Permalänk
Medlem
Skrivet av sparkar_boll:

Vad är er klientplattform baserad på? Hybrid med Intune och SCCM, eller enbart on-prem AD med eller utan SCCM? Tänker främst lönemässigt då lönen är fruktansvärt hög för att vara offentlig sektor

Det är endast on-prem med SCCM för nu, men de är inte bara den tekniska biten där jag ansvarar för, det är väldigt högt och lågt utöver, allt från arkitektur till djupare implementationer, uppgraderings och hårdvaruprojekt mm, för de mesta hela vägen från ax till limpa så att säga med allt därikring, och njae så fruktansvärd hög vet jag faktiskt inte om det är, haft annan offentlig verksamhet som varit intresserade nyligen och offererade ca 65k, (ja de förekommer headhunting innom denna värld också )

offentligt kunde jag såklart få mer om jag kolla jämförbara tjänster , men kanske inte så mycket mer

Rent generellt skulle jag nog vilja påstå av det man hör o så att lönerna börjat bli mer jämförbara med det offentliga, inom IT iaf. Men visst lite förvånad blev jag också det får medges

Permalänk

nytt jobb (praktik) nu!
industrielektriker
21 år
lön på 27k + OB för 5-skift, så det bör landa på runt 35!
ingen utbildning, eller ja, en påbörjad högskoleutbildning som automationsingenjör, och 45hp inom industriell ekonomi som jag hoppade av
jag har kompisar som jobbar på samma ställe, de har bonus på en månadslön, men jag är osäker om jag har rätt till den, har inte hört ngt om den från arbetsgivaren iallafall

jag ska försöka förklara. jag pluggar högskoleingenjör med praktikperioder, så jag läser utbildningen på 4 år istället för 3, med 10 veckor praktik/år + sommarjobb. jag kommer alltså ha 2 års relevant arbetserfarenhet när jag pluggat klart!

skolan hade satt en praktiklön på 18k/mån, men arbetsgivaren tyckte det var lite väl oresonligt, och gav mig vanlig lön istället. för övrigt är jag kvar i samma koncern som innan jag började plugga, men på en helt annan tjänst. känns väldigt bra

jag tror jag jobbar något mindre än 40t/vecka dessutom, eftersom det är skiftgång

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

nytt jobb (praktik) nu!
industrielektriker
21 år
lön på 27k + OB för 5-skift, så det bör landa på runt 35!
ingen utbildning, eller ja, en påbörjad högskoleutbildning som automationsingenjör, och 45hp inom industriell ekonomi som jag hoppade av
jag har kompisar som jobbar på samma ställe, de har bonus på en månadslön, men jag är osäker om jag har rätt till den, har inte hört ngt om den från arbetsgivaren iallafall

jag ska försöka förklara. jag pluggar högskoleingenjör med praktikperioder, så jag läser utbildningen på 4 år istället för 3, med 10 veckor praktik/år + sommarjobb. jag kommer alltså ha 2 års relevant arbetserfarenhet när jag pluggat klart!

skolan hade satt en praktiklön på 18k/mån, men arbetsgivaren tyckte det var lite väl oresonligt, och gav mig vanlig lön istället. för övrigt är jag kvar i samma koncern som innan jag började plugga, men på en helt annan tjänst. känns väldigt bra

jag tror jag jobbar något mindre än 40t/vecka dessutom, eftersom det är skiftgång

Schysst arbetsgivare! lockar ju till att stanna kvar efter praktik om den möjligheten finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

nytt jobb (praktik) nu!
industrielektriker
21 år
lön på 27k + OB för 5-skift, så det bör landa på runt 35!
ingen utbildning, eller ja, en påbörjad högskoleutbildning som automationsingenjör, och 45hp inom industriell ekonomi som jag hoppade av
jag har kompisar som jobbar på samma ställe, de har bonus på en månadslön, men jag är osäker om jag har rätt till den, har inte hört ngt om den från arbetsgivaren iallafall

jag ska försöka förklara. jag pluggar högskoleingenjör med praktikperioder, så jag läser utbildningen på 4 år istället för 3, med 10 veckor praktik/år + sommarjobb. jag kommer alltså ha 2 års relevant arbetserfarenhet när jag pluggat klart!

skolan hade satt en praktiklön på 18k/mån, men arbetsgivaren tyckte det var lite väl oresonligt, och gav mig vanlig lön istället. för övrigt är jag kvar i samma koncern som innan jag började plugga, men på en helt annan tjänst. känns väldigt bra

jag tror jag jobbar något mindre än 40t/vecka dessutom, eftersom det är skiftgång

Schysst arbetsgivare!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leimone:

Vad jobbar du med för miljö? On-prem? Alla cloud jobb (Azure/AWS) betalar riktigt bra. Är du IT ansvarig för en sådan miljö har du säkert lön på 70k+

Både on-prem och cloud. Försöker avveckla den onprem vi har som är möjlig, tex AD. Tanken är att flytta allt till molnet (vilket är mitt jobb). Implementerat Jamf, Jamf Connect i Mac miljö, användarna loggar därmed in med IDP på sina datorer. Jag är ”solo-IT” när det gäller allt som inte rör ERP-system och e-handelssidor, som är egenutvecklade. IT-säkerhet, nätverk, endpoint hantering, SaaS, IDP är mitt ansvar, samt lösa klassiska supportcase dvs ”starta om din dator”

Nästa säkerhetslösning för oss är att gå från on-prem VPN till ZTNA samt låsa in samtliga ”interna system” till lösningen, idag är mycket ”öppet” som ligger i molnet.

Ett problem på bolaget är att man är just solo-IT när det gäller detta, ingen annan på bolaget vet eller förstår vad man gör och hur avancerat vissa saker är. ”Allt funkar ju bara”. Detta som också blir problemet vid löneförhandlingar. Är säker på att hade jag sökt liknande jobb i en storstad eller utomlands är lönen betydligt högre. Sen ligger väl problemet på mig till viss del, när jag började sa dom att dom skulle vara nöjda ”om jag kunde fixa skrivarna”, dom fick lite mer än det Vill jag ha annat jobb tvingar det mig till viss del att flytta eller pendla större avstånd, vilket jag inte är sugen på.

Permalänk
Skrivet av PlogarN97:

Kanske dum fråga men:
Är du hemma eller på stationen när du är i beredskap? Och innebär det isåfall dygnet runt på stationen?

Beredskap har du när du inte är på jobbet, därför är beredskapsersättningen så låg - för att det inte är jobb men du är heller inte ledig och kan åka bort då du ska vara beredd att svara på larm.
Det är det arbetsrättsliga kring beredskap och vart en kan vara.
Vet inte om det är några variationer på det som brandman?

Permalänk
Medlem

Sorry om jag ställer frågor här men ser att de är en öppen tråd för diskussion, mod får gärna ta bort mitt inlägg annars.

Har sökt jobb som product owner inom den bransch jag arbetar inom (bank/finans/försäkring) och har 7 snart 8 års erfarenhet inom den branschen. Arbetar idag mycket nära PO och gör i princip dennes arbete utan att få cred, så min fråga är vad lönerna som PO ligger på? Har idag ca 50k som lön, är det magstarkt att begära 60? Det är inom Stockholmsområdet och jag vet att lönerna inom IT och just dessa tjänster brukar vara höga. (obs jag är även certifierad product owner/product manager, har gått en två dagars kurs och klarat en mini tenta typ)

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk

Yrke: Konsult inom fordonsteknik
Bransch: Datateknisk ingenjör
Månadslön: 36 000
Förmåner: 4000:- Friskvård, mobil för upp till 10k
Erfarenhet: 0, första jobbet efter skolan
Utbildning: Högskoleingenjör data
Ålder: 24

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahava:

Det är endast on-prem med SCCM för nu, men de är inte bara den tekniska biten där jag ansvarar för, det är väldigt högt och lågt utöver, allt från arkitektur till djupare implementationer, uppgraderings och hårdvaruprojekt mm, för de mesta hela vägen från ax till limpa så att säga med allt därikring, och njae så fruktansvärd hög vet jag faktiskt inte om det är, haft annan offentlig verksamhet som varit intresserade nyligen och offererade ca 65k, (ja de förekommer headhunting innom denna värld också )

offentligt kunde jag såklart få mer om jag kolla jämförbara tjänster , men kanske inte så mycket mer

Rent generellt skulle jag nog vilja påstå av det man hör o så att lönerna börjat bli mer jämförbara med det offentliga, inom IT iaf. Men visst lite förvånad blev jag också det får medges

Nu är det såklart svårt att jämföra rakt av och jag misstänker att du i slutändan har ett större ansvarsområde och förmodat mer komplexa uppgifter, men även jag jobbar statligt fast med sysadmin som befattning. Arbetar förvisso en del med CM, men främst ansvarig på andra sidan parken dvs Apple-enheterna mha Jamf Pro. Där roddar jag i princip hela flödet. Utöver det en del andra förvaltningsområden och ansvar. Ligger på 40k. Bara för att sätta lite kontrast på det, men då också i annan ort än Stockholm vilket lär påverka också. Hos oss tror jag bara det högre chefer och någon arkitekt som har liknande lön du fått.

Just 100% hemifrån på papper skulle vara så jäkla skönt, avundsjuk där. Jag kör fortfarande det, men inte riktigt helt OK egentligen. Annars trivs jag väldigt bra, men lönen hade gärna fått öka en aning.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Skrivet av underwatch:

Sorry om jag ställer frågor här men ser att de är en öppen tråd för diskussion, mod får gärna ta bort mitt inlägg annars.

Har sökt jobb som product owner inom den bransch jag arbetar inom (bank/finans/försäkring) och har 7 snart 8 års erfarenhet inom den branschen. Arbetar idag mycket nära PO och gör i princip dennes arbete utan att få cred, så min fråga är vad lönerna som PO ligger på? Har idag ca 50k som lön, är det magstarkt att begära 60? Det är inom Stockholmsområdet och jag vet att lönerna inom IT och just dessa tjänster brukar vara höga. (obs jag är även certifierad product owner/product manager, har gått en två dagars kurs och klarat en mini tenta typ)

Om du jobbar inom Bank/finans så tycker jag du ska titta på din BESTA kod hos finansförbundet och se vad du kan begära ut för lön. Den statistiken kan jag verkligen rekommendera att titta på för att få ett hum kring vad du kan begära etc.
Nedan ser du statistik för mnin BESTA-kod som det kallas. Alla som är med i finansförbundet kan titta upp denna statistik för sin egna roll.

https://www.linkpicture.com/view.php?img=LPic6405da5293f4b191...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orangu:

Nytt jobb, nytt företag!

Yrke: Data Engineer, i en Azure miljö
Lön: 40 000
Plats: Stockholm
Ålder: 25
Erfarenhet: Nästan 1 års erfarenhet av software engineering. Nu byter jag dock bana mot data engineering hållet istället.

Blir ett jobbbyte nu efter ett år. Lite tidigare än vad jag tänkt, men tekniken som används på nya bolaget lockade för mycket, så byter framförallt för att få sitta med en annan teknik än vad jag gjort.

Yrke: Junior Data Engineer
Lön: 46 000
Plats: Stockholm
Ålder: 26
Erfarenhet: 1 år som samma roll, 2 år total inom IT
Förmåner: Inget utöver det vanliga, men får jobba hemma 4 dagar i veckan, så det är ju trevligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Sorry om jag ställer frågor här men ser att de är en öppen tråd för diskussion, mod får gärna ta bort mitt inlägg annars.

Har sökt jobb som product owner inom den bransch jag arbetar inom (bank/finans/försäkring) och har 7 snart 8 års erfarenhet inom den branschen. Arbetar idag mycket nära PO och gör i princip dennes arbete utan att få cred, så min fråga är vad lönerna som PO ligger på? Har idag ca 50k som lön, är det magstarkt att begära 60? Det är inom Stockholmsområdet och jag vet att lönerna inom IT och just dessa tjänster brukar vara höga. (obs jag är även certifierad product owner/product manager, har gått en två dagars kurs och klarat en mini tenta typ)

Generellt sett ska du ta i så mycket du bara kan men ändå lämna lite förhandlingsutrymme åt motparten. Hade du begärt 80k hade de förmodligen tackat för sig på första samtalet. Man får oftast ett motbud som är lite lägre, dvs bör du inte göra ett anspråk för vad som är mållön för dig.

Ditt löneanspråk är långt från orimligt. Säg 65k och i bästa fall får du det, annars får du runt den lönen du hade tänkt dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orangu:

Blir ett jobbbyte nu efter ett år. Lite tidigare än vad jag tänkt, men tekniken som används på nya bolaget lockade för mycket, så byter framförallt för att få sitta med en annan teknik än vad jag gjort.

Yrke: Junior Data Engineer
Lön: 46 000
Plats: Stockholm
Ålder: 26
Erfarenhet: 1 år som samma roll, 2 år total inom IT
Förmåner: Inget utöver det vanliga, men får jobba hemma 4 dagar i veckan, så det är ju trevligt.

Vad är det för ny teknik som lockade?

Set till att stanna åtminstone ett par år på nuvarande företag, det kommer annars inte se så snyggt ut med så många jobbyten på kort tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperhorn:

Om du jobbar inom Bank/finans så tycker jag du ska titta på din BESTA kod hos finansförbundet och se vad du kan begära ut för lön. Den statistiken kan jag verkligen rekommendera att titta på för att få ett hum kring vad du kan begära etc.
Nedan ser du statistik för mnin BESTA-kod som det kallas. Alla som är med i finansförbundet kan titta upp denna statistik för sin egna roll.

https://www.linkpicture.com/view.php?img=LPic6405da5293f4b191...

Tack för ditt svar, jag är med i akavia och de har någon lönestatistik där, får kolla upp det

Skrivet av leopard01:

Generellt sett ska du ta i så mycket du bara kan men ändå lämna lite förhandlingsutrymme åt motparten. Hade du begärt 80k hade de förmodligen tackat för sig på första samtalet. Man får oftast ett motbud som är lite lägre, dvs bör du inte göra ett anspråk för vad som är mållön för dig.

Ditt löneanspråk är långt från orimligt. Säg 65k och i bästa fall får du det, annars får du runt den lönen du hade tänkt dig.

Tack för ditt svar, jag kände också att 60k är rimligt men ska jag vara helt ärlig så är inte lönen det viktigaste för mig just nu utan att jag verkligen får ta ansvar och driva saker framåt samt känna att jag utvecklas, vilket jag inte gör idag i min nuvarande tjänst.

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Sorry om jag ställer frågor här men ser att de är en öppen tråd för diskussion, mod får gärna ta bort mitt inlägg annars.

Har sökt jobb som product owner inom den bransch jag arbetar inom (bank/finans/försäkring) och har 7 snart 8 års erfarenhet inom den branschen. Arbetar idag mycket nära PO och gör i princip dennes arbete utan att få cred, så min fråga är vad lönerna som PO ligger på? Har idag ca 50k som lön, är det magstarkt att begära 60? Det är inom Stockholmsområdet och jag vet att lönerna inom IT och just dessa tjänster brukar vara höga. (obs jag är även certifierad product owner/product manager, har gått en två dagars kurs och klarat en mini tenta typ)

Nej, det är inte magstarkt att begära 60k som PO inom Stockholmsområdet.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Nu är det såklart svårt att jämföra rakt av och jag misstänker att du i slutändan har ett större ansvarsområde och förmodat mer komplexa uppgifter, men även jag jobbar statligt fast med sysadmin som befattning. Arbetar förvisso en del med CM, men främst ansvarig på andra sidan parken dvs Apple-enheterna mha Jamf Pro. Där roddar jag i princip hela flödet. Utöver det en del andra förvaltningsområden och ansvar. Ligger på 40k. Bara för att sätta lite kontrast på det, men då också i annan ort än Stockholm vilket lär påverka också. Hos oss tror jag bara det högre chefer och någon arkitekt som har liknande lön du fått.

Just 100% hemifrån på papper skulle vara så jäkla skönt, avundsjuk där. Jag kör fortfarande det, men inte riktigt helt OK egentligen. Annars trivs jag väldigt bra, men lönen hade gärna fått öka en aning.

Har du jobbat ett tag på samma tjänst kan det vara det som håller nere tyvärr skulle jag säga, specielt om man utvecklas får man ju inget för det, tyvärr är det som cheferna säger enda möjligheten till lyft är söka andra tjänster internt, (de här kan ju va svårt privat också men där har du ju inte ett avtal ovanpå som ligger ivägen också)

Tycker spontant de låter för lågt med så mycket ansvar, specielt om det är ett "officielt" ansvar och inte bara något du tagit på dig så att säga, hos oss har mig veterligen ingen på drift så lite utan de verkar vara ett snitt runt 50 k, sen ort är ju en osaklig grund om man läser lönekriterier

Ja de är värt grymt mycket, specielt för möjligheten att faktiskt rodda så mycket på ett bra sätt, vi körde inofficielt med ett tag men de är ju bättre med en överenskommelse och lättare locka folk också

Permalänk
Medlem

Yrke: Personlig Assistent
Lön: 33 000
Plats: Falköping
Ålder: 35
Förmåner: 1500 Friskvård
Arbetstid: 2 dygn i veckan. Ledig/hemma 5 dagar i veckan.

Visa signatur

[Phanteks Eclipse P400A][ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI][AMD Ryzen 7600X][Corsair iCUE H100i RBG PRO XT][Kingston FURY Beast RGB DDR5 6000Mhz 32GB CL36][ASUS TUF GAMING 6800 XT][Corsair RM750x][NVME Samsung 970 Evo Plus 1TB][SSD Samsung 870 Evo 1TB][WD Black SN850X NVMe SSD 2TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arotica:

Yrke: Personlig Assistent
Lön: 33 000
Plats: Falköping
Ålder: 35
Förmåner: 1500 Friskvård
Arbetstid: 2 dygn i veckan. Ledig/hemma 5 dagar i veckan.

Intressant. Brukar arbetsdagarna hänga ihop eller kör man dom isär för vila mellan? När du skriver dygn, är det som två 8-timmarpass på varandra och sen att du sover hos brukaren och har typ jour?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Intressant. Brukar arbetsdagarna hänga ihop eller kör man dom isär för vila mellan? När du skriver dygn, är det som två 8-timmarpass på varandra och sen att du sover hos brukaren och har typ jour?

Två st 24 timmarspass(Där 17 timmar är aktiv tid och 7 timmar är jour.
T.ex Onsdag 09:00 -> Torsdag 09:00 och Lördag 12:00 -> Söndag 12:00.

Visa signatur

[Phanteks Eclipse P400A][ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI][AMD Ryzen 7600X][Corsair iCUE H100i RBG PRO XT][Kingston FURY Beast RGB DDR5 6000Mhz 32GB CL36][ASUS TUF GAMING 6800 XT][Corsair RM750x][NVME Samsung 970 Evo Plus 1TB][SSD Samsung 870 Evo 1TB][WD Black SN850X NVMe SSD 2TB]

Permalänk
Skrivet av tearzyo:

Både on-prem och cloud. Försöker avveckla den onprem vi har som är möjlig, tex AD. Tanken är att flytta allt till molnet (vilket är mitt jobb). Implementerat Jamf, Jamf Connect i Mac miljö, användarna loggar därmed in med IDP på sina datorer. Jag är ”solo-IT” när det gäller allt som inte rör ERP-system och e-handelssidor, som är egenutvecklade. IT-säkerhet, nätverk, endpoint hantering, SaaS, IDP är mitt ansvar, samt lösa klassiska supportcase dvs ”starta om din dator”

Nästa säkerhetslösning för oss är att gå från on-prem VPN till ZTNA samt låsa in samtliga ”interna system” till lösningen, idag är mycket ”öppet” som ligger i molnet.

Ett problem på bolaget är att man är just solo-IT när det gäller detta, ingen annan på bolaget vet eller förstår vad man gör och hur avancerat vissa saker är. ”Allt funkar ju bara”. Detta som också blir problemet vid löneförhandlingar. Är säker på att hade jag sökt liknande jobb i en storstad eller utomlands är lönen betydligt högre. Sen ligger väl problemet på mig till viss del, när jag började sa dom att dom skulle vara nöjda ”om jag kunde fixa skrivarna”, dom fick lite mer än det Vill jag ha annat jobb tvingar det mig till viss del att flytta eller pendla större avstånd, vilket jag inte är sugen på.

Kul med Jamf och Jamf Connect! Antar att du använder dig av AzureAD som IdP?

Jag har dock också samma problem med att vara ensam. Löneförhandlingar blir lätt att de ger mig en lön som de anser är rimlig då de inte kanske förstår omfattningen av vad man faktiskt håller på med (mycket AzureAD, Intune, Sharepoint och Exchange Online, samt nätverk och inköp).

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arotica:

Yrke: Personlig Assistent
Lön: 33 000
Plats: Falköping
Ålder: 35
Förmåner: 1500 Friskvård
Arbetstid: 2 dygn i veckan. Ledig/hemma 5 dagar i veckan.

2 dygn = 2x24h? Dvs 48h/vecka? Eller hur är det uppsatt?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparkar_boll:

Kul med Jamf och Jamf Connect! Antar att du använder dig av AzureAD som IdP?

Jag har dock också samma problem med att vara ensam. Löneförhandlingar blir lätt att de ger mig en lön som de anser är rimlig då de inte kanske förstår omfattningen av vad man faktiskt håller på med (mycket AzureAD, Intune, Sharepoint och Exchange Online, samt nätverk och inköp).

Ett sätt att lösa det är att söka ett annat jobb och se vad du kan få för erbjudande. Vill de inte matcha det, har du ändå löst ditt problem. Blir det tvärstopp hos dem måste de nu pröjsa dyrt för en konsult för att akut lösa problemet, då blir du skadeglad på köpet.

Permalänk
Skrivet av leopard01:

Ett sätt att lösa det är att söka ett annat jobb och se vad du kan få för erbjudande. Vill de inte matcha det, har du ändå löst ditt problem. Blir det tvärstopp hos dem måste de nu pröjsa dyrt för en konsult för att akut lösa problemet, då blir du skadeglad på köpet.

Yes, jag är medveten om det. Men jag kommer vara kvar på nuvarande arbetsplats till efter sommaren åtminstone då jag räknar med att börja plugga därefter (om det inte går åt skogen på HP). Kommer jag inte in någonstans så blir det med största sannolikhet en ny arbetsgivare.

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

2 dygn = 2x24h? Dvs 48h/vecka? Eller hur är det uppsatt?

Exakt, dock är schemat lite olika från vecka till vecka.
Fördelen i mitt fall är att jag kommer hem utvilad på morgonen därpå vilket inte alla arbetsplatser inom yrket har förmånen att ha.

Edit: De 24 timmarna består av 17 timmar aktiv tid och 7 timmar jour.

Förtydligande
Visa signatur

[Phanteks Eclipse P400A][ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI][AMD Ryzen 7600X][Corsair iCUE H100i RBG PRO XT][Kingston FURY Beast RGB DDR5 6000Mhz 32GB CL36][ASUS TUF GAMING 6800 XT][Corsair RM750x][NVME Samsung 970 Evo Plus 1TB][SSD Samsung 870 Evo 1TB][WD Black SN850X NVMe SSD 2TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arotica:

Två st 24 timmarspass(Där 17 timmar är aktiv tid och 7 timmar är jour.
T.ex Onsdag 09:00 -> Torsdag 09:00 och Lördag 12:00 -> Söndag 12:00.

Nu blir jag allt lite avis

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Nu blir jag allt lite avis

Fritiden är helt klart en stor bonus! Kan säga att tanken på att gå tillbaka till ett 7-16 jobb inte är särskilt lockande

Visa signatur

[Phanteks Eclipse P400A][ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI][AMD Ryzen 7600X][Corsair iCUE H100i RBG PRO XT][Kingston FURY Beast RGB DDR5 6000Mhz 32GB CL36][ASUS TUF GAMING 6800 XT][Corsair RM750x][NVME Samsung 970 Evo Plus 1TB][SSD Samsung 870 Evo 1TB][WD Black SN850X NVMe SSD 2TB]

Permalänk
Medlem

Vi som jobbar med teknisk sälj, hur många procent brukar årsbonusen ligga på? Har ni provision också eller bara fast månadslön?

*Admin får ta bort om det är OT*

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Taiofii:

Vi som jobbar med teknisk sälj, hur många procent brukar årsbonusen ligga på? Har ni provision också eller bara fast månadslön?

*Admin får ta bort om det är OT*

Har som standard ingen bonus eller provision. Förra året fick vi dock en månadslön i bonus (alla på företaget), men det har aldrig hänt innan.

Permalänk
Medlem

Vad hade ni begärt i löneökning om man blir avdelningschef för en mindre grupp (4-5)? Byggingenjör, 6 års erfarenhet (mest på avdelningen), mindre stad, nuvarande lön 38k + bonus.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KurtEgon:

Vad hade ni begärt i löneökning om man blir avdelningschef för en mindre grupp (4-5)? Byggingenjör, 6 års erfarenhet (mest på avdelningen), mindre stad, nuvarande lön 38k + bonus.

Går du från inget personalansvar till personalansvar? Eller är det "bara arbetsledning"?

Det beror på vad du förväntas göra som avdelningschef. Om du skall utveckla personalen och göra HR relaterade saker, eller om det handlar om att planera och fördela arbete.

Jag skulle säga minst 45 om du skall fördela arbete och 50-55 om du ska vara personalansvarig.