WiFi Dörrkamera som passar i dörrens borrhål

Permalänk
Medlem

WiFi Dörrkamera som passar i dörrens borrhål

Som rubriken lyder är jag ute efter en dörrkamera som passar i borrhålet och ser ut som ett vanligt analogt dörröga på dörrens utsida. Alltså ingen ringkloka-knapp och inga andra saker som lockar till skadegörelse

  • Dörren är på privat mark där allmänheten normalt inte är, så kommentarer om olaglig kameraövervakning är överflödiga

  • Man ska kunna se inspelningen on-line på något sätt

  • Dör tjocklek ca 60 mm

  • Max 1000kr

  • Fins flera på aliexpress men pålitligare källor/produkter vore att föredra

  • Tillägg 1: Huvud funktionen är att se om någon obehörig varit på platsen Men inget särskilt filmas så eventuell kapning är o-betydande (Kinna scenariot)

Några exempelvis
Aliexpress: iCsee APP HD 1080P Mini Wifi Door Eye...

Sökord: Dörrkikare Titthålskamera

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeBoy:

Lite över budget kan jag tycka.

Edit: jag är osäker om den är tillräckligt liten för att få plats på ett snyggt sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Lite över budget kan jag tycka.

Edit: jag är osäker om den är tillräckligt liten för att få plats på ett snyggt sätt.

Jag håller absolut med dig om budget, samtidigt så tänker jag att avvägningen här ligger i pålitlig produkt <-> pris.

Det finns produkter som säljs av svenska butiker som gör ungefär det som efterfrågas, men inte heller kan möta budget. Jag tänker t.ex. på den här:

https://cdon.se/fordon/overvakningskamera-i-titthalskamera-do...

Är det produkten man litar på eller är det att återförsäljaren, i det här fallet CDON, har tillräckligt koll på sina produkter. Jag tänker mig ju att de inte har någon koll alls och att produkten kommer från liknande ställe som de som säljs på aliexpress, fast till ett högre pris.

Så då är frågan om 2000:- kronor köper sinnesfrid, men det är ju såklart upp till var och en att besluta sig för om vad som är viktigt.

Är budget det allra viktigaste då är mitt förslag inget att ha.

Det ska bli spännande att se om det finns en produkt på marknaden som möter alla krav.

Permalänk
Skrivet av MickeBoy:

Jag håller absolut med dig om budget, samtidigt så tänker jag att avvägningen här ligger i pålitlig produkt <-> pris.

Det finns produkter som säljs av svenska butiker som gör ungefär det som efterfrågas, men inte heller kan möta budget. Jag tänker t.ex. på den här:

https://cdon.se/fordon/overvakningskamera-i-titthalskamera-do...

Är det produkten man litar på eller är det att återförsäljaren, i det här fallet CDON, har tillräckligt koll på sina produkter. Jag tänker mig ju att de inte har någon koll alls och att produkten kommer från liknande ställe som de som säljs på aliexpress, fast till ett högre pris.

Så då är frågan om 2000:- kronor köper sinnesfrid, men det är ju såklart upp till var och en att besluta sig för om vad som är viktigt.

Är budget det allra viktigaste då är mitt förslag inget att ha.

Det ska bli spännande att se om det finns en produkt på marknaden som möter alla krav.

Typ garanti på att det där är prima kinesium.

Dålig? Kanske man vet inte förrän man testat allt från kina är inte skit men mycket är.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Är väl lite av kompromiss. Jag betalar såklart en vis procent mer för bättre/tryggare men inte mer än, säg 50% och definitivt inte 300%. Handla från CDON nu för tiden är som att handla från viken okänd butik som helst.
Hur som helst uppskattas alla förslag man vet ju inte om man har användning av förslagen föns efter man hört dem. Mest önskat vore kommentar som bygger på verkliga erfarenheter av denna fråga. Men det scenario är mindre sannolikt förstår jag.

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem

Trappuppgång eller eget hus?

För visst är det olagligt att rikta kamera ut i en trappuppgång?

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Trappuppgång eller eget hus?

För visst är det olagligt att rikta kamera ut i en trappuppgång?

beror nog på om du spelar in eller bara visar live feed

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeBoy:

Denna passar inte i vanliga standar dörr. De hålen är 18mm och Theta är 22mm

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME