Google lanserar Pixel 8 den 4 oktober

Permalänk
Melding Plague

Google lanserar Pixel 8 den 4 oktober

Efter Apple är det nu Googles tur att bjuda in media till ett pressevent där årets nya Pixel-modeller ska avtäckas.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Efter Fairphone 5 så tycker jag ändå resten av androiderna har lite att jobba med. Känns som de spelar i lite olika ligor

Permalänk
Avstängd

Själv orkar jag inte ens gäspa när en "ny" telefon släpps

Permalänk
Medlem

Pixel UI är det Android-skin jag gillar absolut mest. Ser fram emot 8 Pro med det nya kamerasystemet.

Permalänk
Skrivet av medbor:

Efter Fairphone 5 så tycker jag ändå resten av androiderna har lite att jobba med. Känns som de spelar i lite olika ligor

Hade det inte vart så att reviews ja läst säger att batteriet är hemskt dåligt på den så hade den kanske vart intressant.. dock kan ju reviews va fel.

Permalänk

iPhone 15 löser hur många iPhone problem som helst. Pixel 8 ser jag lite som att Volvo lanserar en ny årsmodell för deras bil. Det finns lite förbättringar, men inget som drar till sig större uppmärksamhet förutom de som just ska köpa en sådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

iPhone 15 löser hur många iPhone problem som helst. Pixel 8 ser jag lite som att Volvo lanserar en ny årsmodell för deras bil. Det finns lite förbättringar, men inget som drar till sig större uppmärksamhet förutom de som just ska köpa en sådan.

lista 48 problem som iphone 15 löser pls.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

iPhone 15 löser hur många iPhone problem som helst. Pixel 8 ser jag lite som att Volvo lanserar en ny årsmodell för deras bil. Det finns lite förbättringar, men inget som drar till sig större uppmärksamhet förutom de som just ska köpa en sådan.

Vilka problem löser iphone 15?

Och vilka problem har pixel som borde lösas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik Vikström:

Hade det inte vart så att reviews ja läst säger att batteriet är hemskt dåligt på den så hade den kanske vart intressant.. dock kan ju reviews va fel.

Du kan ju köpa ett extra batteri och byta det om det tar slut. Ska ta ca 10 sekunder enligt videon jag sett

Men blir lite bökigt att ladda såklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

iPhone 15 löser hur många iPhone problem som helst. Pixel 8 ser jag lite som att Volvo lanserar en ny årsmodell för deras bil. Det finns lite förbättringar, men inget som drar till sig större uppmärksamhet förutom de som just ska köpa en sådan.

Det finns mycket problem med mjukvaran på en iPhone snarare än hårdvaran för mig, och mina problem kommer inte lösas med iOS 17

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Snusfri

Min 7 Pro får duga några månader till, köpte den i slutet på mars.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av issue:

lista 48 problem som iphone 15 löser pls.

USB C, bättre kamera, bättre batteri (upp till 15% ryktas det om), mindre kanter runt skärmen, dynamic island på alla mobiler. Och lite annat.
Jämfört med Pixel 8 som endast kommer ha marginella förbättringar emot 7an. Dessa mindre förbättringar är självklart intressanta de med, men det blir inte en "lika stor nyhet".

Permalänk
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

USB C, bättre kamera, bättre batteri (upp till 15% ryktas det om), mindre kanter runt skärmen, dynamic island på alla mobiler. Och lite annat.
Jämfört med Pixel 8 som endast kommer ha marginella förbättringar emot 7an. Dessa mindre förbättringar är självklart intressanta de med, men det blir inte en "lika stor nyhet".

Det ryktas om introduktion av MTE eller Memory Tagging Extension i pixel hårdvaran, verkar inte finnas i några andra telefoner och gör intrångsförsök eller RCE nästintill omöjligt genom att använda sårbarheter i minnesallokeringen.

De flesta sårbarheter i Android beror just på Memory violations: https://security.googleblog.com/2019/05/queue-hardening-enhan....

Nu är detta inget att hänga i julgranen om man är ute efter funktioner, men det är en stor skillnad i säkerhet på telefonen.

Permalänk
Medlem

Gick från Iphone till Pixel 7, behövde ny telefon och var helt enkelt för snål för att köpa nytt från apple. Är verken nöjd eller missnöjd med Pixel, men förmodligen kommer jag gå tillbaka till Iphone.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul att testa en Pixel även om jag egentligen hade föredragit en Flip eller liknande pga. att man vill testa ett annat format.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

USB C, bättre kamera, bättre batteri (upp till 15% ryktas det om), mindre kanter runt skärmen, dynamic island på alla mobiler. Och lite annat.
Jämfört med Pixel 8 som endast kommer ha marginella förbättringar emot 7an. Dessa mindre förbättringar är självklart intressanta de med, men det blir inte en "lika stor nyhet".

Så standard saker som uppdateras varje år. Att Apple envisats med lightning tills man lagstiftar bort det är väl ganska sjukt och sen säger folk att det är revolutionerande att man äntligen använder USB-C som alla andra mobiler använt sen typ 2015?

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis blir systemkretsen effektivare vilket leder till mindre värmeutveckling och längre batteritid. Dessa är enligt mig de största problemen med Pixel 7-serien. Tensor G3 blir precis som G2 en bastardiserad gammal Exynos-design med en pålimmad AI-processor, men det är åtminstone en lite modernare Exynos.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Har en Pixel 7'a med Graphene OS, sjukt nöjd med telefonen.

Permalänk
Medlem

Detta kan bli telefonen jag uppgraderar till från en gammal one+ om den har bra batteritid. Kör mycket med google-grejer och har hört att pixel har bra kameror.

Permalänk
Medlem

Hoppas interligen att dom även lanserar pixel watch 2 och buds 2 och att dom kör bundle precis som förra året! Samt lansering i Sverige som uteblev förra året.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Velar fram och tillbaka om jag ska vänta på 8´an eller om jag ska ta 7´an. Som jag har förstått så är det inte så stor skillnad mellan dem.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Du kan ju köpa ett extra batteri och byta det om det tar slut. Ska ta ca 10 sekunder enligt videon jag sett

Men blir lite bökigt att ladda såklart

Finns det batterimodeller att köpa som passar Fairphone som räcker extra länge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

USB C, bättre kamera, bättre batteri (upp till 15% ryktas det om), mindre kanter runt skärmen, dynamic island på alla mobiler. Och lite annat.
Jämfört med Pixel 8 som endast kommer ha marginella förbättringar emot 7an. Dessa mindre förbättringar är självklart intressanta de med, men det blir inte en "lika stor nyhet".

Är själv en iPhone-användare, men förutom USB-C så känns det andra som marginella uppdateringar. Personligen blir USB-C heller inte en stor uppgradering. Ska jag helt kasta mina Lightning-kablar så måste jag också uppgradera mina AirPods Pro (som säkert kommer nu) och vänta tills AirPods Max får en uppgradering till USB-C (vilket säkert kommer, för många kommer nog köpa nya lurar bara för USB-C - dock inte jag).

Visa signatur

Smurf

Permalänk

Pixel 7 Pro var det sämsta skräp jag har använt på länge, gick till OnePlus 11 och det var det bästa jag gjort, kommer inte titta åt googles håll på länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Pixel 7 Pro var det sämsta skräp jag har använt på länge, gick till OnePlus 11 och det var det bästa jag gjort, kommer inte titta åt googles håll på länge

Vad var det för problem med den?

Permalänk
Medlem

Såg att Pixel 8 går ner i storlek Blir köp direkt!

(Sjukt nöjd med femman, som jag tyvärr lyckats smasha 😭)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbrix:

Velar fram och tillbaka om jag ska vänta på 8´an eller om jag ska ta 7´an. Som jag har förstått så är det inte så stor skillnad mellan dem.

Pixel 7-modellerna har lite svag CPU.

Permalänk
Skrivet av psp123:

Vad var det för problem med den?

Blev mycket varm under laddning och ovanligt ljummen-varm bara vid normal användning, laddningsmekanismen var under all kritik, den minskade effekten ju närmare 100% den kom, så när jag behövde lite kräm på språng, och ville ladda upp telefonen så gick det orimligt långsamt.

Permalänk
Medlem

Börjar den säljas/levereras direkt eller kommer den börja levereras senare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Börjar den säljas/levereras direkt eller kommer den börja levereras senare?

Blir sannolikt tillgänglig en vecka efter presentationen.