Ligger "telefonboken" på simkortet i en mobil?

Permalänk
Medlem

Ligger "telefonboken" på simkortet i en mobil?

Min gamla mobil, Samsung J3" har flippat ur helt.

"Google Play Tjänster" kraschar oavbrutet. Känns som jag testat allt utom att fabriksåterställa till noll hjälp.

Fått en äldre (men lite nyare än min) av en vän och har ingen aning om hur jag får över t.ex vad jag kallar telefonboken från gamla till nya. Har inte så tur att den ligger på simkortet?

Tror inte ens jag kan göra backup på mobilen då knappt någonting fungerar i den längre. Lyckades flytta bilder till datorn iallafall så, litet framsteg.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Min gamla mobil, Samsung J3" har flippat ur helt.

"Google Play Tjänster" kraschar oavbrutet. Känns som jag testat allt utom att fabriksåterställa till noll hjälp.

Fått en äldre (men lite nyare än min) av en vän och har ingen aning om hur jag får över t.ex vad jag kallar telefonboken från gamla till nya. Har inte så tur att den ligger på simkortet?

Tror inte ens jag kan göra backup på mobilen då knappt någonting fungerar i den längre. Lyckades flytta bilder till datorn iallafall så, litet framsteg.

Kommer inte ihåg hur Samsung gör, men på de flesta telefoner får man frågan första gången man ska spara en kontakt vart man vill spara kontakter, på telefonen eller på Google konto. Samsung har dock även funktionen att spara till SIM-kort.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Går att kopiera kontakter till SIM-kortet, går även att spara ner på fil i .vcf

https://deviceguides.vodafone.co.uk/samsung/galaxy-j3-2017-an...

Permalänk
Rekordmedlem

Kanske, en del simkort kan lagra nummer men oftast är det idag i appen kontakter och den ligger i telefonminnet och troligen i molnet, logga in på Googlekontot som telefonen har så ser du vilka kontakter som finn knutna till kontot.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.