Får inte bort streckad avgränsningslinje Excel

Permalänk
Medlem

Får inte bort streckad avgränsningslinje Excel

Håller på att göra ett Excel-arbete. Helt plötsligt har det smugit in sig en streckat linje i mitten av min sheet. Ingen aning om vad jag gjort för att det uppstått, och förstår inte hur jag får bort det heller.

Någon som har ett förslag?

Bifogar bild. Strecket är vertikalt och finns mellan "mars" och "april"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpiikeN^:

Håller på att göra ett Excel-arbete. Helt plötsligt har det smugit in sig en streckat linje i mitten av min sheet. Ingen aning om vad jag gjort för att det uppstått, och förstår inte hur jag får bort det heller.

Någon som har ett förslag?

Bifogar bild. Strecket är vertikalt och finns mellan "mars" och "april"

<Uppladdad bildlänk>

Är inte det där ett "page break"? Excel indikerar var gränsen för ditt inställda pappersformat går.

Edit: Ganttscheman 💔

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpiikeN^:

Håller på att göra ett Excel-arbete. Helt plötsligt har det smugit in sig en streckat linje i mitten av min sheet. Ingen aning om vad jag gjort för att det uppstått, och förstår inte hur jag får bort det heller.

Någon som har ett förslag?

Bifogar bild. Strecket är vertikalt och finns mellan "mars" och "april"

<Uppladdad bildlänk>

Dina rubriker är sköna att se, jag brukar sitta på "andra sidan" av bordet, ifs i en annan bransch.

"Hantera facket" får jag vibbar av filmen Gudfadern
Det är säkert i sin ordning och vi från facken brukar vara ganska OK att ha att göra med ...(är med i facket på min arbetsplats också).

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Skrivet av GLaDER:

Är inte det där ett "page break"? Excel indikerar var gränsen för ditt inställda pappersformat går.

Edit: Ganttscheman 💔

+1 Page break

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpiikeN^:

Ingen aning om vad jag gjort för att det uppstått, och förstår inte hur jag får bort det heller.

Det där händer mig om jag trycker Ctrl+P för att skriva ut och sedan är dom kvar tills jag stänger dokumentet. Nästa gång jag öppnar det är dom borta men kommer tillbaks nästa gånga jag skriver ut. Jag vet inte hur man antingen döljer dom permanet eller tar bort/döljer när dom väl syns utan att stänga dokumentet. Det finns säker ett sätt men jag hittar det inte.

Permalänk
Medlem
Permalänk

I menyn under visa har du lite olika visningsalternativ tror normal vy är den utan strecken.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows