Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

Samsung 27" Odyssey G5 IPS QHD 165 Hz HDR som INET har i sin julkalender, hur är den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av identitymatrixI:

Samsung 27" Odyssey G5 IPS QHD 165 Hz HDR som INET har i sin julkalender, hur är den?

Helt "OK" verkar det som och till det priset tror jag inte det är så mycket att tveka på!
HDR på dessa skärmar är dock bara en "gimmick". Ska du ha riktig HDR krävs något bättre / OLED.

https://www.rtings.com/monitor/reviews/samsung/odyssey-g5-s27...

Permalänk

När jag jämför tillverkarens artikelnummer: LS27AG520PPXEN, ger det mig endast hemsider från Central-och Östeuropa. Den Odyssey G5 för den Nordiska marknaden har artikelnummer: LS27AG500PPXEN.

Permalänk

Köpte ett par H3Pro och har använt dem i några dagar nu. Inga problem alls med paret jag fick. Förutom den värdelösa mjukvaran (som endast finns till windows btw) har jag inget annat att klaga på. Har inte behövt ladda dem sen jag fick dem och ljudet, anslutningen och även räckvidden är kanon på mitt par. Har inte mycket att jämföra med förutom mina Arctis Pro Wireless men föredrar H3Pros ljudprofil starkt jämfört med dem och upplever även att mikrofonen är lite bättre.

Permalänk

Missade helt amazons erbjudande på Rx 6900.. Lär det komma nått liknande igen? Kanske mellandagsrean?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinghampus:

Missade helt amazons erbjudande på Rx 6900.. Lär det komma nått liknande igen? Kanske mellandagsrean?

De har 6950xt för 7k, kanske kan vara av intresse om du behöver ett nu?

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

Dagens lucka på Webhallen, config pro med 7800x3d och 4080 med 5000kr rabatt. Har lite för dålig koll nu för att avgöra om det är ett bra fynd, så lägger det här i diskussionen så kan någon annan avgöra om den passar i fyndtråden och lägga den där

https://www.webhallen.com/se/product/365732-Webhallen-Config-...

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk

Angående EPOS h3pro hybrid så kan jag bekräfta att dessa inte kommer att få någon mer uppdatering av firmware. Inte heller kommer mjukvaran att uppdateras. Så detta är något man får ha i åtanke när man fyndat dessa lurar. Men för 690 kronor så kanske man kan leva med detta, med tanke på att de kommer ha garanti och support som vanligt.

Citat:

Dear Customer,

We hope this email finds you well,

Unfortunately, since the Gaming portfolio is winding down, there will be no future firmware/ software updates.

We always strive to provide the best possible service, thank you for your understanding and for giving us the opportunity to address any concerns you may have.

EPOS Global Support
Salma

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Dagens lucka på Webhallen, config pro med 7800x3d och 4080 med 5000kr rabatt. Har lite för dålig koll nu för att avgöra om det är ett bra fynd, så lägger det här i diskussionen så kan någon annan avgöra om den passar i fyndtråden och lägga den där

https://www.webhallen.com/se/product/365732-Webhallen-Config-...

Beror lite på hur man ser det, lägger man ihop alla delar som de valt individiuellt på Webhallen så blir totala priset ca 35k (Ca 16200 kr för allt utom grafikkortet, och sedan 18500 kr för grafikkortet på det).

Men många delar är rabatterade i andra butiker, eller bara allmänt lägre i pris. Så totalt sett så kan man nog få en likvärdig dator för samma eller snäppet billigare pris. Men för en färdigbyggd dator är det helt OK prissatt.

Mitt största problem är nog att det är svårt att motivera ett köp av ett RTX 4080 för 18.5k när AMD har grafikkort som till största del motsvarar den för en mkt lägre peng, men av egen erfarenhet så är tyvärr Nvidias grafikkort mer stabila.

NetonNet har även ett MSI RTX 4080 för "bara" 15k, och är osäker om ASUS TUF presterar ~19% bättre (Samma 4080 verkar även gå att få för kring 16800 kr på andra butiker)

Permalänk
Skrivet av Rutger Janåker:

Angående EPOS h3pro hybrid så kan jag bekräfta att dessa inte kommer att få någon mer uppdatering av firmware. Inte heller kommer mjukvaran att uppdateras. Så detta är något man får ha i åtanke när man fyndat dessa lurar. Men för 690 kronor så kanske man kan leva med detta, med tanke på att de kommer ha garanti och support som vanligt.

Köpte dessa hörlurar och verkar inte kunna ansluta dessa till software, bör man reklamera dessa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Köpte dessa hörlurar och verkar inte kunna ansluta dessa till software, bör man reklamera dessa?

För mig funkar det via usb kabel men inte via dongel. Har skickat en fråga till deras support om hur man ska göra.

Hittade någon reddit post som länkade till två artiklar om hur man ska göra, men de länkarna som angavs var outdated. Om jag lyckats tyda det rätt så handlade ena om att man skulle köra uppdatering till senaste firmwaren, vilket inte går att göra för mig, sen när det är gjort ska man göra en ny omparning mellan dongel och lutar.

Nån skrev att man behövde vpn och ha usa IP för att firmware upgrade ska fungera men testade men Anonine i NY utan framgång med det med.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Skrivet av kniven:

För mig funkar det via usb kabel men inte via dongel. Har skickat en fråga till deras support om hur man ska göra.

Hittade någon reddit post som länkade till två artiklar om hur man ska göra, men de länkarna som angavs var outdated. Om jag lyckats tyda det rätt så handlade ena om att man skulle köra uppdatering till senaste firmwaren, vilket inte går att göra för mig, sen när det är gjort ska man göra en ny omparning mellan dongel och lutar.

Nån skrev att man behövde vpn och ha usa IP för att firmware upgrade ska fungera men testade men Anonine i NY utan framgång med det med.

Mm samma för mig, funkar via sladd men ej dongel, ska testa uppdatera software. Annars får det tyvärr bli retur

Permalänk

Jag har inte haft några problem alls med headsetet än så länge.

Jag kopplade först in lurarna via USB för att ladda upp dem, då uppdaterades samtidigt mjukvaran i lurarna när jag hade EPOS Gaming Suite i gång. När jag sedan satte i dongeln så fungerade allt. Om det var en slump eller ej vet jag inte. Behövde dock inte använda mig av VPN eller något för att uppdateringen skulle dra i gång.

Permalänk
Skrivet av Rutger Janåker:

Jag har inte haft några problem alls med headsetet än så länge.

Jag kopplade först in lurarna via USB för att ladda upp dem, då uppdaterades samtidigt mjukvaran i lurarna när jag hade EPOS Gaming Suite i gång. När jag sedan satte i dongeln så fungerade allt. Om det var en slump eller ej vet jag inte. Behövde dock inte använda mig av VPN eller något för att uppdateringen skulle dra i gång.

lmao funkade, tack som fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

För mig funkar det via usb kabel men inte via dongel. Har skickat en fråga till deras support om hur man ska göra.

Hittade någon reddit post som länkade till två artiklar om hur man ska göra, men de länkarna som angavs var outdated. Om jag lyckats tyda det rätt så handlade ena om att man skulle köra uppdatering till senaste firmwaren, vilket inte går att göra för mig, sen när det är gjort ska man göra en ny omparning mellan dongel och lutar.

Nån skrev att man behövde vpn och ha usa IP för att firmware upgrade ska fungera men testade men Anonine i NY utan framgång med det med.

Fick det inte heller att fungera först, funkade med kabel men inte trådlöst men jag använde en usb c kabel som jag brukar ladda mitt tangentbord med.
Testade för skojskull kabeln som följde med och då hittade den en fw-uppdatering och efter det så fungerar allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rutger Janåker:

Jag har inte haft några problem alls med headsetet än så länge.

Jag kopplade först in lurarna via USB för att ladda upp dem, då uppdaterades samtidigt mjukvaran i lurarna när jag hade EPOS Gaming Suite i gång. När jag sedan satte i dongeln så fungerade allt. Om det var en slump eller ej vet jag inte. Behövde dock inte använda mig av VPN eller något för att uppdateringen skulle dra i gång.

Haha tackar! man behövde ta ut dongeln och bara köra kabel, då fungerade det. Med dongeln i samtidigt som man kopplade via kabeln så dök ingen uppdatering upp.

Permalänk
Skrivet av LebronJames23:

lmao funkade, tack som fan!

Skrivet av muunkie:

Fick det inte heller att fungera först, funkade med kabel men inte trådlöst men jag använde en usb c kabel som jag brukar ladda mitt tangentbord med.
Testade för skojskull kabeln som följde med och då hittade den en fw-uppdatering och efter det så fungerar allt.

Skrivet av Kesse2:

Haha tackar! man behövde ta ut dongeln och bara köra kabel, då fungerade det. Med dongeln i samtidigt som man kopplade via kabeln så dök ingen uppdatering upp.

Udda lösning, men bra att det funkade för er!

Permalänk
Skrivet av Rutger Janåker:

Jag har inte haft några problem alls med headsetet än så länge.

Jag kopplade först in lurarna via USB för att ladda upp dem, då uppdaterades samtidigt mjukvaran i lurarna när jag hade EPOS Gaming Suite i gång. När jag sedan satte i dongeln så fungerade allt. Om det var en slump eller ej vet jag inte. Behövde dock inte använda mig av VPN eller något för att uppdateringen skulle dra i gång.

Tack för tipset! Ska pröva när jag kommer hem. Lurarna känns riktigt bra och värt pengarna att byta från vanliga h3 även om det är ett bra headset också.
Smidigt att kunna ha både datorn och mobilen kopplat till det samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muunkie:

Fick det inte heller att fungera först, funkade med kabel men inte trådlöst men jag använde en usb c kabel som jag brukar ladda mitt tangentbord med.
Testade för skojskull kabeln som följde med och då hittade den en fw-uppdatering och efter det så fungerar allt.

Tack, jag hade också kört med annan kabel och då kom ingen uppdatering, med originalkabeln fick jag uppdatering och nu funkar det via dongel.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Tack, jag hade också kört med annan kabel och då kom ingen uppdatering, med originalkabeln fick jag uppdatering och nu funkar det via dongel.

Tro vad som är så speciellt med orginalkabeln då...

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rutger Janåker:

Udda lösning, men bra att det funkade för er!

Vet du om bluetooth och 2.4ghz funkar samtidig efter uppdateringen?
Tyckte de använda ordet “simultaneously” på hemsidan, men i en recension sa de att det bara gick att få ljud från en källa i taget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Tro vad som är så speciellt med orginalkabeln då...

Den till mitt tangentbord var nog ingen datakabel bara.

Skrivet av richie80:

Vet du om bluetooth och 2.4ghz funkar samtidig efter uppdateringen?
Tyckte de använda ordet “simultaneously” på hemsidan, men i en recension sa de att det bara gick att få ljud från en källa i taget.

Inte en funktion jag själv kommer använda men kan bekräfta att det fungerar för mig iaf.
Provade ljud från Youtube på datorn och Spotify från mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av richie80:

Vet du om bluetooth och 2.4ghz funkar samtidig efter uppdateringen?
Tyckte de använda ordet “simultaneously” på hemsidan, men i en recension sa de att det bara gick att få ljud från en källa i taget.

Från vad jag har läst ska det fungera från mobil med bt + dongle i dator, men inte bt till windows dator + dongle till annan windows dator.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av muunkie:

Fick det inte heller att fungera först, funkade med kabel men inte trådlöst men jag använde en usb c kabel som jag brukar ladda mitt tangentbord med.
Testade för skojskull kabeln som följde med och då hittade den en fw-uppdatering och efter det så fungerar allt.

Vilken firmware har du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av muunkie:

Inte en funktion jag själv kommer använda men kan bekräfta att det fungerar för mig iaf.
Provade ljud från Youtube på datorn och Spotify från mobilen.

Grymt, tack! Då antar jag att det också funkar att spela PS5 och prata i mobilen samtidig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av civzen:

Vilken firmware har du?

Det bör vara device version: 1.3.5.

Mina lurar kom med 1.3.3 innan jag uppdaterade till 1.3.5.

Bara använt lurarna i några timmar men efter det initiala strulet har jag inte haft några problem.
Ljudet är ok tycker jag även om det märks att det inte är high-end direkt.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av maschk:

790:- igen!

Inte konstigt att Epos Gaming stänger om de har så många headsets att rea ut med 70% rea Inet har vita för 999 kr som fyndvara om någon vill ha vita: https://www.inet.se/produkt/x204093/epos-h3-pro-hybrid-vit-si...

Lite sugen men har egentligen inget behov, möjligen som andra headset till laptopen när man är iväg. Någon som har Steelseries Arctis som kan jämföra lite?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Inte konstigt att Epos Gaming stänger om de har så många headsets att rea ut med 70% rea Inet har vita för 999 kr som fyndvara om någon vill ha vita: https://www.inet.se/produkt/x204093/epos-h3-pro-hybrid-vit-si...

Lite sugen men har egentligen inget behov, möjligen som andra headset till laptopen när man är iväg. Någon som har Steelseries Arctis som kan jämföra lite?

Det har varit öppen info sedan många månader tillbaka. Iaf Q2/Q3 skiftet. Nu rensar de lagren.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ah menar att de antagligen inte sålt så bra innan eftersom de verkar ha så många kvar fortfarande efter att ha funnits för 790 flera gånger senaste veckan.

Epos är ju namnet på gamla Sennheiser som blev uppköpta. Tror att det hade gått bättre under gamla namnet. Men nu är det som det är. Blir lätt mycket extrasnack i diskussionstråden.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Lyckas inte få in uppdateringen på lurarna.
Försöker stoppa i och ur kablen och startat om programmet.
Testat flera kablar men samma resultat.
Är det i denna vyn det ska komma upp en uppdatering?