Rockstar: "Grand Theft Auto VI visas i december"

Permalänk
Medlem
Skrivet av CruiZin:

Vad tror ni kommer först, WW3 eller GTA 6?

ES6

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Skrivet av anon344829:

Får ju hoppas att det ser bättre ut visuellt än den läckta alphan, "men det var ju inte färdiga shaders!" eh... det såg fortfarande dåligt ut. Ett problem här är också att GT5 kan se svinbra ut med mods, så ett vanilla GTA6 kommer nog tyvärr inte imponera grafiskt oavsett.

Men visst mer realistisk motion capture & ansikten kan göra mycket för inlevelsen om man ser vad karaktärerna känner. Bra animationer är underskattat.

Jag tror och tycker tvärtom! RDR2 ser än idag fantastiskt ut och då är det fem (?) år gammalt. Minns inte riktigt hur det var med GTA V men jag har för mig att även det var visuellt snyggt för sin tid. Rockstar vet allt som oftast vad de pysslar med. Ljussättningen i det läckta materialet såg underbart ut, av det lilla jag sett

Håller tummarna för ett seriösare GTA med inslag av humor då och då.

Visa signatur

GPU: Asus Strix 3090 OC
CPU: Intel i9-10850k
RAM: G.Skill Trident Z Royal 3600MHz CL16
MOBO: MSI Z490 MEG Unify

Permalänk
Medlem

Äntligen har dem släppt en liten bit information om nya Gta, har väntat på det i flera år! Fast man kommer behöva en monster dator för att man ska kunna lira det på max.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon344829:

Får ju hoppas att det ser bättre ut visuellt än den läckta alphan, "men det var ju inte färdiga shaders!" eh... det såg fortfarande dåligt ut. Ett problem här är också att GT5 kan se svinbra ut med mods, så ett vanilla GTA6 kommer nog tyvärr inte imponera grafiskt oavsett.

Men visst mer realistisk motion capture & ansikten kan göra mycket för inlevelsen om man ser vad karaktärerna känner. Bra animationer är underskattat.

Det kommer det såklart göra har är video som jämför GTA 5 betan med hur det ser ut nu.

https://www.youtube.com/watch?v=3wtNzWbWDt8

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Musikälskare

Hoppas det blir bra!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Det kommer det såklart göra har är video som jämför GTA 5 betan med hur det ser ut nu.

https://www.youtube.com/watch?v=3wtNzWbWDt8

Intressant att se, synd att de flesta beta bilderna är typ 240p, och att de har använt PC gameplay (tror jag) för att jämföra. Hade varit mer logiskt i en sådan video att visa PS3/360 versionen när man jämför.

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir bra. Jag vet att Rockstar blivit corporate skit som bara jagar micro transactions och vill bara satsa på online men jag är en stor fantast av alla GTA spel single player och de är nog min favoritspelserie, så jag hoppas jag blir en fan av denna också.
Ser väldigt framemot trailern.

Förutom att det är GTA så ser jag framemot också att se hur deras grafik är. RDR2 tycker jag fortfarande är det snyggaste spelet som finns och det är 5 år gammalt och var gjort för PS4/Xbone. Tänk nu vad de lärt sig på 5 år + nya konsollerna. Kan bli riktigt galet bra hoppas jag.

Eller så är det bara online skit och jag blir sur.

Vi får hoppas.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Hoppas det blir bra. Jag vet att Rockstar blivit corporate skit som bara jagar micro transactions och vill bara satsa på online men jag är en stor fantast av alla GTA spel single player och de är nog min favoritspelserie, så jag hoppas jag blir en fan av denna också.
Ser väldigt framemot trailern.

Förutom att det är GTA så ser jag framemot också att se hur deras grafik är. RDR2 tycker jag fortfarande är det snyggaste spelet som finns och det är 5 år gammalt och var gjort för PS4/Xbone. Tänk nu vad de lärt sig på 5 år + nya konsollerna. Kan bli riktigt galet bra hoppas jag.

Eller så är det bara online skit och jag blir sur.

Vi får hoppas.

Hoppas med på ett riktigt kanonspel, och det tror jag på faktiskt. Tror Rockstar är väldigt stolta i att de endast släpper spel i världsklass, visst förutom GTA Trilogy och RDR Remastered som förmodligen blev outsourcade av TT2.

Sen även om spelarna är trötta på bristen av releases har ju det hänt massa positivt på Rockstar också. Tydligen hade de en horribel arbetsmiljö där många arbetade runt 60 timmar i veckan för att hinna med. Från vad jag hört har det blivit grymt mycket bättre. Så även om Online är största faktorn till att inte vi fått GTA 6 ännu är nog faktorn att undvika 'crunch' också en faktor.

https://kotaku.com/inside-rockstar-games-culture-of-crunch-18...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Intressant att se, synd att de flesta beta bilderna är typ 240p, och att de har använt PC gameplay (tror jag) för att jämföra. Hade varit mer logiskt i en sådan video att visa PS3/360 versionen när man jämför.

Ganska dåligt jämförelse med PS3 Xbox 360 eftersom att dessa två konsoler var nästan 10 år gamla när GTA 5 släpptes PS4/Xbox One är dock en bra jämförelse som typ har samma grafik som nuvarande pc versionen.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Ganska dåligt jämförelse med PS3 Xbox 360 eftersom att dessa två konsoler var nästan 10 år gamla när GTA 5 släpptes PS4/Xbox One är dock en bra jämförelse som typ har samma grafik som nuvarande pc versionen.

Fast Rockstar tog ju mer än ett år till på sig att utveckla PS4/One versionen efter PS3/360 releasen. Och eftersom beta versionen i videon förmodligen är anpassat till PS3/360 hårdvara känns det mest fair att jämföra med den versionen. Om betan gjordes för PS4 versionen från början hade den förmodligen sett bra mycket bättre ut än beta screenshotsen i videon.

Permalänk
Medlem

Sjukt opepp på detta faktiskt. Förväntningarna är rätt mycket på botten.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Alltid samma känsla när ett nytt GTA ska släppas!
Kommer ihåg när pappa fick köpa ut GTA vid release!

Hoppas verkligen att dom går tillbaka till hur GTA Vice City var.
GTA Vice City är nog min favorit i serien.

EDIT:
Kom precis på att det släpps till konsol först med stor chans!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Med hur stort online blivit i V blir jag lite orolig. Blir det ens någon offline-kampanj? Var kommer fokus ligga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Jag har aldrig varit orolig inför ett GTA tidigare men denna gången med tanke på hur woke allt har blivit så är jag faktiskt orolig på riktigt över att denna fantastiska spelserie också fallit offer för skiten.

Annars hoppas jag på fler interiörer och en värld som känns levande, rockstar satte verkligen standarden på en helt ny nivå med RDR2, samma levande känsla är såklart svårare att uppnå i en mer modern setting men lyckas dom så blir jag sjukt imponerad.

Jag tycker det där är brutala överdrifter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon344829:

Får ju hoppas att det ser bättre ut visuellt än den läckta alphan, "men det var ju inte färdiga shaders!" eh... det såg fortfarande dåligt ut. Ett problem här är också att GT5 kan se svinbra ut med mods, så ett vanilla GTA6 kommer nog tyvärr inte imponera grafiskt oavsett.

Men visst mer realistisk motion capture & ansikten kan göra mycket för inlevelsen om man ser vad karaktärerna känner. Bra animationer är underskattat.

Hur tycker du att Red Dead redemption 2 ser ut? Självklart kommer gta 6 se ännu bättre ut än så.

Permalänk
Medlem

Spännande. 😎

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Det har ju redan kommit ut att nya gta har mindre sarkasm och parodi i sig för att inte uppröra folk... Misstänker att huvudkaraktären inte kommer vara en kriminell socio/psykopat och istället är någon som kämpar för en "god sak"

Permalänk
Medlem
Skrivet av goralux:

Det har ju redan kommit ut att nya gta har mindre sarkasm och parodi i sig för att inte uppröra folk... Misstänker att huvudkaraktären inte kommer vara en kriminell socio/psykopat och istället är någon som kämpar för en "god sak"

Om så blir fallet så sjunker gta som en gråsten i havet.Ett riktigt gta spel SKA reta gallfeber på snowflakes,”uppröra” diverse moralkärringar och skapa panik artiklar i slaskmedia.Annars är det inte ett gta spel.Se southpark som ett lysande exempel på hur man driver med ”wokeness” kulten.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

Jaha, då blir det nog till att köpa ett PS5 (igen) då jag inte orkar vänta på PC-versionen som brukar ta minst ett år

Varför måste du ha två PS5 för att kunna spela spelet? Låter som helt orealistiska systemkrav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Varför måste du ha två PS5 för att kunna spela spelet? Låter som helt orealistiska systemkrav.

Låter som han sålde den första han köpte och behöver köpa PS5 på nytt

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Låter som han sålde den första han köpte och behöver köpa PS5 på nytt

MÅSTE vara så! 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saagaa:

Usch att spela som flera olika karaktärer var nog det jag ogillade mest med GTA5. Vill ha en karaktär att följa och tjäna pengar med.

Känner samma här, aldrig gillat spel där man växlar karaktärer. Tur att dom är få.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saagaa:

Usch att spela som flera olika karaktärer var nog det jag ogillade mest med GTA5. Vill ha en karaktär att följa och tjäna pengar med.

Njae, håller bara delvis med.

Jag gillade det skarp, ur ett uppdragsperspektiv.

Jag spelade nyligen igenom GTA 5 igen och förundrades över hur bra uppdragen är. De känns aldrig som "chores". I vissa spel av denna typen (watchdogs tex) så känns uppdragen oftast repetitiva.

Flera karaktärer och heists gjorde att det var en enorm variation. Både mellan olika typer av uppdrag, berättelser men även inom de lite större uppdragen, där man tex kan köra lite helikopter med en karaktär, byta till en annan som ligger på någon kulle med en sniper och sen till en som smyger runt bland fienden, i ett och samma uppdrag.

Jag tyckte det var ett genialt upplägg.

Men, nackdelen blev ju helt klart "character progression", som att uppgradera bilar, vapen, köpa fastigheter osv. Vissa fastigheter var låsta till vissa karaktärer, och det var inte alls tydligt vem som kunde köpa vad, i alla fall, förrens man var framme vid fastigheten. Jag orkade inte heller hålla på med uppgraderingar av vapen eller levla up skyttet i shooting range. Ska jag hålla på med det där tre gånger? Hade det varit en karaktär hade jag definitivt pysslat mer med sånt.

Men med det sagt; karaktärerna i gta 5 var tre helt separata karaktärer från helt olika bakgrunder.

Har läst rykten om att gta 6 kommer att vara en "bonnie och clyde"-historia. Med det hade det kunnat bli det bästa av två världar.

De är ett par och kan göra alla uppdrag tillsammans. De kan ha delad ekonomi. Ett alternativ är att man väljer en av dem som sin karaktär och den andra blir en sekundär karaktär när du spelar. Den kanske är "getaway drivern" när du rånar en butik, och liknande. Kanske går det att byta till den under uppdrag ändå, men bara under uppdrag.

Har ju självklart ingen aning, men tror att det går att få till det på ett bra sätt både för bra uppdrag och trevlig progression om det blir lite lite "bonnie and clyde"-style.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Härligt. Bara vänta i 30 år på
PC-versionen då.

Hoppas verkligen det stämmer med fler karaktärer. Det var väldigt roligt med femman.

skaffa en konsol så slipper du vänta

Permalänk
Medlem

Skulle inte det här kosta typ nånstans mellan 12-1500 kronor när det släpps..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

skaffa en konsol så slipper du vänta

Så gjorde jag

Sitter på en ryzen 3600 och ett gtx 1070. Man kommer väldigt långt med det, men vissa typer av spel känner man kanske att det inte räcker.

Och så har jag en sprillans ny (eller ja, förra black friday) trevlig 4K tv i vardagsrummet.

Jag visste att starfield var ett spel jag ville spela i glorious 4k. Jag visste även att gta 6 var på väg.

Tror jag la 5000kr på en xbox series x. Tycker jag fick enormt mycket för pengarna. Jag hade fått bara ett mediokert grafikkort för de pengarna till min dator.

Så nu har jag en "mellanbra" dator som funkar ypperligt när jag spelar baldurs gate 3, rocket league, battlefield etc och en xbox med en 65" 4k tv för att spela starfield, gta, forza horizon, microsoft flight sim etc.

Man behöver inte välja sida i konsol vs pc kriget, spela för bägge sidorna.

Game pass är riktigt grymt med. Speciellt för någon som mig som spelar rätt sporadiskt på xboxen.

Permalänk
Medlem

San Andreas är fortfarande bäst. Jag är fullt redo att försvara min ståndpunkt med våld!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen vice city så det låter roligt.
Som någon skrev hoppas jag dock att det finns ett långt offlineläge - är inte intresserad av att spela det online. Dessutom:hur dött blir ett onlineläge om 15-20 år? Spelade igenom GTA 3 + VC för ett tag sedan och det är ju 20+år sedan 3an kom - kommer sådant att vara möjligt om 20 år? Tvivlar på att företagen kommer att ha sina servrar igång för det.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Jag gillar verkligen vice city så det låter roligt.
Som någon skrev hoppas jag dock att det finns ett långt offlineläge - är inte intresserad av att spela det online. Dessutom:hur dött blir ett onlineläge om 15-20 år? Spelade igenom GTA 3 + VC för ett tag sedan och det är ju 20+år sedan 3an kom - kommer sådant att vara möjligt om 20 år? Tvivlar på att företagen kommer att ha sina servrar igång för det.

Gta V online är fortfarande sjukt aktivt nu efter 10 år. Kan tänka mig att sexan också blir en långkörare om online generar lika mycket.

Rockstar använder peer to peer så tror inte servrarna är särskilt dyra jämfört med hur mycket de drar in. GTA IV och RDR1 online servrarna till exempel är också öppna. Femmans online är dock nere på PS3 och 360 men tror mest det var för de var fullt av moddare och att de ville få över fler spelare till nyare plattformar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Gta V online är fortfarande sjukt aktivt nu efter 10 år. Kan tänka mig att sexan också blir en långkörare om online generar lika mycket.

Rockstar använder peer to peer så tror inte servrarna är särskilt dyra jämfört med hur mycket de drar in. GTA IV och RDR1 online servrarna till exempel är också öppna. Femmans online är dock nere på PS3 och 360 men tror mest det var för de var fullt av moddare och att de ville få över fler spelare till nyare plattformar.

Intressant, visste inte hur de har lagt upp det - tack för infon

Just sista biten där är ju lite trist. Fanns tidigare för en plattform men företaget vill ha över folk till nyare plattformar så de stänger ner för de gamla. Det känns inte som att de uppfattar att de har ett ansvar att hålla sina servrar online när de släpper ett onlinespel. Ge folk möjligheten att köra sina egna servrar (som man gjorde förr) i samband med att de stänger ner de officiella känns som en rimlig förväntan.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.