Permalänk

NB-IoT simkort för privatperson?

Hej!

Vet någon var man kan få tag på NB-IoT-simkort som privatperson? Alla ställen jag hittar säljer bara till företag, även internationellt. Jag är bara ute efter 1 simkort till att börja med.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hyltesim har jag provat.

nu senast testa jag ett 1nce från acandia. 10års kort 500mb.

Permalänk
Skrivet av mekme:

hyltesim har jag provat.

nu senast testa jag ett 1nce från acandia. 10års kort 500mb.

Ok, tack för tipsen. Kan dock inte se att Hyltesim har NB-IoT? Men det kanske bara inte skrivs ut. Hur är det med 1nce från Acandia, vet du om man kan fylla på kortet när datan tar slut? Eller måste man vara direktkund hos 1nce då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ska inte säga att jag vet så mycket, men Hyltesim är typ gjort för att sitta i åtelkameror i skogen. Såna som tar bilder när det rör sig, och skickar det till typ din mail eller mms. Dock ingen aning om det e "nb", tror det är ett vanligt.

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Ska inte säga att jag vet så mycket, men Hyltesim är typ gjort för att sitta i åtelkameror i skogen. Såna som tar bilder när det rör sig, och skickar det till typ din mail eller mms. Dock ingen aning om det e "nb", tror det är ett vanligt.

Jo, det var min uppfattning också. Men ett 1nce-simkort via Acandia kanske inte är så dumt. Måste bara se till att reducera dataförbrukningen så att man klarar sig på 500 MB en längre tid.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har kört dem med både rena Narrowband, cat-m1 samt kombo cat-m1 / nb.
1nce har funkat bra med autoapn, Men har bara testat ett sånt kort.

Hyltes bas är 360mb/påfyllning om jag inte minns fel men löptiden är bara ett år så med de prylar jag kört har jag haft långt kvar…

Hyltes har jag haft lite bekymmer med deras apn. Men fungerat bättre med auto också. (Men det var ett tag sen, kanske dålig mottagning vid det testet också)

Det ska tilläggas att de grejer jag testat har inte varit igång under så lång tid åt gången, så kan inte uttala mig om hur stabilt det är.
Och jag skickar bara lite mqtt trafik.