Någon som vet vad det kostar att byta display på Poco X3 pro?

Permalänk

Någon som vet vad det kostar att byta display på Poco X3 pro?

Som sagt behöver en hyfsad mobil och köpte en Poco x3 pro när den såldes för 1790:- Webhallen för ca 2år sedan.
Nu har skärmen spruckit och jag undrar hur billigt man kan få ett skärmbyte, den har en SD870 soc och min är på 256GB och den är alldeles nyuppdaterad med Android 13 och Miui 14.
Med tanke på specsen så antar jag att det lönar sig att byta display eftersom en motsvarande telefon fortfarande är ganska dyr i förhållande till vad det skulle kosta att byta skärmen.
Jag fotar inte och telefonen funkar kanon till det jag andvänder den till iaf, men skulle vilja höra vad massan här på SC tycker?
Mvh
Edit:bor i GBG

Permalänk
Medlem

Dessa tar 1390 för ett skärmbyte:
https://phonehero.se/laga/Xiaomi/Poco-X3-Pro

Permalänk

Jag har hittat priser från strax över 700kr till ca 1400kr frågan är o. Mvh Pierre alla dessa andvänder orginal skärm? Har även läst att skärmen frå Oneplus 8 ska vara samma skärm, jag är dock ej säker men jag kan byta displayen själv men hittar displayer från ca250kr och uppåt. Jag tänke andvända telefonen iaf över sommaren tills jag hittar en bra mobil med ett ok pris, men känns som om ett displaybyte känns bäst just nu.
Ska man hitta en ok mellanklass telefonen så ligger de flesta runt 4-5k och denna har precis fått Android 1e och Miui 14 och får ofta sälerheysuppdateringar.
Någon sökande tipsa om en billig shop som byter eller en billig display som jag byter själv, orginaldisplay ska det vara isf. Mvh

Permalänk
Medlem
Permalänk

Den kostar 300 kr mer än jag gav för min ny, börjar fundera på en F5 pro eller Pixel 7a istället. Mycket telefon för strax över 5k. Frågan är hur SD 8 Gen 1 står sig mot Tensorn? Mvh Pierre blir till att låsa på, uppdateringar har jag fått konstant sen jag köpte X3an, senast A13 och Miui14 och ovanligt mycket säkerhetsupdate ringar vilket jag inte varit med om innan i denna prisklassen! Mvh