Google lanserar Pixel 8 den 4 oktober

Permalänk
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

iPhone 15 löser hur många iPhone problem som helst. Pixel 8 ser jag lite som att Volvo lanserar en ny årsmodell för deras bil. Det finns lite förbättringar, men inget som drar till sig större uppmärksamhet förutom de som just ska köpa en sådan.

Båda telefonerna har en Samsung skärm.

Pixel är egentligen en billigare variant på Samsung. Det är Samsung som tillverkar det mesta utav telefonen.

Om du skall jämföra så jämför iPhone 15 mot Xiaomi 13 ultra eller en Oneplus 12

Sedan jämför Android 14 mot Ios 17

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

USB C, bättre kamera, bättre batteri (upp till 15% ryktas det om), mindre kanter runt skärmen, dynamic island på alla mobiler. Och lite annat.
Jämfört med Pixel 8 som endast kommer ha marginella förbättringar emot 7an. Dessa mindre förbättringar är självklart intressanta de med, men det blir inte en "lika stor nyhet".

Usb-c är dock en nedgradering! Lightning alla dar i veckan. Överlägsen konstruktion enligt mig.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Blev mycket varm under laddning och ovanligt ljummen-varm bara vid normal användning, laddningsmekanismen var under all kritik, den minskade effekten ju närmare 100% den kom, så när jag behövde lite kräm på språng, och ville ladda upp telefonen så gick det orimligt långsamt.

Du måste ändå ha hyfsat speciella behov? Jag använder min telefon rätt friskt och klarar mig i regel genom hela dagen. Vissa dagar när jag använt den orimligt mycket har den fått en kort laddning mitt på dagen också.

Snabbladdning hade varit fint, men det är verkligen ingen dealbreaker när batteriet håller så pass bra. Det jag ångrar mest är att jag gick på en Pixel 7 Pro, hade glömt att jag avskyr rundade kanter. Hade gott klarat mig på en Pixel 7.

Edit: Vid vilken procent gick det långsamt? Alla telefoner laddar långsammare när de närmar sig fullt. Snabbladdningen på min OnePlus tog ungefär lika lång tid på sig för de sista 10% som för de första 50-60%.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Skrivet av boogey:

Du måste ändå ha hyfsat speciella behov? Jag använder min telefon rätt friskt och klarar mig i regel genom hela dagen. Vissa dagar när jag använt den orimligt mycket har den fått en kort laddning mitt på dagen också.

Snabbladdning hade varit fint, men det är verkligen ingen dealbreaker när batteriet håller så pass bra. Det jag ångrar mest är att jag gick på en Pixel 7 Pro, hade glömt att jag avskyr rundade kanter. Hade gott klarat mig på en Pixel 7.

Edit: Vid vilken procent gick det långsamt? Alla telefoner laddar långsammare när de närmar sig fullt. Snabbladdningen på min OnePlus tog ungefär lika lång tid på sig för de sista 10% som för de första 50-60%.

Hmm, ja det var det andra problemet jag hade, att batteriet dränerades mycket snabbt, efter en halv arbetsdag var batteriet nere på 50%
Jag hade telefonen i någon vecka, ville inte ge den mer tid att "optimera" då jag inte trodde på telefonen längre.
Min OnePlus 11 hade inte det problemet alls, så jag vet inte.

Snabbladdningen på min nu är det bästa av allt, kan göra en liten vardagssyssla och så vips är batteriet nästan fulladdat igen, det bästa av allt!

Men jag vill inte påstå att min OP11 går långsammare efter 90%, iofs möjligt att den gör i teorin men jag sitter aldrig och väntar på att det ska laddas klart iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Usb-c är dock en nedgradering! Lightning alla dar i veckan. Överlägsen konstruktion enligt mig.

Upplys mig gärna på vilka sätt det är en överlägsen konstruktion?

Visa signatur

Vi har alla hört att en miljon apor med skrivmaskiner förr eller senare kommer att återskapa Shakespeares samlade verk. Tack vare internet vet vi nu att detta inte stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GM:

Upplys mig gärna på vilka sätt det är en överlägsen konstruktion?

Har 3 usb c som alla börjat glappa efter ett år eller två.
Har 3 lightning som aldrig strulat, äldsta är över 5 år.

Usb c saknar den lilla pluppen som gör att lightning klickar i så gött

Högst anekdotiskt, därav kommentaren "enligt mig".

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Har 3 usb c som alla börjat glappa efter ett år eller två.
Har 3 lightning som aldrig strulat, äldsta är över 5 år.

Usb c saknar den lilla pluppen som gör att lightning klickar i så gött

Högst anekdotiskt, därav kommentaren "enligt mig".

Ah 🙂, jag satt och funderade på om du faktiskt syftade specifikationsmässigt eller kring utformningen, lärde mig en del nytt också 😄. Ja man kan lätt få sämre erfarenheter på dessa konstruktioner, man får verkligen hålla sig till pålitliga tillverkare, säkerhet framför pris. Personligen har jag aldrig använt en lightningkontakt, däremot är ett "klick" alltid ett "klick" 😃

Visa signatur

Vi har alla hört att en miljon apor med skrivmaskiner förr eller senare kommer att återskapa Shakespeares samlade verk. Tack vare internet vet vi nu att detta inte stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Har 3 usb c som alla börjat glappa efter ett år eller två.
Har 3 lightning som aldrig strulat, äldsta är över 5 år.

Usb c saknar den lilla pluppen som gör att lightning klickar i så gött

Högst anekdotiskt, därav kommentaren "enligt mig".

Håller med helt, USB-C är visserligen avsevärt bättre än föregångaren micro. Men Lightning spelar i en annan liga rent mekaniskt.

Det enda som händer mig är att porten fylls med ludd ungefär varannat år, så sladden inte fysiskt går i längre. 2 minuter med en nål senare så är den som ny igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Hmm, ja det var det andra problemet jag hade, att batteriet dränerades mycket snabbt, efter en halv arbetsdag var batteriet nere på 50%
Jag hade telefonen i någon vecka, ville inte ge den mer tid att "optimera" då jag inte trodde på telefonen längre.
Min OnePlus 11 hade inte det problemet alls, så jag vet inte.

Snabbladdningen på min nu är det bästa av allt, kan göra en liten vardagssyssla och så vips är batteriet nästan fulladdat igen, det bästa av allt!

Men jag vill inte påstå att min OP11 går långsammare efter 90%, iofs möjligt att den gör i teorin men jag sitter aldrig och väntar på att det ska laddas klart iallafall

Aha, men det låter ju nästan som att du fick ett måndagsexemplar. Det uppstår rätt så sällan på dagar där jag har rejält med dötid och kanske sitter lite för mycket vid telefonen.

Sen var det inte meningen att ifrågasätta, jag köper helt att snabbladdning för vissa är en dealbreaker. Det var det jag var mest tveksam till med telefonen och krävde lite omställning, tillbaka till tidiga smartphones och verkligen vara noggrann med att komma ihåg att ladda. Med snabbladdning kunde man skita i att koppla in den om man upptäckte vid läggdags att man hade flyttat laddaren någon annanstans.

Jag vände mig bara mot att det skulle vara en usel telefon, särskilt för priserna man har kunnat få den på på erbjudanden så är det en väldigt bra telefon. Regelbundenheten på uppdateringar och ett cleant Android tycker jag är otroligt skönt, blir mer av en Iphone-upplevelse på det här viset. Och laddningen borde funka för de allra flesta.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem

Är sugen på 8 pro.
Fluktade på 7 pro men väljer att vänta på 8:an.
Blir isåfall min första pixel telefon.
Är ni som har pixel nöjda den?

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbrix:

Är sugen på 8 pro.
Fluktade på 7 pro men väljer att vänta på 8:an.
Blir isåfall min första pixel telefon.

Är nog bra, Tensor G2 verkar vara lite slö.