Samsung Tab S8 Black Friday 2022 diskussionstråd

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Gorgeous-George:

Jag beställde en silver 128GB den 25/11 och den står också som behandlas fortfarande.

Nu har min gått över till "Fraktförberedelse"! Ska ju skickas ganska snart efter detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

Nu har min gått över till "Fraktförberedelse"! Ska ju skickas ganska snart efter detta.

Då är det på G! Min har legat oöppnad pga avsaknad av fodral.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om ett vanligt PostNord ombud tar emot returpåsen med inbytesenheten i? Har fått för mig att jag lär åka till ett företagsombud, men hoppas jag har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qube:

Någon som vet om ett vanligt PostNord ombud tar emot returpåsen med inbytesenheten i? Har fått för mig att jag lär åka till ett företagsombud, men hoppas jag har fel.

Varför skulle det krävas ett företagsombud för detta? Det är som att du skickar ett vanligt paket. Jag lämnade in min hos mitt lokala ombud, och det gick utmärkt.

Känns som att majoriteten av alla här i den här tråden gör allt mer komplicerat än det behöver vara. Lägg tekniken i vadderade påsen, som du sedan lägger i tygpåsen och förslut. Lämna in och glöm! Svårare än så är det inte. Förutsatt att du har fått korrekt påse för din vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Varför skulle det krävas ett företagsombud för detta? Det är som att du skickar ett vanligt paket. Jag lämnade in min hos mitt lokala ombud, och det gick utmärkt.

Känns som att majoriteten av alla här i den här tråden gör allt mer komplicerat än det behöver vara. Lägg tekniken i vadderade påsen, som du sedan lägger i tygpåsen och förslut. Lämna in och glöm! Svårare än så är det inte. Förutsatt att du har fått korrekt påse för din vara.

När PostNord inte kunna hemleverera fick jag hämta det hos ett företagsombud därav funderingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qube:

När PostNord inte kunna hemleverera fick jag hämta det hos ett företagsombud därav funderingen.

Bara lämna in hos en vanligt ombud. Det gjorde jag. Inga problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Varför skulle det krävas ett företagsombud för detta? Det är som att du skickar ett vanligt paket. Jag lämnade in min hos mitt lokala ombud, och det gick utmärkt.

Känns som att majoriteten av alla här i den här tråden gör allt mer komplicerat än det behöver vara. Lägg tekniken i vadderade påsen, som du sedan lägger i tygpåsen och förslut. Lämna in och glöm! Svårare än så är det inte. Förutsatt att du har fått korrekt påse för din vara.

Påse med kardborre? Ska det vara det enda som försluter . Lägg påsen med kardborre i plastpåsen och förslut den. Då är den aningen mer säker mot väta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Påse med kardborre? Ska det vara det enda som försluter . Lägg påsen med kardborre i plastpåsen och förslut den. Då är den aningen mer säker mot väta.

Ja, och det fungerade alldeles utmärkt med kardborre.

Jag har inte fått några klagomål, och är det denna påse som skickas ut av företaget så bör den följa en standard som de beslutat om. Det sitter ju dessutom en plastficka med retursedeln på. Hur svårt kan det vara att förstå den?

Ansvaret ligger inte på dig längre om du förslutit påsen och lämnat till ett ombud och fått bekräftelse på inlämningen. Detta gäller oavsett om den blir sönderskjuten av en rysk MIG-31 eller påverkad av en snöboll som Alvin, 11 år har kastat.

Som sagt, hur svårt ska det vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Ja, och det fungerade alldeles utmärkt med kardborre.

Jag har inte fått några klagomål, och är det denna påse som skickas ut av företaget så bör den följa en standard som de beslutat om. Det sitter ju dessutom en plastficka med retursedeln på. Hur svårt kan det vara att förstå den?

Ansvaret ligger inte på dig längre om du förslutit påsen och lämnat till ett ombud och fått bekräftelse på inlämningen. Detta gäller oavsett om den blir sönderskjuten av en rysk MIG-31 eller påverkad av en snöboll som Alvin, 11 år har kastat.

Som sagt, hur svårt ska det vara?

Uppenbarligen är det svårt. Men vi har olika uppfattningar om ansvar. Försöker se till att telefonen kommer in oskadd, men visst kan det vara overkill. Å andra sidan är ju jag den som häftar konvoluten när jag skickar brev med internposten. Bli ju svårt för dig att bevisa att skärmen inte var spräckt när du skickade in den.

Som gammal postarbetare så ska ju förpackningen tåla ett tapp från 1 meters höjd.

Permalänk
Skrivet av PuMaH:

Nu har min gått över till "Fraktförberedelse"! Ska ju skickas ganska snart efter detta.

Samma för mig ser jag

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Har ni märkt att det faktiskt sitter ett skärmskydd på s8:an?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nacud:

Har ni märkt att det faktiskt sitter ett skärmskydd på s8:an?

Nä, det har jag inte. Då kanske man kan avbeställa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nacud:

Har ni märkt att det faktiskt sitter ett skärmskydd på s8:an?

nopp , vad gött

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nacud:

Har ni märkt att det faktiskt sitter ett skärmskydd på s8:an?

Whaaaaaat? 😮

Permalänk
Medlem
Skrivet av nacud:

Har ni märkt att det faktiskt sitter ett skärmskydd på s8:an?

Satt inget skärmskydd på min platta så jag satte på ett eget.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk

Min platta har nu skickats från Samsung. Silver 128 GB.
Men då min returpåse inte kom fram till mig pga strul med adress, hur gjorde ni andra för att få fatt i en returpåse ?
Skickas det med nån med leveransen av plattan eller har ni kontaktat supporten hos Samsung eller Foxway ?

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgeous-George:

Min platta har nu skickats från Samsung. Silver 128 GB.
Men då min returpåse inte kom fram till mig pga strul med adress, hur gjorde ni andra för att få fatt i en returpåse ?
Skickas det med nån med leveransen av plattan eller har ni kontaktat supporten hos Samsung eller Foxway ?

Hehe, du med. Blev ju helt galen och ringde till Samsung, mejlade Foxway. Nu har jag två påsar på väg.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Tab S8 från komplett på black week. Skickade också in till Samsung om en gratis Samsung Galaxy Tab S8 Book Cover Keyboard Slim. Den kom idag. Väldigt nöjd både med produkterna och framförallt priset.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Jag köpte en Tab S8 från komplett på black week. Skickade också in till Samsung om en gratis Samsung Galaxy Tab S8 Book Cover Keyboard Slim. Den kom idag. Väldigt nöjd både med produkterna och framförallt priset.

De har god koll på datumen på kvittot då alltså

Jag testade inte ens då det stod att det bara gällde dem köpta fram till 13e

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Skrivet av kniven:

De har god koll på datumen på kvittot då alltså

Jag testade inte ens då det stod att det bara gällde dem köpta fram till 13e

finns det något aktivt erbjudande nu så man kan testa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

finns det något aktivt erbjudande nu så man kan testa?

Inte på min s8 iaf, det fanns där tidigare men försvann efter 30e.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk

En fråga, har A13 kommit till S8 wifi?

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

you meant as a free phone? no

I think he meant OS

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

I think he meant OS

oh well.
Yes it comes with Android 13 and OneUI 5.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av nacud:

Har ni märkt att det faktiskt sitter ett skärmskydd på s8:an?

Seriöst? Vilken version/färg har du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Seriöst? Vilken version/färg har du?

Inget skärmskydd på mitt iaf tror han trollar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Jag köpte en Tab S8 från komplett på black week. Skickade också in till Samsung om en gratis Samsung Galaxy Tab S8 Book Cover Keyboard Slim. Den kom idag. Väldigt nöjd både med produkterna och framförallt priset.

Vet du vilken sista dagen man kunde beställa för att få det erbjudandet var och när exakt beställde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Inget skärmskydd på mitt iaf tror han trollar.

Han kanske inte har tagit ur den ur skyddsplasten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calania:

Vet du vilken sista dagen man kunde beställa för att få det erbjudandet var och när exakt beställde du?

Skickade in ansökan den 21 november och fick omgående svar att de blivit godkänd. Ingen aning om datum och läste först i efterhand att jag köpt efter sista datum. Men av någon anledning gick den igenom.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calania:

Vet du vilken sista dagen man kunde beställa för att få det erbjudandet var och när exakt beställde du?

Sista dagen för köp var 13e november och sista dag för erbjudande var 30e november.

Visa signatur

Errare human est