Vilka spel ur din backlogg ska du klara av 2024?

Permalänk
Medlem

Vilka spel ur din backlogg ska du klara av 2024?

För min del blir det:

Dishonored 2
Red Dead Redemption 2
Crysis Remastered (någon av 1, 2, eller 3)
Assassins Creed Valhalla
Pharaoh: A New Era
Starfield
Baldur's Gate III
The Outer Worlds
Subnautica

Avstämning i december!

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem

"Ska" är kanske ett starkt ord i mitt fall iallafall, men jag har ett gäng spel som jag borde försöka ta mig igenom under året. Främst spel som man har betalat för, i olika reor o.dyl, men som bara blivit "liggande". Som dessa t.ex: Dragon Age Origins, Fallout 4, Thronebreaker: The Witcher Tales o.s.v. Jag ska definitivt försöka att beta av lite spel från min backlogg i år också. Jag har varit ganska duktig dom senaste åren, så min backlogg har definitivt blivit mindre än den var förut.

Permalänk

zelda tears of the kingdom. Men spelet börjar kännas som ett jobb vid sidan av, jag får se hur det blir.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig som mål att "klara av" spel. Jag har knappt "klarat av" ett spel i hela mitt liv. Jag gillar att spela - när man "klarat" spelet är det ju slut, och det är ju inte alls kul!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog inte att klara av ett enda spel 2024.
Men dom spel jag har ska jag spela när jag kan.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag har aldrig som mål att "klara av" spel. Jag har knappt "klarat av" ett spel i hela mitt liv. Jag gillar att spela - när man "klarat" spelet är det ju slut, och det är ju inte alls kul!

Ja, så kan man se det också. Själv ser jag det mer som att jag har tagit mig igenom ett spel och är en upplevelse rikare och kan gå vidare till nästa (spel) upplevelse.

Permalänk
Medlem

Spel jag ägt men aldrig slutfört....

Festers quest
Castlevania: Dracula X
Jet Force Gemini
Ikaruga
Dwarf Fortress

Tror inte det kommer hända iår heller....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Red Dead Redemption 2 - Snart klar. 90 timmar in.
Dead Space Remake
Cyberpunk +DLC
RoboCop
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

Det är planen.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

Lego harry potter year 5-7 och paw patrol on the rescue med dottern

Sen har jag påbörjat Starfield men eventuellt så kör jag ratchet and clank I mellan.

Sen efter dem är det i icke bestämd ordning

Hogwarts Legacy
Monster rise
Lego Skywalker saga (med dottern)

Sen har jag en del spel som är plockade gratis som går fylla utrymmet. Nästa spel som införskaffas för pengar lär vara Cyberpunk alternativt gta 6 till pc 😅

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

BG3, kanske 15h kvar att lira.
Jedi Survivor
Jagged Alliance 3

Jag börjar med dessa, sen får jag se vad som finns.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Spännande tråd

Last of us 2
God of war ragnarök
Ghost of tsushima
Spider-Man 2
Super Mario Wonder
Baldurs gate 3
Demons souls
Elden ring
Final Fantasy VII Remake
Horizon Forbidden West

Och det där är bara att skrapa på ytan.
Fuck. Jag är så rökt.

Permalänk
Medlem

Kommer behöva sålla rätt rejält då det är rätt många spel som inte spelats igenom under mina 30+ år med spel. Kommer inte hinna med i närheten av allt så blir rätt hårda sållningar, beroende på hur den närmaste framtiden ser ut.

Utgår jag från det jag har installerat bara på datorn som jag vill spela igenom och aldrig spelat igenom tidigare så är det:

Baldurs Gate 3
Black Mesa
Chrono Cross: The Radical Dreamers
Cloudpunk
Crusader Kings III
Cyberpunk 2077 och då främst DLC't då jag spelat igenom grundspelet innan men har startat en helt ny genomspelning av rubbet. Detta spel är värt det.
Diablo IV
DOOM 64
DOOM 3
DOOM Eternal
Dragons Dogma: Dark Arisen
Duke Nukem 3D: Megaton Edition
Dungeon Keeper
Hardspace: Shipbreaker
Jurassic Park: Evolution
Kena: Bridge of Spirits (fast börjat tröttna rejält på detta spel).
Kingdom Come: Deliverance (132 timmar spelat men kom av mig rejält och mycket av speltiden är tjuvjakt sjukt nog).
Lies of P
The Long Dark
Mirrors Edge: Catalyst
Nier Replicant
Okami HD
Ori and the Blind Forest
Owlboy
Pentiment
Persona 4 Golden
Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy
Planet Coaster
Quake II
Returnal
Return to Monkey Island
Satisfactory (om spelet någonsin blir klart)
Secret of Mana
Shenmue II
A Space for the Unbound
Stardew Valley-modden Stardew Valley Expanded
Tales of Symphonia (har egentligen gett upp men vore nice att bocka av denna med...)
Tales of Vesperia
They are Billions (blir man någonsin verkligen klar?)
Warhammer 40K: Boltgun
Yakuza Kiwami (och resten av de icke turbaserade spelen. Yakuza 0 är den enda som klarats av)

Och det är bara det som finns installerat på datorn. Finns en hel del på olika konsoller, speciellt äldre sådanna, samt äldre spel på GOG och liknande. Sedan har jag en lång lista på spel jag vill spela om igen då de är värda tiden. Men tid för spel är väldigt begränsat.

Har svårt att komma på något spel som ska släppas i år som jag ser fram emot vilket ökar chansen att jag hinner beta av spel på listan. Men vi får se hur det blir.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Last of Us 2
Persona 5

och troligtvis inte men om det hinns med:
RE 2-4 remakes

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

The Witcher 3
RDR 2
Starfield
ELDEN RING
Metro Exodus - DLC*

Dock har jag typ tappat intresse för allt förutom TW3. Längtar så gärna till S.T.A.L.K.E.R och hoppas på att nya Metro släpps i år.
Har ni förövrigt några bra tips på bra FPS spel (Single player) som är aning nya? Älskar story-rika spel som Metro.

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX