Bilder på ditt senaste inköp (2022) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Riktigt snygga högtalare. Ljudet är viktigare än man tror, jag gjorde en liknande resa och är supernöjd.

Dock så hade jag varit orolig för NASen som du har under en högtalare.

Ljudvibrationer påverkar diskarna.
https://www.youtube.com/watch?v=tDacjrSCeq4
Se i kommentarerna där andra säger att de förlorat diskar pga vibrationer från fläktar - och då kan jag tänka mig att ha dem under en högtalare är lika illa.

Åh fasen! Där ser man. Får se till att ordna en annan plats åt NAS:en, tack för tipset.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Då dottern ska flytta så fick hon våran gamla mediadator och tillhörande 47" TV som vi haft i sovrummet. Vi passade på att uppdatera oss med en ny "billig" TV som ska upp på väggen i sovrummet (58" Philips med 4-sidig ambilight)

<Uppladdad bildlänk>

nöjd? beställde den idag för 6000 på Net on net

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Extra RAM på 2x8 GB@3200 till intelburk

Fick för mig att stoppa in 16GB RAM till i min extradator, för det var billigt. Så jag kör 4x8GB i dual rank. Burken är ett projekt jag bara byggde för jag hade tråkigt. En rocket-laker (11400) med Asus Strix B560F-mobo, en slö gen3 SSD på 1TB, dvs WD Black750 och XFX 308, dvs. RT 6600XT.

Väntar med att installera minnet, då jag måste ta bort CM212EVO för att "komma åt" och min nya låda ska komma först på fredag från Computersalg. (Ett Zalman Iceberg Z3 för 397 kronor). Så jag gör allt samtidigt.
Här är i alla fall bilden på RAM:

Köpte minnena på rea från Inet, beställde under söndagskvällen, fick hem till instabox under måndag EM. Gick fort! "Snabba minnen" alltså!

Tror inte jag behöver 32GB RAM i burken egentligen, men snart blir väl DDR4 dyrare när de är utfasade. Var så med tidigare generationer i alla fall.

Permalänk
Medlem

Ducky One 3 TKL Silent MX Red som är "entry premium" segmentet. Mycket god känsla i kombination med ljud. Kommer nog att ta första steget i keeb-träsket och börjat smått med att luba stabsen i framtiden

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

Ducky One 3 TKL Silent MX Red som är "entry premium" segmentet. Mycket god känsla i kombination med ljud. Kommer nog att ta första steget i keeb-träsket och börjat smått med att luba stabsen i framtiden

<Uppladdad bildlänk>

välkommen till det bottenlösa hålet med tangentbord

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Adnerhill:

nöjd? beställde den idag för 6000 på Net on net

För tillfället står vår lite mer påkostade 75" TV i sovrummet och den där nya står bara på golvet i min mancave. Har mao inte hunnit testa den nåt alls egentligen...

Permalänk
Medlem

Blev en ny skärm nyligen

Permalänk
Medlem

Dags för nya skärmar.

LG C1 48”

Samsung 28" Odyssey S28G700

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Uppgradering från inbyggda TV-högtalarna till 2.1-högtalarsystem. Bluesound Powernode, Dali Menuet SE och REL T5/x.

https://i.imgur.com/42ZxYMa.jpg
https://i.imgur.com/KC1kcVL.jpg
https://i.imgur.com/jepid6q.jpg
https://i.imgur.com/c1fRJTV.jpg

Spontana känslan är starka magneter och medvetna vibrationer direkt ovanpå en NAS? Skulle nog flytta på NASen om jag vore dig

Edit: läste nu att andra skrivit samma, lämnar den kvar ändå

Permalänk
Medlem

Electrolux EXP35U538CW

Hoppas på lite bättre sömn nu 🙂

Permalänk
Medlem

Fick hem min nya datorskärm idag

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Får man fråga vad för cockpit/simrigg du har?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av nilsson:

Får man fråga vad för cockpit/simrigg du har?

Next Level Racing F/GT. Jag tycker den fungerar okej. Har länge tänkt att uppgradera till något rejälare men hittar andra hål att stoppa slantarna i.
Fördelarna är att den tar relativt lite plats och går att ändra från F1 till GT (jag kör dock nästan bara F1 och att ändra är jobbigt).
Nackdelen är att den inte är så robust. Fastän man drar åt bultarna för kung och fosterland så får man viss svikt med en loadcell bromspedal.
Den är inte superskön heller och pleathermaterialet ser till att man blir sjöblöt under sommarmånaderna. Nåja så småningom ska det nog bli en uppgradering

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Hämtade ut detta idag

Permalänk
Medlem

FormD T1 V2 Titanium

Permalänk
Medlem

Inte bara iPhone som har jubileum i år... Fairlight firar 35 år Köpte två st t-shirts från redbubble.

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Passade på att bygga mig en ny spelburk nu när inet hade så bra priser på komponenter.

Permalänk
Medlem

5 x Grythyttan A2. Tyvärr får jag vänta ett tag på dynorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baltzar:

<Uppladdad bildlänk>

5 x Grythyttan A2. Tyvärr får jag vänta ett tag på dynorna.

Absolut bästa utemöblerna som tillverkats. Iallafall den gamla modellen. Vägde as så de stod stilla om det blåste storm.

Bytte ut virket en gång på de vi hade, så var de som nya igen.

Permalänk
Medlem

Gått på semester och hämtade äntligen hem denna underbara lilla herre igår.

Visa signatur

CPU: i5 9600K GPU: Asus GTX 1080 Ti MB: Asus Prime Z390-A RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB Chassi: Fractal Design Define 7 Compact PSU: Seasonic Focus GX 750 CPU kylare: Noctua NH-D15 Ljudkort: Sound Blaster Z Skärm: LG 27GL83A
Laptop: Lenovo Thinkpad L380 CPU: i5 8250U RAM: 16GB SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baltzar:

<Uppladdad bildlänk>

5 x Grythyttan A2. Tyvärr får jag vänta ett tag på dynorna.

Päronen hade dessa och de är så sköna att sitta i så dynor är inte nödvändigt. Kalasfina som syrran snodde

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Slysor:

Gått på semester och hämtade äntligen hem denna underbara lilla herre igår.

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Åh, en whippet, grattis! Jag har två whippetpojkar själv

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Baltzar:

<Uppladdad bildlänk>

5 x Grythyttan A2. Tyvärr får jag vänta ett tag på dynorna.

Shit, en stol för resten av livet!

Permalänk
Medlem

Köpte nytt minne till min nya AKAI MPC Key 61, finns en SSD dock för extra intern lagring, ja du - bara 4 dagar med min nya leksak och så är 32 GB inte nog minne till att sampla runt lite med, så hoppas 1 TB duger för ett tag, Workstationen var dyr nog som den var i förvägen...

...havregröt here I come.

Permalänk
Medlem

Byggt ihop ett Keychron Q1 med Red Phantom switches. Riktigt nöjd 👍

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Musikälskare

✨ "Corsair HDD upgrade kit" + musik ✨

I framtiden kommer jag att använda nuvarande chassi till en PLEX-server, så jag förbereder mig för det, 9st HDD platser redo som kommer att fyllas med nya diskar om pö då vissa kommer att behövas bytas ut också.

Chassit är ett Corsair Obsidian 750D

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Beställdes från Neapel för mindre än en vecka sedan och levererades till min dörr i Åtvidaberg tidigare idag. Nu står jag mig fram till semestern nästa vecka!

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Då barnens aktiviteter börjar tidigare och tidigare så får man sitta hemma och jobba mer om dagarna.
Då gäller det att sitta bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av casuaL:

Då barnens aktiviteter börjar tidigare och tidigare så får man sitta hemma och jobba mer om dagarna.
Då gäller det att sitta bra.

<Uppladdad bildlänk>

Vad kostade den?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Vad kostade den?

Om man är kund på Handelsbanken så fick(får?) man 24% rabatt.

Arbetsstol 8784 med frakt närmare sju tusen.

Tänkte köpt begagnad innan jag såg erbjudandet.
Med tanke på hur länge de håller så var det OK att ge 1600kr mer än en begagnad från ett företag.