Guardians of the Galaxy nu gratis hos Epic

Permalänk
Melding Plague

Guardians of the Galaxy nu gratis hos Epic

Epic Games julinspirerade givmildhet fortsätter och nu erbjuds Marvel's Guardians of the Galaxy för exakt noll kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Perfekt! Tänkte köpa det förra året, men skippade för jag hittade så mycket annat roligt att spela.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk

Min 2021 GOTY. Så fruktansvärt underrated.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte de va skittråkigt av någon anledning. Tröttnade ungefär 5h in. Framför allt slagen tyckte jag va snurriga och mest irriterande kändes inte intuitivt alls. Grafiken är nice dock. (Körde på ps5)

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Ett fantastiskt spektakel med rätt trist spelmekanik. Tycker helt klart det var värt att spela igenom för upplevelsens skull och om priset är gratis är det inte så mycket att snacka om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Jag tyckte de va skittråkigt av någon anledning. Tröttnade ungefär 5h in. Framför allt slagen tyckte jag va snurriga och mest irriterande kändes inte intuitivt alls. Grafiken är nice dock. (Körde på ps5)

Körde på Game Pass PC i början av 2023 då spelet ingick då och gillade nog allt utom striderna. Bland det tråkigaste jag stött på. Vet inte riktigt vad exakt det var men har för mig att allt man möter kändes väldigt bullet-spongiga. Inget Marvel eller Guardians of the Galaxy-fan i övrigt men det mesta andra var riktigt bra och borde inte missas. Men utforskandet och världsbyggandet vägde ändå upp mycket

Minns iallafall en boss-strid typ halvvägs igenom som var rätt intressant då den använde lite andra koncept än att bar skjuta på en fiende för länge. Går att dra upp olika reglage likt Control där man kan skala upp skada man åsamkar fiender och liknande för att snabba upp striderna lite vid behov.

Klickade själv hem det även om jag inte lär spela om det igen. Men utifall finns det redo att installera iallafall.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Blir att ladda ned efter jobbet. Min burk behöver sotas ur emellan alla LoL-matcher.

Permalänk
Medlem

Det absolut coolaste med Guardians of the Galaxy är konversationssystemet. Det är imponerande hur mycket karaktärerna pratar med varandra och hur de dynamiskt initierar dialoger beroende på vad man gör, jag log och skrattade genom hela spelet... Överlag kändes den biten nyskapande och vågat för att vara ett AAA-spel. Personligen tyckte jag att striderna kändes lite småtråkiga. Men spelet som helhet är faktiskt RIKTIGT bra.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Spelat det här tidigare. Riktigt bra story och snack mellan karaktärerna. Det känns verkligen som en GOTG film.
Själva spelmekaniken är dock inte den absolut roligaste, men det vägs upp så sjukt mycket av det andra, att det är ett av dom bättre spelen jag spelat.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Epic tar jag inte i med tång ens. Synd att det inte var en bra rea på det på Steam istället.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Detta är ett riktigt bra spel, rekommenderas!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Väldigt bra RPG.
Sålde mitt PS5 så kul att man slipper betala för en ny version.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Tack för tipset. Synd man missade att det varit en gratis run. Sånt får gärna göras en nyhet om när det pågår.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Tack för tipset. Synd man missade att det varit en gratis run. Sånt får gärna göras en nyhet om när det pågår.

Men det pågår ju... Gratis till och med 11 januari, så nästan en vecka till.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Men det pågår ju... Gratis till och med 11 januari, så nästan en vecka till.

Enligt första stycket i artikeln. Kanske de är fel?

Citat:

Sedan 20 december har Epic Games gett bort spel varje dag och det har varit möjligt att lägga vantarna på titlar som Fallout 3, Ghostwire: Tokyo, The Outer Worlds och Saints Row utan extra kostnad. Den dagliga gratisresan är nu över och Epic har gått tillbaka till att ge bort spel på veckobasis, men företaget rivstartar året genom att ge bort Marvel's Guardians of the Galaxy.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Varg:

Epic tar jag inte i med tång ens. Synd att det inte var en bra rea på det på Steam istället.

Undviker du alla Unreal Engine-spel också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Enligt första stycket i artikeln. Kanske de är fel?

FZ som är spelinriktad verkar skriva om alla gratisspel: Sök på "Epic" -> Visa alla (till höger)

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Enligt första stycket i artikeln. Kanske de är fel?

Det är inte fel, dom har återgått till ett spel per vecka istället för dagliga. Spelet ligger alltså kvar i en vecka tills nästa titel kommer.

Visa signatur

Spel/multimedia burk: ASUS Prime B660-Plus D4. PNY CS2140 M.2 NVMe Gen 4 500GB. Kingston Fury 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz. Intel Core i3 12100F 3.3 GHz 12MB. DeepCool AG400. PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter. DeepCool PK650D 650W. Kolink Observatory HF Mesh. Skärm: Samsung 65" Q77C 4K QLED. Ljud: Yamaha 5.1 förstärkare. XTZ 93:22 frontar, Eltax Monitor III bak. Audio Technica ATH-M50x

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Enligt första stycket i artikeln. Kanske de är fel?

Nej, det är helt korrekt. De har slutat att ha ett nytt gratisspel varje dag, och övergått till att ha ett gratisspel en vecka i taget. Just nu det spel tråden handlar om, i en knapp vecka till.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon138754:

Undviker du alla Unreal Engine-spel också?

Jag tror nog att du egentligen förstod att jag pratade om deras butik.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Epic tar jag inte i med tång ens. Synd att det inte var en bra rea på det på Steam istället.

Coolt!

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

De får bjuda på hur många spel som helst, kina är fortfarande en storägare av dem.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Varg:

Jag tror nog att du egentligen förstod att jag pratade om deras butik.

Jag tror nog att du förstår att det går att missuppfatta "Epic tar jag inte i med tång ens." som att du menade företaget Epic, och att man kan svara trevligt istället för drygt.

Tog bort onödigt
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon138754:

Jag tror nog att du förstår att det går att missuppfatta "Epic tar jag inte i med tång ens." som att du menade företaget Epic, och att man kan svara trevligt istället för drygt.

Nyheten berörde ett gratisspel som man bara kan hämta i deras butik. Jag tänkte att det borde vara underförstått då att jag menar just butiken. Det var inte avsiktligt otrevligt.

Skrivet av Zyzlite:

Vad kul att du tycker det.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Det här spelet är riktigt kul!

Permalänk
Medlem

YES
Tack

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Äger och har redan spelat det på PS5. Rekommenderas till dom som gillar den här typen av spel. Jag tyckte det var riktigt bra.

Permalänk
Medlem

"Epic Games julinspirerade givmildhet". Givmildhet 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Epic tar jag inte i med tång ens. Synd att det inte var en bra rea på det på Steam istället.

Varför det?