Starfield – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Sarah ger mig små pinnar och blomliknande utomjordiska grejer, och stämmer in och hejar på när jag är lite smådryg mot NPC:s som inte kan försvara sig mot pirater. Jag har behållt henne trots att jag inte måste. We have a thing.

Haha!

Det med "ger mig små pinnar" fick mig att visualisera en hund som kommer springande med pinnar i munnen.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

DLSS modden (och de flesta andra) fungerar fint med Gamepass versionen. Jag kör själv en DLSS mod och StarUI just nu.
De moddar som inte fungerar och kommer fungera med gamepass versionen framöver är de som kräver Starfield Script Extender (SFSE) https://www.nexusmods.com/starfield/mods/106 . Vilket är lite tråkigt då det är många bra moddar till skyrim som bara fungerar med script extendern, så antar att det blir samma på Starfield också framöver. Samtidigt så fick jag nu 2 års gamepass för 1200 kronor jämfört med priset för att köpa spelet på t.ex steam.

Tack gjorde en total ominstallation och sen ordnade det sig Tack alles

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Ja det är ju givet man inte kan ha en follower. Går det säga åt dem vänta på viss plats så går det väl till nöds. Jag har bara kört solo.

AI verkar köra 360 scanner med slumpgenerator på om de ser dig beroende på vilka hjälpmedel, sneak stats du har. Förut var det ju mer ljud och fov sen gör du mer skada ju bättre stats du har och går tystare men känns som de har mycket att fixa med patchar framöver.

Fasen vad trist att liret gör en till en sådan whiner

Klar med ruyin nu iaf. Kul med slutet sen vet jag inte om det var bra va en sån moral tant och banna ett visst hjälpmedel lol

hahaah kalla de "hjälpmedel" om du vill xD

Permalänk
Medlem

Uppdaterat ikväll, startat om steam men inte katten har jag nån inställning för dlss eller gamma/brightness? Har ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamsurn:

Uppdaterat ikväll, startat om steam men inte katten har jag nån inställning för dlss eller gamma/brightness? Har ni?

Finns ej men tydligen ska DLSS vara på G

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem

Jaha är det en kommande patch. Tolkade uppdateringen som att det gällde denna

Permalänk
Medlem

Spelat nån timme med nya patchen, och gillar det inte. De har ändrat hur man ser resurser när man skannar på ytan. Bara procent, och sen en rad cirklar med frågetecken som fylls i när man skannar anomalier/speciella platser. Inte som tidigare, en lista med antal skannade arter och resurser. Möjligen visas det när man nått hundra procent på skannern, men där är jag inte.

Värre är att jag nu har frekventa laddningspauser när jag går runt på ytan. Har inte klockat, men gissningsvis 2-4 gånger i minuten när jag går runt. Då fryser allt i en halv sekund. Sjukt störande. Före patchen var det inget sånt, utan helt frysfritt hur jag än rörde mig.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Så… nu har jag landat och satt min fot på Neon.
Som Neon street rat ska det bli kul att se vilka rewards man kan få.

Riktigt cool stad, atmosfären är riktigt sunkig.. Nice!

Älskar spelet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Så… nu har jag landat och satt min fot på Neon.
Som Neon street rat ska det bli kul att se vilka rewards man kan få.

Riktigt cool stad, atmosfären är riktigt sunkig.. Nice!

Älskar spelet!

Besökte den på riktigt för första gången nu ikväll. Var egentligen på jakt efter en bar men... hittade inte fram förrens långt senare. "Detta ställe kanske är en bar ....nä.... men denna då? Nä...."

Var bra nära att skjuta på allt som rörde sig. Vet hur Neons!

Halvt skämt åsido, gillar staden med och gör mig än mer sugen på Cyberpunk 2077-DLC't i slutet av månaden.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Så… nu har jag landat och satt min fot på Neon.
Som Neon street rat ska det bli kul att se vilka rewards man kan få.

Riktigt cool stad, atmosfären är riktigt sunkig.. Nice!

Älskar spelet!

You think that's bad? Bege dig till Akila. Ser ut som grönsakstorget på Möllan i Malmö om de stod och sålde i cowboy hattar och rymdutstyrsel.

Permalänk
Medlem

Nån annan som fått sämre prestanda efter nya patchen och Nvidias nya drivrutiner? Jag befinner mig på Gagarin just nu, och trillar ner under 40fps ibland i 1440p med Hardware Unboxed Quality och 75% render scale med DLSS-modden. Tidigare hölls jag oftast runt 50fps som lägst.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

You think that's bad? Bege dig till Akila. Ser ut som grönsakstorget på Möllan i Malmö om de stod och sålde i cowboy hattar och rymdutstyrsel.

Akila är tyvär ett stort skämt, jag fattar inte grejen med cowboys in space..... Måste va Texas infödd eller någe för tycka det är coolt. Det blir bara "Walker Texas Ranger" löjes skimmer över de hela.

Finns så klart bättre sätt at särskilja dessa från New Atlantis och UC!

Nu gillar ja dock Cowboy Bebop men det har inte Walker Texas Ranger atmosfären.

Permalänk
Medlem

gött att det är ett officiellt DLSS stöd på väg, fattar inte hur dom kunde göra detta utan först och främst men men, när den komer blir det att ominstallera och ta bort alla moddar.
Nya patchen plus nya drivisar gav mig bra skjuts i performance!

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

You think that's bad? Bege dig till Akila. Ser ut som grönsakstorget på Möllan i Malmö om de stod och sålde i cowboy hattar och rymdutstyrsel.

Grönsakstorget på Möllan. 😂😂

Jag blev ditskickad under ett uppdrag men har inte hunnit gå runt där. Ska göra det när jag är färdig med neon om jag inte hittar någon annan cool stad.

Permalänk
Medlem

Hej!

Hur ta man bort en mod? Har testat att deleta modfoldern men den återskapas när jag startar spelet

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moses1988:

Nya patchen är inte jättespännande, men det är mycket goda nyheter att de genast tänker jobba med de mest populära önskemålen och åtgärda sånt som det gnälls över.

Stadskartor kommer med att dyka upp!

Underbart!

Väntar med att hoppa in tills detta är på plats! Releasen känns något stressad när dom utelämnar stadskartor, fov osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Hur ta man bort en mod? Har testat att deleta modfoldern men den återskapas när jag startar spelet

Mvh J

Du tar bort alla filer som hör till modden, ladda ned den igen och kolla vad den innehåller om du inte vet.
De flesta moddar jag har ligger inte i någon "Mod" mapp. Utan i t.ex. Steam\steamapps\common\Starfield\data eller Documents\My Games\Starfield\Data

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING - AMD Ryzen 7 5800X3D - Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C - PNY GeForce RTX 4080 - LG 34'' UltraGear 34GN850P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Nån annan som fått sämre prestanda efter nya patchen och Nvidias nya drivrutiner? Jag befinner mig på Gagarin just nu, och trillar ner under 40fps ibland i 1440p med Hardware Unboxed Quality och 75% render scale med DLSS-modden. Tidigare hölls jag oftast runt 50fps som lägst.

Nej tvärtom faktiskt, blev ett rejält lyft av fps. Snittar minst 10fps mer i öppna planet miljöer och var ännu större lyft i innemiljöer. 2080S och 3060ti är ju oftast lika snabba så lite märkligt.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

Akila är tyvär ett stort skämt, jag fattar inte grejen med cowboys in space..... Måste va Texas infödd eller någe för tycka det är coolt. Det blir bara "Walker Texas Ranger" löjes skimmer över de hela.

Finns så klart bättre sätt at särskilja dessa från New Atlantis och UC!

Nu gillar ja dock Cowboy Bebop men det har inte Walker Texas Ranger atmosfären.

Free star ranger questen gav dig dock ett riktigt bra rymdskepp som belöning

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamsurn:

Uppdaterat ikväll, startat om steam men inte katten har jag nån inställning för dlss eller gamma/brightness? Har ni?

Åkte på samma nit. Såg en stor ruta där de nämnde DLSS så jag avinstallerade glatt DLSS-modden och började leta i menyerna. Insåg sedan att de började med en stor ruta där de stolt talar om vad de eventuellt planerar göra i framtiden, sen i mindre text längre ner vad denna uppdatering faktiskt innehåller (vilket inte är så mycket).

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Alltså, ett gäng timmar in så älskar jag det. Det är ett Bethesda spel rakt igenom. Utforska hur mycket jag vill och hitta roliga små saker, eller fajta mot random skepp som landar i närheten, eller jaga main quest, Eller följa något sidospår.. Eller bygga skepp, eller bas. Och jag tycker det är riktigt fint och rullar på väldigt bra på en äldre dator 😊

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Chunks IRL
Källa: https://www.reddit.com/r/Starfield/comments/16huik9/saw_someo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

gött att det är ett officiellt DLSS stöd på väg, fattar inte hur dom kunde göra detta utan först och främst men men, när den komer blir det att ominstallera och ta bort alla moddar.
Nya patchen plus nya drivisar gav mig bra skjuts i performance!

Tänker du lika dant vid varje spel som inte stöder DLSS från release?

Tycker du det är rimligt att alla som sitter på Radeon GPU ska kunna kräva FSR från release på alla spel?

Skrivet av Don_Tool:

Free star ranger questen gav dig dock ett riktigt bra rymdskepp som belöning

Framför allt är det skeppet riktigt snyggt om man bara moddar färgerna.

Det är mycket som är bra me Akila jag är bara emot cowbojsar conceptet, jag vägrar inte stan liksom. Jag är Ranger, jag har hus i stan osv Men jag gillade inte conceptet med Ceasars Legion i Fallout heller.

Tror jag nästan intill gjort alla faction quests, de är bra då man inte vill Rusha main storyn för snabbt och inte vill ha end game direkt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Blir förhoppningsvis Starfield hela helgen nu, fick hem nya datorn förut så efter jobbet blir det till att börja installera spel o annat man vill ha

Permalänk
Medlem

Du kan jet-packa framåt, inte bara uppåt. Allt du behöver göra är att binda en alternativ hoppknapp (förslagsvis L-ALT). Du hoppar som vanligt med space men väl i luften trycker du på din alternativa hoppknapp så boostar du framåt istället för uppåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Stealth är sämre än i tidigare bethesdalir. Gör Ryuinuppdragen och det känns så menlöst allting.

Stealth är trasigt, blir inte bättre trots att man levlar upp det. Måste moddas för att funka OK. Denna mod gör det betydligt bättre men ändå inte för enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Stealth är trasigt, blir inte bättre trots att man levlar upp det. Måste moddas för att funka OK. Denna mod gör det betydligt bättre men ändå inte för enkelt.

https://www.reddit.com/r/Starfield/comments/16hv0xm/psa_sneak...

Permalänk
Medlem

Absolut, men är fortfarande broken även utan den tunga rymddräkten. Funkar betydligt bättre med mods.

Permalänk

efter uppdateringen så har jag fått enorma problem med ljudet i spelet.
har man en dialog med någon så förekommer statiska störande ljud
möter jag en alien djur som gör nått utav de lätena de gör så hamnar ljudet i nån high pitched raspigt upprepande ljud som aldrig tar slut såvida jag inte sätter mig i skeppet och flyger därifrån.
springer jag runt så är det en massa konstiga ljud som hörs lite random.

är det någon mer som har fått problem med ljudet?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer