X börjar ta betalt för grundläggande funktioner

Permalänk
Medlem

Jag tror att många sociala medier kommer försöka gå mer över till prenumerationer istället för tror det kommer bli svårare att tjäna pengar med reklam och investeringspengar som många såna har företag lever på kommer nog att minska. Xtwitter är nog bara lite tidigare på bollen än många andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Det gör det för de människor som av diverse skäl inte kan ha betalkort.

Var varannan ungdom har väl Swish numera och liknande tjänster? Går garanterat lösa detta utan att man behöver ha ett betalkort man anger informationen på vid betalningen.

Står fast vid att det känns som du greppar efter halmstrån allvarligt talat.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Var varannan ungdom har väl Swish numera och liknande tjänster? Går garanterat lösa detta utan att man behöver ha ett betalkort man anger informationen på vid betalningen.

Står fast vid att det känns som du greppar efter halmstrån allvarligt talat.

Nu tänker du ganska litet här. Sverige har kanske andra val. Swish är också kopplat till telefonummer. Kontantkort kräver registrering på personnummer idag.
Personer i Kina, personer i andra förtryckta land. Personer vars identitet på nätet kanske är mycket mer öppet än de är i verkligheten pga hot om våld, fängelse eller död.

Nu kan de inte längre vara anonyma med hjälp av VPN osv. De måste nu betala på något vis, och det är nästan alltid spårbart.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Nu tänker du ganska litet här. Sverige har kanske andra val. Swish är också kopplat till telefonummer. Kontantkort kräver registrering på personnummer idag.
Personer i Kina, personer i andra förtryckta land. Personer vars identitet på nätet kanske är mycket mer öppet än de är i verkligheten pga hot om våld, fängelse eller död.

Nu kan de inte längre vara anonyma med hjälp av VPN osv. De måste nu betala på något vis, och det är nästan alltid spårbart.

Förvisso är det sant att jag kanske avgränsade lite väl när jag bara kikade på Sverige. Men tycker ändå att det är absurt att påstå att absolutismen är som bortblåst för att man tar betalt, det låter mer som man ogillar Musk och söker ett skäl att få en "gotcha" än något annat.

Jag menar...För att ens komma åt tjänsten från första början måste man ju ha tillgång till internet som man själv eller någon annan måste betala för. Man måste ha en enhet som kan ansluta mot internet. Som man själv eller någon måste betala för. Osv osv

Ser helt enkelt inte hur 10kr för X kan vara en fullständig showstopper för yttrandefrihet. Tycker det är en överdrift helt enkelt.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Tror Ryssland har råd å köpa en miljon bottar om priset är 11 kr. Poängen med det hela är ju att du behöver 1 miljon olika konton/kort att betala ifrån. Det är det som stoppar bottarna.

Blir ju lätt för tvitter att se om tusentals konton betalas från samma kort.

Borde ju också va lätt för twitter att se om tusentals konton skapas och / eller styrs från samma ip-adress

Finns hur många sätt som helst att gå runt alla såna här metoder och vad gäller betalningssätt är inte det något unikt. Finns massor med temporära betalningsmetoder dom kan använda sig av.

Som en bonus, dessutom, så blir dessa bottar nu värda mer eftersom dom är verifierade och "säkra" användare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Förvisso är det sant att jag kanske avgränsade lite väl när jag bara kikade på Sverige. Men tycker ändå att det är absurt att påstå att absolutismen är som bortblåst för att man tar betalt, det låter mer som man ogillar Musk och söker ett skäl att få en "gotcha" än något annat.

Jag menar...För att ens komma åt tjänsten från första början måste man ju ha tillgång till internet som man själv eller någon annan måste betala för. Man måste ha en enhet som kan ansluta mot internet. Som man själv eller någon måste betala för. Osv osv

Ser helt enkelt inte hur 10kr för X kan vara en fullständig showstopper för yttrandefrihet. Tycker det är en överdrift helt enkelt.

Skulle säga samma sak om det vore valfri websida så det spelar ingen roll om det är Musk eller inte.
Det mesta du nämnde kan fixas med cash.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jojkenstein:

Hur då förstöra? Eller vill du bara signalera att du tillhör de hjärntvättade? Vad kan jag mena med det? Jo de som älskar censur och hatar yttrandefrihet.

Jag har inte nämnt alls på vilket sätt jag tycker han förstört plattformen, men ändå antar du att jag menar att han förstör plattformen genom att öka yttrandefriheten?

För det första är yttrandefriheten ett förhållande mellan individ och stat, inte användarvillkor på en privatägt plattform.

Om något så borde väl folks frihet kränkas om staten går in och bestämmer vilka regler smm en privat plattform måste ha.

Hur som helst så syftar jag inte på att han nu tillåter hot och hat på plattformen igen, utan snarare allt han gjort och planerar att föra som höjer trösklarna för att ens kunna använda plattformen. Ekonomiskt alltså,

Men jag antar att du tycker att Sweclockers tillhör de hjärntvättade som älskar censur och hatar yttrandefrihet, eftersom det finns regler gällande vad man får säga och inte i kommentarerna här?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Hmm. Tror detta kommer vara effektivt mot bottar, men hur mycket folk interagerar kommer sjunka. Visserligen verkar det just nu endast gälla nya konton, men om han ändrar det kommer nog rätt många bli helt passiva twitter–konsumenter. Kan man inte retweeta eller lajka inlägg blir nog folk mindre och mindre intresserade att kolla alls.

Betalade personligen för ett konto på Something Awful forumen för en herrans massa år sedan och det är ett hyfsat botfritt community och troll måste betala på nytt om de blir bannade, vilket gör det något mer besvärligt att trolla. Dock tror jag mycket få nya personer registrerar sig, just på grund av kostnaden. Och att det typ är en döende relik.

Twitter kommer nog också tappa sin relevans mer och mer så länge som det finns "gratis" alternativ.

Sen att ge betalinformation är ju sådär för rätt många personer och särskilt på grund av att inte alla länder har ett tryggt politiskt system.

Permalänk
Skrivet av Jojkenstein:

Hur då förstöra? Eller vill du bara signalera att du tillhör de hjärntvättade? Vad kan jag mena med det? Jo de som älskar censur och hatar yttrandefrihet.

Du skämtar va? Musk må ha uttalat sig om att han gillar yttrandefrihet, men har du koll på hur han agerat med Twitter? Själv tyckte jag det lät som det skulle bli en bra grej när han köpte det, men han har ju verkligen försämrat hela twitter något groteskt. Nu riskerar du ju bli bannad om du nämner konkurrerande sociala medier, dina inlägg nedprioriteras om de handar om saker Musk inte tycker om, plötsligt består hela ditt flöde av enbart Musk för han tycker inte ha får tillräckligt mycket uppmärksamhet -och detta då du inte ens följer honom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Förvisso är det sant att jag kanske avgränsade lite väl när jag bara kikade på Sverige. Men tycker ändå att det är absurt att påstå att absolutismen är som bortblåst för att man tar betalt, det låter mer som man ogillar Musk och söker ett skäl att få en "gotcha" än något annat.

Du har helt rätt i att jag inte tål människan men samtidigt så är det precis som du säger ett ickeproblem i ett land som Sverige där vi (åtminstone från att det här skrivs) yttrande- och tryckfrihetslag.
Problemet är i länder där dessa friheter inte finns och där t.ex. kritik mot regimen leder till dödsstraff på dig och ibland din familj. Låser man ner med att det krävs verifierad identitet och verifierat betalkort så försvinner den möjligheten. Då skulle t.ex. arabiska våren aldrig kunnat uppstå och det ger de totalitära regimerna mer makt.

Om Twitter skulle godkänna möjligheten att betala med Bitcoin eller annan krypto så kan det såklart vara annorlunda men med tanke på att han vill att alla konton ska vara verifierade så hjälper det föga.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

https://newsukraine.rbc.ua/news/elon-musk-could-block-twitter...

Tänk om X stänger ner i Europa… det skulle vara något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av omxz24:

Låter mycket bra! Det är en pisspeng som fungerar för hela världen och motverkar extrema mängder botkonton relativt bra. Tror att dom flesta som använder X är lurkers och har därmed samma tillgänglighet som förut.

Lol om något gör detta ju bara det bättre för de med botkonton......

11 kronor om året för hög trovärdighet på dina botkonton?

Jag kan redan se hur jag kan sälja likes, kommentarer och inflytande till enorm vinst med dessa trovärdiga och "verifierade" botkonton.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Fast dessa 10 000st trovärdiga konton behöver även ha 10 000st unika betalningskonton. -Det går säkert dela på bankkontot för några, men knappast inte många.
Det krånglar till det mer. Och sådan här säkerhet handlar ofta bara om att försvåra lite så att missbruket minskas och förhoppningsvis mycket.

Anekdotiskt kan jag säga att såvitt jag ser har mängden botar ökat markant sedan de började ta betalt första vändan, varje post man gör så får man ett par följare som alla har bild på snygg tjej, inga posts, länk till någon fake datingsida eller annat i bio. Sedan försvinner de lika snabbt som de dök upp.

I övrigt känner jag att det enda som faktiskt var unikt och intressant för twitter var verifieringen, och den har ju musk sett till att göra sig av med, helt i onödan kan läggas till då hans subscription scheme hade kunnat vara helt separat och oberoende från den.

Vet inte var endgame är men undrar om det ens är att tjäna pengar eller något att göra med plattformen snarare än att han bara är en trasig individ som följer impulser vart de än leder.

Det är ju rätt backwards att ta bort plattformens USP och börja ta betalt därefter.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Förvisso är det sant att jag kanske avgränsade lite väl när jag bara kikade på Sverige. Men tycker ändå att det är absurt att påstå att absolutismen är som bortblåst för att man tar betalt, det låter mer som man ogillar Musk och söker ett skäl att få en "gotcha" än något annat.

Jag menar...För att ens komma åt tjänsten från första början måste man ju ha tillgång till internet som man själv eller någon annan måste betala för. Man måste ha en enhet som kan ansluta mot internet. Som man själv eller någon måste betala för. Osv osv

Ser helt enkelt inte hur 10kr för X kan vara en fullständig showstopper för yttrandefrihet. Tycker det är en överdrift helt enkelt.

Fast det är ju en komplett paradox att absolutism kan finnas samtidigt som du lägger upp en betalvägg.....

Per definition kan du inte ha absolutism och välkomna alla, om du sätter ett krav på att du behöver kunna betala X kronor per år för att vara där. Att du anser att summan är låg är helt irrelevant.

Sedan kan man diskutera hur viktigt, om överhuvudtaget, det är att prata om absolutism när det gäller ett privat forum. Att tycka att X/Twitter på något sätt ska ha ett ansvar att välkomna alla är idiotiskt, det var det både före och efter Musks övertagande (även om Musk och amerikanska högern försökte hävda annorlunda innan köpet).

Men absolutismen är definitivt bortblåst, per definition av ordet, när du tar betalt. Det är bara rätt enligt ordets alla betydelser.

Och 10 kronor per år, som med 100% säkerhet kommer att öka med tiden, blir absolut en showstopper för yttrandefrihet, eftersom det är omöjligt att låtsas som att alla människor i världen med tillgång till internet kommer ha pengarna att betala den summan. Du kommer därmed oundvikligen tysta yttrandet av de som inte har råd. Så enkelt är det.

Sedan är inte twitter som sagt en plattform som har ett ansvar för yttrandefrihet överhuvudtaget, och det är där det blir fel från början. Twitter är en privat plattform, och måste tjäna pengar. Det är inte, har aldrig varit, och kommer aldrig vara, twitters ansvar att se till att yttrandefrihet finns. Oavsett vad Musk sa innan köpet.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Girgoo:

”tusen gången svårare att manipulera plattformen”.
Förklara tack.

I princip använder man sig av bankvärldens extremt strikta KYC-regleringar för att avgöra om någon är en verklig människa eller inte. Det handlar inte om den där dollarn i sig, utan om hur svårt det är att skaffa betalmedel till bottar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Du har helt rätt i att jag inte tål människan men samtidigt så är det precis som du säger ett ickeproblem i ett land som Sverige där vi (åtminstone från att det här skrivs) yttrande- och tryckfrihetslag.
Problemet är i länder där dessa friheter inte finns och där t.ex. kritik mot regimen leder till dödsstraff på dig och ibland din familj. Låser man ner med att det krävs verifierad identitet och verifierat betalkort så försvinner den möjligheten. Då skulle t.ex. arabiska våren aldrig kunnat uppstå och det ger de totalitära regimerna mer makt.

Om Twitter skulle godkänna möjligheten att betala med Bitcoin eller annan krypto så kan det såklart vara annorlunda men med tanke på att han vill att alla konton ska vara verifierade så hjälper det föga.

Jag tycker att Musk gör rätt.
När man tar över verksamheten måste man vidta åtgärder för att få bort / minska bristerna som föredetta ägaren inte märkte/ inte brydde sig om. (Bots). Visst kan man klanta sig lite på väg dit, men vem som inte gör fel? (Endast de som inte gör någonting)

Sedan nämnde du "arabiska våren"
Kan du nämna åtminstonde ett land där det hade blivit bättre efter arabiska våren? Länderna är förstörda, människor är på flykt, ekonomi ligger i minus. Det blev lite bättre yttrandefrihet: nu är det vilken idiot som helst som inte tycker om din åsikt har frihet att mörda dig. Inte bara staten. Bra!

Jag har några bekantar från Irak. Och alla är överens om att även om Saddam inte var den bästa ledaren, det är himmel och jord i jämförelse med vad man fick efter.

Du hade också nämnt att i "det är dödstraff" för kritiken av regeringen. Det beror på hur man uttalar sig, för säger du att regeringen är dålig, korrupt och du utmanar folk att gå i revolt och mörda de dåliga politikerna och de som inte är överens med dig, kan du råka för en påhälsning från speciella styrkor även här i Sverige.

Allt är relativt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Du hade också nämnt att i "det är dödstraff" för kritiken av regeringen. Det beror på hur man uttalar sig, för säger du att regeringen är dålig, korrupt och du utmanar folk att gå i revolt och mörda de dåliga politikerna och de som inte är överens med dig, kan du råka för en påhälsning från speciella styrkor även här i Sverige.

Prova att ladda upp en bild på Yi Xinpings ansikte över Nalle Puh om du är en kinesisk medborgare som bor i Kina så märker du ganska snabbt att det inte är så "svart och vitt" som du tror eller att komma ut som homosexuell i Saudiarabien.
Det är inte samma sak som att göra som Trump och vilja störta en regim.

Så allt är inte alltid relativt. Vissa regimer kommer vilja mörda dig för oliktänkande och då kommer folk söka sig till andra plattformar än dem som aktivt samlar data på vem du är och var du bor.
Du ser lite för mycket på det från ett svenskt perspektiv där våra regler och lagar inte är lika med hur världen ser ut för folk i andra världsdelar.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Låt oss titta på artikeln:

Rubrik:
"X börjar ta betalt för grundläggande funktioner"
Felaktigt. X ska *prova* en kostnad om $1 per år i ett par länder för att se hur det fungerar.

Arikel:
"Tjänsten som tidigare hette Twitter kommer nu kosta 11 kronor om året för allt utom att läsa innehåll."
Nej, det är ett pilotprojekt och inte en officiell ändring. Sweclockers målgrupp, svenskar, är inte ens påverkade utav detta.

"Nyheten är bekräftad av företaget, som säger att nya användare enbart kommer kunna läsa innehåll om de betalar en dollar om året, motsvarande cirka 11 kronor."
Nej, de säger att användare kommer endast att kunna läsa innehåll om de INTE betalar $1 om året.

Att dessutom benämna X som "tjänsten som tidigare hette Twitter" är tramsigt. Sämsta skribenten Sweclockers någonsin har haft.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Är det här också "free speech absolutism" när han döljer det bakom en betalvägg?

Nä, hur tänker du att det har något med om plattformen är gratis eller inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Nä, hur tänker du att det har något med om plattformen är gratis eller inte?

Jag gör en fuling och snor ett bra citat från ovan:

Skrivet av Mithras:

Fast det är ju en komplett paradox att absolutism kan finnas samtidigt som du lägger upp en betalvägg.....

Per definition kan du inte ha absolutism och välkomna alla, om du sätter ett krav på att du behöver kunna betala X kronor per år för att vara där. Att du anser att summan är låg är helt irrelevant.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Nä, hur tänker du att det har något med om plattformen är gratis eller inte?

Hur många fattiga i afrika har ett kredikort att betala med? Hur är det jämställdhet?

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Nicklidstrom:

Jag har ingen aning, jag gick fordon på gymnasiet.

I den här tråden av tramsiga åsikter och allmänt groll så kommer du, underbara människa, med kanske årets kommentar! Fy fan vad bra

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aeig:

Det är lustigt att se hur hatad Elon Musk är när han på egen hand har gjort mer för mänskligheten än de flesta länder gör tillsammans.

Jag tycker nog att inställningen att man skulle behöva välja sida är lite olycklig. Som att det bara skulle vara det ena - eller det andra.

I min mening är mycket av den hårda kritiken mot elon är högst välförtjänt.
Och att han samtidigt gjort väldigt mycket bra. Också.

Jag har svårt att se varför man skulle behöva sätta sig i ett av lägren och bara vara positiv eller bara vara negativ.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Absolutism innebär att alla ska få hålla ordet oavsett vad. En betalvägg omöjliggör det för vissa människor, t.ex. folk under 18. Det går direkt emot vad han tidigare sagt, vilket inte direkt är något nytt för Musken.

> Köper ett bolag för 400 miljarder
> Vill börja ta betalt för vissa delar av tjänsten, som hittils inte gått runt, á 1kr/mån
> Motståndare till yttrandefrihet nu

mfw

Permalänk
Medlem

Det var inte samma siffror som de visade på svt igår. Men det kanske var svensk användning de refererade till. Kollar man här så ökar X. https://svenskarnaochinternet.se/rapporter/svenskarna-och-int...

Permalänk
Medlem
Skrivet av o0Oo:

Det var inte samma siffror som de visade på svt igår. Men det kanske var svensk användning de refererade till. Kollar man här så ökar X. https://svenskarnaochinternet.se/rapporter/svenskarna-och-int...

Det där gäller som du är inne på endast svenskar, och är även baserad på intervjuer av frivilliga snarare än någon verklig användardata från Twitter. Datainsamlingen skedde även under jan-feb i år, vilket är innan Twitter började göra sina mer kontroversiella ändringar.

Permalänk
Medlem

Äntligen en bra nyhet om detta blir verklighet

Permalänk
Medlem

Får väl se vad det blir av detta. Kan ju vara så att de har en plan för att lösa de problem med annonymitet som vissa här trycker på. Jag ser problemet men tycker ändå att det kan inte vara rocket science att lösa det heller på något vis. Alternativt låter de plattformen vara gratis där yttrandefriheten inte fungerar speciellt väl som Kina osv. Vilket dock kanske gör att problemet med bottar inte löser sig. Mja, inte en lätt nöt att knäcka kanske som jag först spontant tyckte.

Skrivet av Sarato:

Det är inte samma sak som att göra som Trump och vilja störta en regim.

Vad är det för regim han velat störta? Lite OT men har inget minne av att han velat störta någon regim. Ja det är väl möjligen någon Tyrannisk sådan då som Nordkorea då tex iofs

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Det där gäller som du är inne på endast svenskar, och är även baserad på intervjuer av frivilliga snarare än någon verklig användardata från Twitter. Datainsamlingen skedde även under jan-feb i år, vilket är innan Twitter började göra sina mer kontroversiella ändringar.

Så kan det vara. Hittade även klippet jag såg. https://www.svtplay.se/video/eXAwYVq/forum/igar-09-00/?id=eXA...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Får väl se vad det blir av detta. Kan ju vara så att de har en plan för att lösa de problem med annonymitet som vissa här trycker på. Jag ser problemet men tycker ändå att det kan inte vara rocket science att lösa det heller på något vis. Alternativt låter de plattformen vara gratis där yttrandefriheten inte fungerar speciellt väl som Kina osv. Vilket dock kanske gör att problemet med bottar inte löser sig. Mja, inte en lätt nöt att knäcka kanske som jag först spontant tyckte.

Vad är det för regim han velat störta? Lite OT men har inget minne av att han velat störta någon regim. Ja det är väl möjligen någon Tyrannisk sådan då som Nordkorea då tex iofs

En regim behöver inte vara en totalitär sådan. Jag syftade såklart på det som hände efter att han förlorade valet.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.