Permalänk
Medlem

T-shirt med eget tryck

Jag letar efter rekommendationer för sidor där man kan beställa t-shirt med eget tryck. Söker man efter det så dyker det upp massor med alternativ, men jag undrar om någon här faktiskt har erfarenhet och kan rekommendera något specifikt?

Permalänk
Avstängd

Jag har köpt från medtryck.com några gånger och varit nöjd varje gång. De är inte inriktade på bara T-Shirts eller kläder utan har allt möjligt som man kan få brandat, jag har köpt pennor, USB-minnen, kabelsamlare och liknande. Men vill man ha mer konstnärligt tryck, alltså högupplöst med mycket färger eller så, kanske det är bättre att välja något annat. Då har jag inga råd tyvärr.

Edit: Kom på att jag för ganska länge sen köpte några egendesignade T-Shirts från Vistaprint.se. Tröjorna var i riktigt dålig kvalitet dock, men de har bättre att välja på. Trycket höll väl helt ok, men tröjorna var så kassa att jag inte använde dem så mycket så jag vet inte om det håller bra över tid eller så.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset. Ska kolla upp medtryck.

Permalänk
Medlem

Har köpt mycket från vistaprint.se
Dom har relativt ofta kampanjer så kan vara bra att vänta om du inte har bråttom.
Väldigt bra service, beställde fel en gång och fick nya t-shirts trots att det var mitt fel.
Tillverkas dock inte i Sverige om det är viktigt. (Nederländskt bolag)

Permalänk
Medlem

Bra service är alltid viktigt. Tror jag ska ta och göra ett försök i från Vistaprint.
Är det något specifikt man ska tänka på när man skapar bilden med syftet att trycka på tyg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Bra service är alltid viktigt. Tror jag ska ta och göra ett försök i från Vistaprint.
Är det något specifikt man ska tänka på när man skapar bilden med syftet att trycka på tyg?

Små detaljer kan försvinna / svåra att se.

Halvt transparanta saker kan vara svåra att se, speciellt svårt kan vara om du försöker få någonting att tona snyggt från transparant till ej transparant.

Utnyttja tygets färg.
Tex om du vill ha vit text på en svart t-shirt så laddar du upp en bild som har transparant bakgrund med vit text.
Ladda inte upp en bild som har svart bakgrund när tyget redan är svart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Bra service är alltid viktigt. Tror jag ska ta och göra ett försök i från Vistaprint.
Är det något specifikt man ska tänka på när man skapar bilden med syftet att trycka på tyg?

Är verkligen ingen expert inom området, men när jag beställde två tröjor från spreadshirt så gjorde jag mitt tryck i vektorgrafik (använde i det här fallet adobe illustrator).

Har för mig att jag gjorde det i 300 dpi och att jag fick göra själva "bilden" jäkligt stor för att det skulle bli bra. Var en del experimenterande

Visa signatur

Grubblare