Permalänk
Medlem

Instagram på tvn

Hej

Kan man enkelt använda instagram på sin tv?
Tiktok finns nu som tv-app!

Eller handlar det i bästa fallet om att spegla sin mobil / datorskärm?

Min tv har inbyggd chromecast .

Köpte den nya chromecast apparaten med google tv också för att testa

En annan fråga, jag kopplade in mus och tangentbord och testade att surfa runt i tvn’s webbläsare. Det är inte Optimalt - är det bara min dumma tv från Philips eller är alla andra tv apparater detsamma?

Det går långsamt att förflytta sig mellan sidor och scrolla - tvn tar inte automatiskt ner qwerty tangentbordet på skärmen och tvn kan inte reagera på när jag skriver te.x snabel@

Är det därför man har en htpc eller vad man säger?

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av odjur:

Hej

Kan man enkelt använda instagram på sin tv?
Tiktok finns nu som tv-app!

Eller handlar det i bästa fallet om att spegla sin mobil / datorskärm?

Min tv har inbyggd chromecast .

Köpte den nya chromecast apparater med google tv också får att testa

En annan fråga, jag kopplade in mus och tangentbord och testade att surfa runt i tvn’s webbläsare. Det är inte Optimalt - är det bara min dumma tv från Philips eller är alla andra tv apparater detsamma?

Det går långsamt att förflytta sig mellan sidor och scrolla - tvn tar inte automatiskt ner qwerty tangentbordet på skärmen och tvn kan inte reagera på när jag skriver te.x snabel@

Är det därför man har en htpc eller vad man säger?

En tv brukar inte ha särskilt bra webbläsare för den typen av funktioner prioriteras inte och jag har aldrig träffat på nån modell som är ens nära en dator utan de är slöare och allmänt bökiga att surfa på, man lägger intew många öre på den funktionen.
Man kan ju tänka på att man kan köpa en tv billigare än en telefon.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.