Starfield – den stora tråden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jaqob:

Ser inget direkt skrivet om det, men jag stör mig mer och mer på att rymdfysiken är helt off. Full gas i en riktning ger ganska snabbt en konstant maxhastighet, istället för en konstant acceleration som borde vara fallet i vakuum och tyngdlöshet. Man kan bromsa skeppet nästan omedelbart, när det egentligen borde ta lika lång tid som att accelerera. Planeter saknar helt gravitation, så man behöver inte alls ta hänsyn till omloppsbanor om man ska docka med en rymdstation.

Visst, det gör spelet mer lättspelat, men i mitt tycke väldigt mycket mindre intressant. Ge mig en mix mellan Starfield och Kerbal space program tack!

Jag gissar på att rymdskeppen beter sig som att de flög genom gas också. Alltså pekar man om nosen uppåt så kommer flygriktningen också ändras. Så beter sig flygplan - men inte grejer i rymden.

Det här märks rätt tydligt när man testar Elite Dangerous helt utan flight assist ;). 3 axlar rotation - och 3 axlar riktning. Vänder man skeppet så flyger man fortsatt i tangentens riktning men sidled/bak och fram. Och sätter man igång rotation av skeppet så fortsätter rotationen vilket är ganska svårt att häva.

När man testar det där första gången så inser man att det är rätt skönt med förenklingar av att flyga i rymden hehe.
Men det kanske är för mycket hjälp här? Jag har inte testat starfield.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Jag har spelat de flesta större rymdspel, eftersom jag älskar den typen av spel och miljöer. Men ärligt talat så är navigering liksom Starfield, och många andra spel, det jag personligen föredrar. Man kan få något helt annat i en simulator, men det är helt annan miljö. I ett RPG blir det bara tradigt efter ett tag. Väldigt få RPG:s skulle bli särskilt underhållande om man strävade efter realism… DÅ skulle man verkligen få gnälla över stela dialoger, konsekvenser av att vifta med vapen på allmän plats och brist på strider och aliens…

Permalänk
Medlem

Å ena sidan så har jag 60 timmar i Starfield. Å andra sidan så är jag rätt less på att Bethesda inte uppdaterat eller ens putsat lite på sin grund-design på 10 år. Ribban har höjts ordentligt och Bethesda har inte hängt med. Det finns sjukt mycket att göra i Starfield men allt man gör är av rätt dålig kvalité är känslan jag får hela tiden. Visst blir jag mätt, men inte riktigt nöjd.

Permalänk
Medlem

Demo på hur man kan spela Starfield stealth gameplay från Benjamin Winters (det är senare i spelet så vissa spoilers!)

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Halvmånen:

Å ena sidan så har jag 60 timmar i Starfield. Å andra sidan så är jag rätt less på att Bethesda inte uppdaterat eller ens putsat lite på sin grund-design på 10 år. Ribban har höjts ordentligt och Bethesda har inte hängt med. Det finns sjukt mycket att göra i Starfield men allt man gör är av rätt dålig kvalité är känslan jag får hela tiden. Visst blir jag mätt, men inte riktigt nöjd.

10 år? Vad har dom släppt på 10 år? Fallout 4?

Permalänk
Medlem

Typiskt Bethesda:
Jag har inte kommit långt, plockade upp Sarah och hon säger åk till Mars och prata med en snubbe för att fortsätta main quest...
Landar på Mars varpå Sarah säger nått i still med: Jag förstår inte varför du valde att landa på den här stenen...

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag gissar på att rymdskeppen beter sig som att de flög genom gas också. Alltså pekar man om nosen uppåt så kommer flygriktningen också ändras. Så beter sig flygplan - men inte grejer i rymden.

Det här märks rätt tydligt när man testar Elite Dangerous helt utan flight assist ;). 3 axlar rotation - och 3 axlar riktning. Vänder man skeppet så flyger man fortsatt i tangentens riktning men sidled/bak och fram. Och sätter man igång rotation av skeppet så fortsätter rotationen vilket är ganska svårt att häva.

När man testar det där första gången så inser man att det är rätt skönt med förenklingar av att flyga i rymden hehe.
Men det kanske är för mycket hjälp här? Jag har inte testat starfield.

Precis detta. Folk har svårt att acceptera att viss mekanik inte hör hemma i vissa typer av spel. I det här fallet kommer det garanterat en mod som gör om rymdflygfysiken eftersom det finns stöd för precis det sortens mer realistiska rörelser i motorn i det här fallet, så får de som vill köra flightsim i rymden sitt lystmäte också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamsurn:

Har spelat 30h nu, spenderat 15h med att scanna planeter och frågar mig själv, har jag roligt?!

Just nu försöker jag scanna klart ett uppdrag men har hoppat runt över hela planeten men kan inte hitta det sista djuret. Synd att det ger så mycket XP och pengar, känns tvunget att göras.

Eftersom jag spenderat majoriteten av tiden med scouting har det slagit mig hur lata Bethesda har varit.

De flesta planet har följande händelser
- en nisse kommer springandes och håller på att ta selfies helt själv ute i ingenstans
- ett främmande skepp kommer och landar på varje planet oavsett hur avlägset det är.
- Vid nån gruva sitter en skadad person och ska hjälpas tillbaka till sitt skepp på andra sidan planeten.
- Det finns ett område med rymdpirater som ska rensas oavsett hur avlägsen planet
- Det finns nån form av settlement med folk som kanske behöver hjälp med nån tråkig sak.

Låter mer som att problemet är att du ska försöka "tömma" varje planet, då blir det snabbt repetitivt. Pete Hines sa att det finns 3-400 timmar handgjord content/quests att ta ut, så en idé kan ju vara att ha det i bakhuvudet när du spelar och inte gå ner i varje "Collapsed Mine".

Skrivet av Gamsurn:

Så fantasilöst. Sedan var är alla ufo'n och aliens? Flygit runt överallt och det är bara människor i hela universum, känns rätt tomt och tråkigt.

Det är ju aliens överallt? Dessutom i den mest sannolikt formen -- såna som inte går att kommunicera med på något intelligent sätt.

Permalänk
Medlem

Ni som är experter på hårdvara. Mellan 45-60 fps med dessa inställningar på "Montara Luna". En liten by med några hus, inte alls många människor i rörelse. Är det processorn som inte hänger med?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Jag laddar ner en 2,7gb stor uppdatering just nu till spelet. Någonm som har spelat efter denna neddladdning?

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Jag laddar ner en 2,7gb stor uppdatering just nu till spelet. Någonm som har spelat efter denna neddladdning?

Update Version 1.7.29 – Fixes and Improvements

Performance and Stability
Xbox Series X|S Improved stability related to installations.
Various stability and performance improvements to reduce crashes and improve framerate.

Quests
All That Money Can Buy: Fixed an issue where player activity could result in a quest blocker.
Into the Unknown: Fixed an issue that could prevent the quest from appearing after the game is completed.
Shadows in Neon: Fixed an issue where player activity could result in a quest blocker.

The full patch notes are available via Steam, in which the developers mention that Nvidia DLSS support is en-route, with 32:9 ultrawide support soon to come.

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Jag laddar ner en 2,7gb stor uppdatering just nu till spelet. Någonm som har spelat efter denna neddladdning?

729 MB nerladdning är det för mig.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Ni som är experter på hårdvara. Mellan 45-60 fps med dessa inställningar på "Montara Luna". En liten by med några hus, inte alls många människor i rörelse. Är det processorn som inte hänger med?

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

nu kör jag med 4090 men samma upplösning 1440p @ 170Hz, så här:
* Dynamic resolution: Off
* Render resolution scale: 100
* Graphics preset: Ultra
* Shadow quality: Ultra
* Indirect lighting: Ultra
* Reflections: Ultra
* Particle quality: Ultra
* Volumetric lighting: Ultra
* Crowd density: High
* Motion blur: High
* GTAO quality: Ultra
* Grass quality: Ultra
* Contact shadows: Ultra
* Vsync: Off
* Upscaling: Off
* Sharpening: 75
* Enable VRS: On
* Film grain intensity: Full
* Enable depth of field: On

får jämn belastning knappt 60% CPU, 80% GPU, nån dip till 100 fps, men flyter på annars

gå ner 2 hack enligt listan, eller fler kanske…

kör mer på Xboxen ändå så vi bägge kan uppleva spelet

red: jo skulle nog säga processorn hos dig, spelet gillar snabba cpu-trådar (hur många vet jag inte)

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Stealth är sämre än i tidigare bethesdalir. Gör Ryuinuppdragen och det känns så menlöst allting.

jag försökte mig på dessa utan någe i stealth skills (gissar man behöver ett par levlar där) Det gick inte alls så jag fick panga i en del uppdrag. De funkar ju liksom o de skäller på dig när du e klar, men allt e lugnt endå.

Och när NPC sdäger du borde lämna din follower hemma så har han idiot rätt. Möjligtvis Ryskan hade funkat då hon har stealth skills men skeptisk.

Sen är ju stealth inte bara osynlig, NPC som hör ljud kommer typ hitta dig så kör med consumes så du smyger tystare med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Factorial112:

nu kör jag med 4090 men samma upplösning 1440p @ 170Hz, så här:
* Dynamic resolution: Off
* Render resolution scale: 100
* Graphics preset: Ultra
* Shadow quality: Ultra
* Indirect lighting: Ultra
* Reflections: Ultra
* Particle quality: Ultra
* Volumetric lighting: Ultra
* Crowd density: High
* Motion blur: High
* GTAO quality: Ultra
* Grass quality: Ultra
* Contact shadows: Ultra
* Vsync: Off
* Upscaling: Off
* Sharpening: 75
* Enable VRS: On
* Film grain intensity: Full
* Enable depth of field: On

får jämn belastning knappt 60% CPU, 80% GPU, nån dip till 100 fps, men flyter på annars

gå ner 2 hack enligt listan, eller fler kanske…

kör mer på Xboxen ändå så vi bägge kan uppleva spelet

red: jo skulle nog säga processorn hos dig, spelet gillar snabba cpu-trådar (hur många vet jag inte)

Har du clockat din processor? Begriper inte varför jag inte ens kan få stabila fps runt 100 i medium

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Hyllbert:

10 år? Vad har dom släppt på 10 år? Fallout 4?

Fallout 4
Skyrim
Skyrim
Fallout 76
Skyrim

(Ja, jag skämtar såklart)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Har du clockat din processor? Begriper inte varför jag inte ens kan få stabila fps runt 100 i medium

japp 6,2 GHz ganska exakt enligt:

har bra kylning
är nog lite overkill men datorn får hålla ett tag, jävla meck med custom loop

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hyllbert:

10 år? Vad har dom släppt på 10 år? Fallout 4?

...och Skyrim åtta gånger.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

jag försökte mig på dessa utan någe i stealth skills (gissar man behöver ett par levlar där) Det gick inte alls så jag fick panga i en del uppdrag. De funkar ju liksom o de skäller på dig när du e klar, men allt e lugnt endå.

Och när NPC sdäger du borde lämna din follower hemma så har han idiot rätt. Möjligtvis Ryskan hade funkat då hon har stealth skills men skeptisk.

Sen är ju stealth inte bara osynlig, NPC som hör ljud kommer typ hitta dig så kör med consumes så du smyger tystare med.

Ja det är ju givet man inte kan ha en follower. Går det säga åt dem vänta på viss plats så går det väl till nöds. Jag har bara kört solo.

AI verkar köra 360 scanner med slumpgenerator på om de ser dig beroende på vilka hjälpmedel, sneak stats du har. Förut var det ju mer ljud och fov sen gör du mer skada ju bättre stats du har och går tystare men känns som de har mycket att fixa med patchar framöver.

Fasen vad trist att liret gör en till en sådan whiner

Klar med ruyin nu iaf. Kul med slutet sen vet jag inte om det var bra va en sån moral tant och banna ett visst hjälpmedel lol

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av TJ:

Typiskt Bethesda:
Jag har inte kommit långt, plockade upp Sarah och hon säger åk till Mars och prata med en snubbe för att fortsätta main quest...
Landar på Mars varpå Sarah säger nått i still med: Jag förstår inte varför du valde att landa på den här stenen...

jag har haft denna sarah rännandes efter mig i typ 4 dagar nu då jag valde att utforska istället för att fortsätta mainquesten efter jag hade startat questen.
hon är bortom alla ord störande att ha med sig, dödar man pirater och ska loota så suckas och klagas det, lootar man behållare så suckas och klagas det över att jag samlar på mig skräp, går jag in i byggnader eller rum som inte är förbjudna att gå in i men som man egentligen inte har nått att göra i, så suckas och klagas det, hoppar jag ned från en byggnad och landar lite galet så suckas och klagas det över att jag inte använde jetpacken, går jag hit går jag dit tittar jag upp tittar jag ned eller står jag bara still så suckas och klagas det etc etc, vad man än gör i hennes närhet klagar hon på.
enda positiva jag hört komma ur hennes mun är när man kliver in i ett fint fika rum, för då vill hon dricka te och vila innan man fortsätter.
jag vet inte hur långt fram i mainquesten man har med sig henne, men jag hoppas för guds skull att det inte är långt kvar innan vi skiljs åt.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon138754:

...och Skyrim åtta gånger.

Skrivet av NordhNet:

Fallout 4
Skyrim
Skyrim
Fallout 76
Skyrim

(Ja, jag skämtar såklart)

Skyrim släpptes för 12 år sen och räknas givetvis inte.
Men Fallout 76 glömde jag, men det är ju också lite eget antar jag. (Knappt provat på det, men ska väl...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Factorial112:

japp 6,2 GHz ganska exakt enligt:
https://www.youtube.com/watch?v=CNYQc3M569A

har bra kylning
är nog lite overkill men datorn får hålla ett tag, jävla meck med custom loop

Ok nice det är ju rejält högt. Men borde inte 4 ghz räcka i en miljö med lite rörelser?

Jag förstår inte vad det är som begränsar frameraten.

Grafikinställningar

Processorn i processer. Kolla framraten uppe i högra hörnet. Snittar 40-50 fps

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Ok nice det är ju rejält högt. Men borde inte 4 ghz räcka i en miljö med lite rörelser?

Jag förstår inte vad det är som begränsar frameraten.

Grafikinställningar
<Uppladdad bildlänk>

Processorn i processer. Kolla framraten uppe i högra hörnet. Snittar 40-50 fps
<Uppladdad bildlänk>

jag kör med MSI Afterburner & Rivatuner Statistics..
"overlayen" har jag CPU & GPU Utilization samt temp & FPS - dvs minimalt med info
vet inte om du tabbar ut till akt. hanteraren pausar spelet så att säga, men med så lite användning på CPU som din bild är det nåt som inte stämmer... du bör nyttja 80% på ett par trådar

ja och 2% och 50° på GPU:n ?

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

https://steamdb.info/charts/

Plats 4 just nu. Och då är det bara på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag gissar på att rymdskeppen beter sig som att de flög genom gas också. Alltså pekar man om nosen uppåt så kommer flygriktningen också ändras. Så beter sig flygplan - men inte grejer i rymden.

Det här märks rätt tydligt när man testar Elite Dangerous helt utan flight assist ;). 3 axlar rotation - och 3 axlar riktning. Vänder man skeppet så flyger man fortsatt i tangentens riktning men sidled/bak och fram. Och sätter man igång rotation av skeppet så fortsätter rotationen vilket är ganska svårt att häva.

När man testar det där första gången så inser man att det är rätt skönt med förenklingar av att flyga i rymden hehe.
Men det kanske är för mycket hjälp här? Jag har inte testat starfield.

Samma i X4 Foundations, går att stänga av och sätta på flight assist med ett kortkommando. Blir en helt annan typ av combat än "dog fighting" där man bara försöker manövrera in sig bakom fienden. Finns inget behov av att komma bakom fienden eftersom man bara kan vrida skeppet helt om så man alltid har fienden framför sig vilken riktning man än flyger i.

Starfield har t.o.m. sämre flygkänsla än No Man's Sky. Hade ärligt inte saknat det om de hade tagit bort det helt. Känns som en glorifierad karta. Det är ändå en massa loading screens så det känns inte värt det när man bara kan köra quick travel.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Skrivet av Don_Tool:

Jag laddar ner en 2,7gb stor uppdatering just nu till spelet. Någonm som har spelat efter denna neddladdning?

Nya patchen är inte jättespännande, men det är mycket goda nyheter att de genast tänker jobba med de mest populära önskemålen och åtgärda sånt som det gnälls över.

Stadskartor kommer med att dyka upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moses1988:

Nya patchen är inte jättespännande, men det är mycket goda nyheter att de genast tänker jobba med de mest populära önskemålen och åtgärda sånt som det gnälls över.

<Uppladdad bildlänk>

Stadskartor kommer med att dyka upp!

Satan vad fint. Med tanke på de väldigt få buggar jag stött på 80 timmar in så kan det bara bli bättre.
Stadskarta är exceptionellt efterlängtat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Factorial112:

ja och 2% och 50° på GPU:n ?

Ja väldigt märkligt. Sitter inte riktigt kunskapen för att felsöka sånt här. Får kanske göra en ominstallation

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

jag har haft denna sarah rännandes efter mig i typ 4 dagar nu då jag valde att utforska istället för att fortsätta mainquesten efter jag hade startat questen.
hon är bortom alla ord störande att ha med sig, dödar man pirater och ska loota så suckas och klagas det, lootar man behållare så suckas och klagas det över att jag samlar på mig skräp, går jag in i byggnader eller rum som inte är förbjudna att gå in i men som man egentligen inte har nått att göra i, så suckas och klagas det, hoppar jag ned från en byggnad och landar lite galet så suckas och klagas det över att jag inte använde jetpacken, går jag hit går jag dit tittar jag upp tittar jag ned eller står jag bara still så suckas och klagas det etc etc, vad man än gör i hennes närhet klagar hon på.
enda positiva jag hört komma ur hennes mun är när man kliver in i ett fint fika rum, för då vill hon dricka te och vila innan man fortsätter.
jag vet inte hur långt fram i mainquesten man har med sig henne, men jag hoppas för guds skull att det inte är långt kvar innan vi skiljs åt.

Sarah ger mig små pinnar och blomliknande utomjordiska grejer, och stämmer in och hejar på när jag är lite smådryg mot NPC:s som inte kan försvara sig mot pirater. Jag har behållt henne trots att jag inte måste. We have a thing.