Microsoft lanserar Copilot Pro – som betaltjänst

Permalänk
Melding Plague

Microsoft lanserar Copilot Pro – som betaltjänst

En Pro-variant av Microsofts Copilot-tjänst ska lanseras för både småföretag och för den AI-intresserade som önskar sig fler funktioner.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så är det 30+20$ eller är pro helt separat från basversionen?

Verkar vara ganska konstig prismodell och vad som ingår

Permalänk
Medlem

Klart man vill betala för att få vara med och träna deras "AI" på ens företagsdata. Man är väl inte teknikrädd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Klart man vill betala för att få vara med och träna deras "AI" på ens företagsdata. Man är väl inte teknikrädd.

Om de inte ändrat sina villkor så tränas inte AIn på några av dina data i företagsabonnemangen, alla data krypteras och skyddas/raderas.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Och herren sade Öppna era plånböcker och folket gjorde detta.

Det blir bara mer löppande kostnader för allt inom datateknik nu och utvecklingen går emot att man för att hänga med i utvecklingen tvingas prenumera på detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Så är det 30+20$ eller är pro helt separat från basversionen?

Verkar vara ganska konstig prismodell och vad som ingår

Basversionen är väl gratis nu?

Permalänk

Gillar det heter Copilot det var väl navigeringsapp till Android förut hehe

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Vad jag har sett via distributörer är det till och med så att det ligger på årsbasis. Du kan inte köpa månad för månad, samt att det inte stödjer Svenska just nu.

Finns en del frågetecken än så länge hehe

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk

Copilot Pro is currently available in Austria, Australia, Brazil, Canada, Switzerland, Germany, Spain, France, United Kingdom, India, Italy, Japan, Mexico, New Zealand, and the United States. We plan to make Copilot Pro available in more markets soon.

Hepp Hopp.

Permalänk
Medlem

Använder copilot i vs code. Kostar $10/mån via github. Suveränt verktyg att ha tillhands.

Permalänk
Medlem

Använder Chat GPT en del för utveckling, hur står sig Microsoft Codpilot?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Har de tagit bort censuren så man kan få svar även på sådant som anses icke PK i USA?

Idag kan man inte fråga om, för dem, känsliga ämnen typ sex, religion osv... Dvs inget som de betraktar som icke PK...

Om hela iden med AI ska vara att USA ska bestämma vad om är lämpligt eller ej, så har det väl inget existensberättigande i Europa, där vi öppet diskuterar alla ämnen?

Ytterligare ett Microsoft program där användarna ska vara försökskaniner och utvecklare....

Permalänk
Skrivet av Neon:

Använder Chat GPT en del för utveckling, hur står sig Microsoft Codpilot?

Som @SvingitGolf använder jag det i vscode genom github och kan väl säga att det är den kollega jag pratar mest med på jobbet. Skulle säga att den fungerar absolut bäst i Python, men helt ok även i C/C++ och Java. Man spar orimliga mängder tid på att kunna prompta att man vill ha en funktion med in-/utparametrar och funktionalitet så får man oftast ett användbart skal som man kan skruva på för önskat resultat. Den är även helt ok på felsökning och att förklara saker. Har använt Copilot i ett bildbehandlingsprojekt med OpenCV senaste veckorna, trots noll erfarenhet av bildbehandling har det gått galant.

Permalänk

Kopilot:

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Bing AI fungerar rätt bra när det gäller att generera bilder tbo, minus text som den har otroliga problem med fortfarande. Tror jag hade lite tur att den fick till "25 years" på denna bilden jag testade med nu. ^^

Jag finner det ofta smidigast att använde Copilot i Edge än att söka som vanligt. Kommer jag betala för det? Nje knappast en extra avgift utöver det jag betalar för Microsoft 365. Det borde ingå något mellansteg mellan vanliga gratis samt det Pro-tillägg de vill sälja.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro