"your browser is out of date!" problem i crome

Permalänk

"your browser is out of date!" problem i crome

en sida som har funkat klockrent i många år nu börjar helt plötsligt att klaga över detta.

googlade på hur man uppdaterar och man ska tydligen gå in i "om chrome" genom den högra ikonen uppe till höger i chrome fönstret, jag gjorde det och det laddades och det stod att chrome nu var uppdaterat, gick in på sidan igen men problemet kvarstod, så jag googlade vidare och hittade nått om att extensions och cache måste rensas, så jag gick in och rensade cachen(utan den som gör att man loggas ut från de flesta sidor då jag inte minns alla lösenord) och extension vet jag inte riktigt vad de vill att jag ska göra med, ta bort? bara stänga av?

har ni haft detta problemet med nån sida och vet hur man gör?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

en sida som har funkat klockrent i många år nu börjar helt plötsligt att klaga över detta.

googlade på hur man uppdaterar och man ska tydligen gå in i "om chrome" genom den högra ikonen uppe till höger i chrome fönstret, jag gjorde det och det laddades och det stod att chrome nu var uppdaterat, gick in på sidan igen men problemet kvarstod, så jag googlade vidare och hittade nått om att extensions och cache måste rensas, så jag gick in och rensade cachen(utan den som gör att man loggas ut från de flesta sidor då jag inte minns alla lösenord) och extension vet jag inte riktigt vad de vill att jag ska göra med, ta bort? bara stänga av?

har ni haft detta problemet med nån sida och vet hur man gör?

Blir spontant mer misstänksam angående sidan och varför den öht bryr sig om (eller påstår sig bry sig om) webbläsarversionen än något annat...

Om du alltså redan har version 120.0.6099.225 så är det den senaste versionen (idag då), och i så fall tyder det mesta på att det är sidan som är problemet.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Blir spontant mer misstänksam angående sidan och varför den öht bryr sig om (eller påstår sig bry sig om) webbläsarversionen än något annat...

Om du alltså redan har version 120.0.6099.225 så är det den senaste versionen (idag då), och i så fall tyder det mesta på att det är sidan som är problemet.

jo skumt är det då det aldrig varit ett problem förut och varför det ens skulle vara ett problem.

jag har den versionen utav chrome.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Kan det möjligtvis vara som så att du inte blockerar reklam med till exempel uBlock Origin? Om du ser reklam på webbsidor, så kan du även se något som hävdar att din webbläsare använder en gammal version. Dela gärna en skärmdump på hur meddelandet ser ut och var du ser meddelandet.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Om du ska ha någon vetting chans till hjälp så måste du tala om vilken sida det gäller. Integritetskränkande, jag vet. Och vilka addons har du i Chrome?

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk

tack för visat intresse och så, men jag vet inte om det var att jag gjorde något eller om sidan hokus pokus bara började funka, men nu verkar det vara ok igen, efter flera timmar, dock så ställde nått till med en del, sidor(bla clockers) blev jag utloggad ifrån, mina ad-blocks blockar nu sidor som jag förut inte blockade(typ clockers) och sidor jag blockade är nu icke blockade *suck*, jaja, det verkar ok igen iaf.
jag återkommer om det kommer tillbaks eller blir nått strul.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Efter en uppdatering brukar väl en riktig omstart av chrome hjälpa om problem uppkommer. Den gör väl en egen i.o.m. uppdateringen, men kanske gick något snett där, någon process som vägrade avsluta.

Permalänk

Är det en hemsida med 4 siffror som URL?
Jag stötte nämligen på samma problem igår.

Permalänk
Skrivet av Klaffatron:

Är det en hemsida med 4 siffror som URL?
Jag stötte nämligen på samma problem igår.

jepp jepp, just den
skönt att veta att det inte bara är jag då
sidan verkar dock väldigt ostabil än =/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer