Samsung Tab S8 Black Friday 2022 diskussionstråd

Permalänk
Medlem

Jag har beställt 3 tablet och hade samma problem med vilken påse till vilken telefon.
Så jag mejlade de, så fick jag svar vilket referens nummer tillhör vilken telefon.

Deras mejladress är: samsung@foxway.com

Hoppas de hjälper någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lime3003:

Jag har beställt 3 tablet och hade samma problem med vilken påse till vilken telefon.
Så jag mejlade de, så fick jag svar vilket referens nummer tillhör vilken telefon.

Deras mejladress är: samsung@foxway.com

Hoppas de hjälper någon.

Ring och prata med Samsung kundtjänst: 0770-401044 istället dom hjälpte mig med samma problem.

Mvh Paw

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Kan inte någon ladda upp en bild på den där fantastiska påsen. Sitter som på nålar här och försöker visualisera hur påsen ser ut!

Här har du en bild

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Jag fick den lila påsen och det vadderade kuvertet. Retursedeln sitter på den lila påsen. Jag lindade in telefonen i lite tidningspapper och stoppade den i kuvertet som sedan stoppades i den lila påsen som tejpades igen lite extra.

PS Jag skickar en skittelefon och kan skicka någon annan igen om dom skulle vilja det.

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Jag fick den lila påsen och det vadderade kuvertet. Retursedeln sitter på den lila påsen. Jag lindade in telefonen i lite tidningspapper och stoppade den i kuvertet som sedan stoppades i den lila påsen som tejpades igen lite extra.

PS Jag skickar en skittelefon och kan skicka någon annan igen om dom skulle vilja det.

Fraktsedeln bör bara ligga i ett fack som du kan ta ut och fästa på det vadderade kuvertet.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem

Hmm jag fick bara två påsar, inte den till vänster. Jag tar kopia på fraktsedel och skickar de två påsarna och mobil i en kartong istället.

Permalänk
Medlem

Årets problem i världen: Hur man skickar tillbaka en gammal telefon i en påse.

Permalänk
Medlem

Japp, fullt med rocket science i denna tråd!

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem

Sjukt undermåliga instruktioner och packmaterial som medföljer kan vi ju konstatera allafall. Känns nästan som dom vill att det ska bli fel!

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Ringde till supporten 0771-401044 (e-commerce) och frågade om de kände till problemet. Till slut efter ett tag så sa han att alla som valt Instabox får det problemet. Bad honom felanmäla. Men det verkar inte alls vara så noga med tiden att skicka in. Foxway kommer ta sin tid och alla som betalat hela beloppet med kort kommer därmed få vänta tills man får krediteringen.

Permalänk
Medlem

PostNord skulle leverera Foxway paketet igår från morron ändrade dom till kväll 17-22 hemleverans. Kom det nån paket? Nopeeeeeeeee......
På PostNord appen står det fortfarande 8 Dec mellan 17-22................

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Tur att man läste här på tråden och kunna lämna kommentar i Postnord appen så paketen kom fram till rätt dörr. Imorgon blir det att kontakta Samsung vilket paket som är rätt.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Nu ringer de igen och var tror ni paketet finns? Pajalagatan 38, sa till föraren att han får dumpa paketet hos mitt ombud Coop Vällingby, men han vägrar och säger att det måste vara personlig signatur och allt. Blir och ringa Samsung igen och be de skicka ett nytt och den här gången får de fan skicka rätt adress. Hur jävla dumt är inte det här?

Permalänk
Medlem

Jag har inte riktigt förstått insändandet av inbytestelefonen... vad ska jag göra med den stora "tygväskan"?

Permalänk
Medlem

Haha, historien kring Tab S8 fortsätter. Skulle fått två påsar hemlevererade idag, en kom fram, den andra kom som för flera här helt galet... När jag frågade chatten hur jag ska veta vilken påse som är till vilken telefon fick jag till svar att det inte spelar någon roll då de kommer koppla det rätt med IMEI-nr?! Känns ju sådär skulle jag säga, har dock chatten sparad så egentligen borde man ju skita i vilket och bara skicka in dem?

Dessutom har fick jag mail om att platta nr 2 som beställdes 00.10 natten till den 25/11 nu helt plötsligt är på väg och ska va framme måndag, trots att chatten vid 4 tillfällen (är föräldraledig och har mkt dötid..) i veckan sagt att de är slut och kommer åter i lager den 15e. Samsung-support, jag säger då det.

Permalänk
Skrivet av FireFox:

Här har du en bild

<Uppladdad bildlänk>

Jag tycker det ser bra ut skickar man de i lite papper runt om orginal kartongen så håller de rätt bra mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av compumanic85:

Jag tycker det ser bra ut skickar man de i lite papper runt om orginal kartongen så håller de rätt bra mvh

Vadå ska du paketera ner telefonen i originalkartongen och sedan slå in den den innan du lägger allt i påsen? Det kändes väldigt seriöst Har ingen kartong själv. Tycker Samsung att det räcker att skicka ut en påse bara så får de mobilen inskickad i påsen också

Permalänk
Medlem

Min returpåse åkte tillbaka till avsändaren. Får se om de skickar till rätt adress nästa gång.

Förövrigt så är originalfordralet som flera köpt från från Amazon jäkligt schysst. Tog dock ett tag innan jag lyckades lista ut hur det skulle sitta.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Min returpåse åkte tillbaka till avsändaren. Får se om de skickar till rätt adress nästa gång.

Förövrigt så är originalfordralet som flera köpt från från Amazon jäkligt schysst. Tog dock ett tag innan jag lyckades lista ut hur det skulle sitta.

Ringde till Samsung och berättade att jag inte orkade jiddra mer, så de skulle skicka ut en ny returpåse.

Permalänk
Medlem

Fick hem min platta nu. Beställde 25de. Fick avisering av postnord igår så det gick väldigt fort från "fraktförberedelse" till att ha den i handen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penlax:

Fick hem min platta nu. Beställde 25de. Fick avisering av postnord igår så det gick väldigt fort från "fraktförberedelse" till att ha den i handen

Härligt. Beställde en andra platta den 28:e och den skulle ha kommit idag men Instabox är ju sämre än PostMord i dagsläget så jag får återigen vänta en extradag (minst..). För att inte tala om deras hemleverans som nog är det värsta jag upplevt. Frugans leverans fick de boka om 3 gånger innan de lyckades leverera den. Varje kväll fick man bara ett "tyvärr hinner vi inte leverera ert paket idag" eller liknande. Man kan ju då tycka att man borde ligga längst upp på listan nästa dag. Nejdå, man får vänta två dagar på ny leverans och så hamnar man sist på listan ändå och samma sak igen "tyvärr hinner vi inte....". Fick ringa och boka en personlig tid för att det skulle fungera. Och ändå får men svaret "den här tjänsten kostar egentligen extra". Blev nästan hånskratt i telefon efter hur uselt de hanterat leveransen så långt så det blev så klart gratis.

Permalänk

Ni som pratat med samsungs support: vad fan vill dom att man ska göra med den där "miljöpåsen" - måste dom ha tillbaka den skiten? Klargjorde dom varför miljöpåsen ens skickats med? Dom hade ju kunnat skicka det vadderade kuvertet i samma plastpåse som miljöpåsen kom i så jag förstår inte logiken. Är det så illa att det bara handlar om värdesignalering? I mitt fall hade de kunnat använda en mindre plastpåse till det vadderade kuvertet om de hade skitit i att ha med miljöpåsen då den är större än kuvertet så direkt "miljövänligt" är det ju inte alls, snarare tvärtom. Man får försöka se det komiska i det hela antar jag

Nästan så man vill lägga mobiljäveln i en kådis och skriva en lapp att vi konsumenter också kan återbruka. Ett + är att mobilen blir vattenskyddad under transporten då...

Permalänk

Kändes inte safe att skicka den vadderade påsen i en miljöpåse med karborre. Tog ut adresslappen och satte på den vita plastpåsen istället som ändå var återförslutbar och stoppade allt i den. 😂

Permalänk
Medlem

För de som är osäkra och fått 2st påsar så spelar de ingen roll eftersom köpet är bundet till IMEI numret (Samsung support). Så får de bara in plattan/mobilen så kopplar det direkt till köpet. Jag satte silvertejp på tygpåsen för att säkra upp det.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Skrivet av RispojkeN:

Kändes inte safe att skicka den vadderade påsen i en miljöpåse med karborre. Tog ut adresslappen och satte på den vita plastpåsen istället som ändå var återförslutbar och stoppade allt i den. 😂

Körde samma här, mobilen i det vadderade brevet, som jag sen stoppade i miljöpåsen, och sen miljöpåsen i den vita plastpåsen, så dom får tillbaka allt. 🙂

Permalänk

Fick mitt skickat i fredags va redan framme på ombudet i lördags glad som man är när man skulle hämta de. Trillade i halkan också😔 Så säger ombudet att de inte hittar paketet och fick inte fram något på datorn när de sökte i sitt system... E de fler som haft samma problem? Läst lite att några här ej har kunnat ändra hemleverans till ombud etc... Störigt detta först 3 timmar med att beställa minst lika länge med foxway/klarna/ andra företag e uppe i snart 20 timmar i tid på detta😅😅😅 Och nu detta möget mvh

Permalänk
Medlem

Fick min 256/Grafit levererad till Instabox i lördags, men returpåsen är på villovägar. Den skulle levereras hem men adressen var till postutlämningen, så den skulle skickas dit sa killen på telefon men det hände i torsdags och jag har inte hört något sen dess.

Permalänk
Medlem

Hämtade min 256 GB igår. Idag kom returpåsen hemlevererad i handen. Men för en vecka sedan hämtade vi ut 128 GB versionen. Den returpåsen skulle ha levererats i slutet på förra veckan. Då fick vi SMS att de beklagade att det blivit försenat och att vi skulle få SMS om ny tid. Idag fick vi SMS att den istället går att hämta ut på utlämningsställe. Det blir ett samtal till PostNord så får de snällt åka dit och hämta den och leverera hem den. Inte för att jag inte kan hämta ut den, men för mig blir det en principsak. Blir vansinnig när de gör fel och så ska de lägga över problemlösningen på kunden istället. Jag antar att Samsung betalar PostNord för hemleverans och när de i sin tur inte kan klara sina åtaganden så kör de den enkla fullösningen och bara masslevererar allt till ett utlämningsställe istället.

Permalänk
Medlem

Nån som har något tips på något bra skal/fodral för S8an?

Har kikat på denna https://www.amazon.se/gp/product/B09ST5RRDW/ref=sw_img_1?smid... för 142 kr - Vill ha något minimalistiskt men ändå som skyddar lite.

*Edit*

Slutade med att jag köpte denna: https://www.amazon.se/dp/B09SB6SV3Q?psc=1&smid=ABML451CCNKKM&... för 138 kr - Skydd för framsidan vid transport mot för den första jag länkade. Endast fem reviews, men 5/5 xD

Permalänk

Var det några som köpte det billiga skalet på amazon?
https://www.amazon.se/gp/product/B09PZCBRWD/ref=ppx_yo_dt_b_a...

vad tycker ni? fattar inte riktigt rem grejjen
och att det inte går att ha plattan stående känns värdelöst