Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem

En vän har frågat så slänger ut frågan här.

Bärbar DAC mellan en samsung galaxy Sxx och ett par slutna focal. 4.4-utgång. Bra batteritid.

Vilka bör han se närmare på? Jag rekade att se på Hip Dac (https://ifi-audio.com/products/hip-dac/) men det finns säkert bättre grejer på marknaden. Prisbild allt mellan 1-4k.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Frugan använder idag mina WH1000XM3 men tycker att de gör ont precis bakom öronen efter någon timme och att de trycker på lite.

Någon som har tips på ett par sköna lurar? Spelar ingen roll om de är trådlösa, öppna/stängda eller om de har noise-cancelling så länge de är sköna och man kan ha dem på huvudet under en längre period utan att de gör ont eller trycker på.

Har kikat lite på Bose QuietComfort 45, HyperX Cloud Alpha Wireless och Sennheiser HD 598.

Används främst framför datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

En vän har frågat så slänger ut frågan här.

Bärbar DAC mellan en samsung galaxy Sxx och ett par slutna focal. 4.4-utgång. Bra batteritid.

Vilka bör han se närmare på? Jag rekade att se på Hip Dac (https://ifi-audio.com/products/hip-dac/) men det finns säkert bättre grejer på marknaden. Prisbild allt mellan 1-4k.

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/hi...

Jag kunde inte vara mer nöjd. Det är svårt att trolla fram mycket mer effekt ur 5 V USB, antar jag. Denna används dagligen hemmavid till mina Hifiman Sundsta och min Schiit Magni är numera överflödig då donglen ger mer än tillräckligt med ljudstyrka (jag spelar högt men när aldrig mer än 70-80% av dess kapacitet).
Med min Magni-förstärkare kan jag spela Sundara så de skakar på huvudet och riktigt dit når väl inte S9 Pro givetvis , men det får väl anses som något positivt.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Kanske Sennheiser HD560S? Grymt val om du inte vill spendera allt för mycket pengar, de väger lite, är bekväma och har ett ganska neutralt ljud.

Är inte alls bekant med Sennheisers numreringar, så min följdfråga är ifall dessa är ”bättre” eller ”sämre” än mina nuvarande?

Kollade själv lite på HD599 på grund av färgen 😁

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Elfsberg:

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/hi...

Jag kunde inte vara mer nöjd. Det är svårt att trolla fram mycket mer effekt ur 5 V USB, antar jag. Denna används dagligen hemmavid till mina Hifiman Sundsta och min Schiit Magni är numera överflödig då donglen ger mer än tillräckligt med ljudstyrka (jag spelar högt men när aldrig mer än 70-80% av dess kapacitet).
Med min Magni-förstärkare kan jag spela Sundara så de skakar på huvudet och riktigt dit når väl inte S9 Pro givetvis , men det får väl anses som något positivt.

Visst kör du Hidizs S9 från datorn?
Mina Dongle-DACs ger lägre effekt från mobilens USB-C än datorns. Och det mest intressanta är att mindre effektstarka Dongle DACs spelar högre med mina Focal Clear än mer kraftfulla Dongle-DACs, när de ansluts till mobilen. Sannolikt för att mobilens USB inte räcker till och effekten stryps. Jämförde med Fiio K1 och K3 häromdagen på några Samsung mobiler.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Visst kör du Hidizs S9 från datorn?
Mina Dongle-DACs ger lägre effekt från mobilens USB-C än datorns. Och det mest intressanta är att mindre effektstarka Dongle DACs spelar högre med mina Focal Clear än mer kraftfulla Dongle-DACs, när de ansluts till mobilen. Sannolikt för att mobilens USB inte räcker till och effekten stryps. Jämförde med Fiio K1 och K3 häromdagen på några Samsung mobiler.

Från datorna, ja. Ska testa från mobilen imorgon, men det du säger låter ju knappast osannolikt!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Min Creative Sxfi drar inte mindre från mobilen med den modesta nackdelen att den käkar ström, men den låter faktiskt väldigt bra

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/hi...

Jag kunde inte vara mer nöjd. Det är svårt att trolla fram mycket mer effekt ur 5 V USB, antar jag. Denna används dagligen hemmavid till mina Hifiman Sundsta och min Schiit Magni är numera överflödig då donglen ger mer än tillräckligt med ljudstyrka (jag spelar högt men när aldrig mer än 70-80% av dess kapacitet).
Med min Magni-förstärkare kan jag spela Sundara så de skakar på huvudet och riktigt dit når väl inte S9 Pro givetvis , men det får väl anses som något positivt.

Hittade dessa när jag surfade runt (https://www.whathifi.com/reviews/ifi-go-blu).

Tror nästan jag ska köpa ett par till mig själv. Ifi gör bra grejer och till det priset är det värt att pröva bara för blåtanden.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av TotalF:

Hittade dessa när jag surfade runt (https://www.whathifi.com/reviews/ifi-go-blu).

Tror nästan jag ska köpa ett par till mig själv. Ifi gör bra grejer och till det priset är det värt att pröva bara för blåtanden.

Fiios nya BTR7 kan vara intressant också. Större batteri, kraftfullare, ESS DACar istället för Cirrus som Go Blue, skärm, THX AAA förstärkare men även större/klumpigare till formatet. Och går att koppla in med usb som en vanlig DAC om man vill skippa Blåtand. 2000kr.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av the squonk:

Min Creative Sxfi drar inte mindre från mobilen med den modesta nackdelen att den käkar ström, men den låter faktiskt väldigt bra

Kan Sxfi kan spela lika högt från mobilen som från datorn med mer tungdrivna hörlurar? Detta bör variera beroende på dongle-dac och hur mobilen hanterar USB portens effektuttag. Min Fiio KA3 käkar också ström från mobilen men uteffekten är ändå lägre från mobilen jämfört med datorn.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Fiios nya BTR7 kan vara intressant också. Större batteri, kraftfullare, ESS DACar istället för Cirrus som Go Blue, skärm, THX AAA förstärkare men även större/klumpigare till formatet. Och går att koppla in med usb som en vanlig DAC om man vill skippa Blåtand. 2000kr.

https://wxalbum-10001658.image.myqcloud.com//wxalbum/406678/20220705104716/b37635f653e147037448e6533ff63b20.jpg

Absolut intressant, tur det är slapparsöndag så man har gott om tid att lösa reviews och kolla YT

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Äsch, verkar ju som att fiios btr7 kan vara mkt intressant men lanseras först om 2-3 veckor. Spelar dåligt med mitt Vill Ha Nu.

Men men...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Har säkert tagits upp tidigare i tråden men den är ju så stor och nya grejjer lanseras.

Har ett par Sennheiser hd650 som tänkts användas i första hand som jag söker en stationär amp/dac till datorn, finns det något som rekommenderas för omkring 3-6000 därikring?

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk

Jag söker ett nytt par hörlurar för max 3500kr.
Jag har haft audio technica m50x några år och är nu ute efter något bättre.

Jag tycker de funkar rätt bra men de har en ganska skarp diskant som är jobbig att lyssna på efter ett tag och skulle nog kunna vara mer detaljrikt och större "soundstage"

Tänkte dra till Deluxe Music och prova Sennheiser hd600 och audio Technica r70x och köpa den jag föredrar.

Finns det något annat jag borde titta in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snotling:

Har säkert tagits upp tidigare i tråden men den är ju så stor och nya grejjer lanseras.

Har ett par Sennheiser hd560 som tänkts användas i första hand som jag söker en stationär amp/dac till datorn, finns det något som rekommenderas för omkring 3-6000 därikring?

Är det tvunget att det måste vara i samma enhet? Jag skulle rekommendera dig att ha dem separat, DAC och förstärkare, så att du inte blir begränsad av den ena om du vill uppgradera den andra senare, eller koppla olika.

Skrivet av Its A Rainbow Tree:

Jag söker ett nytt par hörlurar för max 3500kr.
Jag har haft audio technica m50x några år och är nu ute efter något bättre.

Jag tycker de funkar rätt bra men de har en ganska skarp diskant som är jobbig att lyssna på efter ett tag och skulle nog kunna vara mer detaljrikt och större "soundstage"

Tänkte dra till Deluxe Music och prova Sennheiser hd600 och audio Technica r70x och köpa den jag föredrar.

Finns det något annat jag borde titta in?

Vad har du för förstärkare idag, eller vilken tänker du para med dem?
Om du är ute specifikt efter en stor ljudbild så är HD 600 antagligen helt fel för dig, då de är kända för hur intima de är. Med det sagt är de bra hörlurar i övrigt om du ger dem en bra förstärkare.

Permalänk
Skrivet av Tigerhamster:

Är det tvunget att det måste vara i samma enhet? Jag skulle rekommendera dig att ha dem separat, DAC och förstärkare, så att du inte blir begränsad av den ena om du vill uppgradera den andra senare, eller koppla olika.
Vad har du för förstärkare idag, eller vilken tänker du para med dem?
Om du är ute specifikt efter en stor ljudbild så är HD 600 antagligen helt fel för dig, då de är kända för hur intima de är. Med det sagt är de bra hörlurar i övrigt om du ger dem en bra förstärkare.

Jag tänker bara Topping D3X Pro+ med dem.

Jag vet inte om stor ljudbild egentligen är något jag vill ha men känns som att det skulle vara bra för inlevelse. Men provar imorgon på deluxe Music. Förhoppningsvis är det inte för mycket oljud i bakgrunden kan bli svårt att prova open back då men får se.

Permalänk
Medlem

Det behöver inte vara i samma enhet, vill bara ha något vettigt som funkar ett tag framöver.

Skrivet av Tigerhamster:

Är det tvunget att det måste vara i samma enhet? Jag skulle rekommendera dig att ha dem separat, DAC och förstärkare, så att du inte blir begränsad av den ena om du vill uppgradera den andra senare, eller koppla olika.

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Avstängd

Kan verkligen rekommendera Topping L30 II som lurförstärkare och sedan en seperat DAC till den. Köper man senare lurar som kräver lite mer effekt så bör denna ha lite och en del över.
Som DAC t.ex. SMSL DO100.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Beställde mig en iFi Go Blu, bärbar dac/amp, för 2395;-

Orsaken till att jag inte väntar på lanseringen av Fiios Btr7, som i övrigt verkar vara en mer kompetent apparat på pappret, stavas formfaktor. Jag vill ha enkel och snabb tillgång till volymvred och knappar för play/pause, nästa låt osv.

Min tanke är att DIYa fast Go Bluen till mina trådade hörlurar med en liten bit velcro och då måste jag enkelt kunna komma åt reglagen, vilket inte btr:en låter mig göra på samma vis.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Fyndjägare

Topping släppte precis sin Hip-Dac konkurrent. Topping G5. Kraftfullare och även med Bluetooth. 3 gain lägen (bra), 1,2W i 32@ohm och 4000mAh batteri. 14x7x1,8cm så ingen liten sak.
$299

https://hifigo.com/products/topping-g5
https://shenzhenaudio.com/products/topping-g5-headphone-ampli...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mumu55:

Topping släppte precis sin Hip-Dac konkurrent. Topping G5. Kraftfullare och även med Bluetooth. 3 gain lägen (bra), 1,2W i 32@ohm och 4000mAh batteri. 14x7x1,8cm så ingen liten sak.
$299

https://hifigo.com/products/topping-g5
https://shenzhenaudio.com/products/topping-g5-headphone-ampli...

https://wxalbum-10001658.image.myqcloud.com//wxalbum/406678/20220815111651/7846c4adea677c15327d11d86331d9d6.jpg

Testat med

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/to...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Tydligen mic på mina BT lurar blivit för kass för samtal. Dags att hitta ett par nya lurar. Har så svårt att hitta något som är intressant. Har en budget upp till 4k
Bra vid samtal. Hyfsad ANC inte helt intresserad utav att stänga ute trafikljud. Bra ljud till musik, kör tidal hifi och lyssnar på det mesta till och från jobbet. Fungera bra till ljudböcker. Födrar helst rent ljud. Helst over ear.

Permalänk
Medlem

@Buddaz112 Kika på nya Sennheiser Momentum 4 som går att förboka inför släpp nästa vecka. Fått fina recensioner.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buddaz112:

Tydligen mic på mina BT lurar blivit för kass för samtal. Dags att hitta ett par nya lurar. Har så svårt att hitta något som är intressant. Har en budget upp till 4k
Bra vid samtal. Hyfsad ANC inte helt intresserad utav att stänga ute trafikljud. Bra ljud till musik, kör tidal hifi och lyssnar på det mesta till och från jobbet. Fungera bra till ljudböcker. Födrar helst rent ljud. Helst over ear.

Beror kanske på vilka du valde mellan innan du skaffade de du har? Vilka lurar är det? Sedan kolla i prispannet du tänkte lägga krutet på

Permalänk
Skrivet av anon8870:

Beror kanske på vilka du valde mellan innan du skaffade de du har? Vilka lurar är det? Sedan kolla i prispannet du tänkte lägga krutet på

Idag har jag ett par ATH-ANC700BT
De har fått mycket stryk. Jag gav 1700kr för de. Var inbyte eftersom jag köpte ett par JBL först som var måndags ex.
Använder det mest till pendling. Hemma används de till ljudbok. Musik i hemmet spelas upp på ett par KEF R100 med Primare effektsteg och Marantz streamer.

Permalänk
Skrivet av Ugga:

@Buddaz112 Kika på nya Sennheiser Momentum 4 som går att förboka inför släpp nästa vecka. Fått fina recensioner.

Är inte direkt imponerad utav Sennheiser soundet. Är inte min stil helt enkelt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buddaz112:

Idag har jag ett par ATH-ANC700BT
De har fått mycket stryk. Jag gav 1700kr för de. Var inbyte eftersom jag köpte ett par JBL först som var måndags ex.
Använder det mest till pendling. Hemma används de till ljudbok. Musik i hemmet spelas upp på ett par KEF R100 med Primare effektsteg och Marantz streamer.

Vad jag hittat så verkar det som om toppmodellerna av erkända BT lurar, gör bra mick. Sedan är ju ljudsignatur lite annorlunda. Mina Sony xm3 har jag till min LG oled, fungerar fint för film serier, aldrig testat micken så det står väl på listan. Jag har en förmåga prata högt när jag har NC lurar på, så det gick fett bort

Permalänk
Skrivet av anon8870:

Vad jag hittat så verkar det som om toppmodellerna av erkända BT lurar, gör bra mick. Sedan är ju ljudsignatur lite annorlunda. Mina Sony xm3 har jag till min LG oled, fungerar fint för film serier, aldrig testat micken så det står väl på listan. Jag har en förmåga prata högt när jag har NC lurar på, så det gick fett bort

Hittar Technics EAH-A800
Yamaha YH-E700A
Audio Technica SR50BT semi anc
Shure Aonic 50
Lite utav det jag har sett på online.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buddaz112:

Hittar Technics EAH-A800
Yamaha YH-E700A
Audio Technica SR50BT semi anc
Shure Aonic 50
Lite utav det jag har sett på online.

Av de där låter ju Shure Aonic 50 intressanta, har deras inears på sladd. Avvägt klart ljud i dem iallafall.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av TotalF:

Beställde mig en iFi Go Blu, bärbar dac/amp, för 2395;-

Orsaken till att jag inte väntar på lanseringen av Fiios Btr7, som i övrigt verkar vara en mer kompetent apparat på pappret, stavas formfaktor. Jag vill ha enkel och snabb tillgång till volymvred och knappar för play/pause, nästa låt osv.

Min tanke är att DIYa fast Go Bluen till mina trådade hörlurar med en liten bit velcro och då måste jag enkelt kunna komma åt reglagen, vilket inte btr:en låter mig göra på samma vis.

Håller med om att formfaktor och bekvämlighet har hög prio när man är på språng.

Gått från
portabel DAC/AMP med batteri och storlek som ett halvt ciggpaket + trådad IEM/hörlur
->
Apple USB-dongle + trådad IEM för resor eller Sony Bluetooth DAC/AMP från SBH-24 + trådad IEM för gymmet
->
till numera oftast TWS med ANC (Technics EAH-AZ60) både för resor och gym.

Sen har jag ibland med en bättre dongle Fiio KA1 eller KA3 och trådade inears/hörlurar för finlyssning.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.