Permalänk

"Himmelsk Röra" triumfglass, 0.5L för 21,95kr.
Hade en massa små machmallows som inte tillförde något. I övrigt en kombo av vanilj & chokladglass.

Permalänk
Medlem

GeForce FX 5200, fyfan vilket skräpkort det var

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Backade en kickstarter för en ring som också var en tärning. Själva produkten var inget fel på men jag mätte mitt ringfinger fel så ringen var alldeles för liten för mig. Och jag kunde lämna tillbaka och få en ny, men den prokrastinerade dumhuvudet som jag är så sköt jag på det fram till det var försent.

Permalänk
Medlem

Letade vintermössa för något år sedan och hamnade på djupa delar av internet och helt plötsligt utomlands, utan att jag tänkte på det så mycket.
Köpte mössan och fick hem den, funkade fint och de va inge konstigt med det.
Först när en bekant frågade varför jag hade sån mössa jag började fundera och började titta efter, den kostade inte 225kr - utan 225 euro.
Det va pinsamt, för jag är långt ifrån märkesfjolla över huvud taget. Jag köper t-shirt i bulk liksom 😂

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

2k överpris för en Boreal forest Karambit på cs förra månaden, den kommer jag förevigt ha som en påminnelse

Permalänk
Medlem

Jag har gjord många pinsamma köp, inte så kul att skylta med här, men vafan...

Första riktiga pinsamma köp jag gjorde var kring 2004 vart jag köpte en Macbook Pro till 37K Danska bara för att den var tunn och första laptoppen med 17" skärm. Sen kom en ny modell bara 1 mån senare till 21K och min fick "Kernel panic error" hela tiden. Köpte aldrig mera Apple efter detta.

Sen fylleköpte jag 10 solcellspaneler för att dom var billiga och stärka, bara för att upptäcka att jag måste såga ner hela trädgården för 40-60K för att sätta upp dom så solen inte skuggar, för att inte prata om att det också kostar kring 50K för en kontroller till ett såpass stärkt system, och då hade jag ingen installatör... dock var dom snälla och accepterade att jag inte vill göra detta nu när jag hade tänkt om lite, och fick pengarna tillbaka direkt, phew...

Senaste "ljusa - geniala" idé var att jag alltid hade önskat mig en Elbil, och klagade alltid över priset, jag hade en liten välfungerande suzuki som jag köpte ny för 145K för 5 år sen, så skämtade jag vid nästa service lite ovanför bilförhandlaren att jag inte kommer att köpa Elbil före jag kan lägga 200K i mellan, och det fixade dom galant, jag fick en Mazda MX-30 så den köpte jag direkt (hade 1000 mil på mätaren, alltså El-bilen), köpte den utan att provköra, hem med nycklarna, bara att tuta och köra.

Sen tittade jag på youtube videos och fick chock - "Review - Worst EV ever! - Range anxiety".

Så jag satt lite och tänkte, herregud - jag ÄR Mr. Bean i verkligheten, ångrade bittert i nån vecka.
Sen bet jag ihop och körde bara till jobbet varje dag med den, och tänkte - det här är inte så dumt ändå. Snygg, tyst, lätt, felfri och 500,- i driftkostnader varje mån.

Men ändå... 225 km räckvidd max, och typ 168 km vid vinter (följe tests) och däck så dyra som 20K, hmmm.....

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Letade vintermössa för något år sedan och hamnade på djupa delar av internet och helt plötsligt utomlands, utan att jag tänkte på det så mycket.
Köpte mössan och fick hem den, funkade fint och de va inge konstigt med det.
Först när en bekant frågade varför jag hade sån mössa jag började fundera och började titta efter, den kostade inte 225kr - utan 225 euro.
Det va pinsamt, för jag är långt ifrån märkesfjolla över huvud taget. Jag köper t-shirt i bulk liksom 😂

För den summan gissar jag att du äger en mössa av antingen Hermès eller Louis Vuitton 🙂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

För den summan gissar jag att du äger en mössa av antingen Hermès eller Louis Vuitton 🙂

Haha ja, men trycket är väldigt subtilt och jag tänkte inte ens på det.
Samma bekant hade ett konstigt ansiktsuttryck när jag sa att jag tvättat den i maskinen också 😁

Börjar bli lite noppig nu men den ska slitas tills de blir hål i den, av ren tjurighet för att jag köpte en pinsam mössa.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Haha ja, men trycket är väldigt subtilt och jag tänkte inte ens på det.
Samma bekant hade ett konstigt ansiktsuttryck när jag sa att jag tvättat den i maskinen också 😁

Börjar bli lite noppig nu men den ska slitas tills de blir hål i den, av ren tjurighet för att jag köpte en pinsam mössa.

Haha.
Ja jag kan känna igen mig, impulsköpte ett par skinnbyxor som jag tyckte var toksnygga. För ungefär samma pris som din mössa, dessa var rabatterade med typ 50/60%
Tror du jag använde dom? Nej 😅

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

En begagnad abtronic från Tradera 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Haha.
Ja jag kan känna igen mig, impulsköpte ett par skinnbyxor som jag tyckte var toksnygga. För ungefär samma pris som din mössa, dessa var rabatterade med typ 50/60%
Tror du jag använde dom? Nej 😅

Haha ja lite såna har man ju också.
Kallar de "gå-bort kläder", som man knappt använder.
O de man köpt i för liten storlek som man inte kan ha, men för lat för att returnera kallar jag "framtidskläder" 👌😂

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Haha ja lite såna har man ju också.
Kallar de "gå-bort kläder", som man knappt använder.
O de man köpt i för liten storlek som man inte kan ha, men för lat för att returnera kallar jag "framtidskläder" 👌😂

Good one 👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

DENVER TAQ 7" surfplatta. Fick den för knappt 800kr från Webhallen och tänkte att den var perfekt med förinstallerat stötskydd. När vi startade den insåg vi vad "du får vad du betalsr för" innebar, den var olidligt seg och kunde inte ens driva Boolibompa appen ordentligt. Vi tänkte att det duger åt våra toddlers men, f*n nej, vi behlvde ju hjälpa till stup i kvarten ich det vsr riktigt olidligt.. vi ångrade oss snabbt och gjorde ett fullt återköp och bytte ut den mot en Galaxy A8 som vi är väldigt nöjda med.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg i början när jag köpte min första SSD, valde mellan en Intel 40GB och nån ADATA 32GB Sandforce SSD.

Köpte ADATA för den va billigare och det är nog sämsta köpet jag gjort, långsammare än en mekanisk disk om man gjort mer än kollade på den.

Permalänk
Medlem

Köpte en flygbiljett till Teneriffa en gång, billigt och bra runt 2500 eller nått ToR. Fanns typ inget boende att få tag i. Efter att ha jagat i några dagar fick jag tag i ett vandrarhem som kunde tänka sig att jag slog upp ett tält på deras gräsmatta. Glad i hågen berättade jag för mina närmaste och bekanta om resan, och läste en massa om olika platser att besöka (tänkte väl att jag hyr en moped/bil eller så för att ta mig runt. Fixar semester med chefen. Klappat och klart!

Plötsligt någon dag innan avfärd inser jag att jag beställt för fel månad. Blev inget kanarieöarna det året tyvärr...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Var tvungen och se summan jag med… och nu har jag också lite ångest på sätt och vis. 🤨
<Uppladdad bildlänk>

@andreas_dock

Är väl inte så farligt, jag ligger nog en bra bit över detta redan nu i år från webhallen.
Hittade inte hur man kan se totalen där?

Permalänk
Medlem

Värdepapper som kollegor sagt att man ska köpa.. "Just trust me bro"

Permalänk
Medlem

MSI 694D moderkortet tar mitt pris varje dag nästan.
Dual socket 370 moderkort med VIA133 chipseter.
Chipsetet var i fungerande utförande redan lite segare än vad Intels motsvarigheter var. Just denna revisionen på moderkort 1.0 var det också något bugg med. Det gick helt enkelt inte att installera AGP drivrutinerna och sedan få datorn att fungera. Utan dessa fungerade allt men all grafikprestanda blev fruktansvärt dålig. Med drivrutinen kraschade alla spel på en gång.
Efter några år började ena sockeln också böja CPU pinnarna och nådarstöten var när kondensatorerna på på moderkortet började läcka.
Kortet vägrade också någon mer fsb än 147mhz vilket var tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

@andreas_dock

Är väl inte så farligt, jag ligger nog en bra bit över detta redan nu i år från webhallen.
Hittade inte hur man kan se totalen där?

Går tyvärr inte längre. Gick o göra innan de uppgraderade hemsidan

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Går tyvärr inte längre. Gick o göra innan de uppgraderade hemsidan

@jnsson

Ok det va synd

Permalänk
Medlem

Systemkamera + allt som behövs.
Ps4 pro + allt som behövs.
Förstärkare, hade tänkt köpa högtalare och allt annat men det blev inte av så den ligger och skräpar i ett hörn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shepherds pie:

Aktier i Fermenta.

"Här ligger det en gravad hund"

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W

Permalänk
Medlem

Det är väl inget pinsamt köp egentligen. En Lenovo Yogabook begagnad att ha när jag rollspelar. Funkade skitbra tills den slutade ladda av någon anledning. Valfri dator hade jag kunnat skruva upp och felsöka, men när man måste börja värma lim och ersätta grejer för att ens komma åt den får det fan vara.

Permalänk
Medlem

Köpte en bärbar Mac, den där pyttelilla 12":aren som fanns för några år sedan (inte Air) till min fru. Hon var mest van med PC så hon använde den kanske 4-5 gånger under 12 månader. Varje gång klagade hon på att något var fel på den. Jag insisterade dock på att hon inte fattade "mackar" och att hon måste lära sig Mac samt att hon ska sluta klaga. Till slut tröttnade jag på tjaffset och började felsöka datorn själv och kunde faktiskt konstatera att datorn verkligen hade något slags allvarligt hårdvaru fel som till slut mynnade ut i att datorn slutade starta alls.

Då hade det gått 13 månader så den gick inte att byta ut. Enda lösningen var att byta ut moderkortet som skulle kosta över 8000 kronor. Det slutade med att jag sålde den trasiga datorn för 2000 spänn till nån reparationsfirma och tog smällen. Tror jag la 18.000 kronor på den. Aja, jag fick ju en fin USB C kabel med den som jag behöll....

Och nej, det sista jag köper är en bärbar Mac igen.

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W

Permalänk
Medlem

Alla j*vla Humble Bundle-skräpspel. Som jag i tonåren tänkte vore coola att ha, bara för att uppa antalet Steam-spel i min ägo för achievements.

Att hitta mina spel i spellistan är som att hitta en nål i en höstack bestående av 491 spel... Varav hälften säkert skapades för Windows 98.

VARFÖR

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Köpte en begagnad dator i delar för 1000kr.
Jag var bara sugen på att bygga utan någon direkt tanke varför jag behövde den.

Den tidigare användaren hade inte orkat bygga ihop datorn efter den rengjordes.

Två stora killar bar upp allt till min lägenhet och stod och flåsade mig i nacken så jag var tvungen att lämna över pengarna.

När jag väl satt där och började bygga insåg jag att allt var skräp, det saknades även delar till chassit så lådan var helt öppen.

Det enda jag behöll var hårddisken. (detta var typ 20 år sedan)

Extremt pinsamt. Ja jag blev blåst. Fattar inte än idag varför jag gjorde detta, men tusen kronor var inget för mig på den tiden ändå. En erfarenhet rikare.

Permalänk
Medlem

Förvaringslådor i tron att jag ska få mer plats

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem

Jag skänkte pengar till "Kony 2012"

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk

Förvånansvärt få/inga inlägg om skrivare