Bilder på ditt senaste inköp (2022) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av casuaL:

Då barnens aktiviteter börjar tidigare och tidigare så får man sitta hemma och jobba mer om dagarna.
Då gäller det att sitta bra.

<Uppladdad bildlänk>

Snyggt! Har en likadan. Hur bra som helst för kroppen att sitta länge i.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av casuaL:

Då barnens aktiviteter börjar tidigare och tidigare så får man sitta hemma och jobba mer om dagarna.
Då gäller det att sitta bra.

<Uppladdad bildlänk>

Har en sån i förrådet, inte använt den på flera år…

One mans treasure…

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

✨ "Corsair HDD upgrade kit" + musik ✨

I framtiden kommer jag att använda nuvarande chassi till en PLEX-server, så jag förbereder mig för det, 9st HDD platser redo som kommer att fyllas med nya diskar om pö då vissa kommer att behövas bytas ut också.

Chassit är ett Corsair Obsidian 750D

https://i.imgur.com/uTZQxOT.jpg
https://i.imgur.com/zKHgmXp.jpg

Bra skiva!

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

Eftersom jag samlar på James Pond 2: codename Robocod så har jag nu skaffat den fjärde och förhoppningsvis sista utgåvan till Nintendo Switch🙂 Ingen av spelfodralen innehåller något spel utan man får endast en kod, mina exemplar är förstås fortfaradne inplastade då jag köpt det i Nintendo eShop.

Jag vet inte varför System 3 har rättigheter till Robocod, dom har gjort om alla banor så det är i praktiken ett nytt spel. Chris Sorrell som gjorde original-Robocod för Amiga, Atari ST och Megadrive var inte medveten om att System 3 också hade rättigheter till Robocod när han startade en kickstarter för ett nytt James Pond för några år sedan och blev förargad över det eftersom System 3 genast tog uppmärksamheten från hans kickstarter och sa att dom skulle ge ut ett nytt Robocod dom också😒

Bilden visar alla fyra utgåvor men det är första som är det nya i samlingen.

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Har en sån i förrådet, inte använt den på flera år…

One mans treasure…

*piiip*

Var nära att fånga en privat för 700kr vid pandemin.
Men blev snuvad på 10 minuter.
Nu orkade jag inte vänta mer…

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Har en sån i förrådet, inte använt den på flera år…

One mans treasure…

Jag kan ta den till mitt förråd om du behöver plats

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Ville ha en riktigt bra laddare till min mobil som samtidigt klarar allt annat som går på USB så köpte denna från Baseus (mitt favoritmärke när det kommer till kablar). Köpte två stycken, direkt från tillverkaren, för strax över 500 kr styck. Känns som om de är kvalité rakt igenom precis som deras kablar.

Permalänk
Medlem

Inte ett köp i ordets rätta betydelse kanske då jag har den via leasing.

Cupra Born med panoramaglastak och fetaste stereon som gick att välja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Ville ha en riktigt bra laddare till min mobil som samtidigt klarar allt annat som går på USB så köpte denna från Baseus (mitt favoritmärke när det kommer till kablar). Köpte två stycken, direkt från tillverkaren, för strax över 500 kr styck. Känns som om de är kvalité rakt igenom precis som deras kablar.
https://i.imgur.com/3bFqh7H.jpg
https://i.imgur.com/R4xXuon.jpg

Jag verkar ha lite samma böjelser som dig, men tyvärr så har jag precis bytt ut/inhandlat sista laddaren av märke Anker. Hur står sig dessa Baseus mot Anker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KungFredda:

Jag verkar ha lite samma böjelser som dig, men tyvärr så har jag precis bytt ut/inhandlat sista laddaren av märke Anker. Hur står sig dessa Baseus mot Anker?

Ingen aning faktiskt. Finns garanterat massa bra laddare. Har bara varit extremt nöjd med deras kablar så gick på en av deras laddare utan att göra någon research.

Permalänk
Medlem

Allt började med att jag förra veckan bara ville byta ut en lampa i hallen där vi hade en Ikea trådfri kombo (lampa+knapp) till en billig begagnad lampa med fem spottar.. Nu är jag redan igång med nästa rum där det idag bara finns en knapp på ena sidan rummet men jag vill ha en på båda eftersom det är två ingångar. Måste säga att Aqara var väldigt smidiga, men extraknappen snålar jag på och fortsätter med billiga trådfri.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Ville ha en riktigt bra laddare till min mobil som samtidigt klarar allt annat som går på USB så köpte denna från Baseus (mitt favoritmärke när det kommer till kablar). Köpte två stycken, direkt från tillverkaren, för strax över 500 kr styck. Känns som om de är kvalité rakt igenom precis som deras kablar.
https://i.imgur.com/3bFqh7H.jpg
https://i.imgur.com/R4xXuon.jpg

Nice, Har du länk till butiken?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Nice, Har du länk till butiken?

https://www.ebay.com/itm/184648311781?var=692368279811

Hoppas denna länken fungerar för dig. Direkt genom Baseus på eBay.

Permalänk
Medlem

Börjat samla på gamla magic kort, jobbar på power 9 just nu men slutmålet är full beta och arabian nights samling (har några alpha också men för dyrt att försöka få full samling), när jag är klar kanske the dark och legends också.

Endast near mint/mint kvalite på korten.

Dessa är införskaffade denna vecka / nån månad sedan.

Mitt favoritkort är Juzam Djinn. Någon annan som samlar på MTG?

Permalänk
Snusfri

Kan vara trevligt med trådlösa lurar ibland när man spelar..

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Blev en ny skärm via tips från Dagens fynd tråden.
En Samsung G3 32" 165Hz för 1790 Kr
Satt på en gammal gammal Benq 24" 60Hz.
Än så länge är jag riktigt nöjd med köpet.

Visa signatur

.::. Be Quiet Silent Base 800 :: Corsair RM1000i :: Asus ROG Strix B550-F Gaming :: AMD Ryzen 7 5800X :: Be Quiet Dark Rock 4 PRO :: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB 3600MHZ :: Crucial MX500 1TB :: Seagate ST8000DM004 :: RTX 2080 Super :: Sound BlasterX AE-5 :: Samsung G3 32" 165Hz .::.

Permalänk
Medlem

Fick hjälp med en 3D-utskrift av ett litet bordsställ/förvaring för USB stickor, micro SD och SD kort.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av UniMatrixZ:

Så kom den äntligen
Beställde 18/5!
Nu väntar jag bara på en displaycase så blir det bygge till hösten.
Funderar även på belysningskit
https://i.imgur.com/CbcCudQ.jpg

Fungerar det inte med akvariet?

Permalänk
Medlem

Beställde en Noctua NH-U12A Chromax Black när Inets körde sin Dubbelklick 100 specialstream.
Kunde inte låta bli för 899:-

Behöver inte byta ut den nu, men funderar ju på att byta till kanske en 12600k eller 12400f. har varit på köpknappen några ggr men nu har jag en bra kylare när det väl händer...

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Keeper of the Bamse

Ny cykel (igen). Nu en snabbare. Det är en Orbea Orca M30. Ram i kolfiber, hydraliska skivbromsar, shimano 105 och hjul i aluminium, inte värt med 10k extra för kolfiberhjul, kände ingen skillnad efter snabb provcykling.

Den är sinnessjukt mycket snabbare än förra hybridhojen, och det lär ju bara bli bättre med tiden all eftersom att låren får jobba upp sig

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Ny cykel (igen). Nu en snabbare. Det är en Orbea Orca M30. Ram i kolfiber, hydraliska skivbromsar, shimano 105 och hjul i aluminium, inte värt med 10k extra för kolfiberhjul, kände ingen skillnad efter snabb provcykling.

Den är sinnessjukt mycket snabbare än förra hybridhojen, och det lär ju bara bli bättre med tiden all eftersom att låren får jobba upp sig

https://i.imgur.com/WFpATOM.jpg

Beror det inte på den som trampar om den är snabbare (jo jag vet utväxlingen med)

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Schukoladdare till min elbil. Ställbar laddstyrka på 6A, 8A, 10A, 13A, eller 16A.
Köpt genom CDON för 2099 kr.
Kände att det kunde vara bra att ha för destinationsladdning om det inte finns stolpe.

Permalänk
Skrivet av Svantesson666:

Inte ett köp i ordets rätta betydelse kanske då jag har den via leasing.

Cupra Born med panoramaglastak och fetaste stereon som gick att välja.
https://i.imgur.com/wFkeybt.jpg

Hur mycket kostar den i månaden? Och hur mycket kostar det att tanka elen per månad i genomsnitt?

Skrivet av Lagers:

<Uppladdad bildlänk>
Beställde en Noctua NH-U12A Chromax Black när Inets körde sin Dubbelklick 100 specialstream.
Kunde inte låta bli för 899:-

Behöver inte byta ut den nu, men funderar ju på att byta till kanske en 12600k eller 12400f. har varit på köpknappen några ggr men nu har jag en bra kylare när det väl händer...

Helsike det där priset var inte dåligt! Hade köpt ett med gaaah!

Skrivet av bärplockaren:

Fick hjälp med en 3D-utskrift av ett litet bordsställ/förvaring för USB stickor, micro SD och SD kort.
https://i.imgur.com/z2sllkK.jpg

Det där ser riktigt bra ut! Hur skrev du ut den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Hur mycket kostar den i månaden? Och hur mycket kostar det att tanka elen per månad i genomsnitt?

Den kostar efter tillvalen och med försäkring 4700 kr i månaden. Då får jag köra sammanlagt 4500 mil över tre år. Vinterdäck har jag betalat privat.
Elkostnaden är exakt 0 kr i månaden då jag laddar gratis på jobbet och på golfklubben och hittills inte har laddat någon annanstans. Så vi kan iaf säga att den kommer bli extremt låg för mig över tid.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av vinylens:

Beror det inte på den som trampar om den är snabbare (jo jag vet utväxlingen med)

Det är inte bara utväxling, det är verkligen dag och natt Denna hoj är *mycket* lättare, och eftersom man sitter lite mer ihopkurad så blir det mindre luftmotstånd. I samma nedförsbackar utan att trampa så kommer jag upp i högre hastigheter än förra cykeln. Men nästa steg blir inte att köpa dyrare cykel, nästa steg är ju att bli starkare i lår och pannben

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Den kostar efter tillvalen och med försäkring 4700 kr i månaden. Då får jag köra sammanlagt 4500 mil över tre år. Vinterdäck har jag betalat privat.
Elkostnaden är exakt 0 kr i månaden då jag laddar gratis på jobbet och på golfklubben och hittills inte har laddat någon annanstans. Så vi kan iaf säga att den kommer bli extremt låg för mig över tid.

Ser ut att vara en ID3 va?

Hur är det om man laddar på säg circleK, vad går en full tank el på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toobbbbee:

Ser ut att vara en ID3 va?

Hur är det om man laddar på säg circleK, vad går en full tank el på?

Ute på vägarna så ligger det mellan 3kr/kwh till 8kr/kwh.
Man brukar räkna att snittet på vanliga elbilar är att de drar 2kwh/mil.

Lättaste sättet att förklara vad det kostar att köra elbil

Laddar man hemma kan man komma undan väldigt mycket billigare, särskilt om man kör timpris på elen och laddar under låga perioder.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toobbbbee:

Ser ut att vara en ID3 va?

Hur är det om man laddar på säg circleK, vad går en full tank el på?

Cupra Born. Mer eller mindre samma bil som ID.3, bara lite roligare.
Vet inte vad det kostar men batteriet är på 58 kwh så låt oss gissa lite. Typ 58 x 6 kr/kw = 348 kr.
Vet att om man använder appen från Bonnet laddar man för ungefär 3,40 kr per kw, om jag minns rätt, så då blir det klart billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Cupra Born. Mer eller mindre samma bil som ID.3, bara lite roligare.
Vet inte vad det kostar men batteriet är på 58 kwh så låt oss gissa lite. Typ 58 x 6 kr/kw = 348 kr.
Vet att om man använder appen från Bonnet laddar man för ungefär 3,40 kr per kw, om jag minns rätt, så då blir det klart billigare.

Läcker bil.
Hur lång tid tar det att ladda 0-100% på 16 amp shuko?

Permalänk
Medlem

Ny mus, Razer Naga Pro

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2