X börjar ta betalt för grundläggande funktioner

Permalänk
Medlem

Känns rimligt för en bra tjänst. Kan man få bort en del troll/oseriösa konton också så är det ju bra.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Gött, gillar vad Elon gör med X.

Håller med, hoppas verkligen att han lyckas ta kål på hela twitter. Nyhetsmediernas besatthet av "twittermobbar" måste försvinna, det här blir nog dödsstöten.

Permalänk
Medlem

Om det funkar så har jag inga problem att lägga en tia (isch) om året. Knarkar plattformenn så om det skjuter den framåt har jag inga problem att betala för det heller. Frågan är ju dock om det gör så mkt? Det går ju inte att ta en tia över hela planeten, vissa länder kommer ju få rabatt så botarna kommer ju komma "där ifrån". Problelmet är väl att majoritetens av användare inte betalar eller heller är intresserade av det, så vad detta göra med interaktioner osv.. Oh well, we'll see.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Veckan de införs känns det som aktivitetsnivån kommer nå nära noll, svårare för företag att farma interaktioner med så tror aktietoppen för twitter är nådd, spikarakt kurva neråt på ingång!

X/Twitters död är ändå en klar förbättring över den verklighetsfrånvända ekokammare det var innan Musk tog över plattformen.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

Så mindre än en krona i månaden? Det är ju inte direkt blodigt och det gör det besvärligare att göra massa bot-konton

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Här är dock det roliga. Botar har tidigare betalt för funktioner så som "blå ticken" och andra funktioner för att se mer legitima ut. Så hur skulle detta förändra detta? I slutändan är det ju de mer legitima människorna som blir lidande medan antalet botar med största sannolikhet kommer att fortsätta.

Beror väl på var de kommer ifrån? Det är inte allt för sällan kapade kreditkort används för att komma runt dessa typer av problem.

Om de kräver tvåstegsverifiering av kortköpet så blir det ett rent helvete att använda kapade kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Om det seriöst hjälper så är det faktiskt en av få bra förändringar som Musk har infört...11 kr är inga pengar för en tjänst som man använder dagligen.

Summan är låg men handlar om ett mentalt hinder att ta sig över att betala för tjänsten. Sedan är ju frågan om de betaltjänster som kommer användas finns tillgänglig i alla de länder där behovet av twitter som ett sätt att nå makthavare är som störst exempelvis Nordkorea, Ryssland, Palestina etc.

Permalänk

Rimlig summa Undra vad medelvärdet för reklamintäkter är per användare och år. Reklam överallt förstör så många sidor att adblockers är enda möjligheten för en dräglig upplevelse.

Permalänk
Medlem

Han verkar vara i behov av pengar nu när mat o bränsle blivit så dyrt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det du länkar till är baserat på data från SimilarWeb. Knappast någon "sanning", mer grova estimat.
Det är bara X som sitter på sanningen här.

Permalänk
Medlem

Kontot deaktiverat

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Summan är låg men handlar om ett mentalt hinder att ta sig över att betala för tjänsten. Sedan är ju frågan om de betaltjänster som kommer användas finns tillgänglig i alla de länder där behovet av twitter som ett sätt att nå makthavare är som störst exempelvis Nordkorea, Ryssland, Palestina etc.

Nordkorea?

Permalänk
Medlem

Han som sa att Twitter skulle bli mer öppnare och demokratiskt.

Hallå?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jag har inte rört twitter sen de krävde att man måste logga in för att läsa och kommer absolut inte betala för det. Det finns bra decentraliserade tjänster utan varken kostnad eller reklam så varför stanna på en tjänst som bara är till för att kartlägga en?

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVclocker:

Han som sa att Twitter skulle bli mer öppnare och demokratiskt.

Hallå?

Näe i slutändan var det som dom flesta gissade bara en ursäkt för att låta fascismen och hate speech flöda fritt.
Intressant blir det och se om detta inlägg blir raderat av moderatorer som det gjorde första gång jag nämnde nåt om Elon's förtjusning för fascismen. Dock var det en stund sedan.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Inte om man har en handfull stulna kreditkort eller kryptoplånböcker.

Lycka till med två stegs verifiering

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeonist:

Är det en ”pisspeng” så är det väl det för alla. Att köpa 10.000, numera ”trovärdiga” konton kostar alltså 100k, det är ju ingenting i sammanhanget.

Mitt bankkort kostar 275 kronor om året och det kostar även tid att anskaffa. Är det ingenting att skaffa 10.000 bankkonton menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag ställer mig dock fortfarande frågan varför man vill betala miljarder för en plattform för att sedan förstöra den. Visst, han har någon form av ganska grav kognitiv nedsättning, men någon polare har han väl som kunde varit snäll och sagt nej?

Hur då förstöra? Eller vill du bara signalera att du tillhör de hjärntvättade? Vad kan jag mena med det? Jo de som älskar censur och hatar yttrandefrihet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Är det här också "free speech absolutism" när han döljer det bakom en betalvägg?

Menar du att det finns något oförenligt i att ta betalt för en tjänst och att ha yttrandefrihet? Kanske kan du skriva det till t.ex. alla tidningar, i så fall.

Permalänk
Medlem

Det här borde öppna upp för en ny plattform liknande twitter och helst att man kan skriva dubbelt så mycke text.

Önskar Micrososft kunde återlansera MSN Messenger, som kopplades till något liknande twitter, där man kunde lägga upp ett mess som syns på portalen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Nu tycker jag Twitter/X länge vart ett märkligt träsk av inbördes ryggdunkande och märkliga politiska vinklar... så jag sörjer verkligen inte om denna tjänst går i graven. Men är det på fullt allvar någon som tycker 11kr PER ÅR är mycket pengar för en tjänst som vissa tycks använda dagligen... ja då har man verkligen seriösa ekonomiska bekymmer.

Men det kräver att du nu ger mer personlig information och betalningsuppgifter till ännu en sida. Visst tunga användare ser nog inga problem med det, men tror du stora massan som använder platformen väldigt lite kommer se det som värt det?

Sen finns argumentet om folk som använder det för att sprida information i länder som har problem med press frihet, nu måste de ge betalningsuppgifter till twitter som sen potentiellt kan ge det till länderna och vips så försvinner de.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk

Början på slutet nu då

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Nu använder inte jag twitter men hundra spänn om året vore väl bra för båda Fejjan o twitter. En dollar är ju på tok för lite..... Använder man det typ dagligen well pröjsa eller snåla men gnäll fan inte xD

Precis samma problem som vidriga free to play spel lider av, i alla fall mmo eller sandbox med player driven ekonomi. Men allt ska va gratis för folk annars skiter de det.

Jag är tvärt emot jag betalar hellre en skälig summa och får en bättre upplevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

Nu använder inte jag twitter men hundra spänn om året vore väl bra för båda Fejjan o twitter. En dollar är ju på tok för lite..... Använder man det typ dagligen well pröjsa eller snåla men gnäll fan inte xD

Precis samma problem som vidriga free to play spel lider av, i alla fall mmo eller sandbox med player driven ekonomi. Men allt ska va gratis för folk annars skiter de det.

Jag är tvärt emot jag betalar hellre en skälig summa och får en bättre upplevelse.

Men känns det värt det för folk som kanske använder det en gång i veckan, eller varannan vecka? För det är ju ändå vääldigt många som använder tjänsten väldigt lite men ändå är där för att generellt sett göra platformen populärare. Hur attraktiv blir platformen när alla små användare är borta?

Men ja $1 per år är på tok för lite för att det ska vara ekonomiskt försvarbart överlag, det skriker ju bara samla information om folk för mig. Efter alla kostnader för infrastrukturen runt det att ta betalningar så lär det inte vara mycket kvar av den summan. Sen kom ihåg att även efter du betalat så kommer de så klart också ge dig reklam med, inte som att du betalar för att få en tjänst utan reklam utan det är både och det handlar om.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem

Nvm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

Näe i slutändan var det som dom flesta gissade bara en ursäkt för att låta fascismen och hate speech flöda fritt.
Intressant blir det och se om detta inlägg blir raderat av moderatorer som det gjorde första gång jag nämnde nåt om Elon's förtjusning för fascismen. Dock var det en stund sedan.

Fascismen och hate-speech flödar fritt på twitter?….herrejösses

Tror det är ett bra beslut med årsavgift,kommer att rensa en hel del bots.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

"tusen gången svårare att manipulera plattformen”

Ska dom banna Musk från twi... X?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Menar du att det finns något oförenligt i att ta betalt för en tjänst och att ha yttrandefrihet? Kanske kan du skriva det till t.ex. alla tidningar, i så fall.

Absolutism innebär att alla ska få hålla ordet oavsett vad. En betalvägg omöjliggör det för vissa människor, t.ex. folk under 18. Det går direkt emot vad han tidigare sagt, vilket inte direkt är något nytt för Musken.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Absolutism innebär att alla ska få hålla ordet oavsett vad. En betalvägg omöjliggör det för vissa människor, t.ex. folk under 18. Det går direkt emot vad han tidigare sagt, vilket inte direkt är något nytt för Musken.

En betalvägg på 10kr känns knappast som det omöjliggör det. Klart det blir lite besvärligare men omöjligt låter i mina öron som en grav överdrift.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

En betalvägg på 10kr känns knappast som det omöjliggör det. Klart det blir lite besvärligare men omöjligt låter i mina öron som en grav överdrift.

Det gör det för de människor som av diverse skäl inte kan ha betalkort.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.