SWECXLUSIVE-streams läggs ner

Permalänk
Medlem

SWECXLUSIVE-streams läggs ner

Hej! @inet

Fick mail idag att erana Sweclockers exclusive-streams ska läggas ner..
Hur kommer detta sig?
Jag har tyckt extra mycket om dessa streams så jag tycker det är lite tråkigt såklart.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Avstängd

Säkert inte ekonomiskt försvarsbart

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Så inget mer fraktfritt för oss?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Säkert inte ekonomiskt försvarsbart

Nä såklart inte, Det kostar satan att ge oss sådana rabatter. Och att verifiera medlemskap osv kan vara tufft. Möjligheten till nya kunder i samband är också små till obefintliga.
Öppna streams tillåter en större skara människor.

Med detta sagt tycker jag det är tråkigt men förstående.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Visste inte ens att det fanns!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikssonJocke:

Så inget mer fraktfritt för oss?

Fraktfritt tror jag nog de kan behålla, det är en liten investering i sammahanget. Men, ja, jag hade heller inte den blekaste om att det var något exklusivt för oss, eller att det ens fanns.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Visste inte ens att det fanns!

Inets årliga SWECXLUSIVE livestream vid Black Friday har väl i princip varit årets reahöjdpunkt om man varit på jakt efter datorkomponenter de senaste åren. Nu senast så köpte jag en 4 TB SSD för 1799 kr. Sedan dess har priserna rasat men det verkar fortfarande vara ett bra pris. Brukar vara väldigt mycket snack om rean inför, under och efter i fyndtrådarna.

Ska bli intressant att höra på onsdag om varför. Tolkade mailet som att de vill fokusera på sin egen kundklubb och det känns ju klart logiskt. Samtidigt funderar jag på vad beslutet säger om Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Håller med, känns mycket trist. Har alltid slagit till på något på Black Friday, och hade det inte varit för Swecxclusive så hade jag aldrig fått tag på GPU i Ampere-generationen till helt ok pris.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikssonJocke:

Så inget mer fraktfritt för oss?

Det har väl varit fri frakt ett bra tag för alla som handlar på inet, så det är inget unikt för SweC.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av daempull:

Det har väl varit fri frakt ett bra tag för alla som handlar på inet, så det är inget unikt för SweC.

Det är inte fri frakt på alla val alternativ för icke Sweclockers verifierade hos Inet.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Aldrig hört talas om det, förmodligen en handfull datorentustiaster som utnyttjar det

Permalänk
Skrivet av daempull:

Det har väl varit fri frakt ett bra tag för alla som handlar på inet, så det är inget unikt för SweC.

Från deras FAQ
"Vad kostar frakten?
Vi har FRI FRAKT!
Hos oss har du alltid minst ett fraktfritt alternativ.
Om du önskar att välja ett annat leveransalternativ som exempel hemleverans så kan du välja till det från 29 kr. "

Men som jnsson säger så om man är verifierad swec-medlem har man fraktfritt på alla alternativ. https://www.inet.se/kampanj/4115/sweclockers-fraktfritt

Permalänk
Inet
Skrivet av Dragone:

Hej! @inet

Fick mail idag att erana Sweclockers exclusive-streams ska läggas ner..
Hur kommer detta sig?
Jag har tyckt extra mycket om dessa streams så jag tycker det är lite tråkigt såklart.

Ska erkänna att det är lite clickbait (men ändå inte) men vi kommer prata om det på stream!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av ErikssonJocke:

Från deras FAQ
"Vad kostar frakten?
Vi har FRI FRAKT!
Hos oss har du alltid minst ett fraktfritt alternativ.
Om du önskar att välja ett annat leveransalternativ som exempel hemleverans så kan du välja till det från 29 kr. "

Men som jnsson säger så om man är verifierad swec-medlem har man fraktfritt på alla alternativ. https://www.inet.se/kampanj/4115/sweclockers-fraktfritt

Korrekt

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Var kan man see streamen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av clfairy:

Var kan man see streamen?

Kom med en länk i mailet från inet. Du lär ha ett sweclockers-konto som är länkat med inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schwalan:

Kom med en länk i mailet från inet. Du lär ha ett sweclockers-konto som är länkat med inet.

Har mailet redan gått ut?
I så fall har jag inte fått något
Men jag är verifierad

Permalänk
Medlem
Skrivet av clfairy:

Har mailet redan gått ut?
I så fall har jag inte fått något
Men jag är verifierad

Samma.. väntar bara på länken på sweclockers hemsida..

Visa signatur

i5 13600KF, 32GB DDR5, Z790, RTX3090

Permalänk
Medlem

Inget här heller

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av clfairy:

Har mailet redan gått ut?
I så fall har jag inte fått något
Men jag är verifierad

Skrivet av Archain:

Samma.. väntar bara på länken på sweclockers hemsida..

Skrivet av Murvar:

Inget här heller

https://www.youtube.com/watch?v=FsdjrvQSIfw&ab_channel=Inet

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Tack!!

Permalänk
Medlem

<3

Visa signatur

i5 13600KF, 32GB DDR5, Z790, RTX3090

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av clfairy:

Har mailet redan gått ut?
I så fall har jag inte fått något
Men jag är verifierad

Skrivet av Archain:

Samma.. väntar bara på länken på sweclockers hemsida..

Skrivet av Murvar:

Inget här heller

Det beror antagligen på att ni samtliga valt att inte få mailutskick från Inet. Då får man inte heller några utskick

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Missade man några bra erbjudanden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brov:

Missade man några bra erbjudanden?

Här är dem, då de flesta är kvar antar jag att svaret är nej.

https://www.inet.se/kampanj/8624/swexclusive-2023

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Brov:

Missade man några bra erbjudanden?

Finns kvar..

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Tack för en sista Swecxclusive. Några bra erbjudanden men inget jag hade nytta av ikväll. På återseende på dubbelklick och megaclick och vad ni nu kommer fortsätta köra.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Missade tyvärr streamen idag och därmed anledningen. Någon som vet vad som drev beslutet?

Mvh z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zonar:

Missade tyvärr streamen idag och därmed anledningen. Någon som vet vad som drev beslutet?

Mvh z

Läs mitt och inlägget under, de förklarar lite mer iaf.
#20087368

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som minns det som att de fick det att låta som att stream skulle komma i 2 delar. I stil med "kompnenter denna vecka och 'grejer' nästa vecka". Menade de deras "dubbelklick" stream då eller va det något annat? Lät som att det på något sätt satt ihop med denna stream.

Visa signatur

Chassi: [FD Define R3 USB3] Nätagg: [Corsair CMPSU-650HX] Moderkort: [Asus P8Z68-V Pro/GEN3] Processor: [Intel Core i5 2500k@4.3GHz] Processorkylare: [Noctua NH-U12P SE2 med Noctua NF-P12 PWM 120mm] RAM: [Corsair XMS3 Vengeance 1600MHz CL9 2x4GB] SSD: [Corsair Force GT Series 120GB] Grafikkort: [Asus GeForce GTX570 DCII 1280MB] Chassi fläktar: [2x Noctua NF-P12 120mm, 2x Stock] Skärm: Dell UltraSharp U2312HM