyheten. Spelade originalet på PC (men kom nog aldrig till DLCn?) och lite mer av det kan vara kul.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Bästa jag läst på LÄNGE. Som jag har längtat.
Har det till PS4 men det är helt värdelöst att spela då jag spelade första på PC.
Det är rent för stor nedgradering då PS4 är för svag. Så fort man rör sig så blir det suddigt.

Kommer spela så fingrarna blöder 😁

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

yes på pc man keyboard och mus f yea \m/

Visa signatur

Hail to the king, Baby!

CPU: Intel Core I9 9900k 5000 mhz oc, Mobo = Asus maximus XI extreme, Asus ROG RYUJIN 360, Gskill 3600mhz 32 Ram,Samsung 1TB Evo Plus M.2, Samsung 2TB Evo Plus M.2, 2x Samsung 850 Pro 2 TB SSD, Samsung 860 Evo 1TB, Windows 10 Pro.
KeyBoard: Corsair K95, Asus Thor 1200w,Samsung g7 240hz 32 Inch, Asus 3090 Strix OC \m/

Permalänk
Medlem

Blir ett självklart köp, första spelet var otroligt bra.

Permalänk
Medlem

Var det bara jag som tröttnade på gameplay-loopen efter ca 34 minuter på första spelet? Helt ointressant.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Är inte särskilt intresserad av spelet, då jag tröttnade efter några timmar på PS5:an. Men hoppas dock att PC-versionen ett vettigt inbyggt prestandatest.

Permalänk
Medlem

Niiice! Väntat på detta!

Skrivet av JonasT:

Är inte särskilt intresserad av spelet, då jag tröttnade efter några timmar på PS5:an. Men hoppas dock att PC-versionen ett vettigt inbyggt prestandatest.

Är inte uppföljaren lika rolig som första spelet?

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av zOlid:

Niiice! Väntat på detta!
Är inte uppföljaren lika rolig som första spelet?

Medan jag uppskattade storyn i ettan så fastnade jag aldrig för gameplayet. Tvåan är mer av samma, så diggade man ettan stenhårt lär man uppskatta Forbidden West.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Var det bara jag som tröttnade på gameplay-loopen efter ca 34 minuter på första spelet? Helt ointressant.

Har du ens kommit förbi cut scenes efter 34 minuter? Du kan ju garanterat inte kommit igenom första delen och blivit utsläppt i det stora öppna. Det är ju när man kan springa runt hej vilt i världen som spelet blir roligast. Sedan tycker ju jag i alla fall att storyn är grymt bra. Älskar när det är Sci-Fi men ändå tillräckligt nära för att vi faktiskt skulle kunna göra det framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Älskade Horizon: Zero Dawn men uppskattade inte detta spel lika mycket. Aloy var nog det största sänket i uppföljaren, spelvärlden och mycket av dess utveckling från det första spelet var dock bra.

Spelade aldrig DLC't så kanske blir att plocka upp PC-utgåvan när priset sjunkit.

Samma här, köpte inte DLCn och spelade dessutom igenom spelet innan patchen som fixade alla problemen med grafiken (skimret och aliasing bland annat). Ska bli kul att köra det ordentligt denna gången. Kul med support för PS5 kontrollen! Nu ska vi se vad bluetoothkontrollen på moderkortet går för.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Gudinnen Aloy!

Nå snakker vi planetens fineste spill til PC om ca 7 uker og det var på tide som jeg har venta såå lenge på "gode Gud" endelig!Jeg har innkjøpt den nye Alienware oled-qd aw3423dwf bare for det spillet. Ja 21:9 er perfekt for Horizon Forbidden West også for HZD som jeg har brukt...Dette blir bærre lækkert! Ja nå kommer det DLLA for bedre bildekvalitet så da slipper man å bruke DLSS for å få opp FPS som er bra for de som har svakere grafikkort og vil kjøre alt på max i spillet. Jeg har brukt DSR-faktor i Nvidia kontrollpanel på 2,25xDL og DSR-jevnhet på 13% og da blir det 5160x2160. Ja, du trenger en GPU som minst Msi rtx 4090 suprim x og i9 9900k (litt gammel cpu 8/16 og Smart Cache 16 MB, men den henger med ennå) som kjører på ca 4,8-5,0 ghz turbo og 64 gb ram 3600 mhz. Vel kanskje overkill det da...hehe. Ja, også fint at det kommer DirectStorage for spillet om det blir raskere når du reiser i spillet fra Camp plass til Camp plass. Selv har jeg jo lagra alt på en Samsung nvme 970 plus 1tb pcie 3,0x4 som igjen er "noe gammel". Jeg tror det skal bli bra når spillet kommer til min pc den 19. mars 2024!!!

Permalänk
Medlem

Kommer bli ett köp, utan tvekan. Zero Dawn är ett av dom bästa spel jag spelat i modern tid.

Visa signatur

12900K | Z690 | RTX3090

Permalänk
Medlem

Då kanske man skulle spela igenom första spelet igen för att hålla allting färskt lagom till uppföljaren.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Var det bara jag som tröttnade på gameplay-loopen efter ca 34 minuter på första spelet? Helt ointressant.

Gillar du spel med bra story kan det vara värt att ge första spelet en ny chans. Men gillar du inte själva gameplayet så kanske något YT klipp som tar upp storyn kan vara värd att se.

Skrivet av Mocka:

Samma här, köpte inte DLCn och spelade dessutom igenom spelet innan patchen som fixade alla problemen med grafiken (skimret och aliasing bland annat). Ska bli kul att köra det ordentligt denna gången. Kul med support för PS5 kontrollen! Nu ska vi se vad bluetoothkontrollen på moderkortet går för.

Var nog lika här, minns att det var svårt att välja mellan extrem shimmering som fick grafiken att se förjävlig ut eller urusel prestanda. Minns att jag växlade fram och tillbaks i hela inledande delen men valde tillslut prestanda läget då 30 FPS eller vad det var knappt var spelbart och på tok för störande.

Vill gärna ge spelet en ny chans när vi äntligen får en värdig utgåva. Kanske kommer någon Aloy-mod eller något som gör henne lite mindre sur och dryg.
Hört en del bra om DLC med så lite sugen bara för den med.

Nu vet jag inte hur BT fungerar på ditt moderkort men på mitt X570 behöver wifi antennerna tydligen anslutas för att BT ska fungera. Normalt använder jag inte Wifi med den men upptäckte att det tydligen behövdes. Normalt har man ju inte riktigt antenner på det viset men kanske någon Intel-lösning i detta fallet. Tänker ifall du åker på liknande underligheter.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

är det bara jag som är grinig och undviker konsol exclusives för att de vill dubbeldippa?

vill de att jag köper spelen får de se till att det finns till PC när det släpps

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Jag diggade första Horizon som fan, men tyckte tvåan var sjukt mycket sämre dessvärre.

Permalänk
Medlem

Första spelet var väl helt enkelt, om kanske lite platt, så blir väl att köpa tvåan om ett år eller två när man får det för 200kr...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Horizon var nära mästerverksklass, så det är väl en del att leva upp till. Med det sagt så... Efter allt stämmningshöjande konsollsnack så här på en fredagkväll, så ser jag trots allt fram emot att få lira det på min PD!

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Äntligen på PC!

Permalänk
Medlem

Ser att spelet har stöd för bildförhållandena 21:9, 32:9 och 48:9.

Underförstått fungerar då även 16:9?

Permalänk
Medlem

Jippiii! Jag har längtat ända sedan jag blev klar med första spelet. Nu hoppas jag på långsammare strider med mer taktik och mindre dodge - dodge - dricka healing - dodge dodge.

Permalänk
Medlem

Efterlängtad:)

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Skrivet av Orchid:

Jag diggade första Horizon som fan, men tyckte tvåan var sjukt mycket sämre dessvärre.

Hei H hvorfor sier du at "tvåan var sjukt mycket semre" kan du si noe om det til meg og forklare hva som var semre? Ja hvor lenge spilte du tvåan og på en PS5 eller PLS4 da kan jeg forså at det blir mycket semre. Da du spilte Horizon Zero Dawn var det på ultra vanskelig nivået eller på normal? Håper jeg får svar fra deg siden jeg har venta såå lenge på "TVÅAN" og jeg vet at det skal være planetens flotteste spill i grafikk og mye annet som har blitt forbedret i spillet spesielt når Aloy snakker med mennesker med øyekontakt og ansiktuttrykk Mvh

Permalänk
Lego Master

Yeeees!

Men far åt skogen vad mitt RTX 3070 kommer lida på nya 4K-skärmen...uppgradering? Hm.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield