Permalänk

hur funkar steam remote play för er ?

Hej alla sweclockare. Jag tillhör en av dom glada ägarna av en Steam Deck och har testat på funktionen remote play då det innebär jag inte behöver installera in spel på enheten eller ta så mycket av dess resurser. Det jag märker av är att så fort jag inte använder hemmanätverket så ökar latency/ lag i spel till graden att det till och med fryser hela spelet. jag har testat att köra min steam deck i en docka men verkar som köra via kabel funkar si och så mycket deckens mjukvara. Syftet med remote play ska ju endå vara att du ska kunna köra... remote inte behöva vara bunden till hemmanätverket. Om man är tvungen till de vad är då syftet med remote play? vad är era erfarenheter av detta?

Permalänk
Medlem

För att svara på en av dina sista frågor:

Jag har använt Steam Deck (Via samsung TV app) för att spela vissa spel som är bäst med kontroll. Så jag har alltså suttit framför TVn och streamat från datorn vilket jag har tyckt fungerar väldigt bra.

Har dessvärre ingen erfarenhet av att spela utanför hemnätverket så där kan jag inte ge någon input.

Permalänk
Medlem

Steam remote play är ökänt för sin höga latens.

Sök efter guider som handlar om sunlight och moonlight streaming. Det finns flertalet guider på youtube och Reddit.
Här har du en väg in.

https://youtu.be/SewuUleDVug