Permalänk
Skrivet av Krilon:

Enda spelet jag kan komma på förutom Castlevania just nu är Clock Tower

Tänk Europa, du vet titeln på det här spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Master of Darkness?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Skrivet av Sarato:

Master of Darkness?

Spelet tar plats i Europa,
Man kan koppla det till samma århundrande som Dracula.
Jag lovar att alla i den här tråden kan titeln.

Jag postar en ny enkel bild i morgon förmiddag utifall det inte är löst då

Permalänk
Skrivet av Irregular Programming:

Spelet tar plats i Europa,
Man kan koppla det till samma århundrande som Dracula.
Jag lovar att alla i den här tråden kan titeln.

Jag postar en ny enkel bild i morgon förmiddag utifall det inte är löst då

Nu blir det lätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Mary Shelley's Frankenstein

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Skrivet av inquam:

Mary Shelley's Frankenstein

Korrekt till Sega CD.

Din tur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Korrekt till Sega CD.

Din tur!

Då reser vi bak lite i tiden... Spenderade en hel del tid här med brorsan...

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Då reser vi bak lite i tiden... Spenderade en hel del tid här med brorsan...

<Uppladdad bildlänk>

Vi kallade Lara för Miss Spellsword eftersom hon aldrig träffade..

Någon annan får ta den, ett spel jag länge funderat på att spela igenom igen då jag aldrig klarade det som barn.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Hmm, även om det är en kul anekdot tror jag att vi kommer behöva en starkare ledtråd än att Videoapan kallade Lara för Miss Spellsword.

Visa signatur

Fractal Design Arc m. Corsair CMPSU-850AX 850W | Asus P8Z68-V Pro | Intel Core i7 2600K | Noctua NH-D14 | 16Gb Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz | Intel 510 SSD 120GB | Samsung EcoGreen F4 HD204UI 32MB 2TB | Asus GeForce ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5 1536MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisky:

Hmm, även om det är en kul anekdot tror jag att vi kommer behöva en starkare ledtråd än att Videoapan kallade Lara för Miss Spellsword.

Kanske inte, Lara spellsword gav söksvaret:
Lara Spellsword - Female Elf Fighter/MU - NG - STR16 - INT17 - WIS13 - DEX18 - CON17 - CHR 15 - HP 9

Spelet verkar vara "Pool of Radiance"

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnlennonx:

Kanske inte, Lara spellsword gav söksvaret:
Lara Spellsword - Female Elf Fighter/MU - NG - STR16 - INT17 - WIS13 - DEX18 - CON17 - CHR 15 - HP 9

Spelet verkar vara "Pool of Radiance"

Första rollspelet på C64 baserat på de oficiella Dungeons & Dragons reglerna.
Och ja, det är Pool of Radiance

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Blev visst väldigt mörk bild så lägger upp en lite ljusare också.

Permalänk
Medlem

Behövs visst lite ledtrådar.
Ryskt utvecklat Kafkainspirerat spel med svenska utgivare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnlennonx:

Behövs visst lite ledtrådar.
Ryskt utvecklat Kafkainspirerat spel med svenska utgivare.

Jag har sökt runt en hel del men är inte närmare ett svar trots detta. Jag tycker mig känna igen stil och vissa figurer men längre än så kommer jag inte.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Jag har sökt runt en hel del men är inte närmare ett svar trots detta. Jag tycker mig känna igen stil och vissa figurer men längre än så kommer jag inte.

Detta borde gå att leta fram med följande ledtrådar.

Utgivaren var young genious som senare verkar blivit uppköpta av Kooperativa Förbundet.
Så mycket mer info om spelet verkar inte finnas.

Släppte på italienska och hette då "La Casa Magica".

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnlennonx:

Detta borde gå att leta fram med följande ledtrådar.

Utgivaren var young genious som senare verkar blivit uppköpta av Kooperativa Förbundet.
Så mycket mer info om spelet verkar inte finnas.

Släppte på italienska och hette då "La Casa Magica".

Wow, inte ens med namnet på italienska var det lätt att hitta mer än enstaka referens. Magic Turn. Ser ut som en gammal dåligt animerad 3D-film för barn.

Ska tänka ut något lite snabbt så återkommer jag med nästa bild!

Edit:
Här så! En lite udda fågel i en känd spelserie. Jag trodde det hette något annat men tänkte på ett nedlagt spel som nog var inspiration till detta. Inte spelat det tyvärr.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Wow, inte ens med namnet på italienska var det lätt att hitta mer än enstaka referens. Magic Turn. Ser ut som en gammal dåligt animerad 3D-film för barn.

Ska tänka ut något lite snabbt så återkommer jag med nästa bild!

Edit:
Här så! En lite udda fågel i en känd spelserie. Jag trodde det hette något annat men tänkte på ett nedlagt spel som nog var inspiration till detta. Inte spelat det tyvärr.

https://i.ytimg.com/vi/9XpsdSz78yM/maxresdefault.jpg

Vi ger rätt för den även om svenska namnet Förvandlingen var det jag främst sökte.
Men magic Turn är det engelska namnet så det är ju rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Wow, inte ens med namnet på italienska var det lätt att hitta mer än enstaka referens. Magic Turn. Ser ut som en gammal dåligt animerad 3D-film för barn.

Ska tänka ut något lite snabbt så återkommer jag med nästa bild!

Edit:
Här så! En lite udda fågel i en känd spelserie. Jag trodde det hette något annat men tänkte på ett nedlagt spel som nog var inspiration till detta. Inte spelat det tyvärr.

https://i.ytimg.com/vi/9XpsdSz78yM/maxresdefault.jpg

Nu var det ett par år sedan men tycker även skymta EVA i nedre vänstra hörnet. Command & Conquer: Renegade?

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Nu var det ett par år sedan men tycker även skymta EVA i nedre vänstra hörnet. Command & Conquer: Renegade?

Jodå, det är helt rätt. Jag tänkte själv på titeln Commando som aldrig släpptes.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Jodå, det är helt rätt. Jag tänkte själv på titeln Commando som aldrig släpptes.

Nice! Fick gräva lite i minnet.

Kanske enkel, men gör ett försök med denna.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Nice! Fick gräva lite i minnet.

Kanske enkel, men gör ett försök med denna.
https://i.imgur.com/2rRZ4a9.jpg

Twisted Metal 2?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Twisted Metal 2?

Nä, men jättelångt ifrån är det inte.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Nä, men jättelångt ifrån är det inte.

Åhå! Försöker se om jag kan minnas det men just nu står det blankt hos mig.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Motor Mayhem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Nice! Fick gräva lite i minnet.

Kanske enkel, men gör ett försök med denna.
https://i.imgur.com/2rRZ4a9.jpg

Verkligen vart noll på de senaste för min del, men här tror jag bannemig att jag kan ha rätt... Auto Destruct gissar jag på och om jag inte minns helt galet är det även ett svenskt spel? rätta mig om jag har fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

Motor Mayhem?

Lite för nytt.

Skrivet av Krilon:

Verkligen vart noll på de senaste för min del, men här tror jag bannemig att jag kan ha rätt... Auto Destruct gissar jag på och om jag inte minns helt galet är det även ett svenskt spel? rätta mig om jag har fel

Helt korrekt! Auto Destruct, svenskutveklat och riktigt bra, vad jag minns nästan 30 år senare.

Din tur!

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Denna tror jag många löser

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krilon:

<Uppladdad bildlänk>

Denna tror jag många löser

Micro machines?

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Micro machines?

Visst är det så, din tur!