Permalänk
Medlem

För er som ogillar träning, får jag bara kasta ut förslaget simning? Jag gick en vuxenkurs i crawl för ett år sen, då satt man i samma båt som andra rookies, alla i samma sits. Ofantligt bra träning, skonsamt, och förhoppningsvis har man en hall nånstans i närheten med öppet på morgonen. Sen är det väl ofantligt snyggt att kunna simma ordentligt? Mvh // en till som inte fastnat varesig i gym eller i löparspåret.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Det svåra är att bestämma sig. Men när man väl bestämt sig (man kan säga det ofta men man känner verkligen rakt in i sinnet när man väl menar det).

Jag har tagit det lugnt. Inte stressat kroppen för mycket. Jag vet mycket väl vad som får mig att gå upp. Stillasittande och fel mat/småätande. Jag brukar fimpa bröd och pasta helt och kombinera det med promenader. Ett par kilometer per dag. That's it. Inget gym, inga tabeller eller scheman. Det tar några månader men sedan händer det grejer. Just bröd brukar jag annars äta i mängder. Dels det dåliga brödet men det innebär ju också ofta en massa smör som man inte tänker på. Fett + kolhydrater = nono.

På helgerna brukar jag chocka lite men aldrig någon överdrift. Äter ofta ost och dricker vin på gränsen till osunda mängder men det funkar (i vart fall för vikten)

Sockret, sockret, sockret. Stay away.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Tänkte jag skulle dela med mig av mina erfarenheter. Jag var länge aktiv löpare med flera långlopp per år.
Efter att dragit på mig en hälseneinflammation så har löpningen varit upp och ner. De senaste åren har jag lagt på mig en del pga utebliven träning och dåligt kost.

Jag har tidigare ätit enligt KETO-modellen vilket funkat bra för mig. Jag har nu tagit nya tag och den 27/12 vägde jag 87kg (170cm lång), vilket är all time high för mig.
Efter två veckor väger jag nu ca 83kg. Kosten består av 2-3 måltider/dag. Mycket fett och lite/inga kolhydrater.

Jag väger eller mäter inte vad jag äter utan kroppen säger till när den är mätt.
Efter två veckor med denna kost är mitt ketonvärde ca 3.0 vilket betyder optimal fettförbränning.
Den som är intresserade kan läsa mer här: https://www.dietdoctor.com/se/ga-ner-i-vikt-med-optimal-ketos
Detta passar mig, men kanske inte någon annan.

Med det sagt så är det du själv som bestämmer vart du vill komma. Det är jobbigt i början när man inte rört på sig på länge och ätit onyttigt. Enligt mig sitter det i huvet.

Det som funkar bäst för mig är med LCHF. Skippar man pasta, bröd osv och käkar ägg och bacon med grädde i så går man ner i vikt. Galet effektivt.

Däremot äter jag mer kolhydrater nu pga löpningen. Testat fett-drift funkar lite sämre än kolhydrater.

Dock äter jag inte bröd, pasta nu heller. Snarare bönpasta, grova knäckebröd istället för sirapslimpa tex och frukt. Men får i mig mer kolhydrater än vad som kan falla in i LCHF kategorin.

Men LCHF, strikt, är galet effektivt. Helt klart 👍

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Det som funkar bäst för mig är med LCHF. Skippar man pasta, bröd osv och käkar ägg och bacon med grädde i så går man ner i vikt. Galet effektivt.

Däremot äter jag mer kolhydrater nu pga löpningen. Testat fett-drift funkar lite sämre än kolhydrater.

Dock äter jag inte bröd, pasta nu heller. Snarare bönpasta, grova knäckebröd istället för sirapslimpa tex och frukt. Men får i mig mer kolhydrater än vad som kan falla in i LCHF kategorin.

Men LCHF, strikt, är galet effektivt. Helt klart 👍

Ja det funkar sjukt bra. Gick ner 26Kg på typ ett halvår med den dieten. Tyvärr dega jag hela hösten och vintern och moffa i mig onyttigheter varje dag så har gått upp 7Kg igen men det borde jag kunna gå ner igen ganska snabbt. Har bestämt fr.om. idag att köra LCHF igen. Inge kul att gå runt på sommarn med valkar som syns under tishan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Ja det funkar sjukt bra. Gick ner 26Kg på typ ett halvår med den dieten. Tyvärr dega jag hela hösten och vintern och moffa i mig onyttigheter varje dag så har gått upp 7Kg igen men det borde jag kunna gå ner igen ganska snabbt. Har bestämt fr.om. idag att köra LCHF igen. Inge kul att gå runt på sommarn med valkar som syns under tishan.

Kör på. Går snabbt med LCHF och har du varit där innan så vet du vad som krävs! Kör hårt 💪

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Har sedan jag slutade plugga för runt 20 år sedan jobbat mycket internationellt och med det tyvärr periodvis haft oregelbundna matvanor och dålig disciplin. Var enklare att köpa med sig en pizza eller burgare på väg hem runt midnatt än att tänka på att ställa sig och laga något. Ville bara äta lite och sedan i säng.
Har sedan jag var barn haft problem med vikten och legat ett par kilo plus. Men tack vare detta har jag nu lyckats komma upp i 120kg vilket inte känns OK då jag är 185cm.

Jag har därför satt upp som mål för mig att kanske inte till sommaren, men så snart som möjligt ta mig ner till i alla fall tvåsiffrig vikt igen.
Har börjat med att tänka mer på vad jag äter och inte äta efter 18. Försöker också ta mig ut och gå minst 5-10km varje dag för att komma igång. Gym har jag dock provat vid ett par tillfällen och aldrig känt mig komfortabel med. Har nu också barn vilket gör det svårare att komma iväg.
Känner dock att det börjar bli dags att ta nästa steg med träningen. Till våren har jag tänkt fixa ett par sköna skor och prova börja springa istället för mina promenader. Men vad gör man tills dess? Var kan man hitta bra tips på "roliga" hemmaövningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Har sedan jag slutade plugga för runt 20 år sedan jobbat mycket internationellt och med det tyvärr periodvis haft oregelbundna matvanor och dålig disciplin. Var enklare att köpa med sig en pizza eller burgare på väg hem runt midnatt än att tänka på att ställa sig och laga något. Ville bara äta lite och sedan i säng.
Har sedan jag var barn haft problem med vikten och legat ett par kilo plus. Men tack vare detta har jag nu lyckats komma upp i 120kg vilket inte känns OK då jag är 185cm.

Jag har därför satt upp som mål för mig att kanske inte till sommaren, men så snart som möjligt ta mig ner till i alla fall tvåsiffrig vikt igen.
Har börjat med att tänka mer på vad jag äter och inte äta efter 18. Försöker också ta mig ut och gå minst 5-10km varje dag för att komma igång. Gym har jag dock provat vid ett par tillfällen och aldrig känt mig komfortabel med. Har nu också barn vilket gör det svårare att komma iväg.
Känner dock att det börjar bli dags att ta nästa steg med träningen. Till våren har jag tänkt fixa ett par sköna skor och prova börja springa istället för mina promenader. Men vad gör man tills dess? Var kan man hitta bra tips på "roliga" hemmaövningar?

Kul att du börjar din resa

Äta efter 6 påverkar inte vikten i sig, såvida det inte är extra mat du äter utöver din normala mat. Däremot tycker jag liknande upplägg med att inte äta efter 6 är bättre för magen och återhämtning under natten.

Hemma övningar har jag aldrig gjort, men jag såg till att hålla mig rörlig istället för att sitta för långa stunder i soffan. Ska du bränna kcal så är nog dammsuga, städa osv bäst

Sen promenad varje dag. Helst så rask du kan. Körde alltid på fastande mage. Det med koständring kommer räck gott i början. Det är främst maten som gör skillnad.

Lycka till!

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Som jag skrivit tidigare så är jag en del av "kärringarna" (trots att jag är kille och 46) som håller på med viktväktarna. Har inte tränat en enda gång sen jag började med det. Vill tappa mer vikt så man orkar, och håller, för att testa löpning. Har ett knä som är lite slitet och krånglar så man får ta det försiktigt. Av att bara följa deras points-system så har jag gått ner från 98,4 till 81,5 dvs 16,9kg. Man har en budget att hålla sig till men man har även en veckobonus som tillåter att man drar en burgare eller kebabrulle och ändå går ner. Denna bonus har hjälpt otroligt mkt de gånger man känt att man "måste" ha i sig lite köpekäk. Spar man av sin dagliga poängpott så växer veckobonusen också lite grann. Skulle man sen lägga på lite träning på detta system så tror jag att man skulle se ännu mer resultat. Det finns hur mkt recept i appen som man har så det är lätt att hitta något man gillar. Har skrivit ut ett gäng favoriter och har i min receptsamling i köket och nu när man hållit på ett tag så behöver man inte slaviskt väga all mat utan har rätt bra koll på hur mkt 100g ris är tex.

Ett tips för de som inte är hardcore och vill pumpa 6 pass på gymmet i veckan. Man blir ju inte strandrippad av denna diet men det är kanske inte alla som har det som mål med sin viktnedgång. 269 spänn i månaden eller något kostar det att vara medlem och det kan jag ta för att få lite hjälp på vägen.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Kul att du börjar din resa

Äta efter 6 påverkar inte vikten i sig, såvida det inte är extra mat du äter utöver din normala mat. Däremot tycker jag liknande upplägg med att inte äta efter 6 är bättre för magen och återhämtning under natten.

Hemma övningar har jag aldrig gjort, men jag såg till att hålla mig rörlig istället för att sitta för långa stunder i soffan. Ska du bränna kcal så är nog dammsuga, städa osv bäst

Sen promenad varje dag. Helst så rask du kan. Körde alltid på fastande mage. Det med koständring kommer räck gott i början. Det är främst maten som gör skillnad.

Lycka till!

Tack! Kan nog hålla med att en gräns vid kl18är lite artificiell. Men samtidigt tycker jag det hittills varit mentalt bra att ha en gräns. Jag slipper att hjärnan går igång när man ska gå och lägga sig och man undrar om man bara ska ta något litet innan.
Har inte märkt så mycket på vågen ännu, men tycker jag att byxor sitter lösare nu samt att jag kan gå längre innan det tar emot. Skaffade en stegräknare och tänkte gå en snabbis till stan för ett par dagar sedan men när jag kom hem tyckte den att jag gått över 20000 steg.
Får kanske skaffa ett hantelset och prova lite styrketräning om man inte kommer ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Månadens vägning visade 87,4kg, plus 0,1kg sedan förra månaden och minus 12,5kg sedan start.

Julen blev inte så illa som jag var rädd för. 🙂

Månadens vägning landade på 87,9kg., +0,5kg sedan förra månaden och minus 12kg sedan start.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Årets första invägning (bortsett från startvikten). Jag maxade ut vågen (förmodat) rejält vid start så jag vet inte exakt startvikt men satte maxvärdet som startvikt och jobbar därifrån. Kommer däremot hålla startvikten för mig själv till en start, men tänk typ massivt hus.

-5,8kg

I stort inga förändringar motionsmässigt. Lite utökade hundpromenader och ofrånkomlig snöskottning nu i januari. Totalsläppte däremot allt vad godis, chips, fika osv heter den 3 januari samt gick över till Linas matkasse för lite struktur på matfronten. Har haft lite smörgås-vansinne ett par gånger men utöver det har det inte varit speciellt mycket småätande heller. Ska se om jag får in lite mer motion under februari men tänker inte pusha för hårt för att göra allt samtidigt.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Det som funkar bäst för mig är med LCHF. Skippar man pasta, bröd osv och käkar ägg och bacon med grädde i så går man ner i vikt. Galet effektivt.

Däremot äter jag mer kolhydrater nu pga löpningen. Testat fett-drift funkar lite sämre än kolhydrater.

Dock äter jag inte bröd, pasta nu heller. Snarare bönpasta, grova knäckebröd istället för sirapslimpa tex och frukt. Men får i mig mer kolhydrater än vad som kan falla in i LCHF kategorin.

Men LCHF, strikt, är galet effektivt. Helt klart 👍

Ska försöka komma in i LCHF jag med igen, men blev mycket socker och viktuppgång under jul. Just nu sockerberoende men försöker trappa ner successivt. Gick ner 14kg utan träning på 3 mån med LCHF förut och kände mig väldigt pigg och glad.
En kommentar ang. LCHF är att man inte behöver överdriva med fett bara för att man dragit ner på kolhydrater. LCMF kanske
Viktigast är att skippa sockret.

https://www.livescience.com/sugar-disrupts-gut-microbiome-mic...

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

En bra grej som iaf hjälper på mig är att planera in träningen: sätt dig på söndagen och skriv in i kalendern när det ska tränas. Alt. alltid ta samma tid varje dag. 06.00 Löpning 5km / Vandring 5km varannan dag tex.
På så sätt skapar man rutin och "tvingar" sig till att göra det, annars är det så otroligt lätt att skjuta på det. "det regnar lite, jag ger mig ut snart" eller "jag är lite trött och hungrig, jag springer imorgon istället".

Ett annat tips är att blanda in lite Yoga, börja tex med någon 30-dagars "challenge" av Adriene. Gör under både för kroppen och knoppen. https://www.youtube.com/@yogawithadriene

Permalänk
Medlem

Jag har nyligen börjat försöka gå ner i vikt igen, efter att gått från 88-115kg sedan våren 2020 tills "nu". Efter att ha försökt med att bara "äta lite nyttigare" gick jag ner till ca 111kg ganska snabbt, där jag upplevde att det stannade av. Jag har sedan tidigare ätit och tränat "rätt", räknat kalorier osv. så jag tycker jag har ganska bra koll.

Det som har hjälpt mig nu det senaste är att köra OMAD, jag äter endast middag måndag-torsdag. Fredag, lördag och söndag äter jag 16:8 och även om jag "unnar mig" försöker jag tänka mig för lite. På ca 2v har vikten börjat gå ner igen, nu på 109,5kg.

Jag vill verkligen rekommendera OMAD, i alla fall några gånger i veckan. Det är enligt mig väldigt lätt att ha disciplin, när man vet att man kan äta en stooor måltid på kvällen (ca1600kcal för mig). Det är också simpelt iom. att man inte behöver fundera på om/vad man ska äta under dagen. Ät ingenting!

Någon annan som haft bra resultat med OMAD? Eller annan periodisk fasta som är lite mer aggressiv än 16:8?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem

Börjar närma mig mitt stora mål nu, att gått ner 20kg. Min startvikt på 98,4 är nu nere på 78,9 så om 0,5kg är jag i hamn.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Börjar närma mig mitt stora mål nu, att gått ner 20kg. Min startvikt på 98,4 är nu nere på 78,9 så om 0,5kg är jag i hamn.

Riktigt grymt ☺️

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Riktigt grymt ☺️

Tack

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av lumberjack:

Jag har nyligen börjat försöka gå ner i vikt igen, efter att gått från 88-115kg sedan våren 2020 tills "nu". Efter att ha försökt med att bara "äta lite nyttigare" gick jag ner till ca 111kg ganska snabbt, där jag upplevde att det stannade av. Jag har sedan tidigare ätit och tränat "rätt", räknat kalorier osv. så jag tycker jag har ganska bra koll.

Det som har hjälpt mig nu det senaste är att köra OMAD, jag äter endast middag måndag-torsdag. Fredag, lördag och söndag äter jag 16:8 och även om jag "unnar mig" försöker jag tänka mig för lite. På ca 2v har vikten börjat gå ner igen, nu på 109,5kg.

Jag vill verkligen rekommendera OMAD, i alla fall några gånger i veckan. Det är enligt mig väldigt lätt att ha disciplin, när man vet att man kan äta en stooor måltid på kvällen (ca1600kcal för mig). Det är också simpelt iom. att man inte behöver fundera på om/vad man ska äta under dagen. Ät ingenting!

Någon annan som haft bra resultat med OMAD? Eller annan periodisk fasta som är lite mer aggressiv än 16:8?

Jag kör 5:2-fasta sedan oktober 2021. Framförallt för att det är enkelt och känns som att det går att hålla på med för alltid. Har tappat 12kg sedan start trots att det blivit några 6:1 veckor ibland.
För att slippa räkna kalorier på fastedagarna så kör jag pulver som är 200 kalorier per skopa.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Månadens vägning landade på 87,9kg., +0,5kg sedan förra månaden och minus 12kg sedan start.

Idag var det dags för Månadens vägning. 88,4kg, +0,5kg sedan förra månaden och minus 11,5kg sedan start.

Det blir tredje månaden på rad med uppgång.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Idag var det dags för Månadens vägning. 88,4kg, +0,5kg sedan förra månaden och minus 11,5kg sedan start.

Det blir tredje månaden på rad med uppgång.

Bra att du fortsätter hålla koll, det är viktigare än några hekton hit och dit. Analysera varför och testa igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Jag kör 5:2-fasta sedan oktober 2021. Framförallt för att det är enkelt och känns som att det går att hålla på med för alltid. Har tappat 12kg sedan start trots att det blivit några 6:1 veckor ibland.
För att slippa räkna kalorier på fastedagarna så kör jag pulver som är 200 kalorier per skopa.

Grymt med -12kg. Jag gillar själv det "hållbara" i enkelheten. Att man liksom relativt lätt kan fortsätta "i evighet", som du säger. Jag kör som sagt 6:1 med OMAD på vardagar. Jag brukar lyxa till det lite på lördag middag, men annars är jag relativt strikt.

Jag vägde 111,3kr 23/01, drygt fem veckor sedan. I morse stod vågen på 104,6kg (-6,7kg). Dock var min fastedag igår, så jag väger väl egentligen något kilo mer.

Jag känner att även om jag kör OMAD så borde jag ev. äta mer, större portioner, mest för att inte få i mig för lite protein och hålla kvar de få muskler jag har. skulle vilja ligga på ca 1500kcal per dag, men > 200g protein. Det är inte helt billigt, för det går åt mycket kött haha.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem

Invägning

Sedan sist: -0,5
Sedan start: -6,3

Inte förvånad dock, har varit en slarvig månad men huvudsaken är att jag fortsatt att låta bli godis, fika, läsk osv vilket har varit fokus. Och det är åtminstone inte plus, alltid något. Nya tag nu.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Har varit "i mål" med mina 20kg ner men det har varit lite dålig motivation att gå mer mer. Får börja röra på mig mer nu när våren kommer, OM den kommer 😳

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Idag var det dags för Månadens vägning. 88,4kg, +0,5kg sedan förra månaden och minus 11,5kg sedan start.

Det blir tredje månaden på rad med uppgång.

Månadens vägning avklarad: 87,9kg, -0,5kg sedan förra månaden och minus 12kg sedan start (oktober 2021).

Äntligen brutit trenden med sakta uppgång! 😃

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Har varit "i mål" med mina 20kg ner men det har varit lite dålig motivation att gå mer mer. Får börja röra på mig mer nu när våren kommer, OM den kommer 😳

<Uppladdad bildlänk>

Bra jobbat!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

"Hur" gör ni som gått ned mycket för att sen hålla ungefärlig vikt? Jag har senaste åren gått ned 20 kg och nu tycker jag att det räcker, mitt "problem" är dock att jag inte är lika stor i maten längre och äter ofta bara en mindre lunch och sen middag. Dessutom promenerar jag runt 8 timmar/vecka som läget är nu. Känns som det är lite knepigt att inte gå ned för mycket om man inte äter en massa mellanmål eller onyttigt hela tiden, på helgerna blir det dock en del snacks och dyl och hade det inte varit för det så hade jag väl gått ned ännu mer.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Börjat äta nyttigare till frukost.

Mini-keso blandat med yougurt kvarg från Arla.
Blandar med någon form utav frukt och lite nötter.

Man blir mätt och håller sig relativt bra.

Mycket bättre än alla dåliga mackor i olika slag man åt tidigare.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Mini-Keso blandat med ägg på hård macka.
Fungerar ypperligt
//DK

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Invägning

Sedan sist: -0,5
Sedan start: -6,3

Inte förvånad dock, har varit en slarvig månad men huvudsaken är att jag fortsatt att låta bli godis, fika, läsk osv vilket har varit fokus. Och det är åtminstone inte plus, alltid något. Nya tag nu.

Dags igen

Sedan sist: -3
Sedan start: -9,3

Lite bättre än senast iaf.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Har varit "i mål" med mina 20kg ner men det har varit lite dålig motivation att gå mer mer. Får börja röra på mig mer nu när våren kommer, OM den kommer 😳

<Uppladdad bildlänk>

Wow. Snyggt. Så konsekvent sänkning med... Min våg går rätt mycket jojo... Kan nog har med min ibs att göra också. Varierar rätt mycket hur mycket vatten jag håller. Jag kan gå +1 kilo eller mer från en dag till en annan ibland och sen tappa det igen någon eller några dagar senare...

Så här ser min graf rätt ofta ut...