Apple Watch i aluminium eller rostfritt stål?

Permalänk
Medlem

Apple Watch i aluminium eller rostfritt stål?

Hej!

Sambon har en Apple Watch 3 i aluminium som hon är helt nöjd med. Hon köpte en Apple Watch 2 och därefter en Apple Watch 3 ett par år senare. Vi hade inte uppgraderat om det inte var på grund av funktion att spåra ägglossning.

Ni som har, eller haft samma frågeställning, är det värt att köpa rostfritt stål versionen? Även om den är närmare dubbelt så dyr.
Budget är egentligen inte någon faktor.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Vilken tilltalar dig mest? Om inte pengar är problemet så är det ju smaken som avgör. Ingen funktionell skillnad, möjligen vikt men knappast märkbar.

Permalänk

Haft båda och aluminium upplever jag som att den "försvinner" mer på armen, stål upplevs svalare (speciellt under denna årstiden) och lite mer gedigen vilket gör att jag tänker mer på att den är där.

Nu senaste köpte jag en i aluminium.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem

Ett stort plus med stål-varianterna är ju att du även får safirglas så den kommer vara mycket svårare att få repor på. Inte en tillstymmelse till repa på min S7 Stainless trots daglig användning i ett år.

Permalänk
Medlem

Om ni endast uppgraderar för att kolla ägglossning så bör ni tänka om. Extremt osäker metod. Kan lika gärna räkna dagar. Eller köp ett riktigt test på apoteket? Eller gör som vården rekommenderar om ni vill ha barn: sex två till tre gånger i veckan.

Med det sagt, jag skulle uppgraderat ändå men av andra anledningar och jag skulle kört på aluminium. Hatar kalla klockor!

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Har haft en aluminium och den pajade efter tre veckor (glaset sprack såpass att det blev hål i skärmen).
Är inne på min andra i stål och de känns bättre (mer tyngd) och verkar bra mycket mer robusta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Ett stort plus med stål-varianterna är ju att du även får safirglas så den kommer vara mycket svårare att få repor på. Inte en tillstymmelse till repa på min S7 Stainless trots daglig användning i ett år.

Detta är egentligen enda anledningen att ha den i rostfritt stål - den håller bättre för repor på glaset. Dock säger ju Apple att den vanliga aluminium-klockan är mer reptålig nu än den gamla S3 var.

Jag har en S3, och den är lite repig nu. Jag vet dock när det hände, när jag jobbade med ute med klockan på. Numer har jag ett litet skal som jag snäpper på när jag skall jobba med den och aldrig har annars. Hade jag uppgraderat hade jag nog köpt en nytt sånt skall och varit lite mer noggrann med att använda det.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Om ni endast uppgraderar för att kolla ägglossning så bör ni tänka om. Extremt osäker metod. Kan lika gärna räkna dagar. Eller köp ett riktigt test på apoteket? Eller gör som vården rekommenderar om ni vill ha barn: sex två till tre gånger i veckan.

Med det sagt, jag skulle uppgraderat ändå men av andra anledningar och jag skulle kört på aluminium. Hatar kalla klockor!

Eller gör vi allt?

I övrigt, tack för all feedback. Det har inte gjort mig klokare:( Hon har knappt repor på sin s3.

För faen. Men som du säger, kanske lika bra att köra den billiga om vi egentligen bara uppgraderar för stödet på tracking.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro