Senaste klarade spel?

Permalänk
Avstängd

The Last of Us. Helt OK spel, sällan skrämmande dock.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom. Credit roll lite tidigare ikväll. Lätt årets bästa spel för mig hitills och toppar BotW och förmodligen det mesta jag spelat. Exakt hur högt spelet når är jag osäker på men topp 10? Utan tvekan.

Närmare 100 timmar med intensivare spelsessioner under långhelgerna. Har gjort väldigt mycket i spelet, utforskat det mesta som går att utforska. Inte klar, vill framförallt leka mer med byggandet. Men började bli för mycket och dags att fortsätta med något annat. Kanske Diablo 4 men har så mycket annat som väntar.

Gillar inte systemet där vapen får sönder, ganska mycket grinding för material. Men det är nog det jag mest ogillat. Spelet bygger vidare och utvecklar saker från BotW på ett överlag bra sätt och att jämföra världen och vad som hänt sedan senast uppskattas. Kanske hade varit bra med en helt ny karta men nu har vi ju även fått detta på sätt och vis.

Fysiken är mysig, får mig lite att tänka på spel från förr där detta var ett element. Det gör även spelets shrines överlag mycket bättre än BotW shrines då man använder fysiken och fuse på ett sånt innovativt sätt.

10/10

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

the outer wilds, tyckte inte riktigt det levde upp till hypen som det fått.
var väldigt roligt ett tag men sedan blev det lite tröttsamt, kanske inte min genre vad vet jag men det var väl rätt ok i alla fall.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Ghostwire: Tokyo till PC via Game Pass

Varit både tveksam och sugen på spelet. Skräckspel är inte riktigt min grej längre men detta är, trots temat, inte ett skräckspel. Passade på nu när spelet finns på Game Pass, men också i juni månads Humble Choice om någon är sugen på Steam-versionen till ett rimligt pris.

Älskar stämningen och miljön. Riktigt snyggt med, mitt 4090 pumpar ut uppåt 450W och troligen det spel jag hitills spelat som dragit mest. Men då med allt på max också, inklusive raytracing och 120+ FPS. Grafiken, raytracingen ger det fuktiga neondränkta stadslandskapet rättvisa. Enda som avtar är att dialogen gör att jag behöver köra engelskt tal då jag inte kan japanska. Snicksnackandet mellan Akito och KK sker hela tiden och blir svårt att hänga med i att läsa en liten undertext. Liten detalj kanske men önskar verkligen jag lagt lite tid på språkstudier...

Gameplayet är ganska sedvanlig openworld, en karta som öppnar sig alltmer med diverse saker att göra. Det mesta kan skippas, vilket jag försökte göra då jag inte äger spelet och tänkt skaffa det senare och då göra allt. Mysigt att hoppa runt på hustak och leta förlorade själar och statyer och artifakter.

Striderna trodde jag först jag skulle hata. Man skjuter magiska projektiler för det mesta, men lite andra sätt att strida finns också. Fastnade för det bättre än jag väntade mig. Fienderna är härliga, hämtade direkt från japansk övernaturlig tro.

Ljudet var likt grafiken riktigt härlig. Flätades ihop till ett audiovisuellt mästerverk, iallafall i mitt tycke.

Storyn? Gav mig inte så mycket, lite svaga punkten för mig. Ganska bra längd på spelet också, ca 14 timmar från början till slut. Gjorde lite mer än nödvändigt men försökte spela mer fokuserat.

7/10

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Deathloop till Game Pass PC.

Kört spelet vid lanseringen men blev en runda till för lite cheevos samt att jag saknat spelet. Lite trögt innan man kommer igång, var lite tveksam om jag skulle fortsätta men slutade med att jag spelade igenom rubbet samt lite extra oplanerad cheevo-hunting.

I det stora hela lika härligt som när det kom. Storyn uppfattade jag som bättre första rundan även om en del saker var lite för uppenbara. Vetskapen om detta andra rundan gjorde förstås att jag såg på en del scener med ett annat perspektiv vilket jag kan uppskatta.

Snyggt och välljudande. Gameplayet inte helt olikt härliga Dishonored. Trist att inte Redfall kunde hålla samma klass bara.

Ganska stark 8'a för mig. Blir en till runda om ett par år.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Star Wars Jedi Survivor (PS5).

Själva innehållet i spelet var riktigt bra, det är en riktigt bra uppföljare. Men tyvärr så dras spelet med en massa tekniska problem fortfarande och har bl.a. väldiga problem med frame raten, tearing, pop-in och krascher m.m. (i performance mode). Utan alla dessa problemen så hade spelet kunnat få riktigt bra betyg av mig, men med alla dessa tekniska problemen så sjunker betyget en del. Ett spel som lätt hade kunnat vara värt någonstans i 9 - 9.5/10 trakten är i sitt nuvarande skick kanske "bara" värt runt 7.5 - 8/10, för mig personligen.

Det har snackats om en ny patch som är på väg, men än så länge har jag inte sett röken av den och jag lär inte få uppleva dom eventuella fixar som den har då jag är helt klar med spelet (tog till och med platinum). Jag skulle nog råda dom som hade tänkt att spela det på PS5 att avvakta en aning och se vad nästa patch gör.

Permalänk
Medlem

Alan Wake (PC). Gillade verkligen handlingen, karaktärerna och hela stämningen i spelet. Det visuella och kontrollerna var dock inte det/dom bästa, men spelet har ju några år på nacken så man får kanske ha lite överseende med det. Men över lag så gillade jag verkligen spelet.

Permalänk
Medlem

Control: Ultimate Edition (PC)

Spelat det tidigare men då lanseringsversionen utan DLC. Denna gång blev det även med DLC. Ville få en ny känsla för spelet i och med att Alan Wake 2 släpps mot slutet av året.

Dessvärre gillar jag fortfarande inte Control. Förutsättningarna är i grunden där men det är något med sammansättningen som inte fungerar alls för mig. Och då gillade jag Remedys tidigare titlar skarpt och favoriten har varit just Alan Wake, sekundärt Max Payne förstås.

3/5 är det värt, önskar verkligen jag gillade spelet bättre.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Senaste var Hogwarts Legacy, passade på att köpa det när det var rea på Epic för ett tag sedan. Visserligen en del småsaker kvar att beta av, men man tröttnar lite på "fetch quests" och ränna runt kors och tvärs över kartan för det allra sista 🤪

Nästa man startar blir väl kanske Cyberpunk, även det på rean för ett par hundringar

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Blev precis klar med Witcher III ännu en gång. Det blir fasiken aldrig tråkigt.

Permalänk
Medlem

Doom Eternal, gillade det!

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

Läste en medlemsrecension på FZ om ett gammalt spel: "Enslaved Odyssey to the west". Kom ihåg att jag testade på det på PS3 för många år sedan, men aldrig spelade färdigt det. Köpte det till Steam nu och spelade på PC. Trots att det har många år på nacken så var det en trevlig upplevelse.

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk
Medlem

Kingdom Eighties. Det var riktigt uselt.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Red Dead Redemption 2 (PC)

Köpte en Xbox One X för att spela detta spel när det släpptes i slutet av 2018. Kände ganska blandade känslor över att man spelade en annan karaktär än ni det första spelet men vande mig nog ganska snabbt. Spelet var långt upp bland mina favoriter under mina dryga 30 års spelande. När jag då var klar med spelet så började jag planera in en ny genomspelning följt av Red Dead Redemption (1) då 2'an faktiskt storymässigt är en föregångare. Men tiden ni vet...

Spelet släpptes senare till PC men mitt 1080Ti orkade inte riktigt med spelet vid lansering och blev liggandes. Bytte till ett 3070 men tyckte fortfarande inte prestandan räckte till. Nu idag sitter jag med ett 4090 och där räcker prestandan mer än väl till maxad grafik i 3840x2160 och 120Hz. Lite mer än jag egentligen önskade från början men nåja.

Spelade ungefär lika som förra gången, dock lade jag mindre tid på sidosysslor av olika slag utan satsade mer på storyn. Spelet är långt nog som den är redan och jag har spelet på Rockstars dryga launcher så inga för mig intressanta cheevos att jaga.
En del av spelet mindes jag fortfarande ganska tydligt, en del annat hade jag glömt bort vilket var smått uppskattat att få återuppleva. Storyn och uppdragen var rätt fragmenterade och saker jag trodde hände senare hände tidigare och tvärtom. Underbar upplevelse oavsett, speciellt med hög FPS och mus och tangentbord. Autoaim systemet på konsol fungerar hyffsat men inget slår mus.

10/10. Lätt!

Bara att hoppas att ryktena om remaster av RDR1 stämmer. Och släpps till PC denna gången.

Nu en del spoilers som tar upp saker från egentligen hela spelet samt hintar om utvecklingen i RDR1. Spela spelet istället. 20 euro på Steam för stunden.

Nog fäster man sig med sina gängmedlemmar under spelets gång alls. Och sin häst. Min häst jag använt, löjligt nog kallat Horsey då jag räknade med att byta upp mig ganska tidigt, var med mig tills sista stunden. Vi föll bägge där i slutet, ni vet. Första gången jag spelade på XOX så var jag nog inne på 3/4e hästen och hade bytt ganska nyligen så inte fäst mig lika mycket vid min digitala häst. Aldrig använt fast travel så hästen följde ändå med överallt.

Alltid gillat främst Sadie. Hade glömt hur framträdande hon var under en ganska stor del av spelet, samt epilogen. Hon sticker ut i en merpart bra samling med sina fina sidor och brister. Gillar till och med Reverend Swanson, en människa som nästan enbart är just brister. Och Uncle. Förstås.

Som innan nämnt, hade lite svårt då, 2018, att spela som Arthur då John är så förknippad med RDR1. Men denna gången, med lite vetskap om hans utveckling och öde var det en fröjd. Önskar att man vid en ny genomspelning kunde fått möjlighet till ett annat öde med hög honor, men det går ju emot canon. Det är också en story som tippar utför, inte många kvar mot slutet. Och ni som spelat och minns RDR1 vet ju också att det fortsätter.

Inte stött på några av spelets övernaturliga fenomen denna gång. Spöket vid Shady Bell och ett mystiskt grönt sken på ett berg norr om Emerald Ranch. Dessa såg jag när jag spelade på Xbox. Antagit att detta var sånt man inte skulle kunna missa. Eller var jag för ivrig att komma vidare i storyn kanske.

Nog svamlat antar jag. Men jag gjorde faktiskt en sak jag aldrig gjorde klart när jag spelade spelet första gången. Besöka samtliga gravar. Det fick avsluta min andra genomspelning. Men jag kommer återvända för en till genomspelning någon dag. Om RDR1 släpps eller åter om 5-6 år kanske?

Dold text
Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Det är till att va kräsen. Tyckte mig inte ha några problem med rdr 2 och 3080

+remnant from ashes här har körts ett varv. Banor regenereras så blir nog fler varv. Alldeles utmärkt shooter. Singleplayer räv men Coop fungerar så smidigt jag skulle säga det tillför

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

The Last of Us Part 1 (PC)

Äntligen tagit mig igenom spelet (igen, 3-4 genomspelningen om man räknar in PS3-orginalet, remastern till PS4 och re-remastern till PC). Som bekant fungerade spelet inte bra till PC vid lanseringen och då spelet för mig inte var nytt hade jag ingen större brådska. Efter att ha börjat tröttna på att i princip ladda ner hela spelet igen ett par gånger i och med uppdateringar fick det bli dags. Jag har 4G-internet, avtalet må säga att data är obegränsat men så är det ju inte i verkligheten...

Spelet är underbart på alla vis. Vissa mindre grafikbuggar (snurra runt kameran och saker hinner inte laddas in i tid ibland) samt ett störande problem i end-game där kameran försvinner ut i oändligheten. Annars? Riktigt fint. Bästa versionen av spelet hitills.

Något jag inser som jag redan hade på känn var att jag dels föredrar Part 2 över Part 1. Part 1 är bra men Part 2 ännu bättre i mitt tycke. Längtar tills det släpps på PC. I förhoppningsvis bättre skick än Part 1....

Det andra är att jag verkligen inte gillade det mesta av HBO-tvserien. Avsnittet med Bill (episod 3?) var den jag gillade mest av då den faktiskt gjorde något intressant med denna karaktär. Men samtidigt känns Bill i spelet mer trovärdig sett till de ganska olika världar som porträtteras.

8/10. Bra spel trots att jag spelat det så pass många gånger, för att inte tala om att betala för det, men spelets problem, speciellt inledningsvis drar ner på intrycket. Vill man uppleva Last of Us så skippa serien och spela spelet istället. Eller kolla på en Let's Play på tuben.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Redaktion
Redaktör

I fredags blev jag klar med Final Fantasy XVI.
Ska snart påbörja genomspelningen i NG+ för att ta platinum-trofén.
Det tog mig ungefär 56 timmar första gången och då gjorde jag alla sidequests som dök upp och tömde hunt-boarden för att kunna göra det bästa vapnet inför slutet av spelet.
Jag skulle nog ge det en stark 8/10. kanske närmre 9/10.
Det finns tillfällen i spelet som får mig att verkligen tappa hakan och känna rakt igenom kroppen att det är det häftigaste jag sett i mitt liv, men sen plötsligt dyker det upp ett infernaliskt tråkigt sidouppdrag och jag orkar inte ens lyssna på dialogen. dalarna är så pass djupa att de tar bort en poäng från brädet men topparna är så höga så att det nästan lyckas bära upp det hela till ren perfektion ändå.

Det är trots bytet av stridssystem ett riktigt Final Fantasy med allt som hör till.

Permalänk
Medlem

Uncharted 4: A Thieves End + The Lost Legacy (PC)

Önskar att jag spelade igenom detta innan Last of Us. Kontrollerna i spelet är väldigt udda jämfört med hur mycket gjorts bättre i just Last of Us. Sedan kändes vapenhanteringen riktigt dålig, längesedan jag spelade dessa på PS4 men upplägget fungerar bättre där. På PC kändes det mest bara fel.

Det sagt, underbara spel att återvända till. A Thieves End har jag spelat igenom förmodligen 3 gånger på PS4 (första genomspelning, en på högre svårighetsnivå samt en speedrun (5:52:xx med en tidsgräns på 6:00:00 om jag inte minns helt fel). Mycket var bekant, mycket bortglömt. Upplevelsen blir aldrig lika bra andra (eller fjärde) som första gången.
The Lost Legacy har jag bara spelat en gång och hade dessutom blandat ihop denna spinoff med A Thieves End. Uppskattade denna genomspel mycket, speciellt då jag spelade dessa på raken efter varandra.

Atmosfär, utveckling av story, de miljöer man får se, något daterade med 2023 års mått men toksnygga 2016/2017 när spelen kom ut. De har mestadels åldrats bra, till skillnad från gameplayet.

Kommer återvända någon dag när backloggen har krympt (Nelson-"Ha!") för att jaga lite cheevos och liknande men rätt nöjd med mina nästan 28 timmar. Trots mina klagomål på en del punkter är spelet fortfarande värt att spela om man gillar speltypen.

8/10, förmodligen 9/10 om jag spelat dessa för första gången.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Tales of Arise (PS5). Det här är mitt första Tales-spel, så jag är helt ny till serien. Helt klart över förväntan. Jag trodde det skulle vara ett bra spel, men kanske inte så mycket mer. Jag gillade verkligen storyn, karaktärerna, världen och stridssystemet. Det fanns en del saker som jag tyckte var mindre bra, men inget som verkligen stack ut jättemycket. Skulle nog kunna ge det en stark 8/10 tror jag.

Permalänk
Medlem

The Dark Pictures Anthology: The Devil in Me (PC)

Fjärde delen i serien och den jag nog gillar minst, möjligen marginellt bättre än Little Hope. Inget dåligt spel men kändes inte så väl utfört speciellt med vad spelet iallafall delvis baseras på. Jag gillade House of Ashes mycket bättre då temat helt enkelt tilltalar mig mer. Och inkluderar jag Supermassives andra liknande spel, The Quarry och Until Dawn så vinner bägge dessa över Dark Pictures-spelen.

Personlig ranking av nämnda Supermassive Games titlar?

1: Until Dawn (PS4)
2: The Quarry (PC)
3: House of Ashes (PC)
4: Man of Medan (PC)
5: Little Hope (PC)
6: The Devil in Me (PC)

Det sagt, de är alla spelvärda i mitt tycke. Då ingen av spelen bygger vidare på varandra storymässigt men gameplay och spelkoncept gör det och förfinas för varje spel skulle jag rekommendera att spela dessa i den ordning de lanserats. Och då ordningen Until Dawn, Man of Medan, Little Hope, House of Ashes, The Quarry och Devil in Me. Har inte dubbelkollat men bör komma en ny Dark Pictures titel runt Halloween även i år.

Så Devil in Me? 5/10 för min del och då tycker jag att jag är lite hård, kanske omvärderar om jag spelar om det igen vid något tillfälle.
I jämförelse är Until Dawn 9/10 för mig. The Quarry och House of Ashes 8/10, Man of Medan 7/10, Little Hope 6/10.
Gameplayet är förvisso interaktiv film med QTE's men formatet är härligt. Hade annars gjort avdrag även för detta.

Och det var också sista spelet jag spelade igenom på min semester. En del har jag nämnt i tråden men ganska många har jag inte bemödat mig/glömt bort att nämna. Det spel jag nog njutit mest av att spela är nog Red Dead Redemption 2. Trots att det var min andra genomspelning och det gått lite drygt 3 veckor sedan dess så dras tankarna fortfarande till detta underbara spel.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Mass Effect: Andromeda (PC)

Betyg 7/10

Fick med det här spelet bundlat till mitt gtx 1080 för eh.. många år sedan och tog äntligen tag i att spela igenom det.
Storyn var bra, gameplay helt ok men alla utdragna scener när man landar, lyfter, byter planet och solsystem tog lite av spelglädjen.

Permalänk
Medlem

The Settlers 2: 10th Anniversary. Kommer inte ihåg när jag klarade det. Par år sedan.

Permalänk
Medlem

Star Wars: The Fallen Order (PC)

Tog sin lilla tid men har äntligen spelat igenom detta. Gillar gameplayet som är lite åt metroidvania-hållet. Enda jag egentligen hade svårt för var att det inte fanns någon teleportering mellan områden, blev ett jäkla spelande bitvis.

8/10. Blir att spela uppföljaren vid något tillfälle. Men det är Star Wars: Outlaws jag ser fram emot mer nu.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

God of War: Ragnarök.
New game+. Fortfarande riktigt bra och välskrivet lir med förstklassigt stridssystem. Men det känns betydligt segare än föregångaren, speciellt andra genomspelningen.

Permalänk
Medlem

Blev klar med Tiny Tina's Wonderlands idag. Det var ett bra spel (grundspelet iallafall) enligt mitt tycke. Man kan säga att det är lite som ett fullt spel i stil med Tiny Tina DLC'n från Borderlands 2, så gillade man det så borde man gilla detta också. Det är väl lite saker som är nya och annorlunda, men i det stora hela känns det som ett Borderlands spel.

Jag köpte Chaotic Great Edition (som inkluderar alla dlc). Så här i efterhand så ångrar jag verkligen att jag inte kollade upp vad det var för typ av dlc's. Jag trodde helt klart att det skulle vara samma typ av dlc som i Borderlands-serien, med ny story och karaktärer m.m. Men det var det inte. Varje dlc är bara arenor, så inget som tilltalade mig alls. Hade jag vetat om det innan så hade jag bara köpt standard edition. Rekommenderar ingen att lägga extra pengar på dessa dlc's.

Permalänk
Medlem

Trine 4. Jag skulle säga att det här spelet är i stil och klass med dom två första. Trean var lite av ett steg bakåt, utan att vara dåligt, enligt mitt tycke. Det här ger mig förhoppningar om Trine 5 som släpps i slutet av månaden, som jag ser fram emot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Trine 4. Jag skulle säga att det här spelet är i stil och klass med dom två första. Trean var lite av ett steg bakåt, utan att vara dåligt, enligt mitt tycke. Det här ger mig förhoppningar om Trine 5 som släpps i slutet av månaden, som jag ser fram emot.

Trine är ett otroligt spel, lätt att spela och roliga pussel.

Blev besatt av Trine 3 speedruns då jag hittade massa buggar i spelet

Men hoppas 5an blir 2D platform 100%

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Trine är ett otroligt spel, lätt att spela och roliga pussel.

Blev besatt av Trine 3 speedruns då jag hittade massa buggar i spelet

Men hoppas 5an blir 2D platform 100%

Ja, jag är normalt ingen stor fan av plattformsspel, men Trine spelen är roliga och unika. Jag gillar verkligen hur pusslen är gjorda.

5:an ser ut som det kommer att följa stilen i 1:an, 2:an och 4:an mer än 3:an utifrån det jag sett hittills. Så jag är ganska taggad för att få spela det.

Permalänk
Medlem

The Case of the Golden Idol.

Mysteriespel där man utifrån ett antal scener ska lista ut vem som är vem och vad som har hänt. Samtidigt löper en annan historia lite vagt i bakgrunden, som jag tyckte var kul att lista ut. Rekommenderas, särskilt om man gillade exempelvis Obra Dinn. Även om detta kändes enklare.

Permalänk
Medlem

Trek to Yomi (PS5). Det är ett spel som lyckas väldigt bra med att fånga känslan av en klassisk samurai-film (a la Akira Kurosawas filmer) ur främst ett estetiskt perspektiv. Men även stämningen i allmänhet är riktigt träffsäker, tycker jag. Nästan allt kändes klockrent förutom en viktig del, striderna. Jag tycke inte dom var urusla på nåt sätt, jag hade kul över lag. Men kontrollerna och striderna känns som om dom skulle behöva lite mer energi nerlagt på sig. Med strider som bygger mycket på att man ska blockera eller parera i rätt ögonblick så känns kontrollerna lite lösa och klumpiga. Men det är i stort sett det enda jag har att klaga på, i övrigt var spelet riktigt trevligt att spela.

Så här ser spelet ut: