Leveransföretag har fått mitt nummer men det är inte mig de söker...

Permalänk
Medlem

Leveransföretag har fått mitt nummer men det är inte mig de söker...

Senaste tiden har jag blivit uppringd av något leverans företag som fått fel telefonnummer. Problemet är att när jag frågar personerna i telefonen om vilket företag de söker så är svaret alltid "Mottagare Borgmästargatan". Alltid är deras svenska ganska dålig så det är svårt att ha en konversation. Det här sker minst 1 gång i veckan sedan slutet av maj. Alltid ganska tidigt på morgonen.

Som ni kan gissa är det nästan omöjligt att hitta Borgmästargatan som ett företag eftersom det finns hundratals företag på den adressen i Sverige.

Att blockera deras nummer är också hopplöst eftersom varje förare har sitt egna.

Har ni tips på vad man kan göra? Det är irriterande.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av FBGKimpan:

Senaste tiden har jag blivit uppringd av något leverans företag som fått fel telefonnummer. Problemet är att när jag frågar personerna i telefonen om vilket företag de söker så är svaret alltid "Mottagare Borgmästargatan". Alltid är deras svenska ganska dålig så det är svårt att ha en konversation. Det här sker minst 1 gång i veckan sedan slutet av maj. Alltid ganska tidigt på morgonen.

Som ni kan gissa är det nästan omöjligt att hitta Borgmästargatan som ett företag eftersom det finns hundratals företag på den adressen i Sverige.

Att blockera deras nummer är också hopplöst eftersom varje förare har sitt egna.

Har ni tips på vad man kan göra? Det är irriterande.

Fråga nästa gång föraren vilken firma de kör för, och kontakta denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Det Otroliga Åbäket:

Fråga nästa gång föraren vilken firma de kör för, och kontakta denna?

"Ja. Borgmästargatan??". Som sagt, väldigt dålig svenska som gör det svårt att hålla en konversation.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av FBGKimpan:

"Ja. Borgmästargatan??". Som sagt, väldigt dålig svenska som gör det svårt att hålla en konversation.

Ah.

Permalänk
Rekordmedlem

Om du ärt snäll så kontaktar du leveransföretaget på annat sätt tex mail och förklarar att de fått fel uppgifter och ber dem ta reda på korrekta uppgifter för de har kanske mer än bara ett felaktigt telenr eller kan kontakta avsändaren för det är ju troligen denna som gett dem fel uppgifter från början.
Är du styggare så skiter du i det och väntar på att paketet går i retur.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Om du ärt snäll så kontaktar du leveransföretaget på annat sätt tex mail och förklarar att de fått fel uppgifter och ber dem ta reda på korrekta uppgifter för de har kanske mer än bara ett felaktigt telenr eller kan kontakta avsändaren för det är ju troligen denna som gett dem fel uppgifter från början.
Är du styggare så skiter du i det och väntar på att paketet går i retur.

Det är någon form av grossist. Lastbilen står utanför företaget.

Hur ska jag få tag i namnet på företaget?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Det är någon form av grossist. Lastbilen står utanför företaget.

Hur ska jag få tag i namnet på företaget?

Du har sett bilen alltså? Trafikverket kan mappa svenskt registreringsnummer till ägare.

Annars är det väl bara att skicka ett SMS med en slumpmässig Borgmästargatan-adress och google maps-länk som svar varje gång du blivit uppringd. Det sprider sig nog rätt fort bland chaufförerna att det inte går att få vettiga svar av dig. ”Jag trodde han frågade om var Borgmästargatan låg. Oops.”

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av FBGKimpan:

Att blockera deras nummer är också hopplöst eftersom varje förare har sitt egna.

Det kanske är underförstått men, inget av dessa nummer matchar mot något företag på typ hitta.se eller kan hittas på någon "vem ringde"-tjänst?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAD:

Du har sett bilen alltså? Trafikverket kan mappa svenskt registreringsnummer till ägare.

Annars är det väl bara att skicka ett SMS med en slumpmässig Borgmästargatan-adress och google maps-länk som svar varje gång du blivit uppringd. Det sprider sig nog rätt fort bland chaufförerna att det inte går att få vettiga svar av dig. ”Jag trodde han frågade om var Borgmästargatan låg. Oops.”

Nej. Men jag hör lastbilen i bakgrunden och en annan som ringde upp mig sa att varorna till affären var här. En annan har sagt att den står utanför nu med varorna.
Det finns ingen gate eller företag som heter / ligger på borgmästargatan i min stad.

Skrivet av Daemon:

Det kanske är underförstått men, inget av dessa nummer matchar mot något företag på typ hitta.se eller kan hittas på någon "vem ringde"-tjänst?

Ja, jag kunde varit tydligare med det
Vet inte om jag får lägga ut det senaste numret men om någon är intresserad kan jag skicka i DM.

Problematiken ligger i att ingen som har ringt mig har haft tillräckligt bra svenska för en konversation att identifiera företaget eller vem de kör för. Det är alltid "Borgmästargatan".

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Har du testat att snacka engelska med dem?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Har du testat att snacka engelska med dem?

Nej. Men det fick mig att tänka på att be en polare ringa och hoppas på att de har samma modersmål. Det lyckades!

15min i kö till företaget och efter att blivit frågad om mitt kundnummer minst 6 ggr så lovade supporten att ta bort mitt nummer. Vi får se!

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro