Disney Plus höjer priser och släpper reklamabonnemang

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Har du någon guide på hur man sätter upp en vpn tunnel enkelt?

https://docs.opnsense.org/manual/how-tos/wireguard-selective-...

https://www.reddit.com/r/OPNsenseFirewall/comments/13vay2j/wi...

Dom jag använde mig av.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Har sett liknande artiklar/ forumtrådar ett tag nu, där folk skriver likt att "Nu är det nog, jag säger upp ditten och datten".

Jag blir bara nyfiken över om folk verkligen gör det, eller om det är mest gubbgnäll i kommentarstrådarna?? Om det nu är så att folk menar allvar med att de säger upp streamingtjänst efter streamingtjänst, vad gör ni därefter framför TV'n - tittar via antennkabel?

När man går från 5 tjänster till 2 eller 3 så har man fortfarande massor kvar att titta på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Det starkaste argumentet jag har sett för att hissa piratflaggan är att mycket inte är tillgängligt i vår region jämfört med USA på samma tjänster.

Exakt, någon nämnde the bear lite längre upp. Jag var taggad för att se säsong 2 då den tydligen var ute.
Ja det var den, i USA men i Sverige kom den först några veckor senare. Då hade jag redan sett den för tjänsten jag betalade för levererade den inte samtidigt som i andra länder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Har sett liknande artiklar/ forumtrådar ett tag nu, där folk skriver likt att "Nu är det nog, jag säger upp ditten och datten".

Jag blir bara nyfiken över om folk verkligen gör det, eller om det är mest gubbgnäll i kommentarstrådarna?? Om det nu är så att folk menar allvar med att de säger upp streamingtjänst efter streamingtjänst, vad gör ni därefter framför TV'n - tittar via antennkabel?

Jag slutar bara använda de som jag tidigare leechade.
Kan inte säga upp de jag betalar för eftersom de delar jag med mamma så det är välgörenhet

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Enligt justwatch.com så är Disney+ den tjänsten som släpper minst nytt material.
Har den bara för mina barns skull men den är annars inte lika prisvärd som t.ex Viaplay - som släpper fram mer material än någon annan.

Men nu är ju Viaplay i finansiell kris och många har fått foten och företaget blöder pengar - risken är rätt stor innan årets slut att Viaplay blir uppköpta eller på ett eller annat sätt ingår i samarbete med någon annan aktör och justerar priserna.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Men grafikkortet kan du väl inte dela på.

Man kan inte gå fem personer och dela på en buffé.
Man kan inte gå fem personer på samma biobiljett.
Varför grina när är inte fem personer kan dela på en streamingtjänst?

du kan sitta fem personer i soffan. eller femton.
du kan åka hem till familjen varje dag och titta.
men du får inte lov att fortsätta titta hemma i din lägenhet om det är päronen som betalar och du har flyttat ut. det blir också problem om du är på resande fot eller i sommarstugan. eller sover över hos en kompis och ska kolla på telefonen eller deras TV och dom inte har eget abonnemang på tjänsten i fråga.

vart går gränsen? snart börjar dom med kamera i TV:n som använder AI och kontrollerar att inte fler än som är skrivna på din hemadress för titta eller så kommer det upp en varningsruta som ber x antal lämna rummet för att fortsätta uppspelningen.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

du kan sitta fem personer i soffan. eller femton.
du kan åka hem till familjen varje dag och titta.
men du får inte lov att fortsätta titta hemma i din lägenhet om det är päronen som betalar och du har flyttat ut. det blir också problem om du är på resande fot eller i sommarstugan. eller sover över hos en kompis och ska kolla på telefonen eller deras TV och dom inte har eget abonnemang på tjänsten i fråga.

vart går gränsen? snart börjar dom med kamera i TV:n som använder AI och kontrollerar att inte fler än som är skrivna på din hemadress för titta eller så kommer det upp en varningsruta som ber x antal lämna rummet för att fortsätta uppspelningen.

Otroligt korkad jämförelse.
Ni kan sitta 50 personer i soffan och kolla.
Men de kan inte titta hemma var för sig med samma abonnemang.

Varför skall du kunna se hemma på päronens abonnemang om du har egen bostad?
Har du eget hushåll får du egna räkningar.
Välkommen till vuxenvärlden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Tala inte om det. Mina ungar är helt besatta av Bluey på ett sätt som övergår mitt förstånd...

Jag är besatt av Bluey och mina barn får gott titta på det vare sig dom vill eller inte! Sjukt sunt program ställt mot majoriteten av barnprogrammen.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Tråkigt att folk inte kan följa §7. All form av diskussion eller antydan av piratkopiering är otillåten.
Det gäller även alla former av gråzoner med länkar, streamingtjänster etc för vi moderatorer är inte jurister och kan inte göra bedömningen vad som är ok/inte ok.
Således har en stor rad inlägg fått yxan.

Den stora risken är att Sweclockers får påtryckningar och i längden tvingas stänga forumet eller "förgodkänna" poster. Vilket är totalt orealistiskt.
Vänligen håll era ögonlappar, diskussioner om plug-ins till servrar och dylikt borta från forumet så blir livet lättare för oss moderatorer och forumet får leva vidare.

/D, - Mod

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag har återgått till klassisk DVD och Blu Ray!

(Jag har sett det viktigaste jag vill se på streaming tjänsterna jag hade), nu köper jag endast de filmer jag verkligen vill se och sparar pengar (har som sagt sett de viktigaste för mig). Gillar det fysiska formatet än!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Exakt, någon nämnde the bear lite längre upp. Jag var taggad för att se säsong 2 då den tydligen var ute.
Ja det var den, i USA men i Sverige kom den först några veckor senare. Då hade jag redan sett den för tjänsten jag betalade för levererade den inte samtidigt som i andra länder.

Kan man inte ens vänta några veckor så är man redigt kissnödig... För min del finns det så mycket annat att fylla tiden med. Men blir det halvår, år då kan det ta emot även för mig.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Man är det dyrt? Folk verkar ha byggt upp sin streaming genom att dela med andra, det betyder så fall något i stil med detta :

Netflix : 129 kr
HBO MAX : 59 kr
Amazon Prime : 59 kr
Disney Plus : 89 kr
Totalt : 336 kr / mån

Delar vi det på säg 2 hushåll kommer vi ner på 168 kr / mån. Detta ska då jämföras med linjär TV som kostade ca 500 kr / mån 2018.

Jämför man priserna med andra tjänster och produkter i samhället så skulle jag säga att det är ganska lågt, en hamburger meny kostar idag strax över 100 lappen. Bara vårt El-nät(ex elen) kostar 900 kr / mån mitt i sommaren när vi använder minst el!

Men givetvis, har man ingen nytta av innehållet så ska man inte betala!

En del hänvisar till piratkopiering och ja, kan man "få" prylar\tjänster gratis så är det oslagbart! Men då ska man inte heller gnälla när kvalité och utbud dalar än mer.

Det är detta som är så skrattretande när folk klagar på att dom måste betala för sina tjänster.

Det är INTE dyrt, det är faktiskt billigt. Men idag verkar vissa tro att det är någon slags välgörenhet som ska vara näst intill gratis.
Folk blinkar inte ens för att slösa ut 350 kr/månaden på ren skit, men att betala för 4 streamingtjänster är "göööör dyrt"...
Det är bara ett omoget och barnsligt argument. Nä, vill ni ha tjänsterna så betala för er, och nej det är inte på något sätt försvarbart att ladda ner via tonrentsidor bara för du är snål, PUNKT!

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Kan man inte ens vänta några veckor så är man redigt kissnödig... För min del finns det så mycket annat att fylla tiden med. Men blir det halvår, år då kan det ta emot även för mig.

Ett problem för mig är att det är svårt att undvika spoilers. Exempelvis Star Trek-relaterade inlägg dyker upp i min Facebook. Visst, kan strunta i Facebook eller blocka allt Star Trek eller SF-relaterat, men det vill jag ju inte.

Överlag är dock streaming numera ganska bra på att leverera samtidigt i USA och Europa (IMHO).

Jag har just nu Viaplay, Amazon Prime, Spotify, hanterbart men Viaplay tar jag strax bort tror jag, då min rabatt går ut. Hade Netflix juli ut, borta nu. Hade länge tänkt säga upp Netflix efter flera år men gjorde slag i saken nu. Har inte delat med någon för att pressa kostnaden

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Kan man inte ens vänta några veckor så är man redigt kissnödig... För min del finns det så mycket annat att fylla tiden med. Men blir det halvår, år då kan det ta emot även för mig.

Mycket spoilers på nätet men varför ska man ens segmentera så? Släpp det samtidigt bara, ser du något syfte med att segmentera det mer än att vara gnällig nu? Särskilt när Disney+ nu gjorde reklam för att det släpps X datum men sen är det en * att det bara gäller vissa marknader.

Permalänk
Medlem

Har inte fått något mail om detta.
Kommer befintliga betalda årsabonnemang konverteras till Premium?

Permalänk
Medlem

Rätt väntat att det skulle bli reklam. Vanliga tv kanaler har det OCH att man betalar för det och vill såklart streamtjänsterna också ha.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.