Microsoft vill veta varför du stänger av Onedrive

Permalänk
Avstängd

Jag kör med minsta OneDrive för 16 kronor i månaden på Win10. Mestadels för att synka mot mobilen. Jag tycker det funkar bra och märker inte av att det finns utöver när jag själv klickar in mig dit för att komma åt någon fil. Har naturligtvis manuellt satt upp vad som ska synkas. Är inte speciellt orolig för säkerheten. Lagrar ju inte mina bankhandlingar och liknande där.

Permalänk
Medlem

Hmmm, kan det vara av den simpla anledningen att det försöker säkerhetskopiera hela datorn på 5 GB? Totalt värdelöst är det.

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Medlem

Rent skräp!

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk

Standardintegrationen av OneDrive i Windows är bra för mig personligen då det är lätt att börja använda och vi har gratis lagring via universitetet. Jag har dock vid ett flertal tillfällen blivit rent tokig på det då OneDrive absolut inte är lika lätt att kontrollera/styra eller ta bort. Vill styra över mina mjukvaror fullt ut själv.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Jag brukar bara logga in med ett lokalt konto på min dator och inaktivera/avinstallera OneDrive. Den har aldrig varit i vägen för mig då den inte syns.

Konstigt, den har en tendens att påminna dig att den är kvar efter varje uppdatering om man inte kör en debloat och blåser allt.

Nä, hade jag inte varit fast med en 2in1 så hade MS rykt för längesedan...det får ... räcka nu

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av smkr:

Snart är Linux minst lika enkelt och mer användarvänlig än Windows, det ordnar Microsoft. Tack för det

Snart? På vilket sätt är det mindre användavänligt idag?

Alla hexadecimal klingon felkoder eller att vi alla förväntar oss att Start-menyn kommer vara högst upp till höger i Windows 13 dot Core , allt för att trakasera användarna så mycket som möjligt.

Man lever på kringtjänster, och fluff som man påstår användarna behöver. Och sen går folk på det.

De erbjuder ju tom sin Defender för linux om man saknar den underbara blåskärmsupplevelsen under linux. Lite som att operera in en rostig peace maker rakt in i kärnan som inte har publiks granskats. Kanske hade ett friskt hjärta fungerat bättre utan?

Permalänk
Medlem

Windows ska inte försöka lura sina användare att använda deras produkter i Windows, de kan fråga vid installation med en förklaring på fördelarna och sedan respektera svaret Ja/Nej. Windows börjar bli nästan helt ett OS där du inte bestämmer utan måste gå med på saker som MS vill på din dator. Det är en tråkig utveckling där teknik inte skapas för att vara bra utan för att sälja mer.

Helt galet att Onedrive är på som standard!

Köpt Office365 för mer än tre år sedan och har inte haft några problem med Onedrive, jag är online-inloggad på datorn och nyligen testar Win 11, som jag mot min stora förvåning tycker om än så länge. Se hur länge det håller i sig. Testar Linux regelbundet men är inte där än.

Jag är emot all slags spårningen men vad ska man göra, Jag har en Pixel 6a telefon och där spåras mina saker också.
Valet är enkelt använda produkterna eller vara utan funktioner som man tycker är bra. Man kan liksom inte få båda.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

I mitt jobb - bra för att inte förlora filer utan att ha en massa tredjepartlösningar.

Privat - Get out of my house! Näe, bara att bli "tvingad" att registrera dator med mejladress och onedrive är så irriterande då det känns tvingande om du inte googlar hur du ska göra för att undvika det. Stackars alla +80 som gör som det står på datorskärmen vid installation.

Låt alla på Microsoft som är delaktiga i dessa indirekt tvingande val att få stå i spandexdräkt en hel dag på ett soldränkt torg under värmebölja i södra europa utan vatten eller skugga.

Permalänk
Medlem

Har aldrig använt det och det är så otroligt otydligt gränsnitt. Man vet knappt om man sparar det på sin egen dator eller om det blir offentligt. Hade varit bra om det bara dykt upp som en extra hårddisk i explorer och man kan välja att dela som vanligt eller inte.

Mina anledningar

Jag vill inte att Onedrive körs hela tiden (har det endast för synca mitt konto och inställningar

Jag vet inte vad Onedrive är - känns så osäkert och luddigt

Jag använder inte Onedrive - precis, avinstallerar allt onödigt som tar plats och resurser

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av smkr:

Snart är Linux minst lika enkelt och mer användarvänlig än Windows, det ordnar Microsoft. Tack för det

De förklarar ju själva hur man installerar och använder på flera olika sätt, inkl bare metal: https://learn.microsoft.com/en-us/linux/install

Dagens Microsoft är inte samma som Gates och Balmer erorna trots allt.

Hade inte vågat släppa loss farsan på ett Linux system personligen. Har lobbat en del för att köra MacOS men även där är det mycket att lära om. Skaplig hjärngympa för mig själv som inte använt Apple sedan 90-talet och då extremt begränsat.

Bästa vore UI mässigt någon blandning av WindowsXP, 2000, Windows 7 I classic utförande och som sen bara ser lika år ut och år in med samma utseende, trots ständiga uppdateringar med hårdvarustöd och säkerhetsuppdateringar i bakgrunden. Bästa vore om Microsoft erbjöd ett sånt läge direkt i Windows så jag slipper förklara ändringar i nya Windows versioner och uppdateringar. Han har nått den åldern där han dels ogillar förändringar men också blir lätt paranoid och misstänksam med alla varningar om bedrägerier.

Kommer nog fortsätta lobba för MacOS. Och iPhone. Men hade seriöst gillat något sådant. Vet att kollegorna kommer få tuppjuck när vi börjar behövs uppgradera till Windows 11 Enterprise med, men tack och lov inte enbart mitt ansvarsområde.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Microsoft undrar varför LTSC versionen installeras i betydligt större utsträckning än de hade tänkt sig - ja vad kan det bero på?
Ingen reklam, inget store strul och ingen onedrive - hur kan någon vilja ha något sådant?

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimi84:

Snart? På vilket sätt är det mindre användavänligt idag?

Alla hexadecimal klingon felkoder eller att vi alla förväntar oss att Start-menyn kommer vara högst upp till höger i Windows 13 dot Core , allt för att trakasera användarna så mycket som möjligt.

Man lever på kringtjänster, och fluff som man påstår användarna behöver. Och sen går folk på det.

De erbjuder ju tom sin Defender för linux om man saknar den underbara blåskärmsupplevelsen under linux. Lite som att operera in en rostig peace maker rakt in i kärnan som inte har publiks granskats. Kanske hade ett friskt hjärta fungerat bättre utan?

Ptja om jag ska ge ett exempel så är det mycket enklare att få spel att fungera i Windows.
Men det är ointressant, mitt tidigare inlägg är som du ser sarkastiskt.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Microsoft vill veta varför jag använder lokalt konto i Windows 11. Microsoft vill veta varför jag har stängt av OneDrive...

Microsoft vill veta alldeles för mycket!

Blir det svårare och svårare att samla in mer data till maskininlärningen kanske? Suck.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av mats42:

Microsoft undrar varför LTSC versionen installeras i betydligt större utsträckning än de hade tänkt sig - ja vad kan det bero på?
Ingen reklam, inget store strul och ingen onedrive - hur kan någon vilja ha något sådant?

Windows 10 IoT LTSC 2021 - Support till 2032! *handhjärta*

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

De förklarar ju själva hur man installerar och använder på flera olika sätt, inkl bare metal: https://learn.microsoft.com/en-us/linux/install

Exakt, de jobbar för en enklare övergång från Windows till Linux..

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Nu var det länge sedan så minns inte exakt. Men följde någon guide som innebar pill i registret, power shell script, autoruns och säkert annat bös också. Men Onedrive är i alla fall väck och har inte kommit tillbaka. Ganska upprörande egentligen att det ska krävas annat än vanlig avinstallation för att ta död på ett program. Det är liksom min dator, inte Microsofts

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

jag vet inte vad det är idag, men länge å väl så var MacOS en tema skinnad FreeBSD Linux.

Gode gud, är det så illa ställt med datorkunskaperna? FreeBSD är inte Linux, det är Unix. Mach-kärnan forkades från freebsd. Så varken "skinnad" eller "linux".

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz

Permalänk
Medlem

På jobbet har vi inget val, det är OneDrive som gäller för alla. Ingen hemmakatalogserver längre.

Målet är att allt skall upp i molnet.

Jag bara väntar på att det skall smälla i molnet och massor med data och tjänster går upp i rök.

Permalänk
Medlem

För att jag använder google drive sen mååååååånga år tillbaka?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimi84:

Snart? På vilket sätt är det mindre användavänligt idag?

Jag har kört/kör Linux titt som tätt, att påstå Linux är på något sätt lika enkelt som Windows är bara knas.
Det räcker du ska göra något mer avancerat, installera någon hårdvara i efterhand, ställa in något extra på grafiken mm mm mm så är det direkt att sitta och läsa igenom en del forum för att sedan sitta i "kommandotolken" i någon timma med filkopiering, laddning av bibliotek etc innan det fungerar...

I windows: Några knapptryckningar och det är färdigt.

Så länge du kör Linux-disten med det som kommer förinstallerat efter installationen, kanske laddar ner något program genom distens mjukvaruhanterare så är allt lugnt. Men så fort du ska göra något mer är Linux inte till för en ovan användare.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera Resilio sync för den som vill synkronisera mellan sina enheter peer to peer, utan att blanda in något "moln". Använt sen 2015 och sällan blivit besviken.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Testpilot

Använt OneDrive och Office 365 i många år nu, hur skönt som helst att allt synkar in så fort man installerar om Windows. Har inga planer på att byta till annan tjänst, speciellt inte Google Drive eller Dropbox igen.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Onedrive driver mig till vansinne. Installerade om datorn, och flyttade över alla sparade spel som ligger i dokument från en extern hårddisk. Onedrive skall då synca filerna och det blir mer än de 5GB man har gratis. Då säger Onedrive att man inte längre kan ta emot mejl för att Onedrive är fullt. Försöker då ta bort filerna från Onedrive men då säger Onedrive att den tar bort filerna från alla lagringsplatser. Jag gissar att Microsoft gör på det viset för att man skall betala för Onedrive.

har 40 gb via hotmail kostar bara om tar det Office 365 personal ingår där men via hotmail får man 40 gb på köpet kostar inget. Betalar inget för de 40 gb iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Microsoft vill veta varför jag använder lokalt konto i Windows 11. Microsoft vill veta varför jag har stängt av OneDrive...

Microsoft vill veta alldeles för mycket!

Blir det svårare och svårare att samla in mer data till maskininlärningen kanske? Suck.

Corpovärlden älskar ju hopkopplingen som möjliggörs. Men den är inte lika smidig privat kan jag tycka. Följt lite obligatoriska utbildningar för att få mig en bättre uppfattning hur det hela är tänkt att användas. På många vis blir det i arbetslivet lite smidigare även om trösklarna för en del kan bli ganska stora beroende på intresse och kunskap, samt hur konservativ man är sett till förändringar. Men privat? Nä, inte så jag vill köra. Inte idag iallafall.

Skrivet av smkr:

Exakt, de jobbar för en enklare övergång från Windows till Linux..

Precis, och tror det nog är bra med faktiskt. Samt att jag sedan Nadella tog över faktiskt börjat undra om inte ett framtida Windows faktiskt skulle vara Linux med ett Windows fönsterhanterare över som hanterar allt UI och API-lösningar för att göra användandet mer sömfritt. Internt har de egna distros de kör i olika syften vad jag förstått.

Hade faktiskt gillat om de experimenterade med någon av dessa lösningar:

Gamla osäkra system som inte kan uppgraderas eller där användaren inte vill ha Windows 11 istället kan bocka i att få datorn ominstallerad till Ubuntu efter omstart. Ett osäkert system mindre eller användare som inte vill vara kvar på tåget för Microsoft att hantera.

Eller den lite mer kaotiska varianten att man helt plötsligt startar eller väcker datorn och sitter med en inloggningsruta till Ubuntu bara.

Hade varit spännande att se data på hur många som stannar och kanske rent av blir nöjda eller rent av intresserar sig och fortsätter undersöka olika distros. Och de som ångrar uppgraderingen efter att ha fått sett det enkla och välanvända alternativet. Och nej, den som självklart kommer säga Arch, Gentoo (fast dessa kanske blev Archare med tiden? När jag var som mest aktiv Linux-användare var det Gentooisterna som hade det ryktet) men användarvänlighet är ju prio.

Kaos? Ja... men en ganska spännande tanke att fundera på faktiskt. Nu säljer Apple själv utan hjälp, och svårare när de bytt arkitetur igen men hade gillat någon liknande lösning med en virtualiiserad demoutgåva man där en vanlig datoranvändare enkelt kunde ladda hem och testa för att locka folk att testa. Men det kryllar av Apple-baserade datorer redan men hade gillat något sådant med faktiskt. För mer avancerade användare var ju detta enkelt att inofficiellt testa trots allt.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knashatt:

Jag har kört/kör Linux titt som tätt, att påstå Linux är på något sätt lika enkelt som Windows är bara knas.
Det räcker du ska göra något mer avancerat, installera någon hårdvara i efterhand, ställa in något extra på grafiken mm mm mm så är det direkt att sitta och läsa igenom en del forum för att sedan sitta i "kommandotolken" i någon timma med filkopiering, laddning av bibliotek etc innan det fungerar...

I windows: Några knapptryckningar och det är färdigt.

Så länge du kör Linux-disten med det som kommer förinstallerat efter installationen, kanske laddar ner något program genom distens mjukvaruhanterare så är allt lugnt. Men så fort du ska göra något mer är Linux inte till för en ovan användare.

Nu blev jag lite sugen på att undra vad det var du skulle göra som gjorde att du hamnade terminalen i flera timmar för att kopiera lite filer och hur du laddade bibliotek. Och vad är "ställa in något extra på grafiken"?

Visa signatur

|Ryzen 5800x3d|RX 7900XTX Hellhound|Asus Prime X370 Pro|32GiB Corsair 2400MHz CL16 Vengeance|Corsair HX1000i|Fractal Define R5|LG 45GR95QE|Corsair K100|Razer DeathAdder V3 Pro|Ubuntu 23.10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

Idag är det mer parten Web baserat. det finns absolut applikationer som företag egenutvecklat åt sig själva osv. men det är väldigt mycket som går via webläsaren idag.

kunden jag var hos innan min nuvarnde kund är ett läkemedels bolag här i Sverige och Europa, jag har några Junior konsult kollegor kvar hos den kunden. De är inne på att kasta ut Windows Desktop, då de mesta redan idag kan köras i via webläsaren. (Office 365 funkar kanon i webläsaren)
så där ligger Fedora bra till som framtida Client OS.

med det sagt så vill jag nog påstå att Microsoft fram över kommer krympa rejält så länge de tar betalt för Windows Desktop OS.
och vi ser även på server sidan att Arkitekter väljer bort Windows om de kan. mycket pga licenskostnaderna MS har.

Småföretag kan jag tänka mig kan använda annat och har mer kontroll. Men större företag inte en chans. För de första får de otroligt bra priser från microsoft för hela kitet och support.

Jag har varit på företag där vi tar hand om 30k+ klienter och tusentals servrar. Nästan allt är microsoft och azure.
Långt från allt körs via web de mesta är fortfarande programvaror. Många kör också äldre saker som aldrig någonsin kommer bli webbbaserat om de inte köper upp något nytt som skulle kosta miljontals kronor och spendera tusentals manntimmar att implementera.

Permalänk
Medlem

@Knashatt:
Vad har du emot Flatpak och AppImage i GNU/Linux?

När körde du med valfri Linux-dist senast?

Tycker det i många fall är betydligt enklare att testköra program i GNU/Linux och macOS jfm Windows, då inget behöver installeras i dolda kataloger eller ha beroenden till ett 10-tal förinstallerade DLL:er.

Permalänk
Inaktiv

Nu använder jag iofs OneDrive och tycker det är den bästa cloud-tjänsten av de stora, däremot är jag skeptiskt till att uppgradera till Win 11 just eftersom det blir mer dela-data och mindre privacy.

Hade gärna gått över till Linux på main-PC, my body is ready, problemet är t.ex. när man gör musik blir det ett rent helvete att få det att funka på Linux (svårt nog att få det att funka på Windows...) it's a mess with DLL libraries etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Onedrive driver mig till vansinne. Installerade om datorn, och flyttade över alla sparade spel som ligger i dokument från en extern hårddisk. Onedrive skall då synca filerna och det blir mer än de 5GB man har gratis. Då säger Onedrive att man inte längre kan ta emot mejl för att Onedrive är fullt. Försöker då ta bort filerna från Onedrive men då säger Onedrive att den tar bort filerna från alla lagringsplatser. Jag gissar att Microsoft gör på det viset för att man skall betala för Onedrive.

Exakt! Morsan betalade för det för att hennes mail slutade fungera och nu har jag inte vågat stänga av det åt henne ifall hon förlorar allt sitt arbete på datorn.

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Medlem

Kör denna om ni är så trött på skiten.

@echo off
cls

set x86="%SYSTEMROOT%\System32\OneDriveSetup.exe"
set x64="%SYSTEMROOT%\SysWOW64\OneDriveSetup.exe"

echo Closing OneDrive process.
echo.
taskkill /f /im OneDrive.exe > NUL 2>&1
ping 127.0.0.1 -n 5 > NUL 2>&1

echo Uninstalling OneDrive.
echo.
if exist %x64% (
%x64% /uninstall
) else (
%x86% /uninstall
)
ping 127.0.0.1 -n 5 > NUL 2>&1

echo Removing OneDrive leftovers.
echo.
rd "%USERPROFILE%\OneDrive" /Q /S > NUL 2>&1
rd "C:\OneDriveTemp" /Q /S > NUL 2>&1
rd "%LOCALAPPDATA%\Microsoft\OneDrive" /Q /S > NUL 2>&1
rd "%PROGRAMDATA%\Microsoft OneDrive" /Q /S > NUL 2>&1

echo Removeing OneDrive from the Explorer Side Panel.
echo.
REG DELETE "HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{018D5C66-4533-4307-9B53-224DE2ED1FE6}" /f > NUL 2>&1
REG DELETE "HKEY_CLASSES_ROOT\Wow6432Node\CLSID\{018D5C66-4533-4307-9B53-224DE2ED1FE6}" /f > NUL 2>&1

pause