Baldur's Gate 3 vinner årets spel på Game Awards

Permalänk

Jag lirade klart hela liret på första patchen, 100 timmar senare var man klar med mainstoryn i alla fall. Så finns inga ursäkter! Kötta!

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

On topic:

BG3 är fckign magiskt.

Man undrar om de som klagar ens har spelat det eller bara kör reskins på redditkommentarer.

Jag har tänkt prova det vid ett senare tillfälle. Gillade inte Divinity så värst. Nu har det fsr2.2-stöd, då fattas bara rea, sen får vi se.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Välförtjänt, stod mellan BG3 eller Zelda: TotK för min egen del så var nöjd med vilken som.

Däremot är jag extra glad att det är BG3 just för att Larian till 100% förtjänar det, då dom sätter ett gott exempel i en annars ganska dyster spelindustri som allt mer skiftar focus till p2win, p4content, microtransaktioner och halvfärdiga spel.

Två till Larian. Bra jobbat!

Var tvungen att gå och lägga mig innan bästa-spel delades ut, men hann dock se live när Neil Newbon (Astarion) var på plats och vann bästa VA, och med tanke på hur mycket Astarion-memes man har drunknat it dom senaste månaderna känns det rättvist.

Astarions "full concentrated power, of the sun!"-rage får mig fortfarande att dra på smilbanden.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Elden Ring förra året. Nu det här spelet. Det är så enormt välförtjänt. Och inte nog med det. Det känns som att branschen behöver det. Kanske särskilt när det gäller eländet med Diablo 4.

Permalänk
Medlem

BG3 borde vinna de senaste årens priser retroaktivt också.

Snart igenom det för första gången... men nu när man är lvl12 så måste man ju testa en massa olika kombinationer av party. Inte sålt en enda magisk pryl sen starten så kistan är full med utrustning att leka med.

När man är inne på det, finns det någon bra mod för att sortera i inventariet?

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Jag trodde inte detta va ett spel för mig. Men det är utan tvekan årets spel. En timme efter första spelningen, så gjorde jag en ny gubbe och började om igen. haha

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

[Zelda]

Skrivet av boogey:

Det började väl planeringen som en expansion, men de hade för många idéer de ville förverkliga så det blev ett eget spel.

Besvikelse tycker jag är hårt, det är ett fantastiskt spel. Det jag är en smula missnöjd med är att det är slappt att lägga det i samma universum och nära i tid utan att knyta ihop det ordentligt med all teknik från föregående spel, och att den underjordiska världen kändes otroligt ofärdig. Den kunde man faktiskt helt ha skippat om man inte tänkte göra den bättre än sådär.

Den underjordiska världen skulle behöva en DLC, av rejäl storlek, där de vågar ta ut svängarna lite. Men, det sägs väl inte vara någon DLC på väg tyvärr.

Min 11-åring hävdade dessutom att spelet var för enkelt. Jag vet inte riktigt, men när de ändå gjorde spelet så omfattande kunde de lagt till några riktigt sura extra-uppdrag som inte bara är grind utan svåra rent tekniskt/taktiskt.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7