Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Hur FAN kan de fortsätta prioritera nyanlänt över sånt som redan blivit liggande flera dagar?!??!!!??!!!???? Förefaller totalt obegripligt för mig.

Det är tråkigt men... Om de inte gör det blir ännu fler paket försenade, för problemet förskjuts bara. Nu kommer de istället ta tag i ditt paket när de är klara med "dagens" leveranser.

Permalänk
Medlem

Alltså, vaf*n...? Tänkte testa att beställa en sak från svenska Amazon (som inte finns till vettigt pris i en "inhemsk" butik). Går ju "fett bra"! "Ställer in din leveransadress" --> "amazon.com-sidan sidan kan bara visas i kassan" eller något åt det hållet --> klickar på tillbaka till ditt konto - > hamnar på amazon.it

Tillägg: Finns på tyska Amazon och kan fås samma dag som från den svenska, och den sidan fungerar förstås. Dock blir det runt 100 kr dyrare på grund av frakten i så fall...

rättat ungefärligt citat
Permalänk
Medlem

När ivrigt köper ett paket semlor och senare inser att man fått hem jävla vaniljsemlor :'(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

När ivrigt köper ett paket semlor och senare inser att man fått hem jävla vaniljsemlor :'(

...och när man ska hälla mjölk i kaffet till så tar man glatt ett paket Onaka istället för standardmjölk från Arla. Ja, det har hänt, men det är länge sedan jag fullbordade det, även om det har varit nära senare. Den som gjorde designen måste ha utgått ifrån att alla som köper Onaka också köper mellanmjölk (som är grön).

Inga paket i samma storlek tillgängliga, men problemet framgår ändå, särskilt upptill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

...och när man ska hälla mjölk i kaffet till så tar man glatt ett paket Onaka istället för standardmjölk från Arla. Ja, det har hänt, men det är länge sedan jag fullbordade det, även om det har varit nära senare. Den som gjorde designen måste ha utgått ifrån att alla som köper Onaka också köper mellanmjölk (som är grön).

Inga paket i samma storlek tillgängliga, men problemet framgår ändå, särskilt upptill.

<Uppladdad bildlänk>

Kan bara beklaga... ingen borde behöva gå igenom det där. Skickar dig en stor kram <3

Permalänk
Medlem

Har en värre...jag fick dra en karensdag på årets stora dag på jobbet. Vi får alltid semlor, goda semlor.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det här är gubbgnäll egentligen, men jag är en gubbe och jag gnäller såatteehh
När man sträckkollar på serier och den #€%^ streamingtjänsten envisas med att visa både återblick och intro varenda avsnitt jag fortsätter se, ffs jag vet vad som hände förra avsnittet! Jag såg det för 1 sekund sedan! Men sen om man råkar kolla 4 på raken då vaknar skiten upp och undrar om man somnat...
WTF, vilket klappträ tyckte det var en "smart" funktion, men inte det andra...

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kundun:

Vet inte om det här är gubbgnäll egentligen, men jag är en gubbe och jag gnäller såatteehh
När man sträckkollar på serier och den #€%^ streamingtjänsten envisas med att visa både återblick och intro varenda avsnitt jag fortsätter se, ffs jag vet vad som hände förra avsnittet! Jag såg det för 1 sekund sedan! Men sen om man råkar kolla 4 på raken då vaknar skiten upp och undrar om man somnat...
WTF, vilket klappträ tyckte det var en "smart" funktion, men inte det andra...

Jo absolut. Ofta kan man ju hoppa både "återblicken" och introt i alla fall, men inte alltid och det är lätt att räka missa det på en del tjänster då knappen visas väldigt kort. Att Prime nu har börjat göra reklam när man sätter på något, eller mellan avsnitt, är också skit.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Levan:

No offence, men hela tråden bygger typ på detta samt igenkänning(shumor)/vi sitter i samma båt etc. etc.

Jo jag förstår, men man kan ju börja med att visa lite empati först ("tråkigt att du..." eller vafan), istället för att bara behandla andra postare som underhållande cirkusdjur som dansar för ens eget höga nöje, typ. Vissa situationer är ju faktiskt genuint jobbiga/besvärliga, typ när man blir låst hemma flera dar i rad för att barnvakta tunga paket som aldrig kommer.

Nu är iofs sagan nådd sin ände - strax efter klockan nio på kvällen (!) och helt utan förvarning ringde telefonen med ett paketbud som inte kom igenom bommarna. Han hade lyckligtvis med sig båda paketen, och jag hade lyckats vara förutseende nog att fixa "bompeng" så jag kunde släppa in honom.

Snubben (en utlänning, för inga svenskar jobbar med sånt här längre tydligen) var astrevlig även fast han slitit hela dagen och nu gick på övertid, vi snackade under färden upp till min lägenhet. Liten snubbe, men stark. Han tog 80 kilo paket på en sån där tvåhjulig handkärra som en mästerkock i stövlar typ.

Allt var klart, snubben utsläppt genom bommarna och jag hemma igen före halv tio. Puh...

Nu ska man bara packa upp och kolla så allt är helt också. Flera rejäla rivskador på det största paketet, men pappen är extremt tjock (tre lager korrugering!) så det borde gå bra gissar jag. Min Titan XL stol var otroligt välpaketerad, så jag antar att detsamma är fallet här också.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ztenlund:

...och när man ska hälla mjölk i kaffet till så tar man glatt ett paket Onaka istället för standardmjölk från Arla.

Örk! Jo, jag har gjort samma grej, hällt fil i tekoppen - EN gång bara dock... Räcker ju iofs, man känner sig så dum när det precis hänt.

Du har en ursäkt med de snarlika paketen, det hade inte jag... Fick bara hjärnsläpp typ, fattar inte hur det gick till.

Tyckte dessutom det stod "Okaka" på ditt filpaket... (intresseklubben antecknar) Senilboendet inte långt borta nu känns det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Nu är iofs sagan nådd sin ände - strax efter klockan nio på kvällen (!)

Skönt att pärsen är över.. men nu är åtminstånde jag intresserad över hur ihopbyggandet kommer att gå och kanske en bild på slutresultatet i tråden.

Och om vi ska hålla oss till topic så kan jag väl lova att gubb-gnälla över bilden

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

Fick göra det årliga samtalet till Telia som älskar att smyg-höja internetkostnaden med typ 200 kr om man inte säger något... fick dock inte ner summan som vanligt "pga kriget och elkostnaderna"

Yeah ok.

Permalänk
Medlem

Elstödet har inte kommit än! 🤬

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Storage Jar:

Elstödet har inte kommit än! 🤬

Får du elstöd? Vi som köper el genom BRF:en får inget, eller kanske hälften, och tidigast efter sommaren i så fall. För Ebba Buske hade inte tänkt igenom det här så bra 🤔 vad kan man begära av någon som styr ett land lixom 🥳

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Elstödet har inte kommit än! 🤬

Fick mitt precis, hela 924kr

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aphex:

Får du elstöd? Vi som köper el genom BRF:en får inget, eller kanske hälften, och tidigast efter sommaren i så fall. För Ebba Buske hade inte tänkt igenom det här så bra 🤔 vad kan man begära av någon som styr ett land lixom 🥳

Jag håller med om att det inte känns så genomtänkt utan framhastat och orättvist.

Samtidigt får ju föreningen elstödet så hur de än väljer att fördela det, återbetalning eller att de behåller det och amorterar eller investerar, så går det ju till dig på något sätt. Du kanske slipper en avgiftshöjning i framtiden för att de nu har pengar att genomföra någon nödvändig reparation, eller om de amorterar lite extra på lånen så får föreningen lägre ränta och du lägre avgift. Tycker du föreningen väljer fel så får du väl gå på mötena och framföra din ståndpunkt liksom, eller bli aktiv i föreningen så du kan vara med och fatta beslut.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av snajk:

Jag håller med om att det inte känns så genomtänkt utan framhastat och orättvist.

Samtidigt får ju föreningen elstödet så hur de än väljer att fördela det, återbetalning eller att de behåller det och amorterar eller investerar, så går det ju till dig på något sätt. Du kanske slipper en avgiftshöjning i framtiden för att de nu har pengar att genomföra någon nödvändig reparation, eller om de amorterar lite extra på lånen så får föreningen lägre ränta och du lägre avgift. Tycker du föreningen väljer fel så får du väl gå på mötena och framföra din ståndpunkt liksom, eller bli aktiv i föreningen så du kan vara med och fatta beslut.

Fast det blir inget av det separata stödet för november & december, som var dyrast. För då exkluderar man företag, föreningar, samfälligheter och alla som inte stod på ett privat elnätsabonnemang exakt den 31 december 2022.

Och så råkar vi bo i det enda EU-landet utan intäktstak för elbolagen, återigen pga slarv.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Och så råkar vi bo i det enda EU-landet utan intäktstak för elbolagen, återigen pga slarv.

Och källan till det är en artikel i DN som fick en del invändningar i Nyhetsmorgon/TV4 , tydligen så har inte Nederländerna och Danmark något tak och Finland håller på att införa nåt eget , lagändringar tar tid , om det tar längre tid i Sverige än i andra länder törs jag däremot inte kommentera.

https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/miljarder-har-sla...

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av kundun:

Vet inte om det här är gubbgnäll egentligen, men jag är en gubbe och jag gnäller såatteehh
När man sträckkollar på serier och den #€%^ streamingtjänsten envisas med att visa både återblick och intro varenda avsnitt jag fortsätter se, ffs jag vet vad som hände förra avsnittet! Jag såg det för 1 sekund sedan! Men sen om man råkar kolla 4 på raken då vaknar skiten upp och undrar om man somnat...
WTF, vilket klappträ tyckte det var en "smart" funktion, men inte det andra...

Håller med om återblicken och introt. Men är inte det typisk amerikanskt? -after the brake... och sen när man kommer tillbaka -previously on... så har dom förbrukat tre minuter tv-tid till ingenting.
Men jag uppskattar dock att den frågar om jag fortfarande tittar på serien efter ett par avsnitt. Gubbe som jag är händer det att man somnar i soffan. Det värsta som finns är ju då om serien fortsätter spela. Sen spelar den klart och börjar på en annan "liknande serie" sen tror algoritmerna att du gillade den serien också. Que konstiga förslag på nya serier du borde se.

Permalänk
Medlem

Länk: https://www.svt.se/kultur/nya-direktiv-for-public-service-bol...

Citat:

Under hösten har Tidningsutgivarna, TU, riktat kritik mot att SVT har för mycket text i artiklarna på SVT.se, och på så sätt konkurrerar med kommersiella medier, speciellt utanför storstäderna.

- "Öhhhh vi säljer en sockrad (dramatiserad) produkt här - förhelvete stäv SVT!"

Detta är en oroväckande utveckling. Att det tyngande innehållet, hur än liten punktfrågan må vara, kan hamna bakom betalbarriärer. Medborgaren behöver ha viss insikt till vad som sker i omgivningen, för att fånga upp taktkänslan vad som sker lokalt och inom riket.

Betalväggarna är rent av skit, för i de allra flesta fall räcker det inte med en tesked bakpulver för att skapa rubriken - en hel jädra burk bakpulver nyttjas för att blåsa upp bongotrumman som verkar för att fånga ditt klick. Och klicka förh-vete på reklamen för multivitamin*.

*mediciniskt utprövad på två individer med redan perfekt tandkött.

Journalistik, eh ja.. vars försvann yrkesstoltheten över den breda dalgången?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Elstödet har inte kommit än! 🤬

Det damp in precis, 11898:- för omr4 och 40-talshus med självdrag och markvärme.
Det som stör mig som gubbe är att jag behövde betala dom från första början...

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

Bor i villa, men har inte fått pengar, eller ens ett besked på hur mycket.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Så trött på den här trenden som pågått i några år nu, den att man i många serier inte ser händelserna i kronologisk ordning utan de ska trycka in tillbakablickar för att "förklara" protagonistens motivation. Det tillför ingenting utan verkar mest vara en modegrej (som hållt på alldeles för länge) Det är i klass med reklam som avbryter en story och inget annat än förbannat irriterande och onödigt.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Bor i villa, men har inte fått pengar, eller ens ett besked på hur mycket.

Använd gärna den dedicerade tråden om elstöd,
om ni inte har någon specifik "gubbgnällskoppling" att tillföra.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1682181-hur-mycket-far...

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Får du elstöd? Vi som köper el genom BRF:en får inget, eller kanske hälften, och tidigast efter sommaren i så fall. För Ebba Buske hade inte tänkt igenom det här så bra 🤔 vad kan man begära av någon som styr ett land lixom 🥳

Jag ska ha men har inte fått något besked än. Bor i villa.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Så trött på den här trenden som pågått i några år nu, den att man i många serier inte ser händelserna i kronologisk ordning utan de ska trycka in tillbakablickar för att "förklara" protagonistens motivation. Det tillför ingenting utan verkar mest vara en modegrej (som hållt på alldeles för länge) Det är i klass med reklam som avbryter en story och inget annat än förbannat irriterande och onödigt.

Oooo det där triggar mig!!! Särskilt när dom drar på det och man hinner få se 20-30min innan det kommer en "5 år tidigare..."

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Sagan om Skrivbordets Framkomst fortsätter!

Inte nog med att inget tydligen kommer levereras idag, utan istället på torsdag, så kommer mina skrivbordsben kanske/sannolikt/helt säkert INTE levereras ens då, då de nu listats som "försenade", trots att de inte var "försenade" igår!

Fucking ofattbart helt enkelt! Allt skulle ha levererats den femtonde ursprungligen. Är ju helt tydligt nu i efterhand att jag borde skjutit upp hela mitt liv till varje pris tills jag emottagit leveransen på ursprungsdatumet istället för att flytta leveransen, då de är helt jävla puckade och inkompetenta där borta. Hur FAN kan de fortsätta prioritera nyanlänt över sånt som redan blivit liggande flera dagar?!??!!!??!!!???? Förefaller totalt obegripligt för mig. Kommer jag ens få mitt skrivbord den här veckan nu eller? Verkar ju fan inte så, om de säger att paketet inte körs ut på vare sig torsdag eller fredag! Jävla förbannade skitarsle till företag alltså!

Och ingen utväg har man heller. Kundtjänst har ju enligt uppgift inga påtrycksmedel, och jag som BETALANDE KUND har det ju inte heller!

Fy fan alltså. Dra åt helvete med det där jävla UPS.

Har liknande erfarenheter. Beställde en pryl som skulle komma med hemleverans till en dag jag inte var hemma. Så flyttade leveransen till ett utlämningsställe i närheten. Sen hände ingenting så efter ett par dagar kontaktade jag utlämningsstället. De hade inte försändelsen men såg i sitt system att den skulle komma in. Det gjorde den inte, den gick tillbaka till leverantören så jag fick tillbaka pengarna. Gjorde ett nytt försök att beställa lite senare då jag visste nån kunde vara hemma men då hade varan utgått ur sortimentet

Du får väl lämna omdöme till säljaren av bordet och skriva att du inte tänker handla hos dem mer om man inte kan välja nåt annat än UPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

...och när man ska hälla mjölk i kaffet till så tar man glatt ett paket Onaka istället för standardmjölk från Arla. Ja, det har hänt, men det är länge sedan jag fullbordade det, även om det har varit nära senare. Den som gjorde designen måste ha utgått ifrån att alla som köper Onaka också köper mellanmjölk (som är grön).

Inga paket i samma storlek tillgängliga, men problemet framgår ändå, särskilt upptill.

<Uppladdad bildlänk>

Ett tag fanns det energidryck och oktanbooster i väldigt lika förpackningar.

Det resulterade i den fantastiska tråden "NOS Energy Drink + GIXXER Motorcycle" för mer än 10 år sedan som numera tyvärr är inlåst.

Permalänk
Medlem

Gamlingar som gnäller bara för gnällandes skull. Med höga bränslepriser och vinter så cyklar jag så mycket jag kan för ärenden etc. I dag blev jag tvungen att cykla lite längre sträcka p.g.a. paket som hamnade hos fel ombud så när jag va på väg hem så någonstans på vägen går cykel/gångbana till bara gångbana utan skyllt och svårt att se på trottoaren när det är vinter och kommunen där jag bor uppmuntrar att man ska cykla och de håller på att bygga om så det blir lättare att cykla utan att påverka trafiken alt för mycket.

Iaf cyklar på väg hem och på ett ställe blir det lite smalare p.g.a. illa planerade parkeringar och snövallar som tar bort extra 40-50cm av trottoarerna ser gående tant i möte som går på högersida på bra avstånd så jag saktar ner och håller till vänster sen börjar tanten hålla till vänster så jag håller till höger och så håller tanten på att hoppa fram och tillbaka som en påtänd målvakt. Tills jag är tvungen att helt stanna och innan hon öppnar käften så kände jag direkt det här är en person som söker konflikt.

Så när hon tvingar mig att stanna så börjar hon direkt du får inte cykla här det finns regler etc. jag visste direkt att det här är en person man inte kan föra vettig dialog med och jag har bättre saker för mig så jag svarar bara det är din åsikt och jag har bättre saker för mig och då försöker hon greppa om styret på cykeln som jag rycker bakåt så hon missar och då börjar hon gagga på att jag kunnat cykla på henne etc. jag svarar bara säger du det så och samtidigt börjar jag gå runt henne med cykeln och när jag va runt henne så börjar hon gagga om man kan få böter och fortsätter jag så här kommer jag få böter. I det laget va jag runt henne och svarade bara med den dagen den sorgen och jag cyklar vidare.

jag köper att jag säker inte får cykla där men svårt att veta eftersom innan den trottoaren/gatan så är det utmärkt med cykel/gång skylt men någonstans där i mellan går det visst över till bara gågata utan några skyltar och med snö som döljer alla typer av vägmarkeringar. Men att med tvång stanna en person för att direkt göra ett mindre påhopp för att yttra sig är inte ok. Fast snövallarna och de illa planerade parkeringar så fans det tillräckligt med utrymme att vi kunna passera varandra utan problem.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Gamlingar som gnäller bara för gnällandes skull. Med höga bränslepriser och vinter så cyklar jag så mycket jag kan för ärenden etc. I dag blev jag tvungen att cykla lite längre sträcka p.g.a. paket som hamnade hos fel ombud så när jag va på väg hem så någonstans på vägen går cykel/gångbana till bara gångbana utan skyllt och svårt att se på trottoaren när det är vinter och kommunen där jag bor uppmuntrar att man ska cykla och de håller på att bygga om så det blir lättare att cykla utan att påverka trafiken alt för mycket.

Iaf cyklar på väg hem och på ett ställe blir det lite smalare p.g.a. illa planerade parkeringar och snövallar som tar bort extra 40-50cm av trottoarerna ser gående tant i möte som går på högersida på bra avstånd så jag saktar ner och håller till vänster sen börjar tanten hålla till vänster så jag håller till höger och så håller tanten på att hoppa fram och tillbaka som en påtänd målvakt. Tills jag är tvungen att helt stanna och innan hon öppnar käften så kände jag direkt det här är en person som söker konflikt.

Så när hon tvingar mig att stanna så börjar hon direkt du får inte cykla här det finns regler etc. jag visste direkt att det här är en person man inte kan föra vettig dialog med och jag har bättre saker för mig så jag svarar bara det är din åsikt och jag har bättre saker för mig och då försöker hon greppa om styret på cykeln som jag rycker bakåt så hon missar och då börjar hon gagga på att jag kunnat cykla på henne etc. jag svarar bara säger du det så och samtidigt börjar jag gå runt henne med cykeln och när jag va runt henne så börjar hon gagga om man kan få böter och fortsätter jag så här kommer jag få böter. I det laget va jag runt henne och svarade bara med den dagen den sorgen och jag cyklar vidare.

jag köper att jag säker inte får cykla där men svårt att veta eftersom innan den trottoaren/gatan så är det utmärkt med cykel/gång skylt men någonstans där i mellan går det visst över till bara gågata utan några skyltar och med snö som döljer alla typer av vägmarkeringar. Men att med tvång stanna en person för att direkt göra ett mindre påhopp för att yttra sig är inte ok. Fast snövallarna och de illa planerade parkeringar så fans det tillräckligt med utrymme att vi kunna passera varandra utan problem.

Samtidigt är ju tanten ett skolboksexempel för en gnällig gammal bitter människa. Hon borde ju bjudas in i denna tråd så att hon kan få klaga och gnälla fritt på allt och alla.