Poco x3 pro uppdatering till Android 12 och miui 13?

Permalänk

Poco x3 pro uppdatering till Android 12 och miui 13?

Nån dom har nån koll på när uppdateringen släpps ota eller går det att ladda ner ett updatepaket och installra utan att koppla telefonen till datorn? Det är den globala versionen. Mvh pierre

Permalänk
Medlem

POCO X3 Pro Global Stable Beta Recovery V13.0.5.0.SJUMIXM 12.0 3.4 GB 2022-07-15
https://xiaomifirmwareupdater.com/miui/vayu/stable%20beta/V13...

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Skrivet av MatteN:

POCO X3 Pro Global Stable Beta Recovery V13.0.5.0.SJUMIXM 12.0 3.4 GB 2022-07-15
https://xiaomifirmwareupdater.com/miui/vayu/stable%20beta/V13...

Har du testat den själ? Har hittat en länk Xiaomi själva rekommenderar men tydligen behövs en dator för den länken och jag skulle vilja dra ner updaten och bara välja paket så at säga. Mvh

Permalänk
Medlem

får du ingen uppdatering via telefonen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pierre232:

Har du testat den själ? Har hittat en länk Xiaomi själva rekommenderar men tydligen behövs en dator för den länken och jag skulle vilja dra ner updaten och bara välja paket så at säga. Mvh

Kört det här sättet att uppdatera på min Mi Note 10 ett antal gånger utan problem. man laddar ner filen till mobilen och "Välj uppdateringspaket", man behöver vara utvecklare (trycka 8-10 ggr på MIUI-loggan).

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

får du ingen uppdatering via telefonen ?

Fick den sista som var miui 12.5.5 med januari säkerhetsupdate, men den fick jag ganska omgående efter att ha inköpt tel.
Kommer inte upp någon när jag söker heller.
Testar nu med full rom och inte recoveryn som länkades för den accepterades inte iaf. Har för mig att jag fick ett erbjudande om att uppdatera men satt på bussen och tryc

kte bort det och efter det så nada! Mvh
Edit: antar att recoveryn inte räcker då den skall uppdatera till Android 12 och miui 13?

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft några problem med att uppdatera via recovery från https://xiaomifirmwareupdater.com/

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Skrivet av MatteN:

Har aldrig haft några problem med att uppdatera via recovery från https://xiaomifirmwareupdater.com/

Räcker det med en recovery när den både byter Android version och miui? Eller ska man vänta tills den kommer OTA?
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pierre232:

Räcker det med en recovery när den både byter Android version och miui? Eller ska man vänta tills den kommer OTA?
Mvh

Borde inte vara nåt problem.
Kommer ihåg nu att jag körde global tidigare och att det helt plötsligt inte funkade längre, prövade då EU (EEA), då funkade det.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Skrivet av MatteN:

Borde inte vara nåt problem.
Kommer ihåg nu att jag körde global tidigare och att det helt plötsligt inte funkade längre, prövade då EU (EEA), då funkade det.

Ok, ska testa det idagarna, är i behov av telefonen nu ifall något skiter sig. Återkommer med svar! Mvh

Permalänk

Lyckas inte med npgon och det längsta jag kommit är att gå med i Betaprogrammet men inte ens det fungerar, min är Global(Vayu) och har testat den länkade globalrecoveryn och även hela romen och även med EEA varianterna. Min dator är trasig därför tänkte jag försöka att ladda ner uppdateringen och välja den som paket. Är utvecklare men vill inte ändå, andra vähen går ju om jag lånar eller ockuperar bågon väns dator men brukar alltid vara något som gör att det drar ut på tiden, dessutom skulle jag inte välja miui (stockrom) om jag ska behöva låsa upp Bootloadern osv. Den har funkat bra i nästan ett åroch en uppdatering(fräshning) skulle inte skada.
Mvh

Permalänk
Skrivet av Pierre232:

Ok, ska testa det idagarna, är i behov av telefonen nu ifall något skiter sig. Återkommer med svar! Mvh

Är du i medlem i Xiaomis betagrupp? Verkar vara full nu iaf. Mvh