[LEK] Gissa spelet

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av medbor:

<Uppladdad bildlänk>

Då tar vi den som sonen fastnat med senaste tiden

Burnout är det men vilken är frågan. Burnout Paradise minns jag inte att såg ut riktigt så men drar till med en chansning.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

<Uppladdad bildlänk>

Då tar vi den som sonen fastnat med senaste tiden

Ser ut som Burnout 3: takedown

Edit: nej ser ut som att det kanske är paradise som tidigare gissat. Tyckte dock texturerna såg för gamla ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

<Uppladdad bildlänk>

Då tar vi den som sonen fastnat med senaste tiden

Kan det vara Burnout Paradise?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Burnout är det men vilken är frågan. Burnout Paradise minns jag inte att såg ut riktigt så men drar till med en chansning.

Skrivet av Sarato:

Kan det vara Burnout Paradise?

Sorry för sent svar, båda har rätt men anders var först

Inte snyggt, men ganska kul ändå

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av medbor:

Sorry för sent svar, båda har rätt men anders var först

Inte snyggt, men ganska kul ändå

Kan rekommendera de äldre spelen om möjlighet finns att spela dessa. Bakåtkompatibla på Xbox vad det verkar, lite osäker på Playstation. Burnout 3: Takedown hamnar högt upp på min favoritlista, även om Revenge kanske kvalar lite högre. Så längesedan jag spelade dessa senast så är väl en del nostalgi som tränger sig på med förstås.

Hade en redo då jag var hyffsat säker på vilket spel det kunde vara. Lite inspiration från @Overactive bidrag innan då det var detta spel jag funderade på då. Spelet har iallafall två olika titlar beroende på region, bägge går utmärkt som svar förstås.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Kan rekommendera de äldre spelen om möjlighet finns att spela dessa. Bakåtkompatibla på Xbox vad det verkar, lite osäker på Playstation. Burnout 3: Takedown hamnar högt upp på min favoritlista, även om Revenge kanske kvalar lite högre. Så längesedan jag spelade dessa senast så är väl en del nostalgi som tränger sig på med förstås.

Hade en redo då jag var hyffsat säker på vilket spel det kunde vara. Lite inspiration från @Overactive bidrag innan då det var detta spel jag funderade på då. Spelet har iallafall två olika titlar beroende på region, bägge går utmärkt som svar förstås.

https://i.imgur.com/jT7FmSj.jpg

Ganska säker att min variant hette ’Shipwreckers’, men tror den var piratad av pappas granne så oklart om det är det europeiska

Trodde först att det var det spelet som var senast, men såg inte riktigt rätt ut då

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av medbor:

Ganska säker att min variant hette ’Shipwreckers’, men tror den var piratad av pappas granne så oklart om det är det europeiska

Trodde först att det var det spelet som var senast, men såg inte riktigt rätt ut då

Korrekt! Shipwreckers verkar ha varit namnet för spelet i USA, i Europa Overboard.

Din tur!

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Korrekt! Shipwreckers verkar ha varit namnet för spelet i USA, i Europa Overboard.

Din tur!

Då tar vi en annan lite svårare (tror jag)

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

<Uppladdad bildlänk>

Då tar vi en annan lite svårare (tror jag)

Trodde det skulle vara enkelt att hitta pga namnet på questen och Lake Cerlana, men det tog nästan 15 minuters googlande innan jag till slut hittade till Legends of Aethereus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martengooz:

Trodde det skulle vara enkelt att hitta pga namnet på questen och Lake Cerlana, men det tog nästan 15 minuters googlande innan jag till slut hittade till Legends of Aethereus.

Gjort här på Gotland där jag är, därför jag tänkte det var passande (och fyllde 10 för en månad sen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Gjort här på Gotland där jag är, därför jag tänkte det var passande (och fyllde 10 för en månad sen)

Av döma till reviewsen på Steam så såg det inte ut att ha blivit game of the year dock haha

Men fortsätter med ett spel jag lätt la ned 100h i som liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martengooz:

Av döma till reviewsen på Steam så såg det inte ut att ha blivit game of the year dock haha

Men fortsätter med ett spel jag lätt la ned 100h i som liten.

<Uppladdad bildlänk>

Sheep?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Nä, men samma era

Permalänk
Medlem
Skrivet av martengooz:

Av döma till reviewsen på Steam så såg det inte ut att ha blivit game of the year dock haha

Men fortsätter med ett spel jag lätt la ned 100h i som liten.

<Uppladdad bildlänk>

Det där är Poy Poy! Joey och Cool, gudars vad jag hatar Joey. La nog lätt hundra timmar på det jag med..

Permalänk
Medlem
Skrivet av McMoo:

Det där är Poy Poy! Joey och Cool, gudars vad jag hatar Joey. La nog lätt hundra timmar på det jag med..

Jajemen, snyggt!

Permalänk
Medlem

Då kör vi på ett annat spel man lagt ett antal timmar på.

Beskuren och inzoomad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av McMoo:

Då kör vi på ett annat spel man lagt ett antal timmar på.

<Uppladdad bildlänk>

Beskuren och inzoomad.

Ingen som nappar? Har rätt svar annars. Lyckades hitta med ”cartoon ps1 games”

Permalänk
Medlem
Skrivet av martengooz:

Ingen som nappar? Har rätt svar annars. Lyckades hitta med ”cartoon ps1 games”

Smäller upp en till bild, så får vi se om någon annan nappar.

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av McMoo:

Smäller upp en till bild, så får vi se om någon annan nappar.

<Uppladdad bildlänk>

Funderade innan om det var typ Desert Strike eller annat helikopterspel. Men way off där i och med denna bild.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Funderade innan om det var typ Desert Strike eller annat helikopterspel. Men way off där i och med denna bild.

Ja, inte riktigt rätt där, men det finns helikoptrar med i spelet! Kan nämna att det går att spela 1-4 multiplayer (lokal splitscreen).

Permalänk
Medlem
Skrivet av McMoo:

Smäller upp en till bild, så får vi se om någon annan nappar.

<Uppladdad bildlänk>

Efter en massa googlande efter split-screen-spel på PS1: Kan det vara Team Buddies?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Efter en massa googlande efter split-screen-spel på PS1: Kan det vara Team Buddies?

Det stämmer! Team Buddies är rätt spel. Din tur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av McMoo:

Det stämmer! Team Buddies är rätt spel. Din tur!

Yay!

Då kommer nästa:

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Ledtråd: Spelet är exklusivt till Xbox 360.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Ledtråd: Spelet är exklusivt till Xbox 360.

Mer ledtråd?

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Sarato:

Yay!

Då kommer nästa:
<Uppladdad bildlänk>

Beautiful Katamari? Slog mig precis, "bollarna", ser japanskt ut och Xbox exklusivt. Inte vanligt gameplay men spelserien har ju sina filmsekvenser.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Mer ledtråd?

Släpptes endast digitalt på Xbox Live Arcade.

Skrivet av anders190:

Beautiful Katamari? Slog mig precis, "bollarna", ser japanskt ut och Xbox exklusivt. Inte vanligt gameplay men spelserien har ju sina filmsekvenser.

Fel. Se ledtråden ovan. Om ingen listat ut tills imorgon så kommer nästa bild.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk

Är ganska säker på att jag vet vilket spel det är men kan inte komma på vad det heter, så jäkla irriterande

Permalänk
Medlem

Ser ut som det kan vara besläktat med Robot Unicorn Attack, det gamla flash-spelet.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Är ganska säker på att jag vet vilket spel det är men kan inte komma på vad det heter, så jäkla irriterande

Får se om du kan lista ut det nu.

Skrivet av Nioreh83:

Ser ut som det kan vara besläktat med Robot Unicorn Attack, det gamla flash-spelet.

Nix. Har inget med varandra att göra.

Nästa ledtråd:

Visa signatur

På Internet sedan 1997.